Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem af jer bruger stationær pc med 2 skærme?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:
Overvejer at forsøge at bruge min iPad som ekstra skærm til PC. Har læst at det kan lade sig gøre :-)

Hvordan det?

Mvh Tobias.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:25

I MediaMouse har vi alle 2 skærme på vores computere.
Den typiske konfiguration er en stor skærm som arbejdsskærm og så en mindre til paletter, workflow, mail m.m.

Jeg vil så også sige at 1 skærm vil være for lidt til det vi laver - og 3 skærme er i overkanten.
Det er kun vores redigeringssystem som har 3 skærme og den sidste skærm bruges kun til at vise output. De to andre bruges ligesom på de andre computere, hvor den store er primært arbejdsområde og så er der en mindre skærm til menuer m.m.

De store skærme er af de dyrere typer som vi kalibrerer med farvekalibrator og som hænger sammen med vores farvestyring.
De mindre skærme er lidt blandet, men ligger i en 17 til 21". Men det er heller ikke vigtigt at de skærme kan farvekalibreres da de kun fungerer som sekundære skærme.

Omkring grafikkortene, så kører vi med nVidia's Quadro serier og så vidt jeg husker har alle maskinerne et enkelt grafikkort siddende som trækker begge skærme.
Vores redigerinstsytem og rip-servere er konfigureret anderledes og jeg mener at der sidder to grafikkort i hver af disse. Men de kan stadig godt finde ud af at dele skærmene op, således at man kan trække musen ud over kanten på den ene skærm og så kommer den over på den anden skærm.

/Jesper

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:29
Tobias:

Gita Street:
Overvejer at forsøge at bruge min iPad som ekstra skærm til PC. Har læst at det kan lade sig gøre :-)

Hvordan det?

Mvh Tobias.

Via wifi og installation af et lile program på PC'en og en app til iPad'en.

http://www.howtogeek.com/100886/how-to-use-your-ipad-as-a-second-monitor-for-your-pc-or-mac/

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 22:34

Jesper - det lyder sku lækkert!

Gita - nice, det er da værd at undersøge :)

Mvh tobias.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 23:18

Hvis man yder support via teamviewer er det også rigtig brugbart

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 06:38
Hahaha.. Jacob, jeg tror ikke at du nærlæste mit svar.. Det er bare css jeg sidder og fifler med, det er ikke store programmer jeg selv sidder og programmerer. Hvis du installerer feks Chrome eller Firefox browser, samt en app der hedder Firebug, så kan du også snart prale af at skulle bruge to skærme :-)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 426
Skrevet kl. 08:09

jeg mente skam også at hvis jeg nu blot kunne finde ud af at kode lidt css, men der er jeg så sandelig også fortabt ! :b Bruger lige p.t. firefox, og er ikke helt med på hvad du mener? :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:34

Jacob Damsgaard:
Bruger lige p.t. firefox, og er ikke helt med på hvad du mener? :)

Når man bruger firebug i FF så kan man have selve FF på en skærm og outputtet fra firebug på den anden

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 09:01

Jeg har 2 stk. 24" skærme som kører 1920 x 1080
Men pas på!
Har du først prøvet at arbejde med 2 skærme, kan du ikke undvære det Wink

vh
Henrik

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 09:07

Stationær med 2x 24" 1920x1080px

Jeg arbejder med grafik til dagligt, derfor er den ene skærm altid åben med enten illustrator eller photoshop. Den anden kan være mail med specifikationerne fra kunde eller noget helst andet.

Jeg vil på nuværende tidspunkt ikke undvære 2 skærme :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)