Hej alle Jeg har tit tænkt over hvordan jeg ville ændre Amino, hvis jeg skulle søgemaskineoptimere her. Det er jo egentlig ikke mit bord, men nu får I alligevel de to idéer, for jeg bliver ved med at spekulere over det, når jeg kigger forbi Amino :-) Og det kan være spændende nok med sådan en teoretisk debat om hvordan sådan et mega-forum bør søgemaskineoptimeres, ikke? Nå, til sagen! Hér er de to ting jeg ville gøre:
Forslag 1 er selvfølgelig primært problematisk i forhold til indtjeningen på cpm-reklamer - hvis altså brugerne også får lov at se hele tråden på én side. Personligt ville jeg rigtigt gerne kunne læse en hel tråd i et vindue - om ikke andet som plusmedlem.
Men søgemaskinemæssigt ville det give rigtigt god mening at have indholdet samlet på én side.
Måske er der andre smarte metoder til at opnår samme fordel?
Forslag 2 handler om relevante udgående links. Det er bestemt ikke ufarligt at enhver tråd linker ud til alle mulige mærkelige og irrelevante ting (dofollow endda) fordi brugernes signaturer linker til deres hjemmesider osv. Jeg tror at det en dag kan blive et problem for Amino ift. seo at der sker al den ikke relevante linkning.
Også her er der en kommerciel pris at betale. Mange brugere tror at de får en pokkers masse seo-værdi til deres site via deres signaturlinks. Det gør de nu nok ikke, men kommercielt er det selvfølgeligt lige meget.
Hvad ville du gøre for Amino SEO-mæssigt? Og stemmer du for eller imod mine to forslag? :-)
Mvh Anders Saugstrup
PS. Har nogen læst om Amino gik fri af Penguin opdateringen fra Google? Jeg har ikke hørt noget om det, men det kunne være interessant at vide. |
Anders Saugstrup:
- Sørge for at Google ser hele tråden på én side, så alle guldkorn og long tail søgeord kommer med i én stor artikel så at sige.
Helt enig, gad også at Amino+ kunne sætte den til at hele tråden var på én side.
Anders Saugstrup:Forslag 2 handler om relevante udgående links. Det er bestemt ikke ufarligt at enhver tråd linker ud til alle mulige mærkelige og irrelevante ting (dofollow endda) fordi brugernes signaturer linker til deres hjemmesider osv. Jeg tror at det en dag kan blive et problem for Amino ift. seo at der sker al den ikke relevante linkning.
Handler det ikke også om at se på hvor mange links der er total på siden? Jeg talte med øjnene (Kender intet software?) over 110 interne links på den side med dit indlæg. Hver gang der kommer et nyt indlæg kommer der oven i en røvfuld interne links (Brugernavn, profilbillede, evt. plusknap, bizz, samt svar og mere knapperne (Ved ikke om de sidste tæller med?))
Og kan google ikke godt regne ud, at det er signature? Og bliver den slags straffet?
Hvis man endelig skulle gøre det, kunne det så ikke være en idé at sige at ikke-plusser var no-follow eller ikke muligt med eksterne links. Og plusser havde f.eks. 2 do-follow links, eller vil google så se det som betalte links da man betaler for plus? Hvor de på nuværende ikke straffer det, fordi almindelige brugere også har do-follow?
Og i forlængelse af alt det her, hvad med bloggere de har do-follow kommentar, eller debatforums der har dofollow-links?
Anders Saugstrup:Mange brugere tror at de får en pokkers masse seo-værdi til deres site via deres signaturlinks.
Gør man ikke også det? Eller tælles signaturen kun én gang (Synes jeg at havde hørt, eller at google er klar over det er signatur) og i så fald, er det så ikke med til at mildne overstående?