Jeg faldt over denne side http://skobazaar.dk/, og jeg undrer mig over, hvordan den kan få lov til at eksistere med de handelsbetingelser. Man skal, inden man overhovedet kan se varer, acceptere, at der hverken er garanti eller reklamationsret og ej heller returret. Det strider jo fuldstændigt mod alle danske regler.
Er det fordi de kun modtager PayPal, at ingen griber ind? Jeg mener, hvis nu de modtog f.eks. Dankort, ville de jo aldrig være blevet godkendt hos Teller.
Der er flere ting, der ikke er i orden i henhold til danske regler for handel via Internettet, men sålænge der ikke bliver klaget til f.eks. forbrugerombudsmanden, så går det vel. Der er ingen myndigheder, som har ressourcer til at kontrollere alt hvad der foregår via nettet.
Ja der har trustpilot et stort problem. Indtil flere sideejere er selv inde og lave super positive anmeldelser af deres egne sider. Har man jo set flere gange ;)
Men tror bestemt heller ikke de handelsbetingelser er efter bogen. Men så længe ingen siger noget sker der vel ikke noget ved det. Folk bestemmer jo heldigvis selv hvor de vil handle, desværre er det jo ikke alle der tjekker betingelserne inden de køber hvis prisen er rigtig.
Man skal, inden man overhovedet kan se varer, acceptere, at der hverken er garanti eller reklamationsret og ej heller returret. Det strider jo fuldstændigt mod alle danske regler.
Har du tænkt dig at gå videre med det? Du bør først tage kontakt til hjemmesiden og fortælle dem, at du mener det er i strid med dansk lov og evt. i strid med googles politik, at opfordre kunder til at trykke på reklamer.
Hvis de er uenige kan du kontakte forbrugerombudsmanden og google. Hvis jeg havde købt et produkt og jeg ville bruge min fortrydelsesret eller reklamationsret, var jeg 100% gået videre med det, hvis den erhvervsdrivende sagde jeg ikke kunne.
Har du tænkt dig at gå videre med det? Du bør først tage kontakt til hjemmesiden og fortælle dem, at du mener det er i strid med dansk lov og evt. i strid med googles politik, at opfordre kunder til at trykke på reklamer.
Hvis de er uenige kan du kontakte forbrugerombudsmanden og google. Hvis jeg havde købt et produkt og jeg ville bruge min fortrydelsesret eller reklamationsret, var jeg 100% gået videre med det, hvis den erhvervsdrivende sagde jeg ikke kunne.
Hej,
Jeg har lige kigget på siden og det virker ikke helt efter bogen.
Vi skal gerne tage kontakt til dem med høflig henvisning til loven og høre hvordan det kan være, at de gør det på den måde.
Man skal, inden man overhovedet kan se varer, acceptere, at der hverken er garanti eller reklamationsret og ej heller returret. Det strider jo fuldstændigt mod alle danske regler
Mangler også cvr-nr. som importørregistreret mv. Eneste mulighed for at gøre noget ved butikken er reelt kun at klage til forbrugerombudsmanden og håbe på at han gider gøre noget ved.
Men der er så mange ting omkring den shop, der skriger til en at man skal holde sig væk, at der næppe har været mange kunder - om overhovedet nogen.