Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er jeres holdning til Multi Level Marketing - også kaldet MLM ?

Side 10 ud af 13 (122 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke så fedt.

Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er blevet snakket en del om indtjening med MLM herinde i den forbindelse, spurgte en ven hvordan skaffer de egenligt kunder og indtjeningen?

Tager de rundt til deres familie, og prøver at sælge med demo varer.

Tager de rundt til deres venner flere gange om måneden, og prøver at sælge.

Tager de fat i tidligere eller nuværende arbejds kollegaer, og gentager processen.

Betaler de for avisannoncer i deres lokalområde eller flyvers som de smider i folks postkasser.

Betaler de for webhotel og domain og web programmør til at sætte det hele op.

Betaler de for at reklame på alle de dyre web platforme som facebook og google ads m.v.

Bruger MLM folk mange penge på guides, og trænings lektioner så de kan få andre tilsluttet deres netværk under dem, og oplært til at sælge deres varer for dem.

Er målet med MLM at have så mange mennesker under en selv, og håbe på de sælger en masse, og gentager samme proces, som den over personen har gjort.

 

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren:
Er målet med MLM at have så mange mennesker under en selv, og håbe på de sælger en masse, og gentager samme proces, som den over personen har gjort.

Hej!

Ja det er faktisk målet. Så egentlig burde det hedde formidler af tallenes progressivitet altså find 5 som finder 5 osv. Og så kan det ellers være lige meget om det er tandpasta eller lokomspapir.

Nu lyder det jo så negativt. Enkelt betragtet er man kunde og bliver belønnet for at tilføre andre kunder, lige som når en organisation giver en gave når man skaffer dem en kunde. Her modtager man også løn fra dem disse kunder får med. Altså for den tilgang man får iværksat. Firmaet putter så at sige reklamekronerne i kundernes lommer i stedet for til almindelig reklame.

Som tiderne er burde det være en alternativ løsning til et marked som er trængt. Men den uskyldige enkle indtjeningsmulighed har desværre fået et dårligt ry grundet manglende diciplin.

De bedste hilsner

Hans Peter

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Konceptet er såmend fint nok, og mange af os bruger det jo også allerede i en eller anden form i vores virksomhed.

Der hvor jeg primært ser problemet, er at produkterne ( stort set ) altid er produkter med "fantastiske egenskaber".

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren:

Der er blevet snakket en del om indtjening med MLM herinde i den forbindelse, spurgte en ven hvordan skaffer de egenligt kunder og indtjeningen?

Tager de rundt til deres familie, og prøver at sælge med demo varer.

Næh, jeg gør ikke og anbefaler det heller ikke. Men det betyder ikke at jeg lukker af overfor familie og venner. De bliver måske informeret om min forretning - alt efter hvordan jeg ser dem. På torsdag har jeg f.eks. et møde med en barndomsven med den fedeste kemi og humor. Sådan en type der bare er cool at være sammen med. Han skal se forretningen hvor der kigges på det at starte en forretning selv.

Engang imellem laver jeg lidt salgs mails, i forbindelse med nye produkter som kommer i pre sale, dvs. varer der først er officielt tilgængelige på nettet senere, men som jeg kan bestille hjem før tid.

Søren:

Tager de rundt til deres venner flere gange om måneden, og prøver at sælge.

Jeg tager ALDRIG rundt. Hvis man vil se og prøve produkterne, så skal man have lyst til det og nærmest komme af sig selv. En kunde er ikke en spændende kunde, hvis denne føler sig presset til et køb. En spændende kunde er en tilfreds kunder der køber produkter igen og igen fordi de kan lide dem eller køber produkter af egen fri vilje (dette kan også være en kunder der kun køber en enkelt gang, men ikke syntes det er et produkt der passer ham/hende).

Søren:

Tager de fat i tidligere eller nuværende arbejds kollegaer, og gentager processen.

Det kommer an på hvad du mener med processen...Processen ER at tale med folk, jeg taler med folk omkring produkterne...det er folk der måske er interesseret i produkterne. Så taler jeg med folk for at se om de ønsker forandringer i deres liv, eller vil have en form for sikkerhedsline, så gennemgår jeg forretningen. De to processer kan sagtens være for venner, bekendte, familie, kollegaer...jamen det kan jo være alle man møder på sin vej. Men alle får ikke en "sælgersnak". Det handler i første omgang om at snakke og lytte.

Søren:

Betaler de for avisannoncer i deres lokalområde eller flyvers som de smider i folks postkasser.

Det er en selvstændig forretning, og hvis folk vælger at indrykke avisannoncer, så betaler de selvfølgelig selv. Det er deres forretning de markedsføre, ligesom flyers også er noget man selv vælger at bruge. Så er det op til folk selv at vurdere om det er nødvendigt...Lytter man til de succesfulde folk og er god til at lytte, så finder man nok svaret :-)

Søren:

Betaler de for webhotel og domain og web programmør til at sætte det hele op.

Næh, jeg betaler et månedligt abonnement for at have min shop, så sørger firmaet for alt andet. Jeg kan også lade være med at have shoppen, så alle folk der henvises til produkterne, skal have mit "nøglenr"  første gang de handler (det som forbinder dem til mig og giver mig provision). Men jeg foretrækker at have en personlig shop, hvor mit navn og nummer er på, og alle der køber via denne shop bliver kunder hos mig. Der er kommet kunder ind den vej, uden at jeg kender dem.

Søren:

Betaler de for at reklame på alle de dyre web platforme som facebook og google ads m.v.

Igen, det er en selvstændig forretning, så hvis jeg vælger at reklamere på facebook, google eller andre steder, så er det min forretning jeg promovere, ikke "MLM" firmaet. Så ligesom alle andre selvstændige forretninger, så betaler man den markedsføring man selv vælger at lave. Dog har mit "MLM" firma udviklet et program der bl.a. hjælper med markedsføringen på bl.a. facebook (uden det koster mig noget), men det er desværre ikke kommet til DK endnu.

Søren:

Bruger MLM folk mange penge på guides, og trænings lektioner så de kan få andre tilsluttet deres netværk under dem, og oplært til at sælge deres varer for dem.

Nej, træningslektioner er som udgangspunkt gratis, guides fra de succesfulde er ligeledes gratis, men man kan i min MLM vælge at abonnere på et hjælpesystem til ca 60 kr pr måned...peanuts. Dette giver nogle ekstra websites med en række informationer på, det giver muligheden for at trække på "crossline" folk, hvilket betyder at jeg kan invitere folk til møder andre steder, f.eks. hvis jeg kender nogle i London, så kan denne person deltage i et møde i London hvor "kollegaen" så giver personen en gennemgang og hjælper til at forstå. Hvis personen så syntes det lyder interessant og gerne vil starte, så starter han/hun op i mit team.

Så nej MLM bruger i mine øjne peanuts på sin forretningsudvikling. Hvis man syntes det er mange penge, så er det fordi man ikke er gearet til at være selvstændig (groft sagt, efterhånden er der selvfølgelig selvstændige som kaster sig over blogs hvor udgifterne måske er mindre).

Søren:

Er målet med MLM at have så mange mennesker under en selv, og håbe på de sælger en masse, og gentager samme proces, som den over personen har gjort.

Nej overhovedet ikke, tværtimod vil jeg næsten sige. For mig handler det i første omgang om at finde et lille kerneteam, som der arbejdes hårdt sammen med for at oplære. Og i drømmeverden er oplæringen først færdig!! når hver eneste tjener penge. Men der er desværre folk der giver op, når de får noget modgang.

Jeg søger generelt ikke sælgere, men vil man gerne sælge, så er der også muligheder for det. Det er ikke her de fleste penge ligger, men jeg skal ikke bestemme over hvad folk helst vil og hvad de vil gå efter. Det her er jo en forkortelse og forenkling så det bliver måske ikke helt sagt som det er ment.

1. Indtjeningen kommer på omsætning af produkter. Produkterne købes direkte af firmaet via en webshop. Jeg tror ikke man får succes i sin forretning, hvis man ikke selv er kunde i sin butik (i hvert fald når det drejer sig om hverdagsprodukter som alle bruger). Det drejer sig om personlig anbefaling, og hvis man ikke selv er bruger af de varer der arbejdes med, så syntes jeg man er et dårligt eksempel. Nu kan det lyde som om man sælger, men her mener jeg at man mere markedsføre, på samme måde som hvis man anbefaler en frisør hvor man selv bliver klippet - f.eks. Hair Construction - der får jeg en rabat hvis jeg henviser en mandlig kunde til frisøren, som også opnår en rabat. Sælger jeg for frisøren, nej...jeg anbefaler, og folk vælger selv om det er interessant at kigge nærmere på og køber selv udenom mig - dog hjælper jeg i første omgang så købet kan blive så vellykket som muligt.

Målet er: 1. tilfredse kunder som køber igen og igen på automatisk levering. 2. Hjælpe folk der vil tjene penge, til at de tjener penge. Og målet er at finde personer man har en god kemi med...Derfor er den personlige dialog alt afgørende for mange...hvilket ofte er svært at forstå her på Amino, her syntes jeg netop at MLM opfattes som en slags salgstalk "send mig lige nogle detaljer, så skal JEG vurdere om det er noget"...det lyder måske forkert, men jeg skal i lige så høj grad vurdere om folk er nogle jeg vil arbejde med.

Så er jeg vist færdig, 8 sider senere ;-)

Mvh. Martin

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Konceptet er såmend fint nok, og mange af os bruger det jo også allerede i en eller anden form i vores virksomhed.

Der hvor jeg primært ser problemet, er at produkterne ( stort set ) altid er produkter med "fantastiske egenskaber".

Jeg kan godt se hvad du mener, når det er personlige anbefalinger skal man selvfølgelig holde det lidt nede, så det ikke altid lyder sindssygt.

Men Wink tag et kig på reklamerne i tv...bruger du en vaskepulver som ikke sælges som værende verdens bedste. Tandpasta'en fra Colgate er jo den eneste der kan få dine tænder rene, Cillit Bang...Ajax...osv.

Jeg vil da afgjort tænke lidt over det når jeg næste gang fortæller om produkterne. Men jeg forsøger at gøre lidt som Steve Jobs gjorde, at fortælle hvorfor produktet er interessant, så det ikke bare er vi har den mest fantastiske...blablabla...Det siger alle jo (bl.a. i tv reklamerne).

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren:

Der er blevet snakket en del om indtjening med MLM herinde i den forbindelse, spurgte en ven hvordan skaffer de egenligt kunder og indtjeningen?

Tager de rundt til deres familie, og prøver at sælge med demo varer.

Tager de rundt til deres venner flere gange om måneden, og prøver at sælge.

Tager de fat i tidligere eller nuværende arbejds kollegaer, og gentager processen.

Betaler de for avisannoncer i deres lokalområde eller flyvers som de smider i folks postkasser.

Betaler de for webhotel og domain og web programmør til at sætte det hele op.

Betaler de for at reklame på alle de dyre web platforme som facebook og google ads m.v.

Bruger MLM folk mange penge på guides, og trænings lektioner så de kan få andre tilsluttet deres netværk under dem, og oplært til at sælge deres varer for dem.

Er målet med MLM at have så mange mennesker under en selv, og håbe på de sælger en masse, og gentager samme proces, som den over personen har gjort.

I princippet er alle ovenstående muligheder repræsenteret i de fleste MLM-forretninger vil jeg mene, men der mangler også en del.

Vi har flere i vores netværk, der omsætter/sælger produkter for ca. kr. 50.000 om måneden. Det er typisk folk der kan sælge dem via deres professionelle virke - f.eks. frisører, kosmetologer, massører, kostvejledere etc.

Vi har også et par stykker, der bruger en pæn slat penge på Adwords og tjener penge via deres webshop.

Homeparties bliver også stadig brugt, omend jeg vil mene, at det ikke bliver brugt i lige så stor stil som tidligere.

Vi har et par stykker som har taget homeparty et skridt længere, og i stedet afholder wellness-aftener, hvor en de inviterer en 10 - 12 tøser, som så kan få lagt en flot makeup, få massage - og selvfølgelig købe smykker, cremer etc. samtidig.

Som Martin også har nævnt, så er den primære afsætningskanal dog ikke salg - men anbefaling. Man fortæller om produkterne - og det kan være til både familie, venner, kollegaer og fremmede, og så anbefaler man, at de opretter deres eget kundenr. og selv handler hos producenten.

Altså med andre ord, så sælger man ikke selv produkter - man "viser" blot, hvor de selv kan købe dem, og på den måde både opnå rabat og provision.

Til det sidste spørgsmål er svaret umiddelbart: Ja. Som udgangspunkt er konceptet i MLM, at man vil bygge et stort netværk, med mange under en, som handler hos MLM-firmaet, hvorved man får provision af deres omsætning.

Men mange "nøjes" også med blot at sælge varer - f.eks via homeparties eller via deres professionelle virke (frisører, kosmetologer etc.)

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Martin Slot "Men Wink tag et kig på reklamerne i tv...bruger du en vaskepulver som ikke sælges som værende verdens bedste. Tandpasta'en fra Colgate er jo den eneste der kan få dine tænder rene, Cillit Bang...Ajax...osv."

Enig - ingen taler ned om sit eget produkt - jeg sælger jo heller ikke gammel chokolade, eller faldefærdige ferieboliger :)

Men det jeg mener er, at de fleste produkter der udbydes i mlm er produkter med en eller anden fantastisk virkning - ikke blot helt "almindelige" produkter.

Det kan være creme, drikke, rengøringsmidler eller hvad ved jeg.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Men det jeg mener er, at de fleste produkter der udbydes i mlm er produkter med en eller anden fantastisk virkning - ikke blot helt "almindelige" produkter.

Det kan være creme, drikke, rengøringsmidler eller hvad ved jeg.

Tja, det er jo svært at have styr på alting, forstået på den måde, at der indenfor alle produkter er en masse konkurrerende produkter. En kage fra Brugsen kontra en kage fra Lagkagehuset, hedder måske det samme, men jeg syntes der er stor forskel. Det er lidt det samme i MLM, der er produkter andre steder som er i samme genre, men det betyder jo ikke at kvaliteten er ens...

Mange MLM produkter ser jeg som almindelige dagligdags produkter, det er bl.a. det jeg syntes er så stærkt - at det er produkter du forbruger og løber tør for i mange tilfælde. Men det er vigtigt at det er rigtig gode produkter, ellers bliver kunden jo ikke trofast.

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Super indlæg, Jesper.

Produktet i MLM er helt ligegyldigt, men det er altid vigtigt at pointere, at der er to til tre i 'toppen' i Danmark, der tjener millioner om måneden, kører i store dyre biler og bor i et palads, og man 'kender' altid en, der tjener 60.000+ om måneden. Penge er en utrolig stor parameter i MLM, men der er ganske få (hvis nogen - ud over grundlæggerne?), der tjener på det - især set i lyset af det store sysifos-arbejde, de udfører.

Side 10 ud af 13 (122 indlæg)