Hvorfor er det så i orden , at alle der arbejder betaler arbejdsmarkedsbidrag (8% brutto skat)
Det er sådan set noget som skat har indset og derfor opkræves det nu af mange ting det ikke gjorde først - det ses ikke som et arbejdsmarkdesbidrag men som en skat
Nej det vil ikke og sænke levestandarten for de som er på offentlig ydelse, men og hæve leve standarten for arbejder(betaler gildet )
Nix - der er allerede et ganske stort beskæftigelsesfradrag og går man ned ad den vej med bare at hæve det - så vil det stensikkert betyde at folk på pension/dagpenge/invalidepension får dårligere vilkår. Det er ren demagogi at påstår andet, og den enkle løsning var jo så, at hæve bundfradraget og samtidigt sænke dagpenge og folkepension - men DET tør de ikke
Det er rent had mod folk på overførselsindkomst - en ny pariagruppe - ført an af en kuglestøder der aldrig har set et arbejde ud over et højt lønnet job i det offentlige og som ikke går ind for besparelse netop der
Større forskel mellem folk i arbejde og uden for vil ramme næsten ALLE - men de færreste kan indse, at hups - en dag bliver jeg også pensionist og hvis jeg skal ha 70% af det jeg havde da jeg var i arbejde - ja så skal jeg nu øge min pensionsopsparing voldsomt for beskæftigelsesfradraget bortfalder, og jeg vil måske nu mangle 20.000 kr om året i forhold til inden man gik beskæftigelsesfradragsvejen..
Det er KUN for øge forskellen mellem dagpenge og arbejde man gør det men det rammer alle på en eller anden form for pension - økonomien samlet vokser ikke ved det - så vær ærlig - sænk bundfradraget hvis det er muligt med offentlige besparelser - og sænk så dagpenge og pensioner så vi klart kan se hvad det er man vil i LA (og formentlig en del andre partier) Det er ikke smukt - men det er godt nok til at mange som du hopper i suppen og glemmer du selv rammes før eller siden
DU syntes så fint at naboen skal leve dårligere end den på offentligydelse. Da der de har en højer skat
Nej da - mig bekendt lever man dårligere helt generelt på dagpenge og efter 2 år kontanthjælp eller intet - end ved at være i arbejde, og dårligere på ATP og folkepension og evt arbejdsmarkedspension - klart dårligere allerede- så jeg fatter den ikke - sænk bundskatten og sænk så dagpenge og pension hvis det er den forskel man vil øge - det gør det let og overskuelige i stedet for alle mulige selvstændige satser - vær ærlig istedet for snyde metoden fra LA - men det ved de at folk vil være totalt imod
vh