Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Man bliver træt af at høre på MLM_debatten, men det hjælper!

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikael,

Ja - familie og venner - jeg handler da med min svigersøn der er sælger i ebd-branchen hvorfor skulle jeg ikke det? - Han handler med mig når behovet kan dækkes!

Markedskræfterne virker også her! 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:45
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lige et sekundt

I en virksomhed hvor produktet ikke spiller en så stor rolle, kan produkterne hurtigt blive uddateret, fejl og mangler bliver ikke rettet og lign. Det er selvfølgelig ikke altid tilfældet, og lur mig ikke om at mange MLM virksomheder sælger en masse gode produkter. Når det så er sagt, så er det skam ikke produkterne der er det største problem, overhovedet.

Sælger du super godt hudcreme, i en MLM virksomhed? Fedt, sælg det til alle.
Din familie, min familie etc. Men sælg ikke en "licens" til at sælge produkterne.
For forretningsmodellen holder ikke, vi skal jo ikke særligt mange led ned før det hele bryder sammen. 

Det hedder trodsalt network marketing, hele meningen med det er at skabe et netværk af sælgere. Hvad er der MLM over, bare at sælge super gode produkter? (eller dårlige).  

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 00:51

Hej kapauner,

Markedskræfterne regulerer antallet af udbydere der overlever det gælder i alle brancher også i din tænk på hvor mange der udbyder samme produkt som du!

mvh john sommer

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 01:21

kpauner:
Problemet er nærmere at produktet ikke virker som om at det spiller nogen rolle overhovedet.
Derimod skal man "lokke" andre til at sælge, som så også skal lokke andre til at sælge.

Kan du så ikke fortælle hvordan du foreslår, at man sælger et forretningskoncept??? 

Der er som udgangspunkt 3 fordele ved Network Marketing og 3 grunde til, at folk starter med MLM:

1) Du har mulighed for at starte en forretning for en meget lille investering - og dermed har du mulighed for at tjene penge.

2) Du har mulighed for en masse fede oplevelser såsom rejser, kæmpe årsfester, produktlanceringer, seminarer, salgstræning mv. 

3) Du har mulighed for at møde en masse mennesker og udvide dit netværk. 

De fleste mennesker fanges af punkt nr. 1 - så selvfølgelig er det det punkt de fleste networkere koncentrerer sig om - og jeg har svært ved at se, hvordan salgstalen skal lyde, hvis man ikke må nævne indtjeningspotentialet.

Hvordan foreslår du selv, at man så reklamerer for konceptet???

Derudover kan jeg ikke se forskellen på almindelige reklamer i TV og på det som networkere gør. 

I begge tilfælde informeres om et produkt eller et koncept. Og ja! Det har da til hensigt at "lokke" folk til at investere i produktet, ydelsen, servicen, konceptet - whatever.

Forskellen er så sjovt nok - at når du bliver "lokket" til at investere i et MLM produkt eller et MLM koncept, så har du i de fleste tilfælde 100% tilfredshedsgaranti.

Dette gør sig ikke gældende med de produkter man bliver "lokket" til at købe via TV-reklamerne, så det må da være de traditionelle reklamer der decideret lokker - for her fanger bordet nemlig.

I MLM har du trods alt mulighed for at teste produkterne og konceptet INDEN du køber, og du får oven i købet lov til at fortryde, hvis du ikke er tilfreds. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:23

Hej John

Hvis i godt ved at konceptet ikke holder, hvorfor så fortsætte?
Et eller andet sted, give i folk en falsk forventning om at de kan drive en virksomhed på et koncept der ikke virker.

Hvordan skaffer i flere sælgere i jeres netværk, når der ikke er flere mennesker tilbage?
I kan jo ikke skaffe sælgere der allerede sælger. Jeg kan sagtens skaffe kunder, fra min konkurrenter. Hvordan skaffer i kunder (sælgere) fra andre MLM konkurrenter?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:42

Hej Allan

Hvis du sælger shampoo, og det er dit fokus. Super! alt held og lykke ønskes fra mig.
Men hvad er der MLM over at sælge shampoo? Er ideen med MLM ikke at finde sælgere, så som kan sælge for en, som så kan sælge etc. etc.?

Som MLMer er ens kunder, folk som skal sælge. Det er fint de første led, men et sted i det led støder man på et problem. Der er ikke flere mennesker tilbage. Stakkels Simon der sidder for enden af det led. Alle omkring ham er MLMer og han har pludselig en masse shampoo han ikke kan sælge, og han kan ikke starte hans eget led .. for igen .. der er ikke flere mennesker tilbage!

Simon skulle have startet hans egen blog i stedet.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 01:56

kpauner:
Det er fint de første led, men et sted i det led støder man på et problem. Der er ikke flere mennesker tilbage. Stakkels Simon der sidder for enden af det led. Alle omkring ham er MLMer og han har pludselig en masse shampoo han ikke kan sælge, og han kan ikke starte hans eget led .. for igen .. der er ikke flere mennesker tilbage!

Jeg går ud fra, at du joker?

Det tager nemlig kun 12 måneder at nå hele verdens befolkning, hvis alle i netværket blot finder 5 personer. 

Du kan selv lave regnestykket:

1 person finder 5 nye personer. De fem nye personer finder hver 5 = 25 nye personer. De 25 nye finder 5 hver = 125. Hvis vi siger at hvert led er en måned om at finde 5 personer, så har du nået mere end hele verdens befolkning på 12 måneder. 

Men da de ældste MLM-firmaer er over 50 år gamle, og stadig eksisterer og stadig får nye kunder og nye forhandlere hver dag - så kan vi vist godt blive enige om, at den med det mættede marked er noget volapyk ikke!? 

Derudover glemmer du vist også lige, at der hver dag er personer der fylder 18 år, som dermed har mulighed for at registrere sig som forhandler eller kunde. Og så glemmer du vist også, at en shampoo-flaske bliver tom og skal fornyes ca. en gang om måneden - og at folk skifter shampoo-mærke engang i mellem. Wink

kpauner:
Hvis du sælger shampoo, og det er dit fokus. Super! alt held og lykke ønskes fra mig.
Men hvad er der MLM over at sælge shampoo? Er ideen med MLM ikke at finde sælgere, så som kan sælge for en, som så kan sælge etc. etc.?

Finten er jo, at i stedet for, at jeg skal finde 25 nye kunder hver måned og leve af ren avance, så er det på sigt langt sjovere at finde et par personer, der hver finder et par personer etc. Disse personer behøver ikke oprette sig som forhandlere - de skal blot oprette sig som kunder, så får jeg provision af deres indkøb resten af livet - og det er jo langt nemmere end at selv skulle ud og finde nye kunder hele tiden.

Eller sagt på en anden populær måde i MLM:

Hellere have 1% af 100 personers arbejde end 100% af ens eget.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:16

Allan læs nu det jeg skriver.
Problemet er ikke at der bliver solgt shampoo, at shampoo bliver brugt, og nye mennesker skrifter brand. Det er ikke det jeg er bekymret om.

Det er networking konceptet der er problemet.
Ligeså snart at shampooen ikke er så vigtigt længere, og du begynder at sælge en "licens" i form af startpakker eller lign. så er det pludselig ikke så godt længere.
hvis hele din forretningsgrundlag bygger på at finde sælgere, som også skal finde sælgere, så er det ikke et holdbart koncept. At en virksomhed (det første led) har overlevet i over 50år overasker mig ikke. Hvor godt går det lige for "de nye forhandlere" der kommer til længere nede i ledet? Og hvor stor er indtjeningspotentialet i fremtidige led?

Men tak for regnestykket 

"hver dag er personer der fylder 1å år"
- det her er vidst joken. Bild mig ikke ind at raten af folk der bliver 18, kan følge med. 

Hvis det bare handler om at man, finder kunder der køber ens produkt, fint nok.
Ikke lige den del af MLM er noget problem. Jeg solgte da også voks til de 3 samme kunder hele tiden, da jeg i sin tid startede min lille webshop

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 09:36

Som nævnt tidligere så er det markedskrafterne der regulerer både din og min virksomhed - Når der ikke er efterspørgsæle længere på din ydelser ja så er der flere muligheder du udbyder, ny service, nyt produkt, nye markeder. Det samme som når der ikke er nogen der køber dine visitkort ja så må du jo lukke eller udvikle nye services. 

kpauner:
Hvordan skaffer i flere sælgere i jeres netværk, når der ikke er flere mennesker tilbage?

Du må ikke tro at det på noget tidspunkt vil være således, at hele jorden sælger visitkort - det samme vil det jo være med alle andre business også Network Marketing.

Prøv selv at simulere dine egne forretningstal i Network Marketing - alle tal er baseret på Forever Living Product!

Se mere her ……………
http://www.jomacompany.dk/start-dit-eget/investering-og-oekonomi/

Find simulerings modellen her………………….
http://www.jomacompany.dk/wp-content/uploads/2011/12/oms-beregningsmodel.xls

Vær realistisk!

Fik du læst om de 100 største markedsspillere?  

Fik du læst om Albanien kolaps af pyramidespil?

Der er ellers en hel delat lære af - Husk på det er på basis af historien og erfaringer vi i business planlægger fremtiden for forretningen!

God arbejdsdag!

mvh john sommer

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:18

john sommer:

Hej Mikael,

Ja - familie og venner - jeg handler da med min svigersøn der er sælger i ebd-branchen hvorfor skulle jeg ikke det? - Han handler med mig når behovet kan dækkes!

Markedskræfterne virker også her! 

Ja det er ok sælge familien og venner , men det er altid balance gang , man skal bare huske ikke bruge fordi er personlige venner udnyt dette , men det sker sådan sket alle forretnings steder at man udnytter er venner , men det er jo ikke en rigtig ven fordi vis udnytter en lyver den .

eksempelvis besøger webmaster er snakker timevis om alt muligt og har som kerne venner , men faktisk kan den webmaster slet ikke lave hjemmesider men vil bare gerne have jeg indbetaler nu 10.000 kroner og det taletids kort vi snakket over og det navn han sagde hed hedder person ikke , men tænkt vis det var familien men det sker af og til folk ikke siger sandheden, dog den webmaster burde måske have undersøgt det var taletids kort og navnet ikke fandtes det person sagde hed , men når ven snakker samme flere timer og set et par gange er alt  det man normalt har som advarsler signaler væk fordi man er venner , men det er det værste at gøre når man er venner 

så huske også familien vis handler med dem at altid sørg for at undersøge det endnu mere for at mindste måske et "godt familien medlem " fordi den over solgte et produkt er noget af det værste man gøre når man driver hvilken som helst forretning

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)