Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Liberal Alliance viser sig igen som iværksætterpartiet.

Side 9 ud af 11 (108 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46796
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Mener du samme Grækenland, som jeg kender? Altså dét Grækenland, hvor offentlige myndigheder fuskede med deres tal, som den græske stat så brugte til at oparbejde gigantiske underskud og gæld i den offentlige sektor. Dette alt i mens de uddelte høje lønninger og høje pensioner til offentligt ansatte, der i mange tilfælde blev rekrutteret i den nære familie? 

Jeg kan ikke se hvad det har med sagen at gøre. Hvis du vil sammenligne, så brug dog Schweiz.

Ah - ja - de har jo dog en del andre ting som skal med eller bliver det samme vrøvl men de har jo en saxobank direktør boende. Ellers ser jeg ikke nogen bedre sammenligning
Jesper:

Forslaget indeholder ikke en forringelse for folk på overførselsindkomst. Forslaget indebærer 10.000 nye jobs. Der er ingen der lister med noget som helst.

Du er imod forslaget om at hæve bundfradraget til 7.000 for alle i arbejde, fordi du syntes det er uretfærdigt hvis folk på overførselsindkomst ikke får økonomisk gavn af effektiviseringer i det offentlige. Det er forstået.

Typisk kuglestøder argumentation - bare under bæltestedet. Det er totalt vrøvl det du skriver - og hvis ikke du fatter, at der kan være problemer ved at nedskære i det offentliges forbrug og gi alle pengene til folk i arbejde og skide på folkepensionister/indvalidepesionister/dagpenge modtagere og være total kold over for det problem - så er vi jo bare helt uenige. Du mener -  det skader vel ingen at folk i arbejde får mere - og ser totalt forbi at folk uden for derved forringes totalt tilsvarende. Vi er politisk totalt uening og lad være med at prøve at føre sandhedsbevis for den slags

Hvorfor ikke lave en besparelse i det offentlige - indfør ny bundskat for alle - og så sænk folkepensionen, invalide pensionen og dagpenge til det matcher - for der er præcist det som LA og du vil med forslaget - det vil i det mindste ikke indføre noget uden det er klart for alle hvad det er

Find dog argumenter i stedet for at lire det vrøvl LA og du finder på af :)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:31

Fordi: Man skal kunne forsørge sig selv før man skal forsørge staten.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:
Fordi: Man skal kunne forsørge sig selv før man skal forsørge staten
Rent vrøvl at forkorte det ned til det forsimplede synspunkt - eller LA demagogi -

Hvordan fanden skal en folkepensionist eller en ærlig invalidepensionist eller ærlig dagpengemodtager dog kunne det??? Det er helt enkelt ikke muligt hvis man er invalid eller folkepensionist og det du og LA taler for er, at alle andre end de som er ude af arbejdsmarkedet - skal ha 3-5000 kr mere om året - og i er tossede nok til at tro det ikke skaber ulighed. Stød en kugle du - eller sænk bundkskatten for alle og tag så og nedsæt dagpenge og pension så det fremgår tydeligt hvad du og LA vil. Det vil gi samme effekt - men afsløre hvad i vil

Vælger du som du gør  du som du gør. at kun folk i arbejde får glæde af besparelen så - MELD rent ud - Vi vil sænke levestandard for alle pensionister, invalide pensionister, dagpengmodtager m.m. og gi pengene til de der er i arbejde . ellers var det jo nemt at sænke bundskatten for alle - men det vil i ikke.

Jeg tror vi skal slutte den her Jesper, mon ikke alle har fattet hvad vi mener og vi kan jo se om LA kommer op mod 10% og får betydning på et eller andet tidspunkt, og hvem ved-  måske med god grund - de får bare slet ikke mig med på det lave niveau de ligger i politiske tanker nu

vh

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 07:50

John

Man må ikke diskriminere de som ikke kan selv i din verden

Hvorfor er det så i orden , at alle der arbejder betaler arbejdsmarkedsbidrag (8% brutto skat)

Nej det vil ikke og sænke levestandarten for de som er på offentlig ydelse, men og hæve leve standarten for arbejder(betaler gildet )

DU syntes så fint at naboen skal leve dårligere end den på offentligydelse. Da der de har en højer skat

ja John dig om det

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:22
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jesper:
men jeg mener omvendt heller ikke det er umuligt for alle 160.000 ledige at finde et job.

Kuglestøder!!!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 09:17

iVinkel:
Kuglestøder!!!

En klassiker.
Når man løber tør for saglig argumentation, kan man jo altid bruge den.

Meget modent og sagligt. Big Smile

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:38
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Mod den slags tåbeligheder er man ikke forpligtet til at argumentere seriøst. Der er fri håneret i Danmark, så længe man holder sig på den rigtige side af injurielovgivningen.

Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 09:48

Cookie - John Hannover:
Mange af de som ved så vældigt klart at den offentlige sektor kan skæres meget ned, har aldrig haft meget anden berøring end problemer med atg få dagpenge - støtte til alt muligt osv. Sandheden er jo, at hvis man kender sektoren og har kontakt til dens folk, så ved man, at der er masser af steder der mangler penge - daginstitutioner, ældrepleje, skoler osv.

Det er jo netop pointen! Det er kolde hænder der skal fjernes, er du klar over hvor mange djøf'er der huserer i det offentlige, ellers kan du læse om det her:

http://www.cevea.dk/files/materialer/analyser/flere_djoefere_eller_oeget_velfaerd.pdf

Cookie - John Hannover:
At bare bilde sig ind, at den offentlige sektor kan skære ned med ex 10% samtidigt med antal ældre vokser meget, kræver noget mere begrundelse
Du har ikke læst udspillet har du? De vil netop sætte knap 12 mia kr af til den voksende ældrebyrde. 

Der skal ganske enkelt ryddes enormt kraftigt ud - men det kræver også nogle lovgivningsændringer der gerne skulle gøre bureakrater og kontrollanter overflødige. 

Jeg hørte engang en uddanner på landbo højskolen sige: "halvdelen af alle de dyrlæger vi uddanner bliver ansat i det offentlige for at kontrollere den anden halvdel"
Skræmmende ikke? 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 11:36

Allan Daasbjerg:
De vil netop sætte knap 12 mia kr af til den voksende ældrebyrde.
Super Angry

Ældrebyrde? Hvor jeg dog HADER det udtryk. De ældre er dem, som har bygget samfundet op. Som har sat alt det utaknemmelige yngel i verden, som nu tillader sig at kalde forældre/bedsteforældre for en BYRDE. Det er muligt Allan, at det ikke er din mening, nu var det så bare dig der bragte det grimme ord på banen.

Og husk så venligst, når I brokker jer over den "store mængde" af offentligt ansatte, at yderligere nedskæringer i det offentlige i det store hele kun vil være medvirkende til langt mere brok, især blandt flere her på Amino, som jo mener at det er komplet umuligt at komme igennem til nogen som helst i de off. kontorer!

Tror I det bliver nemmere ved at de fyrer flere i f.eks. SKAT?

Det er så nemt at skyde på off. ansatte, overflødige DJØFér, dovne HKére osv.

Jeg er liberal nok til at mene at enhver skal tage ansvar for sig selv - men vi skal f..... heller ikke bare se stiltiende til mens ledige må gå fra hus og hjem fordi de ikke hverken kan finde arbejde eller billigere boliger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01

Provins:
Hvorfor er det så i orden , at alle der arbejder betaler arbejdsmarkedsbidrag (8% brutto skat)
Det er sådan set noget som skat har indset og derfor opkræves det nu af mange ting det ikke gjorde først - det ses ikke som et arbejdsmarkdesbidrag men som en skat

Provins:
Nej det vil ikke og sænke levestandarten for de som er på offentlig ydelse, men og hæve leve standarten for arbejder(betaler gildet )

Nix - der er allerede et ganske stort beskæftigelsesfradrag og går man ned ad den vej med bare at hæve det - så vil det stensikkert betyde at folk på pension/dagpenge/invalidepension får dårligere vilkår. Det er ren demagogi at påstår andet, og den enkle løsning var jo så, at hæve bundfradraget og samtidigt sænke dagpenge og folkepension - men DET tør de ikke

Det er rent had mod folk på overførselsindkomst - en ny pariagruppe - ført an af en kuglestøder der aldrig har set et arbejde ud over et højt lønnet job i det offentlige og som ikke går ind for besparelse netop der

Større forskel mellem folk i arbejde og uden for vil ramme næsten ALLE - men de færreste kan indse, at hups - en dag bliver jeg også pensionist og hvis jeg skal ha 70% af det jeg havde da jeg var i arbejde - ja så skal jeg nu øge min pensionsopsparing voldsomt for beskæftigelsesfradraget bortfalder, og jeg vil måske nu mangle 20.000 kr om året i forhold til inden man gik beskæftigelsesfradragsvejen..

Det er KUN for øge forskellen mellem dagpenge og arbejde man gør det men det rammer alle på en eller anden form for pension - økonomien samlet vokser ikke ved det - så vær ærlig - sænk bundfradraget hvis det er muligt med offentlige besparelser - og sænk så dagpenge og pensioner så vi klart kan se hvad det er man vil i LA (og formentlig en del andre partier) Det er ikke smukt - men det er godt nok til at mange som du hopper i suppen og glemmer du selv rammes før eller siden

Provins:
DU syntes så fint at naboen skal leve dårligere end den på offentligydelse. Da der de har en højer skat

Nej da - mig bekendt lever man dårligere helt generelt på dagpenge og efter 2 år kontanthjælp eller intet - end ved at være i arbejde, og dårligere på ATP og folkepension og evt arbejdsmarkedspension - klart dårligere allerede-  så jeg fatter den ikke - sænk bundskatten og sænk så dagpenge og pension hvis det er den forskel man vil øge - det gør det let og overskuelige i stedet for alle mulige selvstændige satser - vær ærlig istedet for snyde metoden fra LA - men det ved de at folk vil være totalt imod

vh

Side 9 ud af 11 (108 indlæg)