Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan denne webshop få lov til at eksistere?

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Webshoppen sælger kopivarer, og er et eksempel på den "nye generation" af disse sites...

Hvis der er en dansker, som står som ejer, så er denne person blot stråmand... Alt forsendelse mm foregår fra Kina.

Og husk det er ulovligt at købe kopivarer til eget forbrug. Så du får ik varerne + du risikerer at skulle betale for destruktionen!

Hej Fashion-Seller.

Som privat forbruger er det - stadig - ikke ulovligt at købe kopivarer til eget forbrug.

Det er ulovligt at sælge kopivarer. Derfor kan du risikerer at få konfiskeret dine varer, som du har købt på nettet. Du kommer dog ikke til at betale hverken bøde eller gebyrer for destruktionen, da du som sagt ikke har foretaget dig noget ulovligt.

Derimod er det op til importøren af det pågældende (originale) mærke om du kan få udleveret dine varer.

Forbruger Europa står gerne til rådighed med oplysninger om ovenstående på tlf: 41715000

Mvh Nina

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ninaf:

Som privat forbruger er det - stadig - ikke ulovligt at købe kopivarer til eget forbrug.

Det er ulovligt at sælge kopivarer. Derfor kan du risikerer at få konfiskeret dine varer, som du har købt på nettet. Du kommer dog ikke til at betale hverken bøde eller gebyrer for destruktionen, da du som sagt ikke har foretaget dig noget ulovligt.

Okay så synes jeg da, at både du og Forbruger Europa skulle læse Rolex-dommen... Orker ærlig talt ik diskuterer emnet, hvis folk ik er inde i det... Og referer du til, at det er lovligt at købe kopivarer, når man er på en fysisk rejse til f.eks Østen, så har det jo absolut NADA + ingenting + nothing med salg fra en webshop at gøre...

Fra Nivå
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:26

Sjovt som alle nævner Trustpilot som noget man kan stole på.

Folk der griner af dem der lader sig narre af Nigeriabreve, men samtidig selv tror på at Trustpilot er det mindste seriøs bør købe et nyt spejl.

Jeg har en sag liggende hos Datatilsynet angående netop Trustpilot i forbindelse med en negativ bedømmelse jeg gav en netshop. Det udviklede sig til en mailkorrespondance frem og tilbage med Trustpilot hvor den adm. direktør til sidst kom indover, og godt for det, for han blev fanget med fingrene i kagedåsen, hvilket er ret dumt på skrift.....

Det hele blve overdraget til Datatilsynet hvis indledende kommentar var: "Ja vi er ved at lave en lille bunke med sager om Trustpilot!"

Så husk det næste gang i slikker jer om munden over den øverste sandhed på Trustpilot, de lever af at sælge deres produkt til virksomheder og så er det svært at være objektiv....

Og i vil sikkert undre jer over hvorfor sagen er hos Datatilsynet, men det er der en særlig grund til, og jeg vil rigtig gerne fortælle mere om det når sagen er afgjort. I mellemtiden kan i læse mere på Trustpilots egen hjemmeside og prøve at slå Trustpilot op på deres egen side, der vil i måske få et hint til hvad sagen drejer sig om...

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ninaf:

Der står ellers det stik modsatte, i den artikel der linkes til i denne tråd. Eller både og. Det er slået fast at det stadig er lovligt selv at bære kopivarerne på sig når man krydser grænsen, men at det er en snæver regel, og at den skal forstås meget snævert.

At købe en kopivare i en webshop er ikke at bære varerne på sig, og dermed ulovligt.

Link til artikel

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:00

Min sidste kommentar i denne tråd:

M.h.t. Rolex-dommen - Jura er noget sjovt noget, men fordi der falder en dom, ændre det ikke ved lovgivningen. - Det er stadig lovligt at købe kopivarer til eget forbrug i DK.

M.h.t. Trustpilot: Jeg skrev til dem, og de ville få fat i manden - elelr i hvert fald prøve, deres 'gode' navn og rygte misbruges jo på siden.

M.h.t. Trustpilot og troværdighed: Jeg har ikke selv købt deres service endnu, da jeg synes den er ret dyr - og jeg VED i hvert fald, at ikke alle anmeldelser derinde er rigtige. MEN.... Mange forbrugere ser dem som 'sandheden' - Og det bør man nok tage op til overvejelse når man har en shop.

Sidst - Til Fashion-Seller: Uanset hvor mange gange man siger noget forkert, og uanset hvor 'skingert' man siger det bliver det ikke rigtigt. - Vi kan ikke bruge en Rolex-dom (eller en anden dom) til noget, vis mig den § der siger det er ulovligt. For hvis ikke der står noget sted at det er ulovligt, taj, så er det lovligt!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:09

Carsten Kvist:

M.h.t. Rolex-dommen - Jura er noget sjovt noget, men fordi der falder en dom, ændre det ikke ved lovgivningen. - Det er stadig lovligt at købe kopivarer til eget forbrug i DK.

Sidst - Til Fashion-Seller: Uanset hvor mange gange man siger noget forkert, og uanset hvor 'skingert' man siger det bliver det ikke rigtigt. - Vi kan ikke bruge en Rolex-dom (eller en anden dom) til noget, vis mig den § der siger det er ulovligt. For hvis ikke der står noget sted at det er ulovligt, taj, så er det lovligt!

Nej det er rigtigt. En dom ændre intet (IRONI KAN FOREKOMME).

Så når de danske retsale afsiger en dom, så er det faktisk blot spas og gøjl, som ingen kan eller vil bruge til noget. Ordet præcedens er også bare den rene poesi. (ENDNU MERE IRONI KAN FOREKOMME)

Men hvis dette er niveauet for diskussionen, så finder jeg lige noget andet, at bruge min tid på ;D

Tilmeldt 15. Nov 09
Skrevet kl. 22:13

Fashion-Seller:
Okay så synes jeg da, at både du og Forbruger Europa skulle læse Rolex-dommen... Orker ærlig talt ik diskuterer emnet, hvis folk ik er inde i det... Og referer du til, at det er lovligt at købe kopivarer, når man er på en fysisk rejse til f.eks Østen, så har det jo absolut NADA + ingenting + nothing med salg fra en webshop at gøre...

Det er utroligt så nedladende og ubehagelig, du er, så snart folk ikke er enig med dig!

Jeg har læst "Rolex"dommen og manden er ikke dømt for at have overtrådt loven.

Kort fortalt fik køberen af det falske Rolex ur i Sø- og handelsretten medhold i at han netop ikke havde overtrådt nogen lov ved at købe "Rolex" uret til sig selv. Derimod overtræder fremstillingen og salg af uret Rolex´ophavsret og varemærkerettighederne i EU.

Forskellen på selv at hente varen i f.eks Kina er at du har foretaget handlen udenfor EU og derfor må indføre og beholde varen i danmark selvom, det er en kopi. Køber du varen på nettet indføres den til fællesskabets toldområde og overgår til fri omsætning. Dét er ulovligt og køberen skal derfor acceptere, at varen kan kræves udleveret og destrueret uden erstatning (dette er dog op til importøren af det pågældende mærke).

Det er altså ikke sikkert, at din vare bliver krævet udleveret og destrueret og du får heller ikke en bøde for at have overtrådt nogen lov.

/Nina 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:14

En dom ændrer ikke lovgivningen. Den kan give anledning til diskussion om hvorvidt den givne paragraf skal revideres, men som udgangspunkt ændrer domsafsigelsen intet i henhold til loven. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:25

Ninaf:

Kort fortalt fik køberen af det falske Rolex ur i Sø- og handelsretten medhold i at han netop ikke havde overtrådt nogen lov ved at købe "Rolex" uret til sig selv. Derimod overtræder fremstillingen og salg af uret Rolex´ophavsret og varemærkerettighederne i EU.

Det er vi helt enige i, men manden får ikke udleveret uret, som jeg også skrev i svaret til dig...

Ninaf:

Forskellen på selv at hente varen i f.eks Kina er at du har foretaget handlen udenfor EU og derfor må indføre og beholde varen i danmark selvom, det er en kopi. Køber du varen på nettet indføres den til fællesskabets toldområde og overgår til fri omsætning. Dét er ulovligt og køberen skal derfor acceptere, at varen kan kræves udleveret og destrueret uden erstatning (dette er dog op til importøren af det pågældende mærke).

Det er altså ikke sikkert, at din vare bliver krævet udleveret og destrueret og du får heller ikke en bøde for at have overtrådt nogen lov.

Enig igen, så længe varens pris holder sig under toldgrænsen. For overstiger den de 3250 kr (mener det er satsen, men er ik 100% sikker), så er det ik længere lovligt at indfører, ej selvom du har købt den udenfor EU.

Og Nike kræver 100% skoene distueret, det skal du ik være bare 1 sekund i tvivl om. Og jeg har ik nævnt noget om nogen bøde, blot gjort opmærksom på, at nogle advokatfirmaer med reference til dommen opkræver et destruktionsgebyr. Det kan en lille tur på Google nemt afsløre...

Tilmeldt 15. Nov 09
Skrevet kl. 22:34

Fashion-Seller:
nogle advokatfirmaer med reference til dommen opkræver et destruktionsgebyr. Det kan en lille tur på Google nemt afsløre...

Ja, især advokatfirmaet MAQS Law Firm er meget aggressive, men det er jo ikke ensbetydende med at de har ret til hverken at opkræve gebyr eller kræve at "synderen" underskriver et forlig.

De er netop meldt til advokatrådet for netop den slags trusselsbreve mod borgere, der har købt kopivarer på nettet. 

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)