Ved ikke hvem der har vundet et medlemsskab for hvad, men det var vist ikke mig? |
Mark Winther:Og kan google ikke godt regne ud, at det er signature? Og bliver den slags straffet?
Google kan godt se at det er signaturlinks. Man bliver ikke straffet for at linke sådant, men disse links kan selvfølgelig miste en masse værdi.
Mark Winther:Hvis man endelig skulle gøre det, kunne det så ikke være en idé at sige at ikke-plusser var no-follow eller ikke muligt med eksterne links. Og plusser havde f.eks. 2 do-follow links, eller vil google så se det som betalte links da man betaler for plus? Hvor de på nuværende ikke straffer det, fordi almindelige brugere også har do-follow?
Om kommentarene er dofollow eller nofollow gør ikke nogen linkjuice-mæssig forskel for Amino - kun dem der bliver linket til. At irrelevante links i signaturen burde få nofollow er en relevanssag for forumet og det kunne da godt tænkes at Amino kunne få en lille smule værdi af at sætte nofollow på alt irrelevant, men jeg tvivler på at det er det værd.
At Amino ikke benytter nofollow, siger også noget om at de kan stå inde for deres brugeres indhold. Det vil jeg til enhver tid se som et tegn på antispam og et godt community. Formegentlig vil Google gøre det samme :-)
Mark Winther:Anders Saugstrup:Mange brugere tror at de får en pokkers masse seo-værdi til deres site via deres signaturlinks.Gør man ikke også det? Eller tælles signaturen kun én gang (Synes jeg at havde hørt, eller at google er klar over det er signatur) og i så fald, er det så ikke med til at mildne overstående?
Et link tæller kun én gang per side i Googles øjne. Så hvis der er flere af den samme signatur, så tæller det ikke som mere værdi. Flere links site-wide kan godt give en smule mere værdi. Dertil så har jeg allerede været lidt inde på den lave værdi signaturlinks kan have. Hvis folk vil linkbuilde og få noget seriøst ud af det på fora, bør de være markant aktive på forummet over længere tid, hjælpe andre og så selvfølgelig linke en enkelt eller to gange til de sider der skal have værdi. Det de fleste gør nu er blot at gå ind og lave en bruger, sætte et link ind og glemme alt om det igen.
Som jeg ser det, er signaturlinks bedste egenskab at hvis man er aktiv på et forum, så tæller alle linksne stadig som indgange til ens hjemmeside. Det vil sige at man både kan få brugere ind og samtidig giver man Google mange flere opfordringer til at gå ind og crawle ens hjemmeside oftere.