Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kom nu danskere, stop med at tude..

Side 11 ud af 15 (145 indlæg)
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Knudsen:
Undskyld mange gang det rodede indlæg :( det er gået lidt stærkt kan jeg se

Hej Brian, jeg synes det er et fantastisk indlæg Yes

Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Knudsen:
Undskyld mange gang det rodede indlæg :( det er gået lidt stærkt kan jeg se


Synes sku det et fint indlæg og mange tak for sådan et fantastisk indlægSkype-Smile


Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Marquez,

Du kan ikke sammenligne dine philippinske hustru og bekendte med indfødte danskere. De fleste danskere har forfædre mange led tilbage, der har arbejdet på at fremme vores moderne, rige velfærdssamfund. Derfor er det også helt naturligt, at folk tager ejerskab, ikke blot for deres egen indtjening, men også for deres rolle i samfundet.

Samfundsøkonomisk er det på sigt langt fra hensigtsmæssigt, at en almindelig veluddannet dansker blæser på sine oparbejdede kvalifikationer og indsigter - for at rense lokummer kl. 3 om morgenen.

That's it. Danmark var fattigt, indtil at befolkningen begyndte at uddanne sig (kraftigt). Det skal man ikke glemme.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Du har ret John, men mange uddannelser er ikke værdiskabende som sådan fx alle de humanistiske uddannelser. Det skaber en situation hvor rigtig mange mener de skal have et godt job til en god løn fordi de har taget en Cand. Mag. i et eller andet, som ikke har særlig stor værdi på arbejdsmarkedet. Det svømmer over i de her år med samfundsfaglige og humanistisk uddannede kandidater på grund af den forkerte ide om at man kan uddanne sig til vækst. Mange af disse personer burde have læst noget erhvervsfagligt i stedet for en blød uddannelse.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mikkel og Sarah:

Jeg synes måske lidt formange danskere er alt for forkælet, man gider ikke flytte efter et job, man vil have det store hus istedet for at flytte i lille lejlighed. Danmark er et lille land, man er jo aldrig mere end 5 timer fra venner/familie i lille Danmark.

tog/bus og cykler er jo opfundet, så undskyldningen for ikke at komme afsted hvis man ønsker arbejde eksistere ikke.

Flytte efter job??? Og så skulle ægtefællen droppe sit job/virksomhed - eller man skal blive skilt?

Vil du have et arbejde så er det bare at søge og komme igang, min kæreste sagde op for 3 mdr siden fra sin stilling og har fået tilbudt 3 job og hun er ufaglært, så de er der altså og de er til at få hvis man gider bevæge sig efter dem.

Jamen det er jo flot og heldigt for hende - det løser bare ikke problemerne for alle de andre uden job!

Jeg gider virkelig ikke arbejde for andre som ansat, jeg hader det som pesten og bliver altid uvenner med chefen, faktisk aldrig haft job mere en fra 1 dag til 1 mdr, sory havde et job et helt år, men så var det også slut.

Jeg fungere ikke som ansat og det at nogen skal bestemme hvad jeg skal hvornår.

"Gider ikke...." det er da vist dig der er problemet, og ikke div. chefer som du tilsynladene ikke kan enes med.  Man ER altså nødt til at tilpasse sig i en vis udstrækning.

Kontanthjælpen kan man altid få og der er heller ikke nogen der bestemmer, man kan jo se hvor let det i Danmark er at være "pykisk syg" så man slipper for aktiveringen eller gå til lægen og bede om en ADHA dianogse, så kan man også fede den

Nej kontanthjælp kan man ikke altid "bare" få....... Følger du overhovedet med i hvad der sker i samfundet? Og tænk dig lige lidt om inden du mistænker alle syge for at være kassetænkere der bare ikke gider arbejde. Der er sikkert adskillige, men dine bemærkninger her rammer vist lige bredt nok. Du "gider ikke...." selv ! Kender du ordsproget "Tyv tror hver mand stjæler" ?

Jeg har valgt min fremtid, selvstændig eller kontanthjælp.. 

Aldrig nogensinde arbejde som ansat igen

Jamen så må man jo håbe at du slipper for nogensinde at skulle ud på jobsøgermarkedet igen 
Tilmeldt 22. Dec 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ved ikke om det er nævnt i tidligere indlæg, men skal vi ikke lige slå fast én gang for alle:

man er ikke fattig i Danmark, man er Relativ fattig. 

Og det kan være svært at sætte sig ind i at andre har svært ved at få job når man selv aldrig har haft problemer med at få job, og ja det var netto jobs osv. 

Men kan da fortælle at produktionschefen for hele nettos kolonial lager Brian, han har startet som servicemedarbejder i netto og derigennem arbejdet sig op til den stilling han har nu. 

Man må starte et sted, udvide sit netværk, høste erfaring.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel og Sarah:

Rammer nok nogen nu, men prøver aligevel :)

Hvem bestemmer om vi er fattige eller rige ? Hvor går grænsen til fatigdom..

Jeg har været på kontanthjælp og der fik jeg alt i alt flere penge end på mit job når jeg regnede alle de ting jeg fik støtte til at kommunen, så job var mindre penge værd for mig og jeg fik mere tid til fritidsaktiviter på kontanthjælpen, alt i alt var det jo en skøn ting.

Nu har jeg så valgt og springe på iværksættervognen igen og har knap det der svare til kontanthjælp, men jeg har min frihed, bruger dog en sindsyg masse timer og går mit udstyr istyker skal jeg selv betale det og så er jeg under kontanthjælpsgrænsen igen, men er jeg fattig ? Nej det synes jeg absolut ikke jeg er.. Jeg får mad på bordet og får nyt tøj når jeg vil have det.

Jeg synes måske lidt formange danskere er alt for forkælet, man gider ikke flytte efter et job, man vil have det store hus istedet for at flytte i lille lejlighed. Danmark er et lille land, man er jo aldrig mere end 5 timer fra venner/familie i lille Danmark.

tog/bus og cykler er jo opfundet, så undskyldningen for ikke at komme afsted hvis man ønsker arbejde eksistere ikke.

Min bil døde og jeg var heldig og få lånt en cykel, men jeg gav ikke op og sagde øv nu er det kontanthjælp, selvom den ville give mig flere penge.

Vil du have et arbejde så er det bare at søge og komme igang, min kæreste sagde op for 3 mdr siden fra sin stilling og har fået tilbudt 3 job og hun er ufaglært, så de er der altså og de er til at få hvis man gider bevæge sig efter dem.

Jeg gider virkelig ikke arbejde for andre som ansat, jeg hader det som pesten og bliver altid uvenner med chefen, faktisk aldrig haft job mere en fra 1 dag til 1 mdr, sory havde et job et helt år, men så var det også slut.

Jeg fungere ikke som ansat og det at nogen skal bestemme hvad jeg skal hvornår.

Kontanthjælpen kan man altid få og der er heller ikke nogen der bestemmer, man kan jo se hvor let det i Danmark er at være "pykisk syg" så man slipper for aktiveringen eller gå til lægen og bede om en ADHA dianogse, så kan man også fede den

Jeg synes virkelig der er mange ting der ikke fungere i Danmark når vi har dette emne oppe, hvorfor skal man belønnes for at gå hjemme på kontanthjælp og straffes for at arbejde ?

Jeg har valgt min fremtid, selvstændig eller kontanthjælp.. 

Aldrig nogensinde arbejde som ansat igen

enig jeg føler mig heller ikke fattige selv om jeg mindre end ½ at leve end en på kontant hjælpe og masser af iværksættere det samme de lever langt under kontant hjælpen og man kan jo ikke gå op på kommune bede om støtte så man har flere kroner for man har en virksomhed

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kunne så let som ingenting bede om livs tids forsørgelse af staten jeg blev fejl behandlet da jeg var barn nogle troet jeg havde epilepsi jeg blev konstant frem og tilbage i mine første  5 år af mine skole gang ned på et hospital så nået aldrig lære noget i skolen

da jeg reelt ikke fik undervisning de mange første år min skole gang kunne jeg også bare sige til staten i fejl behandlet mig , jeg fik nærmeste ingen skole gang så jeg er selv skrevet og behøver ikke forklare noget som helst , jeg kan bare gå op og få bistands hjælp for hele livet .

gik ud ad 8 klasse da lærerne da jeg nærmeste ikke kunne læse den gang så de sagde til mig , jeg bare kunne tage på høj skole og bistands hjælp resten af livet

jeg har dog taget en del jobs i mit liv løbet med morgen aviser flere år morgen aviser og gået med post og alt muligt , så selv om staten siger man bare kan gøre det gør man det ikke bare .

som 32 årringe fandt man ud ad jeg var ordblind da jeg nu begyndte prøve blive bedre til at stave og skrive , jeg tog 9 klasse og 10 klasse og fandt ud ad , jeg bare skulle have nogle hjælpe midler , jeg var ikke dum , jeg mener dog det er lidt forsendt fundet ud ad , da man lære meste i de første leve år stave og uddannelse men det kom jeg aldrig i gang med 

jeg prøver overleve og  jeg må erkende jeg lever en del under bistands hjælpen , men glæde ved selv at klare er det hele værd

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

Mikkel og Sarah:

Rammer nok nogen nu, men prøver aligevel :)

Hvem bestemmer om vi er fattige eller rige ? Hvor går grænsen til fatigdom..

Jeg har været på kontanthjælp og der fik jeg alt i alt flere penge end på mit job når jeg regnede alle de ting jeg fik støtte til at kommunen, så job var mindre penge værd for mig og jeg fik mere tid til fritidsaktiviter på kontanthjælpen, alt i alt var det jo en skøn ting.

Nu har jeg så valgt og springe på iværksættervognen igen og har knap det der svare til kontanthjælp, men jeg har min frihed, bruger dog en sindsyg masse timer og går mit udstyr istyker skal jeg selv betale det og så er jeg under kontanthjælpsgrænsen igen, men er jeg fattig ? Nej det synes jeg absolut ikke jeg er.. Jeg får mad på bordet og får nyt tøj når jeg vil have det.

Jeg synes måske lidt formange danskere er alt for forkælet, man gider ikke flytte efter et job, man vil have det store hus istedet for at flytte i lille lejlighed. Danmark er et lille land, man er jo aldrig mere end 5 timer fra venner/familie i lille Danmark.

tog/bus og cykler er jo opfundet, så undskyldningen for ikke at komme afsted hvis man ønsker arbejde eksistere ikke.

Min bil døde og jeg var heldig og få lånt en cykel, men jeg gav ikke op og sagde øv nu er det kontanthjælp, selvom den ville give mig flere penge.

Vil du have et arbejde så er det bare at søge og komme igang, min kæreste sagde op for 3 mdr siden fra sin stilling og har fået tilbudt 3 job og hun er ufaglært, så de er der altså og de er til at få hvis man gider bevæge sig efter dem.

Jeg gider virkelig ikke arbejde for andre som ansat, jeg hader det som pesten og bliver altid uvenner med chefen, faktisk aldrig haft job mere en fra 1 dag til 1 mdr, sory havde et job et helt år, men så var det også slut.

Jeg fungere ikke som ansat og det at nogen skal bestemme hvad jeg skal hvornår.

Kontanthjælpen kan man altid få og der er heller ikke nogen der bestemmer, man kan jo se hvor let det i Danmark er at være "pykisk syg" så man slipper for aktiveringen eller gå til lægen og bede om en ADHA dianogse, så kan man også fede den

Jeg synes virkelig der er mange ting der ikke fungere i Danmark når vi har dette emne oppe, hvorfor skal man belønnes for at gå hjemme på kontanthjælp og straffes for at arbejde ?

Jeg har valgt min fremtid, selvstændig eller kontanthjælp.. 

Aldrig nogensinde arbejde som ansat igen

enig jeg føler mig heller ikke fattige selv om jeg mindre end ½ at leve end en på kontant hjælpe og masser af iværksættere det samme de lever langt under kontant hjælpen og man kan jo ikke gå op på kommune bede om støtte så man har flere kroner for man har en virksomhed

Al respekt for din iværksætter-ånd, Mikael, men det lyder godt nok som om, at du presser dig selv usædvanligt hårdt. Pas nu på med at lægge alle dine kræfter på Amino. Det er ikke her, du tjener mange penge, så sørg også for at komme ud (og vidt) omkring!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

Mikkel og Sarah:

Rammer nok nogen nu, men prøver aligevel :)

Hvem bestemmer om vi er fattige eller rige ? Hvor går grænsen til fatigdom..

Jeg har været på kontanthjælp og der fik jeg alt i alt flere penge end på mit job når jeg regnede alle de ting jeg fik støtte til at kommunen, så job var mindre penge værd for mig og jeg fik mere tid til fritidsaktiviter på kontanthjælpen, alt i alt var det jo en skøn ting.

Nu har jeg så valgt og springe på iværksættervognen igen og har knap det der svare til kontanthjælp, men jeg har min frihed, bruger dog en sindsyg masse timer og går mit udstyr istyker skal jeg selv betale det og så er jeg under kontanthjælpsgrænsen igen, men er jeg fattig ? Nej det synes jeg absolut ikke jeg er.. Jeg får mad på bordet og får nyt tøj når jeg vil have det.

Jeg synes måske lidt formange danskere er alt for forkælet, man gider ikke flytte efter et job, man vil have det store hus istedet for at flytte i lille lejlighed. Danmark er et lille land, man er jo aldrig mere end 5 timer fra venner/familie i lille Danmark.

tog/bus og cykler er jo opfundet, så undskyldningen for ikke at komme afsted hvis man ønsker arbejde eksistere ikke.

Min bil døde og jeg var heldig og få lånt en cykel, men jeg gav ikke op og sagde øv nu er det kontanthjælp, selvom den ville give mig flere penge.

Vil du have et arbejde så er det bare at søge og komme igang, min kæreste sagde op for 3 mdr siden fra sin stilling og har fået tilbudt 3 job og hun er ufaglært, så de er der altså og de er til at få hvis man gider bevæge sig efter dem.

Jeg gider virkelig ikke arbejde for andre som ansat, jeg hader det som pesten og bliver altid uvenner med chefen, faktisk aldrig haft job mere en fra 1 dag til 1 mdr, sory havde et job et helt år, men så var det også slut.

Jeg fungere ikke som ansat og det at nogen skal bestemme hvad jeg skal hvornår.

Kontanthjælpen kan man altid få og der er heller ikke nogen der bestemmer, man kan jo se hvor let det i Danmark er at være "pykisk syg" så man slipper for aktiveringen eller gå til lægen og bede om en ADHA dianogse, så kan man også fede den

Jeg synes virkelig der er mange ting der ikke fungere i Danmark når vi har dette emne oppe, hvorfor skal man belønnes for at gå hjemme på kontanthjælp og straffes for at arbejde ?

Jeg har valgt min fremtid, selvstændig eller kontanthjælp.. 

Aldrig nogensinde arbejde som ansat igen

enig jeg føler mig heller ikke fattige selv om jeg mindre end ½ at leve end en på kontant hjælpe og masser af iværksættere det samme de lever langt under kontant hjælpen og man kan jo ikke gå op på kommune bede om støtte så man har flere kroner for man har en virksomhed

Al respekt for din iværksætter-ånd, Mikael, men det lyder godt nok som om, at du presser dig selv usædvanligt hårdt. Pas nu på med at lægge alle dine kræfter på Amino. Det er ikke her, du tjener mange penge, så sørg også for at komme ud (og vidt) omkring!

Dbh

Thomas

så skulle du prøve at blive fejl behandlet fra man er 4 år til man er 11 år og være  ikke i hjemme hos min mor og far i lange perioder  i mit liv da læger gav en noget forkert medicin , det kan man kalde et hårdt liv

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 11 ud af 15 (145 indlæg)