Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er jeres holdning til Multi Level Marketing - også kaldet MLM ?

Side 9 ud af 13 (122 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Jeg kan godt forstå din skepsis, overfor IT-branchen, for folk udenfor kan den virke meget uigennemskuelig, det kan virke som om at det hele er varm luft og det er der bestemt også dele af den der er.

Jeg tager hatten af for denne sætning - den vil jeg tage til mig. Det er i princippet at vende den anden kind til, men på en professionel måde. Cool nok.

Men så falder du pladask igennem og begynder at nævne rejser, havudsigt og indtjening - noget af det, som MLM'ere her på Amino oftest bliver sablet ned for at gøre.

Men hvis du nu lige smider et billede op af strandvejsvillaen og samtidig lægger dine lønsedler ind - så kan vi da tage den derfra...

Hvis du ikke gør det er det jo bare en fis i en hornlygte - og det er sikkert også lodret løgn, og jeg forstår i øvrigt slet ikke din trang til at forsvare IT-branchen med alle disse konsulent-floskler du disker op med.

Hvorfor ikke bare vende den anden kind til??? Wink

.............

Lundsby - jeg synes ikke vi skal køre den længere ud - jeg prøver bare at anskueliggøre hvad det er vi er oppe imod nogen gange. Jeg synes selv, at ovenstående illustrerer det rimelig godt.

Hvis du stadig er uenig, så er det fair nok. Jeg formår ikke at forklare det tydeligere. I hvert fald ikke på skrift.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 07:10

Nicolas Kruse:

Hej Kristian

Kan godt se at jeg lige har glemt, at læse teksten igennem.. Det er min mor som har været igang i to år, og er nuværende frontløber i DK, og jeg vil gerne gøre hende kunsten efter :)

Hej Nicolas,

He he... OK, så giver dit indlæg mere mening ;-)

MVH

Kristian

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 07:34

Jesper:

Glemte du ikke at inkludere 'køb uddannelsesmaterialer for x tusinde' i din liste over MLM?

Egentligt ikke ;-)

For de ægte MLM forretninger sælger ikke den slags materialer...de giver dem gratis til deres medlemmer. Eller det BURDE de i det mindste gøre for ikke at havne i kategorien med Pyramidespil ;-)

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 07:54

Undskyld sproget...men hold da kæft mand...sikke en hvepserede man her er havnet i!!

Nu forstår jeg bedre hvorfor man bliver advaret mod at lufte sit MLM firma på sådanne fora som Amino ;-)

Det er nærmest uhyggeligt at se hvordan visse Aminoers kommenrarer ligefrem emmer af foragt mod MLM...uden egentligt at komme med konkrete årsager og specifikke sager...hele MLM industrien bliver skåret over een kam.

Jeg har nærmest helt ondt af Jer MLM sagkyndige der forsøger at "forsvare" Jeres biz...det er som at slå i en våd pude, ikke?
Det er en meget ulige og (må jeg sige) unfair "kamp" som I fører mod de Aminoer der slynger om sig med påstande, uden at smide noget konkret på bordet...Men samtidigt graver I der "forsvarer" Jeres biz faktisk Jeres egen grav via Jeres til tider "tuffe" attitude overfor dem der kritiserer Jer.

Så når jeg selv involverer mig i MLM (og nej, tak, jeg er ikke interesseret i nogen MLM tilbud, for jeg er selv igang med at oprette mit eget MLM firma ;-) så går jeg milevidt udenom Amino - at promote et MLM produkt her vil gøre mere skade end gavn, for selvom der skulle komme et par interesserede Aminoer forbi, så vil den generelle modstand mod MLM her på forummet hurtigt få dem på andre tanker!

Jeg ønsker alle på denne tråd "god kamp"...men jeg foretrækker selv at bruge min tid mere konstruktiv, så jeg trækker mig ud af denne diskussion ;-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:07
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Allan

Mange tak, for muligheden for at uddybe min pointe.

Jeg kan desværre ikke smide lønsedler, på mit studiejob da det efterhånden er længe siden. Men den høje indtægt som freelance konsulent vil jeg mene, at du måske kan finde belæg for i way back machine, for jeg var på et tidspunkt på nettet hos 7N, med CV og det hele.

At tjene 100K som freelance konsulent, er på ingen måde unikt det er der en del der gør, faktisk tror jeg ikke rigtigt der er det store marked under det, men det er bestemt heller ikke alle der kan bliver freelancer konsulenter.

Der har igennem tiderne været flere freelancere forbi Amino, og det burde være muligt at spørge f.eks. Rasmus Lindgren om det virkeligt kan være sandt, at man tjener så meget.

Ang. Strandvejs villa og rejser, så må jeg nok hellere præcisere at jeg bor i en lejlighed på Aurehøjvej, som er den forkerte side af Standvejen, altså den væk fra vandet. Og det er ikke en Villa, bare en nyistandsat herskabslejlighed på 116 kvm. Kiin Kiin er ikke en rejse, men en restaurant, vistnok den eneste Thai-landsk inspirerede restaurant i Europa med Michellin stjerne.

Jeg må indrømme at jeg stortrives, selvom indtægten ikke er den samme, som hvis jeg var freelance-konsulent. Men CloudSprout er det værd, vi har efter min egen ydmyg vurdering virkeligt chance for at ændre den måde man bygger websites og shops på til det bedre.

---------

Jeg forstår godt, hvad I er oppe imod, og kan godt forstå hvis i føler jer uretfærdigt behandlet. Verden er generelt ikke retfærdig.

Min pointe er bare, at hvis sørge for at få fortalt om egne fortræffeligheder og ellers behandler kritikken konstruktivt, så fremstår man enormt meget bedre. Det gælder om at være begejstret og overskudsagtig.

Problemet i behandlingen af MLM kritik idag, er at det ender med at I for kaldt kritikerne for uvidenende og negative, hvilket desværre som jeg ser oftest får jer selv til at virke uvidenende og negative.

I stedet kan man bruge en show-don't-tell strategi, hvor man virker positivt og informeret. På den måde fremstår modparten automatisk som uvidenende og negativ. Det virker meget bedre.

Nu kan de lyde som om det skal gøres med pom og pragt, høje lønninger, idealisme og fancy adresser, men det er slet ikke tilfældet. Det eneste I kal bruge er jeres 3 bedste oplevelser, med MLM.
Det kan være alt en rejse, en kammeratskab, en lille ekstra indtægt der blev brugt til at krydre tilværelsen.

Når så kritikerne kommer på banen, med deres negative oplevelser og anskueligelser, så fortæller i om jeres positive oplevelser samtidigt med at I faktuelt argumenterer mod ting, der er direkte forkerte eller hvor i syntes de har mindre betydning. F.eks. når Jesper skriver at man skal købe undervisningsmateriale for flere 1000 kr., så skriver I at enten "Der var jeg heldig i det firma, jeg er i skulle man ikke købe noget" eller "Min startpakke kostede 5000 kr. hvilket selvfølgeligt er mange penge, men for mig har det været det hele værd, udover at jeg har tjent dem igen nogle gange har jeg haft en masse fede oplevelser og sammenhold, som jeg ikke ville være foruden"

Jeg er sikker på at Amino, kunne blive en god bastion for MLM, og måske endda være kilde til at flere gav forretningsmodellen en chance, hvis bare kommunikation bliver rettet til.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:02

Lundsby! Der er 5 stjerner herfra! Wink

Du rammer hovedet på sømmet her - og i et sprog, hvor jeg for første gang ikke føler mig mistænkeliggjort. Tak for det - og jeg er faktisk fuldstændig enig i ovenstående.

Jeg har en tendens til at behandle folk, som de behandler mig i håbet om, at de kan se, hvor dårligt eller forkert de optræder, så hvis de optræder smålige og arrogante, så gør jeg også.

Men i et forretningsmæssigt perspektiv kan jeg godt se det fornuftige i det du siger, og hvis jeg tænker lidt over det, så er det sgu egentlig sjældent, at "opførsels-spejlet" virker efter hensigten.

Lundsby:

I stedet kan man bruge en show-don't-tell strategi, hvor man virker positivt og informeret. På den måde fremstår modparten automatisk som uvidenende og negativ. Det virker meget bedre.

Jeg synes nu i høj grad det er det, som fx MVM, Burholt og Slot gør, men efter et par forsøg, så har du ret i, at der nok bliver gået lidt for meget i forsvarsposition, hvor man måske i højere grad burde bevare den saglige og optimistiske tone.

Jeg vil i hvert fald give det et forsøg - tak for et godt indlæg! ;-)

(edit: jeg kan af en eller anden årsag ikke få lov at afgive stjerner, så du må have dem tilgode.) 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:59
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan

Tak! Jeg er super glad for dit indlæg og din tilgang!

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 21:19
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Kristian,

Kristian Olsen:
Jeg ønsker alle på denne tråd "god kamp"...men jeg foretrækker selv at bruge min tid mere konstruktiv, så jeg trækker mig ud af denne diskussion ;-)

Forstår dig godt - jeg har samlet en lang række info. om emnet på min web-site, men ingen gider at læse man går lige på og bare skriver - og skriver.
Jeg har været med på Amino i længere tid og kan stadig se de samme personer komme med indlæg for og imod - dog er imod personerne oftere de samme end dem der er for - nok da de nye der kommer til håber de kan opnå en hurtig vej til udbygning af deres organisation.

Jeg finder det besynderligt at imod folket bliver ved med at deltage i de efterhånden uddebatterede synspunkter og holdninger.

Utroligt at de kan finde tid til at skrive så meget om så lidt!

Det lyder meget spændende du nævner at du starter Network Marketing og det kunne jeg godt tænke mig, at hører mere om - men vil foreslå at vi finder en anden kommunikationsvej - her i Amino er der for meget støj til, at man kan få noget fornuftigt ud deraf når talen falder på Network Marketing!

Held og lykke med dit projekt Kristian!  Wink

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:40

jeg synes det er et godt koncept dog var der nok for mange sidste år nye bruger der ikke er her mere aktive , der lavet noget ligne det ulovlige pyramide opbygning ærligt, for det er ellers noget rigtigt godt mlm vis man forstår det rigtigt godt , men nu er det snart så langt tid siden de har været her at man nærmeste har glemt dem , der ikke forstod det.

nogle gange har der kun været et par mlm der bruger det aktivt der gik imod vi andre ved ikke fuldt ud lige så omkring mlm , men grunden til ikke mange går op forklare sådan er mlm ikke er fordi de aktive var her ikke john sommer og Allan med mere og når de er så få og så lidt aktive kan de bare ikke forsvare sig , derved de nye vil tit præge mlm hvordan vi ser på mlm det gjorde jeg i starten, hvorfor var i ikke aktive det er ikke perfekt

nu ved jeg mlm dem som ved rimeligt meget bare ikke er meget aktivt på amino.dk og der skal mere end en eller 2 der støtter med god viden , der gør de mlm nystarter der misforstår at i andre mlm lige forklare sådan og sådan er det mlm

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Kalundborg
Tilmeldt 8. May 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:51

Nicolas Kruse:

Men grundet til at jeg slog det op, var netop, at jeg syntes folk snakkede negativt om det, og forstod ikke hvorfor, jeg har jo netop kun haft gode oplevelser med det. Og ønsker da også kun alle andre

Hej Martin

Ligegyldigt om folk har en positiv eller negativ indstilling til MLM, så er fakta jo at din mor har gjort det rigtig godt. Produkterne er gode, og historien bag navnet Shine er også meget smuk. Kender du den ?

Side 9 ud af 13 (122 indlæg)