Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At kommentere på andres tilbud i "Jeg har et godt tilbud til dig"

Side 7 ud af 13 (126 indlæg)
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Carsten Kvist:
Men så skal der jo altid være lukket for kommentarer til et tilbud. - Men så synes jeg også tilbudet vinder over debatten. - Og det synes jeg ikke hører til i et debatforum.

Næhhh, der skal såmaænd ikke lukkes for kommentarer til tilbud. Der skal bare kræves, at dem som kommenterer har lidt pli. Og igen: Har man reel interesse i et tilbud, er det da fint at spørge ind til tingene. Men hvis det er fordi man bare vil spille bedrevidende, ved at slynge hurtige kommentarer ud om, hvor dårligt et tilbud er, uden at man reelt har sat sig ind i det, så synes jeg bare, at man skal holde sig væk.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 12:41
Det er jo rart at man kan vel stille konstruktive spørgsmål.

Du kan jo ikke gøre dig til dommer for hvad værdien af pågældende tilbud er.

Det ville kræve et kæmpe research arbejde fra din side.

Kan du få det billigere et andet sted fordi du har handlet der før, ikke er kræsen med kvalitet eller hvad der nu ligger for grund, er det jo godt for dig og så kan du glæde dig over du har gjort en god handel.

Kan du se der er en der skal bruge en webshop, så send personen en pm og giv et godt råd.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth Wellin:
Det kan jo også sagtens være, at den potentielle køber faktisk kender en hel del mere til markedet end dem, som bare synes de lige vil melde ud om deres egen holdning til tilbudet.

Altså, nu er der vel ikke nogen der bare melder deres holdning ud. - Jeg holder mig til eksemplet med den for dyre webshop (eller hvad det nu var) - Hvis jeg skal tillade mig at skrive at det er for dyrt, ved jeg vel at det BESKREVNE kan fås andet steds for en lavere pris. - Ellers VED jeg jo ikke om det er fordyrt.

Men jeg synes stadig det er synd, hvis ikke man må advarer andre 'oftest nye' Aminoer om, hvis noget virker uldent... Det behøver ikke bare være prisen. - Men jeg kan forstå at det er holdningen her. - Og så synes jeg Amino er mere et reklameforum end et debatforum. (Reklamerne vægtes i hvert fald højest)

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 12:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Cookie: Jeg vil til dels give dig ret. Desværre er der bare alt for mange kommentarer, hvor det er helt tydeligt at den som gerne "vil give et godt råd", slet ikke har sat sig ind i tilbudet, før man begynder at afgive sin subjektive vurdering af det. Så længe dem der kommenterer gør rede for deres eget udgangspunkt for at kommentere og gør det ud fra en en ærlig og fornuftig vurdering, så er det jo også et bidrag til den positive debat, hvilket er fint.  Desværre er det bare langt fra altid sådan det foregår ...

dbh
Kenneth

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:47

Carsten Kvist:
Og så synes jeg Amino er mere et reklameforum end et debatforum. (Reklamerne vægtes i hvert fald højest)

Yes Yes Yes

Ja og det er en skam. Måske i særdeleshed for Aminoer (plusser) der ikke har behov for at afgive tilbud på Amino. Men gerne vil høre om andres tilbud, og om disse "holder vand". Således at måske Amino kan værre søgestedet som alternativt til Google, som der jo ikke er hindringer og regler for at alle kan bruge.

Man behøver vel ikke altid at være fagmand for at kunne gennemskue ulne tilbud ?

Det kunne også være at man have "erfaringer" med pågældende firma ? og på anden måde været på Google og søge ?

Kunne dette ikke ikke mindst være en hjlæp til nystartede og ikke fagligt lige godt funderede ??

"Ulne tilbud" tilbud kan jo bare holde sig væk fra et åben forum og Amino, eller tage "kampen op".

Er forebyggelse ikke bedre end helbredelse ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 13:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Carsten Kvist:
Altså, nu er der vel ikke nogen der bare melder deres holdning ud. - Jeg holder mig til eksemplet med den for dyre webshop (eller hvad det nu var) - Hvis jeg skal tillade mig at skrive at det er for dyrt, ved jeg vel at det BESKREVNE kan fås andet steds for en lavere pris. - Ellers VED jeg jo ikke om det er fordyrt.

Uha, jo. Det er der desværre utallige eksempler på at der er. Det er jo netop det, som er hele problemet. Hvis det kun var folk som virkelig vidste noget om sagerne og som havde sat sig ind i det enkelte tilbud, som kommenterede, så var problemet nok slet ikke så stort.

Nu har jeg ikke tænkt mig at begynde at grave en masse eksempler frem. Men der har allerede været nævnt et enkelt omkring et Wordpress tilbud til kr. 1500,-.. Jeg tror, at de fleste som ved noget om, hvad det kræver at sætte tingene korrekt op, så det spilller (og incl. opsætning af 10-12 siders tekst) synes, at det var et godt tilbud. Men alligevel skulle tilbudet lige have nogle kommmentarer med på vejen om, at det var for dyrt. Tydeligvis fra nogen, som enten ikke vidste hvad de taler om, eller ikke havde sat sig rodentlig ind i tingene. Og igen: De kan jo ikke vurdere de potentielle køberes udgangspunk. For mange, vil en køreklar Wordpress hjemmside til kr. 1500,- altså være et rigtig godt tilbud!

Jeg tror sågar., at jeg så et tilbud for nylig, hvor der blev tilbudt en installation af wodpress incl. diverse plugins + noget opsætning til kr. 499,- - og så var det også for dyrt - fordi: Wordpress er jo bare en "one click installer". Hvor er det saglige i det argument?

så jo, det er lige netop hele problematikken, at der kommer mange kommentarer, som ikke gavner debatten omkring tilbudene ret meget.

dbh
Kenneth

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:06

Jeg synes det er fint at man kan kommentere på andres tilbudstråde. Det gør også at udbyderen lige tænker sig om en ekstra gang. Igennem tiden har vi set nogle lidt for gode tilbud, men her synes jeg måske desværre at der faktisk har været for lidt kritik af åbenlyst urealistiske/svindel tilbud. På den anden side så synes jeg det er enormt dårligt stil at smadre en tråd bare fordi man er villig til at arbejde til småpenge.

Fx i tilfældet med Wordpress installation, så er 1500 kr vel næppe noget der vælter budgettet og der kan være mange grunde til at nogle foretrækker vedkommende, fx at man hellere vil handle med en på egen alder eller at vedkommende har erfaring indenfor design. Hvis man vil 'hjælpe' andre, kan man jo stille spørgsmål så man får afklaret hvad man får og ikke får sammenlignet med andre.

Det burde være til at forstå med almindelig sund fornuft hvad man kan tillade sig eller ikke i en anden persons tilbudstråd.

Så lad bare muligheden for at kommentere være der, men stram lidt op på at slette indlæg der ødelægger tråden.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 13:07

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Men gerne vil høre om andres tilbud, og om disse "holder vand".

Hvis man er interesseret i andres vurdering af et tilbud, så kan man jo spørge!! I stedet for, at der uopfrodret kommer en masse vurderinger af tilbudene.

dbh
Kenneth

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 13:08

@Erik Hamre: Kunne ikke være mere enig! Man kommer langt med almindelig sund fornuft og respekt for andre.

dbh
Kenneth

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:09

Carsten Kvist:

Men, da jeg ikke laver webshops, er det så i orden at jeg skriver i den tråd. 'Det synes jeg er for dyrt. Du kan få det samme hos den&den for kun det halve'

Det mener jeg jo sådan set kun er at informere Amino'er om, at de er ved at falde i et dårligt tilbud.

Det er til nøds i orden hvis du har talt med begge udbydere og udtaler dig med stort kendskab til begges tilbud.

Problemet er at der sidder en masse personer, med meget lidt kendskab til f.eks. webudvikling og webshops, og mener de kan bedømme om et tilbud er godt eller dårligt.

Først når du har talt med begge udbydere og fundet ud af hvad tilbuddene præcis indeholder, kan du bare nogenlunde bedømme om et tilbud er godt eller dårligt.

Men sådan gør 9/10 bare ikke. De ser overfladisk på to tilbud og mener så at det ene er langt bedre end det andet, uden at have nogen som helst forudsætninger for at bedømme det. Det er ekstremt urimeligt overfor ham den unge iværksætter der bliver dømt ude, at der sidder folk og bedømmer hans tilbud som det dårligste UDEN at have haft en god snak med ham og hørt hvad hans tilbud indeholder præcis.

Det er ganske enkelt ikke rimelig at der sidder amatører og bedømmer andres tilbud uden at kende detaljerne i tilbuddet. Oftest bliver et tilbud dømt ude efter 15 linjer i et aminoindlæg, men så enkelt er det altså bare ikke.

Det er fair du informerer hvis du virkelig ved noget om det du informerer om, men oftest er det modsatte tilfældet, og så sidder man bare og ødelægger det for en eller anden ny iværksætter der prøver at komme i gang.

Så hvis du vil til at sætte dig ind i hvad forskellige udbydere præcis tilbyder, fordele og ulemper ved de systemer til tilbydes osv. osv., så kan du godt blande dig lidt i tilbuddene, men sidder du bare og kigger pris, og kommenterer uden at kende alle detaljerne, så er det urimelig at du kritiserer andres tilbud.

Side 7 ud af 13 (126 indlæg)