Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO af Amino

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Hej alle

Jeg har tit tænkt over hvordan jeg ville ændre Amino, hvis jeg skulle søgemaskineoptimere her. Det er jo egentlig ikke mit bord, men nu får I alligevel de to idéer, for jeg bliver ved med at spekulere over det, når jeg kigger forbi Amino :-)

Og det kan være spændende nok med sådan en teoretisk debat om hvordan sådan et mega-forum bør søgemaskineoptimeres, ikke?

Nå, til sagen!

Hér er de to ting jeg ville gøre:

1. Sørge for at Google ser hele tråden på én side, så alle guldkorn og long tail søgeord kommer med i én stor artikel så at sige.
  2. Fjerne alle eksterne signaturlinks og kun tillade interne links i signaturerne - fx til profilsider, amino-blogs, tråde osv.
Forslag 1 er selvfølgelig primært problematisk i forhold til indtjeningen på cpm-reklamer - hvis altså brugerne også får lov at se hele tråden på én side. Personligt ville jeg rigtigt gerne kunne læse en hel tråd i et vindue - om ikke andet som plusmedlem.
Men søgemaskinemæssigt ville det give rigtigt god mening at have indholdet samlet på én side.
Måske er der andre smarte metoder til at opnår samme fordel?
Forslag 2 handler om relevante udgående links. Det er bestemt ikke ufarligt at enhver tråd linker ud til alle mulige mærkelige og irrelevante ting (dofollow endda) fordi brugernes signaturer linker til deres hjemmesider osv. Jeg tror at det en dag kan blive et problem for Amino ift. seo at der sker al den ikke relevante linkning.
Også her er der en kommerciel pris at betale. Mange brugere tror at de får en pokkers masse seo-værdi til deres site via deres signaturlinks. Det gør de nu nok ikke, men kommercielt er det selvfølgeligt lige meget.
Hvad ville du gøre for Amino SEO-mæssigt? Og stemmer du for eller imod mine to forslag? :-)
Mvh Anders Saugstrup

PS. Har nogen læst om Amino gik fri af Penguin opdateringen fra Google? Jeg har ikke hørt noget om det, men det kunne være interessant at vide. 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 19:26

Anders Saugstrup:

• Sørge for at Google ser hele tråden på én side, så alle guldkorn og long tail søgeord kommer med i én stor artikel så at sige.

Helt enig, gad også at Amino+ kunne sætte den til at hele tråden var på én side. 

Anders Saugstrup:
Forslag 2 handler om relevante udgående links. Det er bestemt ikke ufarligt at enhver tråd linker ud til alle mulige mærkelige og irrelevante ting (dofollow endda) fordi brugernes signaturer linker til deres hjemmesider osv. Jeg tror at det en dag kan blive et problem for Amino ift. seo at der sker al den ikke relevante linkning.

Handler det ikke også om at se på hvor mange links der er total på siden? Jeg talte med øjnene (Kender intet software?) over 110 interne links på den side med dit indlæg. Hver gang der kommer et nyt indlæg kommer der oven i en røvfuld interne links (Brugernavn, profilbillede, evt. plusknap, bizz, samt svar og mere knapperne (Ved ikke om de sidste tæller med?))

Og kan google ikke godt regne ud, at det er signature? Og bliver den slags straffet? 

Hvis man endelig skulle gøre det, kunne det så ikke være en idé at sige at ikke-plusser var no-follow eller ikke muligt med eksterne links. Og plusser havde f.eks. 2 do-follow links, eller vil google så se det som betalte links da man betaler for plus? Hvor de på nuværende ikke straffer det, fordi almindelige brugere også har do-follow?

Og i forlængelse af alt det her, hvad med bloggere de har do-follow kommentar, eller debatforums der har dofollow-links?

Anders Saugstrup:
Mange brugere tror at de får en pokkers masse seo-værdi til deres site via deres signaturlinks.

Gør man ikke også det? Eller tælles signaturen kun én gang (Synes jeg at havde hørt, eller at google er klar over det er signatur) og i så fald, er det så ikke med til at mildne overstående?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:29

Anders Saugstrup:

• Fjerne alle eksterne signaturlinks og kun tillade interne links i signaturerne - fx til profilsider, amino-blogs, tråde osv.

Jeg ved ikke nok om SEO til at vide, om det er godt eller skidt. Men jeg ved trods alt nok om forretning til at vide, at det vil være risikabelt. Jeg tror der er en del betalende Plus medlemmer der netop betaler for at have links.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 19:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er meget enig i dine forslag, Saugstrup.

Forslag 1, ville som du selv er inde på, nok forårsage en foringelse af Aminos annonce-indtægter, på grund af et lavere antal sidevisninger og ville derfor ikke være så attraktivt.

De kunne derimod tage et kig på Googles eget forslag til denne type udfordringer, nemlig rel=“next” og rel=“prev”-taggene - det burde samtidig være relativt nemt at implementere, uden at forstyre brugernes oplevelse af forumet. 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 19:33

Hej Anders,

Mht til forslag 1, så tror jeg ikke at det vil fungere optimalt i praksis. Amino har haft en del hastighedsproblemer og jeg tænker lidt at nogle kæmpe tråde blot vil gøre ens almene browsing rundt på websitet til helvede. Til gengæld har du som udgangspunkt ret i at det ville være fedt at få de "rigtige svar" osv. vist når man kommer ind på tråden fra Google. For en del år siden havde Amino vidst en feature, hvor trådstarter kunne vælge et eller flere rigtige svar. De blev så vist øverst i indlægget, hvilket jo som udgangspunkt er super positivt. Den feature kunne jeg forresten godt tænke mig igen Martin & Co ;-)

For et brugersynspunkt ville jeg nok vælge at lave en ajax-løsning, som rent faktisk gik ind og hentede en del af indlæggende efter siden var indlæst. Det vil bare være en meget ringe SEO-løsning siger mine erfaringer mig - men så kunne man indfører det til brugere som er logget ind.

Forslag 2 giver jeg dig ret i med SEO-øjne, men jeg synes at signaturlinks er minimum halvdelen af grunden til at købe Amino+. Så rent indtjeningsmæssigt vil jeg mene at det ville være en meget skidt ændring for portalen. På den anden side har jeg det sådan lidt at Google jo godt ved at det "bare" er semi-relevante signaturlinks der bliver vist på forummet, så burde efter alt fornuft være minimeret markant.

Så alt i alt synes jeg at det er nogle pokkers gode overvejelser, men i praksis bør de, efter min mening, ændres radikalt hvis de skal implanteres :-)

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 19:33

igang:
Jeg tror der er en del betalende Plus medlemmer der netop betaler for at have links.

Tror jeg også, mindes faktisk også at der er flere der har ytret det i form af indlæg når der er blevet spurgt til hvad Amino giver for dem.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:41

Sjov ide Anders!! :-)

Begrænse links fra Amino Profil. Ved ikke om de gør det, men de burde begrænse dem.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:00

for mig selv kunne kunne jeg godt se hvad der ville virke bedste interne links profilerne og få mere lov til i højere grad skrive mere egen side få relevante betyder mere massevis links det er dog ikke noget jeg bestemmer selv

seo mæssig kunne lave sine side mere relevante til sit emme altså lave dem unikke endnu mere alle de er meget ens udgående links samme sted alle  profiler 

vedr pingvin siden amino.dk ser ikke ud til steget på ordret iværksættere er lige nu 4 lå nummer 2 et stykke tid tilbage og lå også på nogle tidspunkter nummer 1 kan jeg huske

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1745
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 20:08

I sin tid, da Anders vandt et medlemsskab for hans rigtige gode råd mht seo og Amino, var jeg også ude med riven mht signaturlinks og specielt dem til "erotiks relaterede" domains.

Der blev jeg mere eller minder bedt om at fise af, fra selveste T himself, så umiddelbart vil jeg tro de har overvejet nr. 2 allerede mht pri/con og vurderet, at det måske vil ændre debat aktiviteten for meget.

Min holdning er nu stadigvæk den samme = væk med den og kun et link til profilen, som så muligvis kunne gøres mere interessant -og indeholde specielle muligheder for plus medlemmerne.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1745
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 20:09

Mikael christiansen:
vedr pingvin siden amino.dk ser ikke ud til steget på ordret iværksættere er lige nu 4 lå nummer 2 et stykke tid tilbage og lå også på nogle tidspunkter nummer 1 kan jeg huske

Det siger jo ikke så meget - store dele af trådene kan være rykket voldsomt ned.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)