ok - synes nu nok du er lidt følsom her Jo og det er da mere kompliceret med det ekstra nummer i skatten end et simpelt bundfradrag eller? det er da muligt - men det er uærligt - kald du det spiseligt - jeg kalder det skjult og uærligt Jeg husker ikke at ha skrevet inhuman - men skidt - at snyde folk med spiselige løsninger der skjult betyder noget andet end det man tydeligt ha kunnet er for mig også værre - og kuglestøder fortryder jeg ikke et sekund. Det er et STORT problem at vort folketing består af så mange der aldrig rigtigt har været på arbejdsmarkedet, også folk der er gået direkte ind via store sportspræstationer. Hans Engel skrev i en kronik f.eks. at ikke ET eneste folketingsmedlem bor i almennyttig bolig. Om det er sandt ved jeg ikke, men det er da et meget stort problem at folketingsmedlemmerne ikke bredere repræsenterer folket og har man nydt godt af kuglestøder berømthed - men i øvrigt ikke har anden politisk /social baggrund end en frisk tilgang til politik (og han lyder som ganske OK ofte), så vil jeg mene man godt kan tåle lidt dril - OG LA har for mig alt for få politikere med tyngde i viden om politik og samfund, og den mening må vel være legal nok, og sådan set også lidt vigtig Jeg hører til i blå stue, men har også svært ved ikke at anerkende, at faktisk gør regeringen ganske meget af det rigtige. Besparelserne i det offentlige overgår alt man har set i blå regeringers tid, og er sikkert rigtige - eneste ?? er om man kører for hårdt på ud fra en tanke om, at det private forbrug skal drive økonomien frem i en tid hvor den offentlige ikke kan - og der hjælper besparelser og finanspolitiske stramninger ikke - det ville et nyt fradrag dog kunne kompensere - skal bare være ærligt bundfradrag Så kan man se forskellen direkte - og man kan individuelt regulere folkepension, invalide pension, dagpenge og alt andet - ganske som man vil - synligt og med samme effekt - ærligt og åbent og ikke som fra LA - skjult vh |
Cookie - John Hannover:ok - synes nu nok du er lidt følsom her
Point taken
[Cookie - John Hannover:så vil jeg mene man godt kan tåle lidt dril - OG LA har for mig alt for få politikere med tyngde i viden om politik og samfund, og den mening må vel være legal nok, og sådan set også lidt vigtig
Det har du også ret til, jeg kommenterer det bare, og egentlig fryder det mig hver gang den bliver kastet ud (høhø), for jeg tror at det for de fleste siger mere om afsenderen end modtageren.
At man fordi man har været sportsmand skulle være mindre egnet som folketingskandidat end en cand. polit, det kan jeg ikke følge overhovedet.
Det jeg synes er ærgerligt, er at der med det samme lyder disse kæmpe ramaskrig, fordi nogen foreslår en beskeden beskæring i den kæmpe-store offentlige sektor. Wow, 40 milliarder er mange penge, tænker det fleste og så kører de på auto-pilot med argumenterne, istedet for at se på hvor lidt 40 mia. i virkeligheden er ud af det samlede forbrug. Det handler jo bare af at komme af med en lille del af de tåbelige rutiner og bureaukrater.
Jeg vil ikke acceptere at vi ikke kan udfordre det og gå i gang med at gøre noget ved det, den dag vi læner os tilbage og siger "det kan man JO ikke gøre noget ved" så er toget for alvor kørt.