Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)

Side 25 ud af 25 (249 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Søren:

Er du ved at sælge MLM konceptet på at konsulenterne nok ikke kan omsætte for så meget at de bliver momspligtige ?

Hvis din testperson har 3000 i avance og lad os i dit tilfælde sige 50 %, har hun solgt for 6000 kr. på en måned.

Hvis vi antager hun selv er interesseret og jeg går ud fra du ønsker det, at hun fortsat gerne vil have 3.000 kr om måneden, så runder hun da vist grænsen.

Søren - at Jan ikke er røget op i en spids endnu på grund af dig, er mig simpelthen ubegribeligt!!!

Hvad Silvan er det egentlig du debatterer her???

Har du en bedre/smartere/nemmere måde den studerende kan tjene penge på - så lad os da få dem på bordet og debattere dem. Og selvom du siger kassedame i Netto, eller gå med aviser - så er jeg enig, det er da fine alternativer, men nu har hun altså valgt at sælge creme for Jan og for sig selv.

Tag en tudekiks og kom over det! Wink

Skal du nu være dommer over, hvordan hun har lyst til at tjene sine lommepenge???

Søren:

Og igen MIN POINTE: Hvis folk melder sig under fanerne for at få en bi-indtægt er det fint, men bliver de trukket ind i manegen fordi de bildes alt muligt gejl ind om MLM konceptets fortræffeligheder så er det ikke fint.

Du har sagt det 110% korrekt her.

Jeg tør faktisk godt udtale mig på samtlige af de MLM'eres vejne, som har deltaget i denne tråd, når jeg siger, at det har du fuldstændig ret i - og det er vi fuldstændig enige i.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:32

Allan I:
Søren - at Jan ikke er røget op i en spids endnu på grund af dig, er mig simpelthen ubegribeligt!!!

Det er der 2 grunde til Smile

1. Jeg gider ikke diskuttere på det niveau.

2. Jeg har solgt 1 af mine brands og er en glad dreng der snart emigrere til varme himmelstrøg samtidig med at et af mine andre brands får større og større succes Big Smile

Køb ren argan olie her

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 13:43
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

Allan I:

Søren:

Og igen MIN POINTE: Hvis folk melder sig under fanerne for at få en bi-indtægt er det fint, men bliver de trukket ind i manegen fordi de bildes alt muligt gejl ind om MLM konceptets fortræffeligheder så er det ikke fint.

Du har sagt det 110% korrekt her.

Jeg tør faktisk godt udtale mig på samtlige af de MLM'eres vejne, som har deltaget i denne tråd, når jeg siger, at det har du fuldstændig ret i - og det er vi fuldstændig enige i.

Men hvorfor er det så at jeg skal tromles med at jeg har misforstået hele setupét når det kommer til pyramiden og alt gejlet omkring bonusordning, biler og hvad ved jeg?

Jan, jeg anfægter på ingen måde dit kommende projekt eller brand eller din plan om at komme til varmere himmelstrøg. Men når jeg læser du det ene øjeblik oplyser mig om at jeg er helt forkert på den når du argumenterer med at private ikke skal momsregistreres hvis de omsætter for under 50.000 kr, og din testperson sælger for ca. 6.000 på en måned, hænger det jo ikke sammen….

Og at Jan ikke eksploderer, skyldes måske at jeg kan have lidt ret i mine antagelser ?

Jeg hopper af debatten omkring MLM her. De frelste kan ikke fravristes deres urokkelige overbevisninger. Og tror nu heller ikke vi kommer videre

Jeg er dog rigtig glad for at jeg ikke er alene herude i den virkelige verden der ikke tror på MLM som den hellige ko. LR og andre kan være fint nok til en lille bi-indtægt for noget som man måske synes er sjovt at lave. Og mine argumenter går heller ikke på om at det ikke passer, men på bl.a. måden disse MLM overbeviste prøver at sælge ”varen” når der skal hverves nye konsulenter. Hvis nogen (inkl. Mig selv) stiller sig kritisk overfor dette, så har vi enten ikke forstået opbygningen, er ignoranter, mindre intelligente, eller bare for dumme til at hoppe med på vognen…

For lige at dokumentere at jeg ikke er alene om mine synspunkter googlede jeg lige et øjeblik og fandt følgende:

Citater fra et andet forum:

”En bi-indtægt på 1000-3000,- kræver en del arbejde. Den eneste måde du kommer til at tjene det, er ved at hverve nye medlemmer som arbejder røven ud af bukserne. Hvis du skal tjene 1-3K hver måned, skal der edderhugme sælges meget deo... Har været med i noget tidligere. Med mindre mna bænder 100% for det og tror ubetinget på de hellige ledere, tjener du ikke en krone.”

”Der skal VIRKELIG meget tid til at tjene penge på det. Både min bror og kone, mor og hendes mand og min dame, sælger det, og det er meget begrænset hvad de tjener på det.
Hvis man virkelig skal have noget ud af det skal du ikke bruge tiden på at sælge noget, du skal ud og ha overtalt andre til at melde sig til, fordi du får xx%, af alt hvad de folk "under" dig køber. Det er der du tjener pengene. Du skal bare bruge nogle produkter du kan fremvise osv, og få en masse meldt til under dig..”

”Lige meget hvad man kalder det for at det skal lyde smart, er det kun en god ide for dem der intet har imod at forulempe venner og bekendte med den simpleste form for dørsalg.
Jeg bliver sq lidt ked af når det sker at bekendte prøver at pushe sådan noget pyramide-l*rt hjemme i min stue, det håner min intelligens.”

”Skægt nok synes jeg at jo mere en organisation minder om pyramidespil, jo mere påtrængende er medlemmerne (og her snakker vi om mine egne venner som er medlemmer) at høre på.
De selvstændige erhvervsdrivende jeg kender prøver ikke at presse deres ting ned over hovedet på folk de kender... men så snart der er tale om Aloe Vera, LR, chokolade, slankepulver mm. så skal man bombarderes med salgstaler fra sine venner om dit og dat. De snakker om det hver gang man møder dem og man får også invitationer til alt muligt via Facebook.
Jeg aner intet om produkterne men jeg bryder mig ikke om den måde folk formidler deres budskaber på, og det er som sagt altid værst når der er tale om pyramidelignende organisationer.”

Og fra en gammel tråd her på Amino (2006)

”Jeg vil skynde mig at sige, at Network Marketing ikke betyder, at pengene regner ned over een uden arbejdsindsats. Så hvis nogen ønsker at tjene penge på Agel, så skal der naturligvis arbejdes for det. Men arbejdet er noget mindre, hvis man kommer ind som een af de første! ”

BEMÆRK GERNE HER ”hvis man kommer ind som én af de første”

Og fra samme tråd

”Det der virker underligt er, at du indleder med at beskrive indtjeningspotientialet, Normalt er det produktets fortræffeligheder der beskrives, en indledning med en beskrivelseaf produktets fortræffeligheder ville da være naturligt, netop når du ikke har set noget mere genialt,De første 85% af dit indlæg omhandler selve opbygningen af pyramiden, hvor man får indtryk af at selve produktet er helt sekundær.

Men held og lykke  til jer alle, det lykkes jo for de få….

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren:
Og at Jan ikke eksploderer, skyldes måske at jeg kan have lidt ret i mine antagelser ?

Jeg har angivet grundene til at jeg ikke gider at debattere med dig mere. Og du forsætter med at lægge ord i munden på mig.

Jeg beskriver scenariet omkring afregning som muligheder, ikke som defacto løsninger og det har du stadig ikke fattet.

Så enten kan du ikke læse eller så har du et problem med sætningsforståelse. Og de udtalelser har intet med mlm/nm at gøre, det er alene observationer jeg har gjort her i debatten, da du konstant tager tingene ud af kontekst.

At du beregner på at 1 person kun tjener på det som vedkommende selv tjener ved at sælge til sine kunder og vender det blinde øje til de mange andre muligheder for indtjening i konceptet, så tillader jeg mig at antyde, også da du laver årberegninger og tåbelige sammenligninger, at du IKKE har forstået konceptet.

Du kan citere op og ned og frem og tilbage fra andre setups og tråde her fra Amino, det ændrer ikke på mine betragtninger og min vurdering af dig som debattør.

Jeg kan ikke, vil ikke og kommer aldrig nogensinde til generelt at spilde tid på folk som ikke har fatteevnen. Og husk nu det intet har med din holdning til mlm/nm at gøre. Alle holdninger tilkendegivet her, pro eller contra tages med i alle overvejelser jeg gør mig inden udrulning, men du har ikke læst mine øvrige indlæg omkring mlm eller de tråde jeg har oprettet for at få mere viden, det er helt åbenlyst, og derfor er du spild af tid.

Køb ren argan olie her

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 14:28

I dag d. 3 november kl. 14:10 var dette sidste indlæg i en lang men god debat om Network Marketing.

Og det har faktisk været meget lærerigt at nu læse alle indlæg igennem igen. Jeg føler faktisk at den har bibragt flere vinkler og gode udvekslinger af holdninger og konkrete fakta om denne forretningsmulighed.

Jeg har samlet en række informationer over tid som faktisk har været til rådighed meget længe og du har måske læst lidt derom i mine sider, men du kan her få yderligere info. om økonomidannelsen i Network Marketing m.m.

Måske vil du synes at emnet nu efterhånden er udtømt, men du kan i ro og mag læse mere her og ja det er data omkring Forever Living Product, men principperne er de samme!

http://www.jomacompany.dk/start-dit-eget/investering-og-oekonomi/

Og ja - nej det er ikke lettere at være Iværksætter med Network Marketing end det er med alle andre former for virksomhedsdrift!

Det afgørende er at vi ikke stiller os i vejen for virkelyst og gå på mod, men at vi rådgiver og forholder os positive kritiske til det vi præsenteres for. Det er til dato i denne tråd også godt og meget vel indfriet synes jeg!

Og som det er fremgået flere steder i tråden så bør Iværksætteri med Network Marketing være baseret på en udvælgelse af de rette personer og ikke blot oversælge Network Marketing til gud og hver mand.

Det har jeg samlet lidt om her på dette link:

Se hvad du helst skal kunne og hvad du får!

http://www.jomacompany.dk/start-dit-eget/bliv-forhandler/

Jeg synes at vi alle bør arbejde på at blive bedre til at håndtere indvendinger og argumenter med anvendelse af et ordentligt sprog - det ser ikke godt ud alle vegne i tråden med disse persolige nedgørende og arogante udsagn - men når bølgerne går højt og man er ivrig så sker det jo - det ved vi men alt i alt en god tråd!    Yes

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:45
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Søren:

Men hvorfor er det så at jeg skal tromles med at jeg har misforstået hele setupét når det kommer til pyramiden og alt gejlet omkring bonusordning, biler og hvad ved jeg?

Fordi du gerne vil have pyramideopbygningen til at være specielt suspekt, når vi taler MLM - SAMTIDIG med, at du lige har sagt, at du godt ved, at ALLE der producerer produkter til videre salg i princippet er i toppen af en pyramide.

Derudover har du heller ikke ret i din beskrivelse af provisions-ordningerne - i hvert fald ikke i det setup jeg selv er en del af - og heller ikke i de par andre setups jeg kender til.

Dermed ikke sagt, at den type setups du beskriver ikke eksisterer - det gør de muligvis - eller, det gør de! Men nu handler denne tråd som udgangspunkt om LR - og der passer din beskrivelse af setup'et ikke, og den passer heller ikke på NWA, som er det jeg selv er en del af.

Det kan godt være du føler det som at blive tromlet - men jeg synes nu vi brugte de første ca. 150 indlæg til at forklare det rimelig sobert. :-)

Søren:
Jeg er dog rigtig glad for at jeg ikke er alene herude i den virkelige verden der ikke tror på MLM som den hellige ko.

Jeg mindes ikke at have set nogen herinde argumentere for, at MLM skulle være den hellige ko, eller at det skulle være bedre end andre forretningsformer?

Hvilket indlæg er det, der giver dig den opfattelse?

Jeg mindes heller ikke at have set nogen herinde argumentere for, at det er i orden at manipulere nye forhandlere til at starte op???

Hvilket indlæg er det, der giver dig den opfattelse???

Søren:

”En bi-indtægt på 1000-3000,- kræver en del arbejde. Den eneste måde du kommer til at tjene det, er ved at hverve nye medlemmer som arbejder røven ud af bukserne. Hvis du skal tjene 1-3K hver måned, skal der edderhugme sælges meget deo... Har været med i noget tidligere. Med mindre mna bænder 100% for det og tror ubetinget på de hellige ledere, tjener du ikke en krone.”

”Der skal VIRKELIG meget tid til at tjene penge på det. Både min bror og kone, mor og hendes mand og min dame, sælger det, og det er meget begrænset hvad de tjener på det.
Hvis man virkelig skal have noget ud af det skal du ikke bruge tiden på at sælge noget, du skal ud og ha overtalt andre til at melde sig til, fordi du får xx%, af alt hvad de folk "under" dig køber. Det er der du tjener pengene. Du skal bare bruge nogle produkter du kan fremvise osv, og få en masse meldt til under dig..”

Jeg kan med største sindsro fortælle dig - at man i NWA tjener lige præcis kr. 0,- på at "hverve nye medlemmer" som det bliver kaldt. Man tjener udelukkende provision på den OMSÆTNING de genererer. Det vil sige, at det kan slet ikke betale sig at tage snakken med en potentiel kunde/forhandler, hvis de ikke har tænkt sig enten at bruge produkterne selv, og/eller at forhandle dem.

Og så bliver jeg nødt til at spørge igen - synes du det er dybt suspekt, at en producent lover forskellige rabatter og bonusordninger til deres forhandlere - for at få dem til at sælge flere produkter?

Hvis ja - hvorfor har vi så ikke i stedet en debat om, at L'oreal, Nokia, Cottonfield, Kia og alle de andre er nogen store stygge firmaer, som lever af at få andre til at afsætte deres produkter?

Og hvis ja - så fair nok. Så er det jo der "dit problem" ligger. Du kan simpelthen ikke arbejde med, at en producent bruger andre til at få afsat sine produkter - eller hur?

Og ang. dine udklip andetsteds fra nettet: Jeg kan også finde en masse en masse udklip til dig på nettet, hvor en masse mennesker mener, at rygning på ingen måde er skadeligt. Men bliver udsagnet korrekt af den årsag???

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 17:57

Lundsby:

Keld_J:
Hvis der så er en tøjbutik ejer som skriver på Amino om et tilbud eller et godt råd er der aldrig nogen som  opfordre personen til at lukke butikken.

Ja, det er sket en del gange, specielt hvis der er tale om en børnetøjsbutik, så er der mange der iblandt mig selv, der fremhæver farene ved den slags og beder folk tænke som om en ekstra gang, helst inden de er starte op!

Ja hvis det er inden de starter er det fint så brænder de ikke fingerne, men er der så ikke en fare for personen aldrig kommer i gang. Der er vel altid en eller 2 som har dårlig erfaring med tøj eller alt mulig andet. Måske siger banken eller konen nej, men vil det så ikke betyde at vi ingen iværksættere har inden for etablerede områder. Men folk starter op også hvis du får råd om det modsatte fordi de selv tror på det. Det gælder både alm. virksomheder og mlm. Men også hvis du skal giftes. Er det ikke ca. 50% af alle giftemål som ender med skilsmisse. Et råd er ikke altid det mest oplagte. Mange kender nogen som ikke tjente det store på mlm. Men betyder det at dit mål er at overtale personen til at fravælge mlm. ? Hvis du gør det betyder det også du ikke giver ham/hende chancen.   

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:59
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Skal vi ikke fejre 246 kommentarer i denne tråd med den her underholdende video ;-)

Lasse 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 22:45

Den er ok - og ja - Når argumenterne falder så er det bare Pyramidescheme  og - nej - Vi vil ikke have dem i vore team´s - når vi Iværksætter med Network Marketing!  Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 25 ud af 25 (249 indlæg)