Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi skal lave en ny søgemaskine!!!

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Google er simpelthen for primitiv. Det handler primært om indgående links, som for 99,999% vedkommende er fabrikerede links. Det er spam af internettet og har intet at gøre med kvalitetsindhold. 

En søgemaskine burde spore sig ind på eventuelle søgeord ved at kigge på teksten. Derefter bør søgemaskinen give rankings indenfor XX søgeord, som den ønsker at teste for. Det kunne være 1000 besøg for at give et grundlag at bedømme ud fra fordelt på 10 kategorier. Derefter får søgemaskinen et talmateriale at arbejde med, som f.eks. kan være: 

XX søgeord betyder, at brugeren er XX tid på sitet og læser XX sider. 

Når søgemaskinen så har fundet ud af, at brugerne på sitet er længst tid indenfor kategorien XX, så kan søgemaskinen begynde at eksperimentere med underkategorier nedenunder. 

Det vil gøre, at søgemaskinen har mulighed for at give trafik som passer til sitet og ikke som nu bare vælge, at fordi et site om boremaskiner har en artikel om en far der gør tingene selv i weekenden får trafik om weekendfædre. Som det fungerer nu, så giver google traffik på ordet weekendfædre. Da sitet ikke handler om weekendfædre, så er der en høj abandonrate og google nedgraderer stedet generelt, hvilket betyder, at der ALDRIG kommer traffik fra boremaskiner som sitet egentlig handler om. Jo, hvis man bygger links - links som ingen læser!

Google - det er en ommer! Det her pis kan gøres bedre! 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hvis det er så simpelt, hvorfor laver du så ik en konkurrent til Google?

PS du mangler sikkert alt det data, som du beskriver i din case. Hvordan du vil skaffe det, det er og bliver en gåde for mig...

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 21:27

Nu er jeg ikke helt enig med dig med hensyn til Google, men jeg forstår godt hvad du mener.
spændende tanke du har her..
Men så ville nystartede sider jo aldrig blive besøgt..eller miforstår jeg din "algoritme "?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:29
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du minder mig om en legekammerat jeg havde da jeg var 11. Vi talte om filmen Superman og jeg sagde, at jeg ikke syntes filmen var særligt god. Hvortil han svarede: hvorfor laver du så ikke én selv? 

Doh! Du må lige træde et niveau op, hvis jeg skal svare :) 

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 21:31

Et forslag:
http://www.qwiki.com/ 

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33

mortenhy:

Nu er jeg ikke helt enig med dig med hensyn til Google, men jeg forstår godt hvad du mener.
spændende tanke du har her..
Men så ville nystartede sider jo aldrig blive besøgt..eller miforstår jeg din "algoritme "?

Nystartede sites ville netop blive besøgt. Der ville blive kigget på teksten og søgemaskinen ville give traffik efter XX antal kategorier for at se i hvilken type kategori at brugerne bliver længst tid på sitet og læser flest artikler. Når søgemaskinen så har fundet ud af, at det her handler om børnetøj, så kan børnetøj blive splittet op i underkategorier. 

På den måde kan søgemaskinerne sende relevant traffik til de relevante sider og ikke som nu lade det være op til linkbuilding at afgøre hvilke sites der skal have traffik fra hvilke søgeord. Det er simpelthen en primitiv tilgang til menneskers søgninger. 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:37

Problemet er vel SEO og de "triks" der kan laves i den forbindelse ?

Man så ju vor meget der blev hylet da google sist ændrede algoritmen :-) 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JonasJ:

Du minder mig om en legekammerat jeg havde da jeg var 11. Vi talte om filmen Superman og jeg sagde, at jeg ikke syntes filmen var særligt god. Hvortil han svarede: hvorfor laver du så ikke én selv? 

Doh! Du må lige træde et niveau op, hvis jeg skal svare :) 

Hvis du læser dit eget indlæg, så får du det hele til at fremstå meget enkelt, nemt og ligetil. Så hvor er problemet med mit svar?

Google har brugt 13 år på at blive udviklet, hvor det er idag. Og der er da huller, fejl og dårlige ting, men hvad er alternativet? Pt er der kun Bing, som kan bare lidt...

Linkbuilding sucks, og det er alle vist enige om, men det bliver stille og roligt mindre relevant. I stedet overtager sociale medier pladsen...

Men hvordan vil du bygge en søgemaskine, som baserer hele indekseringen på data, som du ik har? Og hvordan skal nye sites nogensiden komme ind i en søgemaskine, hvor data om sitet ik eksisterer? Og hvordan vil du overhovedet måle de besøgendes tid på sitet, hvis de ik klikker retur til søgemaskinen? 

Det er let at klage over Google, men hvis dit eget alternativ er ligeså let at manipulerer, og fyldt med endnu flere huller, så er vi vel i status quo?

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 21:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Synes nu google rammer meget godt generelt på dem der burde ligge i toppen for forskellige keywords. 

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 22:03

Agent:

Et forslag:
http://www.qwiki.com/ 

Hvis jeg havde amino plus ville jeg give dig fem stjerner, men det har jeg ikke så du får denne her kommentar istedet. Et rigtig godt, koncist og konstruktivt indspark, i en, måske, lidt himmelstormende konceptudvikling.

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)