Hej Mikael, Enig - ligegyldigt med hvem du indgår handler så går etik og moral forud for alt andet! Men vi ser jo mange der fupper hinanden både venner og familier! Jo jo - man kunne sige: Jo mere man kender mennesket jo mere holder man af dyrene! Spøg til side - Skab dig en god dag
|
kpauner:Allan læs nu det jeg skriver.
Det mener jeg da bestemt også jeg gør. Og jeg besvarer det du skriver med fakta - som du så fordrejer gang på gang.
Hvis det er fordi jeg ikke forklarer det godt nok, så må du jo spørge igen - i stedet for bare at slynge nye postulater ud. Det gavner på ingen måde debatten.
kpauner:Det er networking konceptet der er problemet.
Ligeså snart at shampooen ikke er så vigtigt længere, og du begynder at sælge en "licens" i form af startpakker eller lign. så er det pludselig ikke så godt længere.
Hvad er det, der får dig til at tro, at shampooen ikke er vigtig???
Som jeg forklarede, så får du professionel shampoo i salon-kvalitet til en BILLIGERE pris end du kan få hos frisøren + du har mulighed for at returnere produktet hvis du ikke er tilfreds (= vi tror på kvaliteten). Og derudover er emballagen miljøvenlig, så du kan have ren samvittighed, hvis du er en af dem der tænker på miljøet.
Med andre ord - produktet ER vigtigt - det er den primære årsag til, at folk ønsker at oprette sig som kunder eller forhandlere.
Jeg sælger ikke "licenser" til kunderne. Men hvis folk vælger at oprette sig som kunde, får de som sagt shampooen til kr. 68,-. Hvis de ikke opretter sig som kunde, så er vejl. udsalgspris kr. 95,-.
Det er med andre ord op til folk selv, om de vil give kr. 68,- eller kr. 95,- for shampooen. Under alle omstændigheder er det billigere end hos frisøren.
Men jeg er selvfølgelig interesseret i at de opretter sig som kunde, og SELV handler i webshoppen. På den måde er jeg fri for at skulle kontakte dem med tilbudsmails og mersalgsopkald - da de kan handle selv.
Og finten er så, at hvis de opretter sig som kunde, og dermed handler uden om mig - så får jeg stadig provision af deres indkøb.
Det er da intet mindre end genialt - og det bringer os så igen frem til, at produktet og kvaliteten ER vigtig - for ellers handler de jo ikke igen - og jeg får ikke provision.
Derudover er det heller ikke et krav at der oprettes nye forhandlere for at du kan opnå provision - hvilket igen gør dit udsagn om mættet marked og licens-salg til noget vrøvl.
Men det siger sig selv, at det er nemmere for 10 personer at skabe en omsætning på kr. 100.000,- end det er for en person.
Og så kan du selv vælge: vil du selv løbe 100 km/t hele tiden - eller vil du finde 9 andre - så I kan nøjes med at kun at skulle løbe 10 km/t - hvis du fårstår det billede? ;-)