Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Man bliver træt af at høre på MLM_debatten, men det hjælper!

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael,

Enig - ligegyldigt med hvem du indgår handler så går etik og moral forud for alt andet!

Men vi ser jo mange der fupper hinanden både venner og familier!

Jo jo - man kunne sige: Jo mere man kender mennesket jo mere holder man af dyrene!

Spøg til side - Skab dig en god dag

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:58

kpauner:
Allan læs nu det jeg skriver.

Det mener jeg da bestemt også jeg gør. Og jeg besvarer det du skriver med fakta - som du så fordrejer gang på gang. 

Hvis det er fordi jeg ikke forklarer det godt nok, så må du jo spørge igen - i stedet for bare at slynge nye postulater ud. Det gavner på ingen måde debatten. 

kpauner:
Det er networking konceptet der er problemet.
Ligeså snart at shampooen ikke er så vigtigt længere, og du begynder at sælge en "licens" i form af startpakker eller lign. så er det pludselig ikke så godt længere.

Hvad er det, der får dig til at tro, at shampooen ikke er vigtig???

Som jeg forklarede, så får du professionel shampoo i salon-kvalitet til en BILLIGERE pris end du kan få hos frisøren + du har mulighed for at returnere produktet hvis du ikke er tilfreds (= vi tror på kvaliteten). Og derudover er emballagen miljøvenlig, så du kan have ren samvittighed, hvis du er en af dem der tænker på miljøet. 

Med andre ord - produktet ER vigtigt - det er den primære årsag til, at folk ønsker at oprette sig som kunder eller forhandlere. 

Jeg sælger ikke "licenser" til kunderne. Men hvis folk vælger at oprette sig som kunde, får de som sagt shampooen til kr. 68,-. Hvis de ikke opretter sig som kunde, så er vejl. udsalgspris kr. 95,-. 

Det er med andre ord op til folk selv, om de vil give kr. 68,- eller kr. 95,- for shampooen. Under alle omstændigheder er det billigere end hos frisøren. 

Men jeg er selvfølgelig interesseret i at de opretter sig som kunde, og SELV handler i webshoppen. På den måde er jeg fri for at skulle kontakte dem med tilbudsmails og mersalgsopkald - da de kan handle selv. 

Og finten er så, at hvis de opretter sig som kunde, og dermed handler uden om mig - så får jeg stadig provision af deres indkøb. 

Det er da intet mindre end genialt - og det bringer os så igen frem til, at produktet og kvaliteten ER vigtig - for ellers handler de jo ikke igen - og jeg får ikke provision. 

Derudover er det heller ikke et krav at der oprettes nye forhandlere for at du kan opnå provision - hvilket igen gør dit udsagn om mættet marked og licens-salg til noget vrøvl. 

Men det siger sig selv, at det er nemmere for 10 personer at skabe en omsætning på kr. 100.000,- end det er for en person. 

Og så kan du selv vælge: vil du selv løbe 100 km/t hele tiden - eller vil du finde 9 andre - så I kan nøjes med at kun at skulle løbe 10 km/t - hvis du fårstår det billede? ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 11:08

Der er kun en ting at sige om MLM. Se denne video af Chris Malta som fint beskriver konceptet. (Dette udsagn står naturligvis for min egen mening og holdning, men meget interessant)

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:19

Frank Rasmussen:
Se denne video af Chris Malta som fint beskriver konceptet.

Du har ret Frank. Men det de beskriver er jo Scams - altså pyramidespil. Så hvordan mener du, at det forklarer MLM? 

Fra Svendborg
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:
Og så kan du selv vælge: vil du selv løbe 100 km/t hele tiden - eller vil du finde 9 andre - så I kan nøjes med at kun at skulle løbe 10 km/t - hvis du fårstår det billede? ;-)

Problemet er bare at en MLM'er skal løbe 200 km/t i timen for at tjene til dem der er over ham. Så hellere løbe 100 km/t Big Smile

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Hedegaard:
Problemet er bare at en MLM'er skal løbe 200 km/t i timen for at tjene til dem der er over ham. Så hellere løbe 100 km/t Big Smile

Det har du i princippet ret i Per. Men hvis en MLM'er er succesfuld, så skal han kun løbe 200 km/t i 5 - 10 år, og så kan han sætte farten ned til ca. 2 km/t, men stadig bibeholde samme indtægt - hvor andre skal blive ved med at løbe 100 km/t resten af livet. (med mindre man selvfølgelig er en af de få % der laver en mega-succes og kan sælge firmaet for mange millioner, eller få andre til at arbejde for sig). 

Jeg siger ikke det ene er bedre end det andet - men det er det valg man står overfor. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:32

john sommer:

Hej Mikael,

Enig - ligegyldigt med hvem du indgår handler så går etik og moral forud for alt andet!

Men vi ser jo mange der fupper hinanden både venner og familier!

Jo jo - man kunne sige: Jo mere man kender mennesket jo mere holder man af dyrene!

Spøg til side - Skab dig en god dag

jeg må heller i gang nu med min egen side og lave flere ting nu

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:38

kpauner:

Jeg har aldrig haft nogle problemer med produkterne i MLM virksomheder, og jeg kan slet ikke se hvorfor nogle skulle have det. Så længe produkterne ikke bryder loven, og at der findes kunder der ser værdi i produkterne burde det ikke være et problem.

Problemet er nærmere at produktet ikke virker som om at det spiller nogen rolle overhovedet.
Derimod skal man "lokke" andre til at sælge, som så også skal lokke andre til at sælge. Det jo ikke et koncept der holder særligt længe. Så du skal ikke langt ned i "led" før korthuset bryder sammen, og kun et par få i toppen har nogen form for indtjening. Mange bliver desperate og begynder at lokke familien til at blive "et led i netværket" som sælger, og det er her hvor jeg begynder at sur.

Jeg er helt uenig med dig her, hvis produktet ikke spiller nogen rolle, så får vi ikke trofaste kunder, uden trofaste kunder ingen faste ordre. Jeg skal ikke lokke nogen som helst til at sælge. Det hedder marketing eller markedsføring, og handler om at markedsføre, ikke network salg. Ja det handler om at netværke, men korthuset bryder dælme ikke sammen lige foreløbig, måske kender 2% af DKs befolkning mit firma, hvor mange procent af disse 2% tror du kender til produkter, nyeste produkter osv. 

Den person der tjener mest i mit firma, var ikke i firmaet de første 17 år. Så dem i toppen, nej, det handler om dem der skaber en omsætning. Hvis du tror der sidder en person i bunden og sørger for et salg på f.eks. 50.000 uden at tjene på det, så er du helt forkert på den.

kpauner:

Ofte ser man også den måde markedsføringen af MLM er sat op. Det virker som om at det handler om "nemme penge",  og lign. end reelle produkter, fair nok, men kom ikke bagefter og sig at det er fede produkter når du i realiteten prøver at sælge mig en licens til selv at sælge produkterne.

Jeg prøver ikke at skære alt MLM over en kam, så det handler selvfølgelig ikke om de MLM virksomheder der sælger et produkt i form af super service, eller et reelt fysisk produkter, men de MLM virksomheder der sælger "licens" til at sælge, men igen hvor meget MLM er der over det?

Nemme penge, smid da endelig et link, for jeg syntes de fleste snakker om hårdt arbejde, og kommer folk fra et ansat job, så forsøges det da bedst muligt at forklare hvor hårdt det er i starten. For mig lyder det som om du skærer alt over en kam. Hvis du taler om noget du ikke mener er reelt MLM, hvorfor så ikke opdele det fra start. Jeg har svært ved at se hvad du så reelt mener om MLM hvor der er service eller fysiske produkter?

Mht. Licenser så forstår jeg det heller ikke. At betale x antal tusinde for noget uden at få produkter for det, det har jeg stadig ikke set en forklare fornuftigt. Eneste grund er at man er mere kommittet hvis man investere penge frem for at starte op for 50 kr. (men så kan jeg ikke forstå hvorfor man ikke får produkter for pengene).

kpauner:

Og lad os være ærlige, hvor mange gange er det ikke lige i skifter navn? "iværksætter med MLM?"... give med a break ...

Jeg stødte ind i en MLMer, på besøg hos noget familie engang, og det virkede helt seriøst som om hun prøvede at sælge stoffer til min familie, den måde hun prøvede at overtale folk i at de skulle købe. Det kræver virkelig meget energi ikke at bitchslappe jer når i dukker op hos familiemedlemmer, så jeg syntes ærlig talt at jeg fortjener en medalie for den her flinke post jeg har lavet, især når jeg inderst inde ønsker i går konkurs. 

Men hvad ved jeg? Jeg har jo "ikke sat mig ind i tingene", har ikke "prøvet MLM" eller "har valgt de forke MLM virksomheder at kigge på" og etc. etc. etc. 

Hvem har skiftet navn? Den forstår jeg ikke lige...NM...MLM og sociale business model...Det er jo ikke fordi der er navneskift som sådan, men metoderne udvikles og er forskellige fra firma til firma. For 10 år siden var der nok ikke mange der arbejdede med MLM som brugte nettet som man gør idag...

Din afsluttende bemærkning syntes jeg er helt til grin og viser netop at du skærer alle over en kam. 

Men hvilke MLM virksomheder har du da kigget på????? Og hvad betyder kigget for dig, at du har sat dig sammen med en person der arbejdede med firmaet og fik ham til at fortælle om sit firma?

Modsat dig, så håber jeg ikke nogen går konkurs hverken i MLM eller andre steder.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:55

Mikael christiansen:

Også her der er trods alt andet i verden end Amino debatforum!

Jeg arbejder lige nu med en web-site for kunde resten af dagen! Vi skrives ved! Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:24

john sommer:

Mikael christiansen:

Også her der er trods alt andet i verden end Amino debatforum!

Jeg arbejder lige nu med en web-site for kunde resten af dagen! Vi skrives ved! Wink

ja nogle gange bruger jeg også for meget tid her inden på forummet, for der bruges time vis , man kunne måske bruge tiden bedre en gang imellem i livet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)