Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke så dumt at komme i Operation X

Side 9 ud af 13 (122 indlæg)
Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:
Direkte salg er verdens første og ældste måde at afsætte produkter på - og har dermed INTET med MLM og pyramide at gøre. 

jeg giver dig ret i det er en rigtig gammel metode, 

 Direkte salg ofte, men ikke altid, bruger multi-level marketing (sælger er betalt for at sælge og for salg foretaget af mennesker, han rekrutterer eller sponsorer) snarere end single-level marketing (sælger kun udbetales for salg, han gør sig selv). 

 ( MLM ) er en markedsføringsstrategi , hvor salgsstyrken er kompenseret ikke kun inden for salg, de personligt genererer, men også for salget af de andre sælgere, som de rekrutterer.

 Andre betegnelser for MLM omfatter pyramidesalg ,

Nogle mennesker bruger direkte salgsom et synonym for MLM, - citeret fra Wikipedia læs det hele her  

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

BusinessMaroc:

Siger du ligefrem at al MLM/NM business er pyramidespil?

Altså sætter du dig over definitionerne udfærdiget af Forbrugerombudsmanden og simpelthen nu bare er businessorakel? :)

Hehe nej det siger jeg overhoved ikke. jeg siger bare der er forskel på MLM og Affiliate 

jeg ved godt det ikke er alt MLM der er pyramidespil. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

cecilie krogh :

citeret fra Wikipedia læs det hele her  

Sorry to say it, men man taber ALTID en diskussion, hvis man bruger Wikipedia som kilde, især hvis det er den eneste kilde... Alle kan gå ind og rette i deres tekster!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Sorry to say it, men man taber ALTID en diskussion, hvis man bruger Wikipedia som kilde, især hvis det er den eneste kilde... Alle kan gå ind og rette i deres tekster!

Nu var det bare en af de 100 google sider du kan finde på nettet. :-) 

jeg kan da godt finde flere, hvis du vil have det? :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:
Til sammenligning er det mindre enn 5 % av alle MLM-ere som holder på lenger enn to år med samme konsept. Og blant dem som fortsatt holder på har de fleste enda ikke gått i null etter to år.

Det datagrundlag du bruger som belæg for denne udtalelse kunne jeg godt tænke mig at se. 

Min påstand er, at de fleste som holder ud længere end et år tjener penge, - men med "holder ud" mener jeg arbejder i et år - ikke bare opretter et kundenummer, beholder det i et år og så melder sig ud. I så fald vil man selvfølgelig være i minus. 

4brooker:
Nei, de fleste MLM-selskaper anvender en forretningsplan hvor det er matematisk bestemt at de aller fleste vil tape penger.

Dem kunne jeg også godt tænke mig at se eksempler på.

4brooker:
De fleste MLM-selskaper vet utmerket godt at de fleste er garantert å tape penger, men fortsetter å selge illusjonen om å bli rik som om ingenting har hendt.

Dokumentation på, at "de fleste" selskaber opererer sådan ville også være rart.

Det korte af det lange er, at det slet ikke er til diskussion, om nogle firmaer fusker eller ej. Det er der mange firmaer der gør. Der er også mange både firmaer og enkeltpersoner, der laver ulovlig markedsføring.

Men ud fra disse fakta kan man stadig danne et validt grundlag for, om noget er fup eller ej, bare fordi det minder om noget, som er.

Det svarer lidt til at sige, at alle der har kort hår som Stein Bagger sikkert fusker med IT.

Det er vrøvl - og fuldstændig ubrugeligt i en saglig debat.

 

4brooker:
det er svært få selskaper hvor man har en reell mulighet til å tjene penger bare ved å selge produkter til sluttkunder

Dette er jo præcis derfor man kun skal vælge selskaber, hvor man selv kunne finde på at købe produktet - også selvom der ikke var en forretningsmulighed forbundet med det. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

4brooker:

BusinessMaroc:
Der er gode MLM/NM selskaber og der er dårlige MLM/NM selskaber. Der er gode malere og der er dårlige malere.

Ja, det finnes gode og dårlige alle steder, men forskjellen består i hvordan fordelingen er. Ca. 99 % av alle MLM-selskaper driver med fordekt pyramidespill i større eller mindre grad, ofte i kombinasjon med kvakksalveri og ulovlig markedsføring. Ca. 1 % av dem driver seriøs nettverkshandel. Til sammenligning vil jeg anta at minst 80 % av alle malere er seriøse og gode malere, antagelig langt flere. I MLM-bransjen er altså seriøsitet unntaket, mens det i malerbransjen er useriøsitet som er unntaket.

 

Jeg har sidste år læst din blog, og der er ingen tvivl om at du undersøger markedet ganske grundigt. Om du generelt har ret i din kritik skal jeg ikke modsige - MEN du er meget farvet af din holdning.

F.s.a. malere vs. MLM - så tror jeg faktisk at der på en periode er flere mennesker der er blevet snydt af malere og brugtbilsælgere end af MLM/NM sælgere.

Du ved ligeså godt som mig, at der findes selskaber i verden der har millioner af mennesker i deres netværk og de omsætter for milliarder og atter milliarder til glæde for deres kunder. Mennesker er ikke dummere end gennemsnittet, selvom en maler gerne vil antyde det, og generelt kan man ikke sige af MLM/NM selskaber er fusker selskaber.

KORREKT der er en del der oversælger deres produkter, MEN det ser man ALLE steder og bankerne har f.eks. påført borgere og kunder millioner i tab gennem de sidste 10 år på vidtløftige kasteller om sikre investeringer. Fiat solgte før i tiden rustbunker. Compaq solgte PC´ere med defekte grafikkort. Ejendomsmæglere har svindlet og bedraget. Under 10% af alle nystartede virksomheder når gennem 2 års levetid oftest med tab til kreditorer.

SÅ der er IKKE unikt for de dårlige MLM/NM virksomheder i branchen at sælge luftkasteller. 

De førende MLM/NM selskaber har et overskud på mellem 3 og 15% svarende til et godt gennemsnit af de store internationale virksomheder. Så generelt kan man ikke sige at de er fordyrende. MEN ja der findes MLM/NM selskaber der sælger varer der tilsvarende kan købes billigere andre steder, men det har intet med MLM/NM at gøre, det er i almindelighed handel og målrettet profitoptimering.

Som jeg ser det gennemsnitligt, så havner op til 60% af en vares pris i salgsleddet i MLM/NM selskaber og det er ikke usædvanligt i forhold til "almindelige" forretningsmodeller. 

Med MLM/NM selskaber er det som med almindelige selskaber. Nogle vil bare have salg salg salg og tænker ikke langsigtet. Men ligesom almindelige virksomheder så må man planlægge sine strategier, hvis man sælger en vare som der er stor efterspørgsel på, som f.eks. pizzaer, så må man være ethvert sted hvor folk vil spise det og ikke gider bevæge sig mere end 200m for at få den usunde føde med cola og derfor er der mange ét sted, hvorimod der ikke er plads til B&O forhandlere på ethvert gadehjørne. Og når vi taler pizzaer og fjernsyn, så har folk præferencer de kører efter for det var før i tiden alene designet man betalte for hos B&O med et Phillips billedrør, ligesom nogle bedre kan lide Dominos Deep Pan pizzaer og aldrig spiser andet.

Så jeg håber at det nu er klarlagt at der IKKE er den store forskel på produkter, udvalg og tilgængelighed, men det drejer sig om præferencer som forburger og de muligheder der følger med.

MLM/NM branchen lider så under de fantaster der oversælger, lyver, presser (præcis ligesom mange brugvognsbutikker) og der må man så sige at de seriøse burde være bedre til at fjerne de useriøse sælgere, men forretningsmodellen baseret på at man får en fortjeneste ved salg, en bonus ved sign-up og en royality for løbende salg er ganske legitim. Det er heller ikke illegitimt at der forlanges at folk køber en startpakke for at blive "forhandler" eller endnu mere for at blive "distributør" - det er præcis sådan det også er i almindelig samhandel.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 05:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Burholt:
Så løb Operation X igen over skærmen

Uden at have læst resten af tråden: Godt sagligt skrevet, uden jeg nødvendigvis er enig.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 7. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Læs lige denne artikel fra dagens avis om Aloevera-kongen

http://www.nordjyske.dk/nyheder/aloe-vera-kongen-har-efterladt-milliongaeld/b1861e0b-319a-47ea-b214-ee679ba6d071/4/1513#/0

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 04:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se fordelen ved at komme i Operation X Confused

Side 9 ud af 13 (122 indlæg)