Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er jeres holdning til Multi Level Marketing - også kaldet MLM ?

Side 7 ud af 13 (122 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dennis

Tak for du så glimrende illustrerer pointen med mit indlæg, nu kan det da ikke skæres mere ud i pap.

Jeg er sikker på at din tilgang til debatten, nok skal få rigtigt mange Aminoer til at syntes godt om MLM*

Selvfølgeligt håber jeg ikke at du bliver arbejdsløs, det går nok ikke så galt, personligt tror jeg altid det vil være arbejde til en person med dit vindende væsen og lyse sind, hvad end der er krise eller man bor i et udkantsområde eller CloudSprout får succes.

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 17:44

Kære Lundsby,

Jeg ved ikke hvorfor du tror det er min mission, at få MLM til at se godt ud, hvis du læser mine indlæg, så går min kritik på, at dem som udtaler sig netop ikke har noget at have det i, nu når du blandt andre, har så pissetravlt med at svine MLM til, så må et minimum fra MLM'ernes side, da være at i begrunder jeres kritik sagligt...? eller går det kun en vej ?

I øvrigt, så bare drop den der smarte attitude... det virker ikke på mig...

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Dennis

Allan indledte sit gode indlæg med:

Allan I:

MLM bliver af rigtig mange på Amino anset som fup og svindel - eller i bedste fald bare som en latterlig måde at være iværksætter på.

Fælles for rigtig mange af disse personer er dog, at de ikke kender forskellen på MLM og på pyramidespil.

Hvortil jeg erklærer mig helt enig i første sætning og i øvrigt udmærket kender forskel på MLM og pyramidespil, da jeg med almindelig personlig nysgerrig interesse har fulgt med i en årrække - også før Amino. 

Der er for mig at se en modsætning mellem din meget defensive retoriske stil i flere indlæg overfor mig - til afslutningen: 

Dennis Nielsen -:
Hvem har behov for at være enige med dig? ... i MLM arbejder man med positive mennesker... og dem der allerede arbejder med MLM... de klare sig nok uden din mening eller dine holdninger som er grebet ud af ingenting... og du så oven i købet bakker dine usaglige indlæg op med "vi" og "os" ....  ja så går luften lidt af ballonen kære Jesper...

Ha en fantastisk dag ikke...

Nu ser jeg intet behov for at google og fiske ting frem igen igen igen, for det mener jeg 'vi' har gjort flere gange. Med 'vi' mener jeg bl.a. på Amino hvor en hel del MLM'ere har over tiden har lovprist deres produkter og firmaer før du oprettede din profil. Vi har været forbi virksomhederne, produkterne og 'planerne' utallige gange og der viser sig altid en ting. 

Joma juice, MonaVie og BerryEn har samme effekt eller ingen nævneværdig-bedre effekt end appelsin juice. Amway viste sig at være ikke så billigt endda. Zinzino kaffe-maskiner - ikke så gode endda. Uweme... tja. 'Kangen Water' med høj ph-værdi så det modvirker kræft...  Gem Life Style som 2nd Life for network marketers.... ACN viste sig er være dyrt mobiltelefoni for folk med gamle telefoner.  Forever Aloe Vera og Agel så man kun på Amino. Hvad angår NuSkin, så er creme = creme = creme.

Ofte skal den så have lidt ekstra gaz i MLM-verdenen:

• Virksomheden Omsætter for $ xxx fantasilioner og er listet på den amerikanske zzz børs og har credit rating AAA. Den ledes af erhvervsgeniet der gør bly til guld og bestseller-forfatteren Hans Hansen.
  • Branchen omsætter for fantasilioner og forventes at omsætte for multi-fantasilioner de næste år. Ikke alene branchen stiger, men MLM i sig selv er i så kraftig vækst man snart løber tør for folk. Kom med nu!
  • Det er super-duper-videnskabelig-forskning, som dog ikke kan helt dokumenteres men som professor doctor I. K. Særlig-Kendt har 'patent pending'.

Allan har erkendelsen af, at 'vi' (på Amino) har været igennem alle disse diskussioner masser af gange. Jeg tager hatten af for, at han kan formidle mit synspunkt kort og retfærdigt, selvom han er uenig i det :-) John er vist også med i 'vi' for han har deltaget i masser af MLM diskussioner og jeg føler mig helt sikker på jeg grundlæggende kender hans synspunkter.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:23

Hej Jesper,

Der er mange ord i dit indlæg - men jeg må nu anbefale dig at udtale dig på egne vegne og undlade at tage mig med i dit VI

- når debatten tages så mange gange skyldes det naturligvis at der til stadighed dukker indlæg op om emnet.

Hvorfor du med flere til trods for de mange debatter herom stadig finder at din/andres tid er godt investeret i de mange indlæg der kommer er så dit/jeres valg!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:23

Dennis Nielsen -:
Jeg ved ikke hvorfor du tror det er min mission, at få MLM til at se godt ud

Du har helt ret, hvis din mission er at få MLM til at se skidt ud, så må jeg bøje mig i støvet for din nu åbenlyse genialitet og effektivitet.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:26

Lundsby,

ER DET IKKE BARE LINKJUICE!   Music

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Skrevet kl. 18:27

Lundsby:
Du har helt ret, hvis din mission er at få MLM til at se skidt ud, så må jeg bøje mig i støvet for din nu åbenlyse genialitet og effektivitet.

Igen et af dine smarte indlæg...  men det er jo også det du er mest kendt for på disse kanter... du er et retorisk geni Lundsby....  siger en masse og alligevel ingenting.... 

Venligst

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Skrevet kl. 18:34

john sommer:

Hej Jesper,

Der er mange ord i dit indlæg - men jeg må nu anbefale dig at udtale dig på egne vegne og undlade at tage mig med i dit VI

Halløj der.... ja det kan jo smutte...

Jesper, jeg vil ikke anfægte at der findes firmaer af meget tvivlsom karakter, det er vist ikke nogen hemmelighed, men som nævnt flere gange, så mener jeg ikke man skal møje hele branchen anyway, for det har hverken du eller jeg belæg for at gøre...  der findes lort i alle brancher, masser af det... men det betyder jo ikke at en hel branche er rådden og det har enligt været min pointe hele vejen igennem...   de firmaer du har nævnt i dit indlæg der er jeg mere eller mindre enig med dig...

Men det du må jo have dine grunde til at gå til værks på den måde du gør, og derfor vælger jeg også at kommentere på det...  når dit udgangspunkt er at MLM generelt er en gang svindel med lorteprodukter, så bliver vi aldrig enige, og det er fint...

Venligst

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 19:52

Lundsby:

Kære Lundsby

Jeg fatter ikke at du gider bruge tiden på denne slags. Jeg ser dine indlæg som arrogante af ht. Din modstand til MLM er jeg sådan set ligeglad med, men tonen er jeg rystet over. Måden at tale nedsættende til folk ses sjældent på samme måde som her.

Amino er ofte et forum hvor man kan trække på andres erfaringer. Har man erfaring med regnskab, så er det skønt at kunne hjælpe folk der har behov for regnskabsassistance. Har man erfaring med web, så er der masser af viden her at trække på, ligesom folk får super god hjælp mht. affiliate, opstart osv.

I dette forum, så ser man ofte folk med viden fra andre, hvad enten man som revisor har haft en kunde der har fejlet, haft en nabo der har opgivet eller ens kære, så ændre det ikke på at man ikke har det personlige kendskab.

Nu ser vi så et indlæg der nævner 500 led der skal tjene på en handel...Vi ser indlæg der endnu engang snakker om at "hyre sælgere" selvom der er et hav af MLM tråde hvor vi har fortalt noget andet.

I mener måske i hjælper folk ved at snakke pyramide, 500 sælgere der alle skal tjene på en creme til en 100lap. Det er sjovt som du kun bringer MLM folkenes tone frem og blot kører videre i den tone du altid har kørt i herinde, bedrevidende, nedladende og arrogant.

Jeg har intet imod at folk er kritiske og skeptiske, det er ofte dem der bliver rigtig gode MLM folk IKKE når de har set lyset, som du sikkert ville nævne.

Jeg syntes det ville være super fedt, hvis folk der har prøvet MLM og opgivet åbnede for posen og fortalte deres erfaringer, både hvad der tiltalte dem, hvad de begik af fejl, hvor længe de arbejdede med det inden de stoppede. Men jeg kan ikke se hvad andres meninger om noget de ikke har prøvet skulle hjælpe, hverken i MLM, regnskabsopbygning, jura eller andet.

Men jeg skal da også tilstå at jeg hører til dem som syntes det er fedt med en stigende omsætning, (ratings er jeg i bund og grund ligeglad med), professor og lign...ja det lyder jo blot som en traditionel Scwartzkopff reklame eller hvordan man nu staver til det...

Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 114
Fra  Astrosmykker.dk Skrevet kl. 20:06

Dennis Nielsen

Giver det 100% ret, og dejligt med noget fornuft på tråden. For holdkæft hvor er folk negative herinde, og ja som du siger, det er folks uvidenhed!!!

Side 7 ud af 13 (122 indlæg)