Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi skal lave en ny søgemaskine!!!

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Agent:

Et forslag:
http://www.qwiki.com/ 

Det virker som en spændende måde verbalt at få en forklaring på et begreb. Men en søgemaskines formål er at skubbe brugeren hen til den mest relevante side. Det kan jeg ikke se, at denne webside tilbyder. 

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 22:11

@kristoffer : Det har du ret i..
Til emnet: ok..så er jeg med på din tanke, og tanken i sig selv virker god. Med hensyn til Google, så har pagerank jo som sådan ikke noget med placeringer at gøre. Ved godt at det ikke er din plan at lave en søgemaskine til på mandag, men er det noget du har gået og tænkt på eller er indlægget mere for diskussion skyld?(ikke negativt ment)...
Når jeg f.eks googler "Android apps ", så er det jo de sider med det bedste indhold der ligger øverst:-)..
Jeg følger med på sidebar ..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21

@Fashion-Seller

Jeg formuleret mig for dårligt, hvis du tror, at jeg tror det er nemt. Hvis det havde været så nemt, som du du tror, jeg tror det er, så havde jeg bygget en søgemaskine. Men jeg er ikke så naiv. Der sidder (sidst jeg hørte det) 5000 udviklere alene på søgefunktionen hos google. Det vil sige crawling, data, algoritmer osv. Det kan jeg som privatperson ikke konkurrere imod.

Det ændrer ikke på, at det er en røvdårlig måde, at søgemaskinerne fungerer på! Det er et manipuleret resultat og får folk til at fokusere det forkerte sted. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26

Kristoffer Broholm:

Synes nu google rammer meget godt generelt på dem der burde ligge i toppen for forskellige keywords. 

Jeg er simpelthen ikke enig. Der er ikke lighed mellem linkbuilding (google ranking) og et ordenligt website der opfylder brugerens behov. Indenfor min branche ligner de sites der ligger i top 10 noget der er løgn. 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:48

JonasJ:

Kristoffer Broholm:

Synes nu google rammer meget godt generelt på dem der burde ligge i toppen for forskellige keywords. 

Jeg er simpelthen ikke enig. Der er ikke lighed mellem linkbuilding (google ranking) og et ordenligt website der opfylder brugerens behov. Indenfor min branche ligner de sites der ligger i top 10 noget der er løgn. 

"...ligner ..." Er det bedømt udfra at grafisk eller lingvistisk perspektiv?

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 22:52

Der er i øvrigt en 16-årig gut der har tænkt kreativt og fanget mediernes interesse med sit alternativ til google.

Det hedder summly og han har tænkt noget lignenden det du siger og udviklet en ny algoritme. Bortset fra at han springer leddet med at gå ind på hjemmesiden for at tjekke over. På den måde bliver det faktisk mere effektiv information man får ud (jf. summly).

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 23:19

Du har vidst nej-hatten på :-)

På mange måder er google jo genialt men jo der er der nogle enkelte ting hvor man tænker at de måske kunne gøre det bedre men de er nok på sagen.

Jeg tror i hvert fald det bliver lidt svært at tage kampen op ;)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28

Lars Nielsen:

"...ligner ..." Er det bedømt udfra at grafisk eller lingvistisk perspektiv?

Hvis jeg tager min branche og søger på ordet "travel india" så vil jeg forvente, at jeg får informationer som:

• Rejselokationer som byer, attraktioner, turiststeder, nationalparker i Indien inddelt efter landområde - gerne vist geografisk
  • Praktiske informationer herunder rejseinformation, religion, historie, kultur, transport, politiske forhold osv.
  • Mulighed for at købe rejse
  • Brugervenlighed
  • Design
Hvis jeg søger på google med ordene "travel india", så får jeg følgende websites frem, som jeg nu vil vurdere udfra ovenstående parametre: 
www.lonelyplanet.com/india - ja, ja, nej, ja, ja
www.india-travel.com/       - nej, nej, ja, nej, nej
wikitravel.org/en/India      - ja, ja, nej, ja, ja
goindia.about.com/ - nej, ja, ja, nej, nej
travelindia.com/ - nej, ja, nej, nej, nej
www.enchanting-india.com/ - ja, ja, ja, ja, ja
www.justindia.info/ - nej, ja, ja, nej, nej
www.travellinginindia.com/  -nej, ja, ja, nej, nej
Dette er min subjektive vurdering udfra, hvad jeg mener, det er godt og skidt (ingen af siderne er mine). To af siderne får 4 ud af 5 ja'er. Kun én side får 5 ja'er. 4 sider dumper. Hvis jeg havde fortsat listen, så havde endnu flere dumpet fordi wikitravel og lonely planet ikke findes flere gange. 
Disse sider er mine konkurrenter og jeg synes de er temmeligt dårlige og opfylder ikke mine behov - men det er dem jeg får frem, hvis jeg foretager en google søgning. Det synes JEG ikke er godt nok. 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1756
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:29

Efter min overbevisning har links bestemt IKKE så stor betydning, at man kan kalde den en primær faktor mht serp.

SEO misforståes meget ofte til kun, at handle om linkbuilding.

Seoportalen.dk ligger nr. 3 på gogle, når du søger på SEO, men sitet har ikke ret mange backlinks, og endda massevist af eksterne links (som mange også tror er fy fy)

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:34

Jonas Jørgensen:

Efter min overbevisning har links bestemt IKKE 99,99 % at have sagt som variabel mht serp.

Det er meget simpelt at bevise.

Ok - jeg skal prøve at lade være med at overdrive en anden gang. Undskyld, undskyld, undskyld Smile

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)