|
John, lad være med at lægge mig ord i munden, som du gør i ovenstående. Som det er påpeget i denne tråd, så kan det betale sig for 70.000 udlændinge at tage til Danmark og arbejde i - hovedsageligt - ufaglærte jobs, som ikke besættes af danskere. For 150.000 danskere kan det ikke betale sig at gå på arbejde. Jeg mistænkeliggører ikke nogen, som du udlægger i dit indlæg, men det er naturligvis min opfattelse at det ikke er bæredygtigt at opretholde et system, hvor det for så mange ikke kan betale sig at få et job. Du skriver om sammenhængskraft og fordelingspolitik. Det er et spørgsmål om hvordan man skal dele kagen - jeg er langt mere interesseret i at gøre kagen større. Som jeg tidligere skrev, så ligger der et skattepolitisk bud fra LA. Er man tilfreds med tingene eller tror man det er umuligt at ændre noget som helst, så kan man stemme på alle andre end LA og Ø. |
Jeg lægger dig ikke ord i munden - du skriver at pensionister som gruppe ikke er svag og lægger statistisk til grund og jeg er uening
Jeg er også uenig i at jeg ikke også vil gøre kagen større. Sænket skat på arbejde er meget vanskeligt at lave beregninger på - det kan blive til mindre lønpres men lige så let til øget forbrug for de heldige der er i arbejde. LA opfattelsen er vel lidt, at alle der vil, kan få arbejde.-
Løn tilbageholdenhed, som i sagens natur ikke kan politisk bestemmes men jo kommer ret naturligt i krisetider - som sparer hele vejen rundt - i virksomhederne, i sociale omk og offentlige lønninger, gir meget mere men kommer ikke nødvendigvis af lavere skat på arbejde.
- Jeg er heller ikke spor enig i, at hvis man mener der er ting der skal ændres, så har man KUN valget mellem LA og Ø heldigvis, men det må du jo gerne mene
Aller helst så jeg et folketing bestående af folk fra det virkelige liv - med et reelt arbejdsliv bag sig - fordelt på boligejere og lejere - hvilket vi ikke er ser så meget til i folketinget og slet ikke fra LA - og det betyder let, at forslagene baserer sig på lige præcis de undersøgelser som lige det ene eller andet parti sværger til - men det er jo så sådan, at flere idag vil forandringer i retning af Ø end LA hvis teorien holdt - jeg stemmer ikke på nogen af dem - men det betyder da ikke, at der ikke kommer fornuft fra tid til anden fra begge - jeg er bare ikke samlet politisk enig
vh
Bliv gratis medlem