Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO af Amino

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe man (her Amino) er på første side i Google, så er det fint. Jeg klikker sjældent på det første link, da det næsten er for nemt og ureflekteret. Jeg kigger derimod på leads, og de bedste leads er ikke altid øverst.

Ellers kan man vel bare klikke på "Jeg prøver lykken," hvilket jeg måske har gjort en gang i mit liv bare for at prøve det.

I øvrigt, uden at være Page Rank-ekspert, tror jeg ikke på, at ens PR forsvinder ud igen pga. links? Samtidig tror jeg godt, at Google kan se, at Amino er et forum, og at det er en signatur, der fortæller, hvem man er.

Desuden tror jeg ikke på, at et dofollow-link i en signatur giver specielt megen værdi ift. SEO. Jeg kan i al fald se i Google Webmaster Tools, at sider, der har ekstremt mange backlinks (primært fra fora), ikke ikke nødvendigvis bliver til toppen af poppen hos Google. 1.000 backlinks fra en signatur på Amino eller ethvert andet forum er vel irrelevant for Google. Hvor mange og hvilken, der er relevant, er mig ubekendt. Værdien kommer derimod fra indholdet.

Hilsen, Robert

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 16:11

Robert Kronberg:
I øvrigt, uden at være Page Rank-ekspert, tror jeg ikke på, at ens PR forsvinder ud igen pga. links?

Det gør det faktisk. rel=nofollow holder PR tilbage, men uden den, sender siden 10-15% mener jeg, af ens PR afsted. 

Robert Kronberg:
Desuden tror jeg ikke på, at et dofollow-link i en signatur giver specielt megen værdi ift. SEO. Jeg kan i al fald se i Google Webmaster Tools, at sider, der har ekstremt mange backlinks (primært fra fora), ikke ikke nødvendigvis bliver til toppen af poppen hos Google. 1.000 backlinks fra en signatur på Amino eller ethvert andet forum er vel irrelevant for Google. Hvor mange og hvilken, der er relevant, er mig ubekendt. Værdien kommer derimod fra indholdet.

Hvis du har 1000 links fra ét fora, har du links fra ét domæne. Antallet af domæner der peger på én, spiller også en rolle. Måden "linkets relevans" udregnes på, er blandt andet via tags så vidt jeg har forstået. Så hvis en side om biler får et link fra en anden side om biler, er det mere relevant, end hvis det fik et link fra en børnehaveside.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 17:17

Hej Jonas,

Jeg har da den opfattelse, at Google godt kan lide, at man linker ud, men hvis du har ret, så kan det være en dårlig ide?

Jeg er enig i, at backlinks og landingssider skal hænge lidt sammen, men de "ekstremt mange" backlinks, som jeg taler om, kommer faktisk fra et relevant forum.

Hilsen, Robert

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1757
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:33

Jonas:
Det gør det faktisk. rel=nofollow holder PR tilbage, men uden den, sender siden 10-15% mener jeg, af ens PR afsted. 

Sådan er det desværre ikke længere, det er godt 3 år siden, den del af PR blev ændret.

Med rel="nofollow" sendes PR i dag videre ud i ingenting - dvs modtager linket får ikke juicen og du taber den alligevel.

Det er ændret for at dæmme op for linksculpting.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)