Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi skal lave en ny søgemaskine!!!

Side 6 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Anonymous:

Hej Martin

Du forholder dig til ting, som jeg ikke har sagt eller ment. 

Det er søgemaskinen, der skal indsamle de data. Søgemaskine XX giver traffik til site XX indenfor søgeord XX. Søgemaskinen skal prøve med flere typer søgeord til det samme site, for at se hvilke keywords, som gør at folk er længst tid på sitet. 

Vil du ikke prøve at læse mit første indlæg igen? 

Mvh Jonas

Det gjore jeg, men problemet er soegemaskiner mister alt kontakt med min maskine, saa snart jeg kligger paa et link.  Saa naar jeg besoeger en side, har soegemaskinen ingen mulighed for at vide om jeg har vaeret der i 5 sekunder fordi det var en spam side, eller om jeg surfede rundt i en time, fordi siden lige matchede det jeg manglede.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jonas Jørgensen:

Thomas Frost:
Du skrev du ikke mente backlinks var en primær rankingfaktor, jeg spørger hvilke faktorer du præcis betragter som primære faktorer.

Det jeg vil frem til er, at backlink ikke er den primære facktor, men kun én af de primære.

Trådstarter lægger det ud som om, google kun rangere udfra antal backlinks.

Udover backlinks kan jeg da godt remse de andre faktorer op, som jeg anser for at være blandt de primære.

- Onsite optimering
- Social  aktivitet
- Lav bounce rate
- Fresh content
- Links
- Ofline aktivitet, der giver direkte trafik

Se på det sådan her: Prøv at ranke et site uden onsite optimering og backlinks. Om du så have en milliard facebook venner og google plusser samt en bounce rate på 0% så tør jeg godt garantere du ikke ville være i nærheden af toppen. Omvendt er det sagtens muligt helt at ignorere social media og bouncerate og stadig komme til tops.

Kernen i Google er Page Rank matricen og det vil den blive ved med at være. Misforståelserne er mange, men Page Rank matricen (som beskrevet i patentet) er sandsynligheden for at havne på en given side fra et givet udgangspunkt. Dette er essensen af Google. Desuden er Google bygget op på det akademiske system om citationer af kilder.

Derfor spørger jeg dig: Hvis du ville have information ville du så helst have det i form af en velpræsenteret (on-site) videnskabelig artikel anbefalet af peers (backlinks) eller i form af 10,000 statusopdateringer fra teenagepiger (social media signaler).

Følger man popularitetsmålingerne som de fleste social media er, vil Justin Bieber blive den største musiker nogensinde.

Jeg tror overhovedet ikke på en fremtid for social media søgemaskiner, men ingen tvivl om at Google vil gøre alt, inkluderet manipulere søgeresultaterne, for at vinde med Google +. Jeg tvivler bare på det bliver særlig populært og derfor heller ikke holdbart.

Side 6 ud af 6 (52 indlæg)