Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi skal lave en ny søgemaskine!!!

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

JonasJ:

Med hensyn til hvor man vælger at tage data fra, så kan man enten gøre det fra brugeren eller fra sitet. Min tanke var, at man skulle tage data fra sitet, da det ville give et bedre statistisk grundlag. 

Tre problemer med den loesning:
1: Nu skal du ikke bare lave en search engine. Nu skal du ogsaa have resten af internettet til aktivt at signe op til din search engine, og rette deres website til saa det kan sende data til din search engine.  
2: Mange websites betragter information om deres besoegende, inklusiv hvem de er og hvad de laver som privat information de ikke vil dele.
3: Sites snyder. Saa naar du spoerger dem, har de allesammen 100.000.000 brugerer, som allesammen er meget glade for dem, og som surfer rundt i timevis. Det er rigtigt at der ogsaa snydes en smule med Google i form af seo sider og lignende, men google system goer at det i de fleste tilfaelde ikke har den store effekt, fordi de fleste links er "korrekt information". Hvis du spoerger websites direkte kan du regne med at faar du 100% forkert information, fordi de ikke har nogle interesse i sandheden).
Hvad havde du i oevrigt taenkt dig at goere med nye sites? Hvis du placere dem i toppen, vil du i mange tilifaelde give brugeren en daarlig oplevelse da de fleste sites ikke er saerligt brugbare naar de er nye. Hvis du placere dem i bunden, er der aldrig nogle der ser dem, og dermed vil de blive i bunden for altid.
Hvis man skal lave noget baseret direkte paa bruger handlinger, saa skal man nok have et system hvor hver enkelt brugerer aktivt skal have mulighed for at tagge websites med keywords, og saa vurdere dem op/ned. Men saa ender du men en search engine, som kun har ganske faa % af internettet indekseret, men som alligevel i visse tilfaelde ville give bedre resultater end google fordi den var lavet manualt. 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 13:44

JonasJ:

Martin T:

Hvorfor forventer du ting som historie, kultur og politiske forhold, naar du skriver travel india?. Personligt ville jeg forvente information om hvordan man rejser rundt internt i Indien. Her er google dog lidt for smart, fordi den detecter at jeg sidder langt vaek, og at jeg derfor nok er turist*. Og hvis jeg vil vide noget om indiens historie, skriver jeg da india history som giver et rimeligt indblik i indisk historie. 
*Det som faktisk sker, er at google ser at jeg er i danmark, og at den derfor laegger ekstra vaegt paa links fra andre danske sider. Og de fleste danske sider om indien, er tiltaenkt turister.

Okay...  Men der findes altså mange turister der gerne vil vide lidt om det land de rejser i! Jeg vil foreslå dig at læse et par rejsebøger :) 

Det goer der, og jeg ville absolut anbefale dem at soege efter India turist/india culture/india history i stedet.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:51

Jonas Jørgensen:

Thomas Frost:
Hvilke primære faktorer mener du har mest indflydelse på SERPS hvis ikke backlinks er en af dem?

Jeg mener alderen på websitet har mere betydning samt de faktorer, der kan manipuleres onsite.

Dog vil jeg give dig ret i at jeg i det sdidste års tid, har oplevet, at facebook aktivitet kan booste helt enormt i serp på selv helt nye sites.

Det jeg vil ind på, er tendensen til at misforstå seo, som værende 99,9999% backlinks.

Ser du på eksemplet med seoportalen.dk, så har den side jo næsten ingen backlinks (lidt over 400), ser du på de andre sites som ranker tæt på, snakker vi svimlende tons af backlinks. Sitet lige under (seotips) har over 10.000 backlinks.

Hvis vi nu vender dit eksempel på hovedet og finder 2 sites med nøjagtig samme backlink profil, så vil man kunne argumentere for, at det er sitet med bedst onsite optimering, der ligger højest eller højeste alder jada jada.

Focus ligger bare på backlinks, fordi de er svære at opnå...men også fordi de er lettere at forstå og måle. Specielt for dem, der måske ikke har sat sig så meget ind i andet stof.

Men nej, jeg vil ikke påstå at backllinks ikke er vigtige, jeg vil bare påstå, at backlinks ikke er vigtigst.

Så du mener at alder er en vigtigere rankingfaktor end backlinks? Jeg håber ikke du fortæller dine kunder det.

Omkring det site der har over 10.000 backlinks så siger antallet jo INTET overhovedet, det er fuldstændigt lige gyldigt. Antallet af forskellige domæner, trust på disse domæner og domæners link profil (+flere andre faktorer) er langt vigtigere end bare at se på antallet. Et godt link kan jo være mere værd end 10.000 dårlige.

Hvilket site er det der har over 10.000 backlinks og har du analyseret deres backlinkprofil og vurderet at den er langt stærkere end din, eller hvordan gør du dine overvejelser?

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:30

Jonas Jørgensen:

Jeg mener alderen på websitet har mere betydning samt de faktorer, der kan manipuleres onsite.

...
Ser du på eksemplet med seoportalen.dk, så har den side jo næsten ingen backlinks (lidt over 400), ser du på de andre sites som ranker tæt på, snakker vi svimlende tons af backlinks. Sitet lige under (seotips) har over 10.000 backlinks.

Alder på websitet har en del at sige. Det kan man tydeligt se når Google tit viser meget forældede websites, derfor fortryder jeg helt klart jeg har haft slettet indhold på mine hjemmesider en del år. 

Angående dit argument med de langt færre antal links, så kunne det også indikere at alderen på links har en del at sige. Hvis vi siger din hjemmeside er gammel og de fleste af dine links er gamle - fra ditto gamle hjemmesider - så kan det være en ret god rankingfaktor (uden jeg dog har sat mig ind i om der kan være helt andre grunde til netop din side ranker så højt).

Min hjemmeside streetpatrol.dk har stået tomt i årevis indtil midten af sidste år, så mit gæt er den næsten tæller som ny og det var jeg blevet advaret om ville være "opad bakke" at få op i Google. Jeg har et pænt stort antal links, men de er jo også næsten allesammen nye. Jeg ranker dog pænt på en del efterhånden. Jeg kan dog roligt afsløre at en del af det, for mit vedkommende, skyldes at jeg var heldig at få nogle få super links. Det var ganske få, der rykkede mig godt op i førerfeltet på en nat. Jeg har dog også fået gode placeringer på andre ord pga lidt intern strukturering af links og at undgå DC, samt jævnligt at skaffe et link eller to ad gangen. 

Havde min hjemmeside været ældre havde det nok været en del lettere, men alderen på hjemmesiden er jo ikke noget vi kan ændre tilbage på. Hvis jeg havde vidst at alder blev en faktor senere, så var der i hvert fald nogle domæner med hjemmesideindhold jeg havde beholdt, men dengang tænkte jeg egentligt bare at det var noget forældet bras som jeg blev træt af at have hængende på nettet og derfor slettede. Æv æv æv! :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:54

Vil lige tilføje at på trods af at mit website er purungt, så ligger jeg langt over en meget stor del gamle webbureauers websites.

De primære grunde til gode placeringer hos mig er gode links udefra, at der ikke er DC problemer, samt hvordan jeg har brugt TITLE tags og intern linkstruktur.  

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1746
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:13

Thomas Frost:
Så du mener at alder er en vigtigere rankingfaktor end backlinks? Jeg håber ikke du fortæller dine kunder det

Nej, og det skriver jeg jo heller ikke.

Men jeg vedholder, at backlinks ikke er den ENESTE vigtige faktor.

Netop DER ligger misforståelsen ofte. Desværre også omkring det du selv er inde på, et backlink er ikke bare et backlink.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1746
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:56

Gita Street:
Alder på websitet har en del at sige. Det kan man tydeligt se når Google tit viser meget forældede websites, derfor fortryder jeg helt klart jeg har haft slettet indhold på mine hjemmesider en del år. 

Angående dit argument med de langt færre antal links, så kunne det også indikere at alderen på links har en del at sige. Hvis vi siger din hjemmeside er gammel og de fleste af dine links er gamle - fra ditto gamle hjemmesider - så kan det være en ret god rankingfaktor (uden jeg dog har sat mig ind i om der kan være helt andre grunde til netop din side ranker så højt).

Jeg oplever meget ofte, at ligge meget tæt på toppen i serp -og kun være slået af et site, der er ældre.

Derfor har jeg hæftet mig ved det -og nu vi tænker os lidt om..det er altså også noget af det eneste der er svært at manipulere.

Alderen på backlinks eller domainet ..Jeg vil mene at alderen på et backlink også har en del at sige og de er med til at tilføje trust.
Faktisk vil jeg mene, at netop alderen på backlinks har mere at sige end alderen på domainet, hvilket jeg også vil mene om selve content og registrant.

Hvorfor så det?

Har du et 10 år gammelt domain, der har lagt brak, ja så er der ikke mange gamle backlinks.
Man kan ikke manipulere sig til gamle backlinks med den rette ancor title, eller link tekst.

Så kan man opkøbe nok så mange gamle expired domains og forsøge at bygge på den trust, der er opnået på den konto, men hvad nytter det, hvis du ikke får et exact match på link titels og link tekst.
Her får du kun PR med, hvis du gør det rigtigt og så kan du linkpushe derfra.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 16:07

Google er ikke bange for microsoft

De er bange for 2 16-årige knægte som sidder i en kælder, men en drøm !

Din ide er ganske god. Der er brug for nye måder at opbygge en søgemaskine på, i min verden.

Så giv bolden en eller anden !

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:29
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jonas Jørgensen:

Thomas Frost:
Så du mener at alder er en vigtigere rankingfaktor end backlinks? Jeg håber ikke du fortæller dine kunder det

Nej, og det skriver jeg jo heller ikke.

Men jeg vedholder, at backlinks ikke er den ENESTE vigtige faktor.

Netop DER ligger misforståelsen ofte. Desværre også omkring det du selv er inde på, et backlink er ikke bare et backlink.

Du skrev du ikke mente backlinks var en primær rankingfaktor, jeg spørger hvilke faktorer du præcis betragter som primære faktorer.

Jeg spurgte også omkring det site med 10.000 backlinks. Hvad er det for et site og har du lavet nogen analyse af backlinks´ne for at komme frem til din konklussion?

Det er fint du vedholder at backlinks ikke er en ENESTE vigtige faktor, men ser du en eneste her sige modsat? Som jeg skrev er der 200+ faktorer, jeg fastholder backlinks er en af de primære, du er uenig og jeg spørger hvilke faktorer du præcis mener er de primære?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JonasJ:

Hvis jeg tager min branche og søger på ordet "travel india" så vil jeg forvente, at jeg får informationer som:

• Rejselokationer som byer, attraktioner, turiststeder, nationalparker i Indien inddelt efter landområde - gerne vist geografisk
  • Praktiske informationer herunder rejseinformation, religion, historie, kultur, transport, politiske forhold osv.
  • Mulighed for at købe rejse
  • Brugervenlighed
  • Design
Jeg beklager, hvis dette svar virker en smule direkte, så er der intet personligt i det.
Men dit eksempel viser vel, hvorfor Google eller andre søgemaskiner ALDRIG bliver perfekte! Det hele handler om forventningen hos den person, som søger.
Når du på et meget bredt ord/sætning forventer, at få smidt samtlige svar i hovedet, hvoraf det måske kræver flere sites til at besvare dine spørgsmål, så er det vel næppe søgemaskinen der fejler, men nærmere dine søgeevner...
Som denne tråd viser, så er der mange forskellige forventninger til søgningen TRAVEL INDIA, og med så mange forskellige forventninger, hvordan skulle en søgemaskine så kunne tilfredsstille alle i første hug? 
Og hvorfor skal Google gå op i design? Er design ik irrelevant, når du søger informationer? Så længe informationerne er tilgængelige, så er alle vel glade? Eller skal sites med et flot design ranke højere end sites med et kedeligt design, men som er fyldt med guldkorn?
Jeg synes, at dine forventninger til en søgning på en meget bred sætning, både er urealistiske og skræmmende. I dit eksempel er min holdning dog, at det er dig der fejler, og ikke Google...
Side 4 ud af 6 (52 indlæg)