Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO af Amino

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:
I sin tid, da Anders vandt et medlemsskab for hans rigtige gode råd mht seo og Amino, var jeg også ude med riven mht signaturlinks og specielt dem til "erotiks relaterede" domains.

Ved ikke hvem der har vundet et medlemsskab for hvad, men det var vist ikke mig?

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 20:13

Mark Winther:
Og kan google ikke godt regne ud, at det er signature? Og bliver den slags straffet? 

Google kan godt se at det er signaturlinks. Man bliver ikke straffet for at linke sådant, men disse links kan selvfølgelig miste en masse værdi.

Mark Winther:
Hvis man endelig skulle gøre det, kunne det så ikke være en idé at sige at ikke-plusser var no-follow eller ikke muligt med eksterne links. Og plusser havde f.eks. 2 do-follow links, eller vil google så se det som betalte links da man betaler for plus? Hvor de på nuværende ikke straffer det, fordi almindelige brugere også har do-follow?

Om kommentarene er dofollow eller nofollow gør ikke nogen linkjuice-mæssig forskel for Amino - kun dem der bliver linket til. At irrelevante links i signaturen burde få nofollow er en relevanssag for forumet og det kunne da godt tænkes at Amino kunne få en lille smule værdi af at sætte nofollow på alt irrelevant, men jeg tvivler på at det er det værd.

At Amino ikke benytter nofollow, siger også noget om at de kan stå inde for deres brugeres indhold. Det vil jeg til enhver tid se som et tegn på antispam og et godt community. Formegentlig vil Google gøre det samme :-)

Mark Winther:

Anders Saugstrup:
Mange brugere tror at de får en pokkers masse seo-værdi til deres site via deres signaturlinks.

Gør man ikke også det? Eller tælles signaturen kun én gang (Synes jeg at havde hørt, eller at google er klar over det er signatur) og i så fald, er det så ikke med til at mildne overstående?

Et link tæller kun én gang per side i Googles øjne. Så hvis der er flere af den samme signatur, så tæller det ikke som mere værdi. Flere links site-wide kan godt give en smule mere værdi. Dertil så har jeg allerede været lidt inde på den lave værdi signaturlinks kan have. Hvis folk vil linkbuilde og få noget seriøst ud af det på fora, bør de være markant aktive på forummet over længere tid, hjælpe andre og så selvfølgelig linke en enkelt eller to gange til de sider der skal have værdi. Det de fleste gør nu er blot at gå ind og lave en bruger, sætte et link ind og glemme alt om det igen.

Som jeg ser det, er signaturlinks bedste egenskab at hvis man er aktiv på et forum, så tæller alle linksne stadig som indgange til ens hjemmeside. Det vil sige at man både kan få brugere ind og samtidig giver man Google mange flere opfordringer til at gå ind og crawle ens hjemmeside oftere.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1743
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 20:15

Hov nej, det var da vist Kim T, der var den heldige.

Du husker sikkert tråden. Den endte i pænt avanceret ævl om hastighedsoptimering.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1743
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 20:21

Patrick Olsen:
Google kan godt se at det er signaturlinks.

Aminos pagerank fosser jo ud til højre og venstre - var signaturlinks til profilerne, ville man minimere det voldsomt.

Medlemmernes profiler ville også stige i pagerank og alle burde faktisk være pænt tilfredse - alle dem der ikke benytter signaturen til reklame vel at bemærke.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvem der vandt Amino's SEO konkurrence ;-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 20:28

Hej Saugstrup.

Det er gode forslag du kommer med. Behøver løsningen på punkt 1, at være så indviklet? - Jeg er klar over, at integrere det i det nuværende amino må være kongesvært, men hvis man tog "udfordringen" op med sidevisninger og annoncer, kan man vel lave en jQuery-løsning med infinitescroll på trådene. Content loades altså først når brugeren bevæger sig 'videre' ned i tråden. Det øger brugeroplevelsen da man loader siden løbende (istedet for at vente længe på at en hel tråd, eller en side med 12 posts loader). Herudover kan man i selvsamme løsning lave en 'flydende' annoncevisning til højre, som skifter ved samme 'interval' som en normal tråd. Dvs. pr. 10 posts. Det kræver lidt, af ad-systemet at håndtere en annoncevisning på den måde. Men jeg tror det er muligt :-)

Mht. punkt 2 og de eksterne links fra hver tråd, så er jeg enig. Der er for mange og for irrelevante links. Her kunne man istedet man måske gavne Amino (det må du vide? ;)) ved at lade folk verificere deres signaturlinks. Så særligt udvalgte, med sider af en hvis tyngde og værdi, kan tillades at have signaturlinks, hvorimod andre dødelige med sites med PR2 og under fx, kun tillades interne links. Og de udvalgte der får lov til at linke ud fra amino, skal ligeledes være relateret til noget omkring iværksætteri eller andet fagligt - eksempelvis søgemaskineoptimering, personal branding, forretningsmodeller eller generel markedsføring el. lign. På den måde er de eneste eksterne links, stærke links til noget relevant.

Hvis jeg skulle lave et punkt 3 måtte det være meget specifikke landingpages til bestemte emner. Man har forsøgt det med Wiki'en, men den burde for alvor prioriteres og udbygges med kanon stærke artikler. 

mvh

Thomas Astrup

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 20:29

Jonas Jørgensen:

Patrick Olsen:
Google kan godt se at det er signaturlinks.

Aminos pagerank fosser jo ud til højre og venstre - var signaturlinks til profilerne, ville man minimere det voldsomt.

Medlemmernes profiler ville også stige i pagerank og alle burde faktisk være pænt tilfredse - alle dem der ikke benytter signaturen til reklame vel at bemærke.

Tjo. Det er vel stadig muligt at have bannere, tekster og domæner? Det er bare ikke aktive links :-) I see no problems.

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:30

Jonas Jørgensen:

Mikael christiansen:
vedr pingvin siden amino.dk ser ikke ud til steget på ordret iværksættere er lige nu 4 lå nummer 2 et stykke tid tilbage og lå også på nogle tidspunkter nummer 1 kan jeg huske

Det siger jo ikke så meget - store dele af trådene kan være rykket voldsomt ned.

det er ikke nogle tråd amino.dk lå 1 og 2 det er forsiden her på amino.dk

Iværksætter Debatten Amino

www.amino.dk/

Iværksætter og selvstændig erhvervsdrivende mødes på Amino for at udveksle erfaringer om iværksætteri.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Jørgensen:

I sin tid, da Anders vandt et medlemsskab for hans rigtige gode råd mht seo og Amino, var jeg også ude med riven mht signaturlinks og specielt dem til "erotiks relaterede" domains.

jeg ved ikke hvor du fra det erotik lad den nu ligge  , men jo jeg må bare være mere aktive og vi mangler da flere erotisk sider her inden så de også kan hjælpe hinanden de er jo også iværksættere som alle andre mennesker

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 20:35

Mikael christiansen:

Jonas Jørgensen:

Mikael christiansen:
vedr pingvin siden amino.dk ser ikke ud til steget på ordret iværksættere er lige nu 4 lå nummer 2 et stykke tid tilbage og lå også på nogle tidspunkter nummer 1 kan jeg huske

Det siger jo ikke så meget - store dele af trådene kan være rykket voldsomt ned.

det er ikke nogle tråd amino.dk lå 1 og 2 det er forsiden her på amino.dk

Iværksætter Debatten Amino

www.amino.dk/

Iværksætter og selvstændig erhvervsdrivende mødes på Amino for at udveksle erfaringer om iværksætteri.

Selvom forsiden ranker fint, så kan trådende (undersider) jo sagtens være faldet markant i SERPS. 

Desuden så husker jeg det som om, at Thorborg kæmpede for at blive nummer 1, oprettede en tråd på Amino og bad om links til forsiden. Og i den forbindelse kom han op på nummer 2, men nåede aldrig 1. pladsen. At Amino nu ligger nummer 4, kan jo havde noget at gøre med at de andre har forbedret sig.

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)