Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Özlem Cekic på 'fattigdomstur' med Joachim B.Olsen

Side 21 ud af 28 (273 indlæg)
Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Hun havde SMS'et sine bidrag ind til Afrika og dermed deltaget i en konkurrence. De åbnede så de dejlige gaver, så de ikke kunne sælges. Samme situation var med en kvinde fra Hvidovre der vandt rekordmange gange i Lykkehjulet for en del år siden.

Hvordan hun anvender sit rådighedsbeløb vil jeg ikke blande mig i, men jeg mener det er fuldstændig rimeligt at der sker en tilbagebetaling i forbindelse med gevinster. 

Ah okay det var sådan. Men ved du så hvad det endte med? Når de ikke kunne sælges, bortfaldt hendes afdrag også så?

Der er jeg selvfølgelig dybt overraskende lidt uenig ;o) Jo hvis det drejer sig om en gevinst i form af kontanter og et anseeligt beløb, så vil det være fint at det bliver modregnet.

Hvis der er tale om præmier som i dette tilfælde, så synes jeg det er at gå i lidt for små sko og begynde at snakke om modregning. Der er jo bare tale om at hun har været heldig i en konkurrence, der går ingen skår af nogen ved at lade hende beholde dem, efter min mening.

Og jaja, så ved jeg godt, at hvad så hvis hun vandt et hus og solgte det for 2.5 millioner, skulle de så heller ikke modregnes?!

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvor grænsen skulle gå. Jeg ved bare at lige i dette tilfælde, synes jeg at kommunen var lige emsige nok.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:39

vis man vinder en penge præmie men vis et par 1000 kroner skal de selvfølgelige modregnes der skal være et motiv til at arbejde og flere knokler røven  ud ad laser og får ikke det halve af hvad en bistands modtager får mange lever altså og overlever okay og som iværkæsttere er det ikke job man får tit en formue i

samfundet skal overleve og det gør vi kun ved vi alle ikke søger støtte som vi kan mange iværksættere kunnne jo bare lukke de tjener jo langt under mindste løn men disse virksomheder og deres knokleri er det danmark skal overleve af da de får nye virksomheder der starter op og derved skaber arbejdes pladser til vi får samfundet i vækst

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 00:51
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth:

Hej Tommy

Du fortjener et svar.

Nu bliver du ved med at tage ting med ind i debatten, som der er sagen uvedkomne. Fx så begynder du at snakke om en dame i jylland. Hvad har det med sagen at gøre. Og hvad har det med at gøre, at være fattig????

Det er at ændre fokus, istedet for at forholde sig til det emne vi diskuterer. Det kan godt ske at når man får nogle premier, der kan betragtes som en indtægt, så skal de selvfølgelig fratrækkes en kontanthjælp, det samme kan man resikrere på dagpenge.

Du trækker sager omkring ejenbolig ind, som også er sagen uvedkomne. Du går ind og snakker om angst, som jeg ikke aner hvor du har fået fra.

Fakta er at pigebarnet har været på kontanthjælp siden hun var 16 år, hun har et barn. Hun ryger, har en hund(før i tiden fik man tilskud til dyr), hun har en lejlighed til 7400 kr. Sammen med det betegnes hun som fattig, selvom at en alm. ufaglært arbejder, ikke får udbetalt nær så meget.

Og går man ind og siger at en ufaglært ikke har råd til egen bolig, så trækker du det om som at det var noget andet. Kom lidt ind. Det virker for mig meget redikalt hvar du vil diskutere. Er det hvad de lavt lønnede(i mine øjne dem der er reelt fattig, fx dem på deltid og andet der ikke får tilskud), eller er det dem der bliver arbejdsløs......og har så meget formue, at det er ligegyldigt.

Det virker for mig, der er meget sammen med folk der tjener meget mindre end mig(jeg har jo mit firma der giver godt selvom jeg ikke er tilfreds), og får udbetalt mellem 10 og 12 tusser om månden, at du er lidt mere end almindelig arrogant med dine holdninger. For det der startede det hele var at jeg kommenterede at mange faktisk overvejede at komme på kontanthjælp fordi at de stadig ville kunne opveje deres levestandart på det, istedet for at skulle knokle for en ussel løn. Og så snakker du om fast ejendom og formuer.....og ærligt, der er faktisk ingen der har nogen formue, alt bliver ædt op af de udgifter som man skal have idag+tillæg(luksus). Og så nytter det ikke at du drejer en masse ting ind, og trækker en masse tilbage. For det virker useriøst, og på mig der er i det miljø at du ikke aner hvad du snakker om.

Og det er efterhånden generalt for denne debat. Folk arbejder røven ud af bukserne for at deres arbejde ikke skal ryge til polen eller kina. Og så får man som tak, ingen respekt, og at det faktisk er en gang pjat man har gang i. Det er da pinligt.

/Kenneth

Hej Kenneth,

Tak for dit svar. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilket miljø du tror at jeg bevæger mig i, men det lader til at du har læst mine indlæg i en helt forkert tone, for jeg har på ingen måde haft til hensigt at være arrogant eller ikke værdsætte ufaglærtes indsats på arbejdsmarkedet.

Med hensyn til det med angst. Det første indslag jeg så om Carina, var i Aftenshowet hvor hun blev præsenteret som en i 30erne som havde været ude af arbejdsmarket i nogle år grundet angst. I dagene efter svinger hun så mellem det scenarie og så at have været på kontanthjælp siden hun var 16 år.

Jeg har forholdt mig til det første jeg fik at vide og Jesper her fra tråden kom med et link fra BT hvor de havde korrigeret det fra 20 år på kontanthjælp til "nogle år".

Det jeg mente, da jeg oprindeligt svarede på dit indlæg som vist nok drejede sig om at nogle af dine kolleger snakkede om at sige op og gå på kontanthjælp (ret mig gerne hvis jeg husker forkert), var at hele debatten får det til at lyde som om, at det er lykken at være på kontanthjælp.

Med mindre du er så "heldig" at blive placeret på en hylde hvor du får lov at passe dig selv grundet sygdom, så vil du blive mødt med krav om aktivering og en ordentlig bunke beaurakrati (stavning?) og i det hele taget en tilværelse der ikke er specielt morsom.

Det jeg mener er, at det på ingen måde er let tjente penge, selvom det giver mere end at arbejde som ufaglært. Jeg kan sagtens forstå at man føler sig trådt på, jeg er jo selv en af dem der på papiret er ufaglært og har prøvet at arbejde for mindre end hvad dagpengene (i mit tilfælde) gav.

Men glæden ved ikke at være underlagt et system der fra dag 1 umyndiggører dig og efter rystende manges mening intet gør for at hjælpe folk videre, den overstiger langt de få tusinde ekstra det giver at ligge derhjemme på sofaen.

Jeg kan stadig ikke helt se hvor jeg har drejet ting ind og trukket ting tilbage. Jeg vil godt prøve igen at forklare hvad jeg har ment.

Hvis du skal på kontanthjælp, så skal du først udtjene de muligheder du har for at forsørge dig selv. Det betyder blandt andet, at hvis du har en opsparing - jeg ved ikke hvad bagatelgrænsen er - så skal du først leve af den, før du kan blive berettiget til kontanthjælp.

Ikke for at blande noget helt 3. ind i det, men betaler du til a-kasse og derfor hører til det der vist hedder forsikrede arbejdsløse, så må du gerne have og beholde din opsparing.

Jeg mente også at man ikke måtte eje hus og bil, men der har du så fortalt at reglerne er anderledes og det kan meget vel være.

Jeg håber at det har givet en lidt større forståelse for de ting jeg har skrevet eller også har jeg gjort det endnu værre ved at svare klokken kvart i et om natten heh, men ellers må du hellere end gerne spørge ind til det.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:53
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth:

Og det pinlige er at hun siger at hun kun får 8500 kr hvert kvartal, det giver så alligevel 2833,33 kr om måneden Tongue Tied, det er jo en stor kæmpe forskel fra de 2909 kr om måneden......og hvor er så farens penge til ungen i det regnskab???? har faktisk undret mig lidt.

Så må I alle hygge jer med at øddelægge insitamentet til at arbejde.

Du er egoist, Kenneth. Du under ikke Carina en ny sofa for børnepengene, men tænk på hun skal bruge den sofa mindst 37 timer mere om ugen end dig ;-)

Der er noget syrealistisk overhvordan denne sag udvikler sig, det bliver bare værre og værre.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 00:56

Kenneth:
Nu bliver du ved med at tage ting med ind i debatten, som der er sagen uvedkomne. Fx så begynder du at snakke om en dame i jylland. Hvad har det med sagen at gøre. Og hvad har det med at gøre, at være fattig????

Hej igen,

Jeg fandt lige det med hende fra jylland.

Grunden til at jeg bragte hende ind i snakken, var fordi at jeg havde sagt at man ikke måtte eje noget og du så spurgte om hende Carina så skulle sælge fladskærm etc.

Jeg brugte så den jyske dame som et eksempel på at der bliver modregnet hvis man kommer i besiddelse af værdier.

Så det var som bare det.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 08:54

Jesper:

Kenneth:

Og det pinlige er at hun siger at hun kun får 8500 kr hvert kvartal, det giver så alligevel 2833,33 kr om måneden Tongue Tied, det er jo en stor kæmpe forskel fra de 2909 kr om måneden......og hvor er så farens penge til ungen i det regnskab???? har faktisk undret mig lidt.

Så må I alle hygge jer med at øddelægge insitamentet til at arbejde.

Du er egoist, Kenneth. Du under ikke Carina en ny sofa for børnepengene, men tænk på hun skal bruge den sofa mindst 37 timer mere om ugen end dig ;-)

Der er noget syrealistisk overhvordan denne sag udvikler sig, det bliver bare værre og værre.

det er os iværksættere der de fattige i danmark flere af os arbejder under bistands hjælpen vi slider den igennem og som tak i op starten fasen motivere staten med du kan få højere bistands hjælpe ind os iværksættere det er forkert at det ikke kan betale sig at arbejde

hvorfor skal de tage dem der i midten i samfundet kan lige hende her har fast udgifter men os iværksættere sætter os ikke hårdere end  vi klare det for og mange de lever under det halve end en bistands modtager får jeg sat mig for mine udgifter er ikke højere at jeg kan klare mig for min indtægt så vidste det gør at min husleje ikke må være end lige over 1000 kroner beholder jeg mine 12m2 store lejlighed vis alle udnytte systemet fuldt ud ville vores samfund få helt galt men heldigvis er vi alle ikke sådan

nogle siger fordi er stærk men har hverken tid famile venner eller andet det kun ens iværksættere for flere og de skal leve for mindre end en bistands modtager , kan være nogle synes de siger vi bare alle os iværksættere skulle være arbejdesløs jo har snakket med kommune jeg kan sagtens og det kan andre os gøre

har været før det aktivering man har det virkelige som om man udnytter systemet for man skal intet lave set i forhold hvad gør nu eneste ting der driver mig mit iværksættere er jeg vil vise mit kan jeg leve og behøver ikke være som de rige bistands modtager der får det dobbelt end mange af os iværksættere for at have et godt liv der er det ikke alle de luksus ting som gør livet værd at leve

det kan jo være over den dårlige samvittigehed over ikke laver noget skal have den luksus som vi andre ikke har for det er hårdt ikke lave noget

dog en ting forstår jeg ikke er det ikke også hårdt at vide at de iværksættere som os der er fremtiden i er det ikke hårdt for dem at vide de får mere end os

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 09:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mikael christiansen:

det er os iværksættere der de fattige i danmark flere af os arbejder under bistands hjælpen vi slider den igennem og som tak i op starten fasen motivere staten med du kan få højere bistands hjælpe ind os iværksættere det er forkert at det ikke kan betale sig at arbejde

hvorfor skal de tage dem der i midten i samfundet kan lige hende her har fast udgifter men os iværksættere sætter os ikke hårdere end  vi klare det for og mange de lever under det halve end en bistands modtager får jeg sat mig for mine udgifter er ikke højere at jeg kan klare mig for min indtægt så vidste det gør at min husleje ikke må være end lige over 1000 kroner beholder jeg mine 12m2 store lejlighed vis alle udnytte systemet fuldt ud ville vores samfund få helt galt men heldigvis er vi alle ikke sådan

nogle siger fordi er stærk men har hverken tid famile venner eller andet det kun ens iværksættere for flere og de skal leve for mindre end en bistands modtager , kan være nogle synes de siger vi bare alle os iværksættere skulle være arbejdesløs jo har snakket med kommune jeg kan sagtens og det kan andre os gøre

har været før det aktivering man har det virkelige som om man udnytter systemet for man skal intet lave set i forhold hvad gør nu eneste ting der driver mig mit iværksættere er jeg vil vise mit kan jeg leve og behøver ikke være som de rige bistands modtager der får det dobbelt end mange af os iværksættere for at have et godt liv der er det ikke alle de luksus ting som gør livet værd at leve

det kan jo være over den dårlige samvittigehed over ikke laver noget skal have den luksus som vi andre ikke har for det er hårdt ikke lave noget

dog en ting forstår jeg ikke er det ikke også hårdt at vide at de iværksættere som os der er fremtiden i er det ikke hårdt for dem at vide de får mere end os

Sagde godt nok jeg ikke ville svare dig mere, men du er godt nok langt ude!....

Du påstår folk som får en social ydelse, nasser på samfundet... Du brokker dig over folk får økonomisk hjælp, fordi de intet arbejde har...

Ja Carina var ikke det bedste eksempel, men at hun får meget mere end alle andre er direkte vrøvl...
Regn hendes timeløn ud...

Og nu brokker du dig over at hun tjener mere end mange iværksættere.... det er sikkert rigtigt nok, men folk der vælger at starte firma har selv valgt det, og ved hvad konsekvenser er,(lav indtægt,-mindre tid til familie og venner)

Tror du har mistet den iværksætter passion som du så tit snakker om... Utroligt så ondt i røven du har....
Du bliver også ved med at snakke om at man bare kan flytte i én 1værelses på eks 12m2....Der er sgu nok en grund til at en enlig har ret til minimum 2 værelses...
Det er også nemt nok for dig at sige at man bare kan bo på 12m2, ikke for noget mikael, du sidder jo alligevel bare ved computeren det meste af tiden .... Den går ikke med børn...

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 09:23

Mikael christiansen:
har været før det aktivering man har det virkelige som om man udnytter systemet for man skal intet lave set i forhold hvad gør nu

Inden du brokker dig for meget over at kontanthjælps-modtagere er dovne, synes jeg bare du skal vide at for at man skal være godkendt til at få kontanthjælp skal man være 30 timer i aktivering...

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 10:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Grethe er en typisk kontanthjælps modtager i Danmark, hvis du ikke er enlig med børn og typisk for dem er at de ikke er sunde og raske nok til at kunne få et alm. job.

Grethe har minus 915 om måneden

Jeg syndes der er alt for meget negativ fokus på aller svageste, de skal bare have den hjælp der skal til for, så at det kun kan lige køre rundt for dem.

Den hjælp de får, kommer stort set alle tilbage i fælleskassen via skat, moms og afgifter, på de ting som de betaler for, det er heller ikke den gruppe hvor pengene ikke bliver brugt på dyre udlandske produkter eller charter rejser.

Hivs de ikke får den hjælp der skal til, så bliver det bare dyre for yderne i den sidste ende, det vil ende med optøjer som i England i stor stil, meget mere kriminalitet, dyre anbringlser, dyre fængels pladser osv.

Det vi skal holde fokus er der imod det der i virkligheden er dyrt for Danmark, som er de høje lønniger der er, hvorfor skal en ufaglært slagteri arbejder have over 200 kr i timen ? Og ferie og fri dage konstant.
Det der gør at mange arbejdes pladser forsvinner i disse tider.
Hvorfor skal der være så mange offenlige medarbejder, der ikke tør at tage et ansvar til kanon høje løninger ?

Der imod dem der i virkligheden betaler gildet, som er yderne og hiver penge hjem ude fra og skaber nye arbejdes pladser, er iværksætter og selvstendige, men dem er der ingen fokus på.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:49

Neeeeej-da:

Mikael christiansen:

Sagde godt nok jeg ikke ville svare dig mere, men du er godt nok langt ude!....

Du påstår folk som får en social ydelse, nasser på samfundet... Du brokker dig over folk får økonomisk hjælp, fordi de intet arbejde har...

Ja Carina var ikke det bedste eksempel, men at hun får meget mere end alle andre er direkte vrøvl...
Regn hendes timeløn ud...

Og nu brokker du dig over at hun tjener mere end mange iværksættere.... det er sikkert rigtigt nok, men folk der vælger at starte firma har selv valgt det, og ved hvad konsekvenser er,(lav indtægt,-mindre tid til familie og venner)

Tror du har mistet den iværksætter passion som du så tit snakker om... Utroligt så ondt i røven du har....
Du bliver også ved med at snakke om at man bare kan flytte i én 1værelses på eks 12m2....Der er sgu nok en grund til at en enlig har ret til minimum 2 værelses...
Det er også nemt nok for dig at sige at man bare kan bo på 12m2, ikke for noget mikael, du sidder jo alligevel bare ved computeren det meste af tiden .... Den går ikke med børn...

man skal sætte sine udgifter sine indtægter

jeg snakker ikke om børn , jeg kan forstå du misforstår mit indlæg det jeg ønsker mere støtte iværksætter mere motiv til at arbejde

Side 21 ud af 28 (273 indlæg)