Og igen MIN POINTE: Hvis folk melder sig under fanerne for at få en bi-indtægt er det fint, men bliver de trukket ind i manegen fordi de bildes alt muligt gejl ind om MLM konceptets fortræffeligheder så er det ikke fint.
Du har sagt det 110% korrekt her.
Jeg tør faktisk godt udtale mig på samtlige af de MLM'eres vejne, som har deltaget i denne tråd, når jeg siger, at det har du fuldstændig ret i - og det er vi fuldstændig enige i.
Men hvorfor er det så at jeg skal tromles med at jeg har misforstået hele setupét når det kommer til pyramiden og alt gejlet omkring bonusordning, biler og hvad ved jeg?
Jan, jeg anfægter på ingen måde dit kommende projekt eller brand eller din plan om at komme til varmere himmelstrøg. Men når jeg læser du det ene øjeblik oplyser mig om at jeg er helt forkert på den når du argumenterer med at private ikke skal momsregistreres hvis de omsætter for under 50.000 kr, og din testperson sælger for ca. 6.000 på en måned, hænger det jo ikke sammen….
Og at Jan ikke eksploderer, skyldes måske at jeg kan have lidt ret i mine antagelser ?
Jeg hopper af debatten omkring MLM her. De frelste kan ikke fravristes deres urokkelige overbevisninger. Og tror nu heller ikke vi kommer videre
Jeg er dog rigtig glad for at jeg ikke er alene herude i den virkelige verden der ikke tror på MLM som den hellige ko. LR og andre kan være fint nok til en lille bi-indtægt for noget som man måske synes er sjovt at lave. Og mine argumenter går heller ikke på om at det ikke passer, men på bl.a. måden disse MLM overbeviste prøver at sælge ”varen” når der skal hverves nye konsulenter. Hvis nogen (inkl. Mig selv) stiller sig kritisk overfor dette, så har vi enten ikke forstået opbygningen, er ignoranter, mindre intelligente, eller bare for dumme til at hoppe med på vognen…
For lige at dokumentere at jeg ikke er alene om mine synspunkter googlede jeg lige et øjeblik og fandt følgende:
Citater fra et andet forum:
”En bi-indtægt på 1000-3000,- kræver en del arbejde. Den eneste måde du kommer til at tjene det, er ved at hverve nye medlemmer som arbejder røven ud af bukserne. Hvis du skal tjene 1-3K hver måned, skal der edderhugme sælges meget deo... Har været med i noget tidligere. Med mindre mna bænder 100% for det og tror ubetinget på de hellige ledere, tjener du ikke en krone.”
”Der skal VIRKELIG meget tid til at tjene penge på det. Både min bror og kone, mor og hendes mand og min dame, sælger det, og det er meget begrænset hvad de tjener på det.
Hvis man virkelig skal have noget ud af det skal du ikke bruge tiden på at sælge noget, du skal ud og ha overtalt andre til at melde sig til, fordi du får xx%, af alt hvad de folk "under" dig køber. Det er der du tjener pengene. Du skal bare bruge nogle produkter du kan fremvise osv, og få en masse meldt til under dig..”
”Lige meget hvad man kalder det for at det skal lyde smart, er det kun en god ide for dem der intet har imod at forulempe venner og bekendte med den simpleste form for dørsalg.
Jeg bliver sq lidt ked af når det sker at bekendte prøver at pushe sådan noget pyramide-l*rt hjemme i min stue, det håner min intelligens.”
”Skægt nok synes jeg at jo mere en organisation minder om pyramidespil, jo mere påtrængende er medlemmerne (og her snakker vi om mine egne venner som er medlemmer) at høre på.
De selvstændige erhvervsdrivende jeg kender prøver ikke at presse deres ting ned over hovedet på folk de kender... men så snart der er tale om Aloe Vera, LR, chokolade, slankepulver mm. så skal man bombarderes med salgstaler fra sine venner om dit og dat. De snakker om det hver gang man møder dem og man får også invitationer til alt muligt via Facebook.
Jeg aner intet om produkterne men jeg bryder mig ikke om den måde folk formidler deres budskaber på, og det er som sagt altid værst når der er tale om pyramidelignende organisationer.”
Og fra en gammel tråd her på Amino (2006)
”Jeg vil skynde mig at sige, at Network Marketing ikke betyder, at pengene regner ned over een uden arbejdsindsats. Så hvis nogen ønsker at tjene penge på Agel, så skal der naturligvis arbejdes for det. Men arbejdet er noget mindre, hvis man kommer ind som een af de første! ”
BEMÆRK GERNE HER ”hvis man kommer ind som én af de første”
Og fra samme tråd
”Det der virker underligt er, at du indleder med at beskrive indtjeningspotientialet, Normalt er det produktets fortræffeligheder der beskrives, en indledning med en beskrivelseaf produktets fortræffeligheder ville da være naturligt, netop når du ikke har set noget mere genialt,De første 85% af dit indlæg omhandler selve opbygningen af pyramiden, hvor man får indtryk af at selve produktet er helt sekundær.
Men held og lykke til jer alle, det lykkes jo for de få….