Hej Allan
Mange tak, for muligheden for at uddybe min pointe.
Jeg kan desværre ikke smide lønsedler, på mit studiejob da det efterhånden er længe siden. Men den høje indtægt som freelance konsulent vil jeg mene, at du måske kan finde belæg for i way back machine, for jeg var på et tidspunkt på nettet hos 7N, med CV og det hele.
At tjene 100K som freelance konsulent, er på ingen måde unikt det er der en del der gør, faktisk tror jeg ikke rigtigt der er det store marked under det, men det er bestemt heller ikke alle der kan bliver freelancer konsulenter.
Der har igennem tiderne været flere freelancere forbi Amino, og det burde være muligt at spørge f.eks. Rasmus Lindgren om det virkeligt kan være sandt, at man tjener så meget.
Ang. Strandvejs villa og rejser, så må jeg nok hellere præcisere at jeg bor i en lejlighed på Aurehøjvej, som er den forkerte side af Standvejen, altså den væk fra vandet. Og det er ikke en Villa, bare en nyistandsat herskabslejlighed på 116 kvm. Kiin Kiin er ikke en rejse, men en restaurant, vistnok den eneste Thai-landsk inspirerede restaurant i Europa med Michellin stjerne.
Jeg må indrømme at jeg stortrives, selvom indtægten ikke er den samme, som hvis jeg var freelance-konsulent. Men CloudSprout er det værd, vi har efter min egen ydmyg vurdering virkeligt chance for at ændre den måde man bygger websites og shops på til det bedre.
---------
Jeg forstår godt, hvad I er oppe imod, og kan godt forstå hvis i føler jer uretfærdigt behandlet. Verden er generelt ikke retfærdig.
Min pointe er bare, at hvis sørge for at få fortalt om egne fortræffeligheder og ellers behandler kritikken konstruktivt, så fremstår man enormt meget bedre. Det gælder om at være begejstret og overskudsagtig.
Problemet i behandlingen af MLM kritik idag, er at det ender med at I for kaldt kritikerne for uvidenende og negative, hvilket desværre som jeg ser oftest får jer selv til at virke uvidenende og negative.
I stedet kan man bruge en show-don't-tell strategi, hvor man virker positivt og informeret. På den måde fremstår modparten automatisk som uvidenende og negativ. Det virker meget bedre.
Nu kan de lyde som om det skal gøres med pom og pragt, høje lønninger, idealisme og fancy adresser, men det er slet ikke tilfældet. Det eneste I kal bruge er jeres 3 bedste oplevelser, med MLM.
Det kan være alt en rejse, en kammeratskab, en lille ekstra indtægt der blev brugt til at krydre tilværelsen.
Når så kritikerne kommer på banen, med deres negative oplevelser og anskueligelser, så fortæller i om jeres positive oplevelser samtidigt med at I faktuelt argumenterer mod ting, der er direkte forkerte eller hvor i syntes de har mindre betydning. F.eks. når Jesper skriver at man skal købe undervisningsmateriale for flere 1000 kr., så skriver I at enten "Der var jeg heldig i det firma, jeg er i skulle man ikke købe noget" eller "Min startpakke kostede 5000 kr. hvilket selvfølgeligt er mange penge, men for mig har det været det hele værd, udover at jeg har tjent dem igen nogle gange har jeg haft en masse fede oplevelser og sammenhold, som jeg ikke ville være foruden"
Jeg er sikker på at Amino, kunne blive en god bastion for MLM, og måske endda være kilde til at flere gav forretningsmodellen en chance, hvis bare kommunikation bliver rettet til.