Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dubli Network - Argumenter imod og for..

Side 21 ud af 33 (329 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Martin Slot:
Hvor ser du hvor mange penge "bagmændende" trækker ud?

Uha, det ved jeg absolut ingenting om, jeg synes bare at konceptet peger i den retning.

Martin Slot:
Din kommentar omkring aktier forstår jeg ikke helt.

Jeg mener at de ingen produkt har, de har et koncept som kan kopieres. F.eks. kan FB ikke bare kopieres og man vil få samme succe, men det kan Dubli.

Martin Slot:
I sidste ende er det vel salg det drejer sig om og ikke bare hverve på hverve på hverve...

Det er jo det geniale ved Dubli. Det er sammenblanding af indtjening af salg af gavekort på auktion og indtjening på hverning af nye medlemmer.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:27

Nicolaj Thomasen:
Jeg tror ikke der er mange webshops, som vil sættes i bås med Dubli, men de færreste er nok klar over at de er repræsenteret, da det hele kører via affiliatenetværk og fungerer ligesom Pointshop m.fl.

Både DR og TV2 har udråbt Telia til at være det mest utroværdige teleselskab i DK.

Alligevel har du ikke nogen problemer med at reklamere for dem på din side. 

Det vil altså sige - at du enten er amoralsk og kynisk - eller også er det fordi du ved, at det, der bliver sagt på TV ikke altid stemmer helt overens med virkeligheden?

Hvis du virkelig står inde for din udtalelse ovenfor - så synes jeg du skulle fjerne Telia fra dine sider... 

(men jeg har en fornemmelse af, at du bare sidder og smågriner i skægget fordi du kan score et par billige stjerner ved at tale nedsættende om MLM) Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 13:34

Hej Per

.

Per Hedegaard:
Nu har jeg kigget lidt på det Dubli koncept og jeg må sige at det er et genialt koncept.

synes jeg også, og derfor er jeg også med.

Per Hedegaard:
men dårlige til at genere salg, da de kræver logind før salg.

nej det kræver ikke logind for salg, det kræver registrering (log ind) hvis du som kunde vil have penge tilbage. der skal jo ligesom være et sted hvor pengene skal sendes hen. Nej du kan ikke bare sende dem direkte til din konto, da det er et globalt firma, hver bank har sit system. Til gængæld får kunden sin egen lille kontoside, hvorfra der regeres som kunden lyster.

Hvorfor skal man iøvrigt have en konto i samtlige fora på nettet ? kan det være samme grundlag ?

man skal være logget ind for at kunne besvare....

Per Hedegaard:
Salg af aktier i et firma uden nogen reel værdi

gider du forklare den ? forstår ikke "reel værdi" da alt de ejer er købt og betalt. et underskud på 4 millioner usd i et firma med milliardomsætning siden sept. måned er i mine ører ..ingenting...ret mig hvis jeg fejler her..

Per Hedegaard:
Jeg tror bagmændene i Dubai må skovle penge ind på det, og det er selvfølgelig helt ok, hvis bare de holder sig inden for loven.

enig. med den tilføjelse at bestyrelsen er fast aflønnet.

Per Hedegaard:
Men synd for de naive der tror de kan blive rige på det.

skab kunder. der er flere måder at gøre det på, jeg har købt 150 kunder og de kommer ind efterhånden som de bliver reg. i dubli til mig. Nu er det deres omsætning jeg aflønnes efter.

Per Hedegaard:
Og som de dygtige forretning folk Dubli bagmændene er, vil de altid sørge for at langt største delen af omsætningen i Dubli vil blive kanaliseret til dem.

igen, der er fast aflønning til "toppen". (maks 7 leds omsætning)

En lille anekdote fra min butik der fortæller mig, at det ikke er altid godt og være på toppen i netop dubli: Det materiale som Villads havde kreeret virkede rent faktisk et stykke tid hvis man gjorde som man skulle, det har så bevirket at kassebeholdningen er sunket, og så meldte bestyrelsen sig på banen med den udmelding at alle ledere fra en vis status bliver sat ned i deres intjening hvor procentsatserne fra deres forskellige indtjeningsområder blev halveret ! og vi snakker større beløb da bl. a. lederbonus røg fra 50% til 10%...det gav lidt uro, men fordi lederne tror på ideen, ja så blev de der hvor de var. ikke een af dem er gået pga. "løn-ned-justering". 

den gik ikke i lille DK. hehe

Per Hedegaard:

Måske er der en partner af og til som kan tjene en skilling, men rige bliver de ikke.

Måske har jeg taget fejl, det er bare min umiddelbare vurdering af det.

jeg håber, du tager tager fejl, (håber, fordi der er ikke noget beviseligt endnu dersom det er et helt nyt dubli) fordi jeg vil gøre det til min levevej et stykke tid og derefter have en passiv indkomst. (mine mål er ikke store bare nok til at kunne gøre hvad jeg har lyst til)

DubLi.com/4820665 for en sjovere shopping oplevelse ... cjkley@gmail.com

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:38

Christian:
nej det kræver ikke logind for salg, det kræver registrering (log ind) hvis du som kunde vil have penge tilbage. der skal jo ligesom være et sted hvor pengene skal sendes hen. Nej du kan ikke bare sende dem direkte til din konto, da det er et globalt firma, hver bank har sit system. Til gængæld får kunden sin egen lille kontoside, hvorfra der regeres som kunden lyster.

Oplyser Dubli nogen steder at man skal betale skat af den "rabat" man får når man shopper?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:42

Per Hedegaard:

Jeg mener at de ingen produkt har, de har et koncept som kan kopieres. F.eks. kan FB ikke bare kopieres og man vil få samme succe, men det kan Dubli.

Det er jo det geniale ved Dubli. Det er sammenblanding af indtjening af salg af gavekort på auktion og indtjening på hverning af nye medlemmer.

Hej Per

Jeg har nu stadig lidt svært ved at tro at DubLi bare kan kopieres, og lidt sjovt du sammenligner med FB. Jeg tror ikke nogen af dem sådan lige uden videre kan kopieres med succes.

Om det er genialt...ja det lader jeg være med at svare på..haha. Når der siges "indtjening på hvervning", så kan jeg faktisk godt forstå nogle bliver lidt skræmte.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:
Alligevel har du ikke nogen problemer med at reklamere for dem på din side.

Det er en overvejelse man må gøre ved hver enkelt forhandler, men oftest vil det være mere utroværdigt ikke at have en forhandler med i en sammenligning.

Hvis vi røg en tur i Kontant, så ville størstedelen af de webshops vi samarbejder med sikkert også skynde sig væk og det samme tror jeg er tilfældet med butikkerne på Dubli´s markedsplads, hvis butikkerne bliver orienteret om at de er repræsenteret og derfor kan sættes i bås med Dubli.

Og ja selvfølgelig griner jeg af denne debat, for jeg har ikke noget i klemme, det er bare god lir Big Smile

Tilmeldt 10. Sep 12
Skrevet kl. 13:49

Nicolaj, Jeg tjekker op på det, og vender tilbage. Minegen udtale: skal du svare skat af de procenter en butik har sat en vare ned ? (diff. mellem før og nu pris?)

eller hvis du kommer til at betale for meget for en vare i brugsen, kan du så trække det fra ?

aner det ikke men vil kigge efter...(jeg mener at have set det et sted, nu skal jeg bare se om det er "findable".

alle priser uanset land/shop vises med danske kr. incl. moms

et ? herfra: du har jo svaret skat af din alm. løn, ikke ? nu bruger du resten (netto) til at handle, hvis butikken giver dig nogle penge tilbage efter du har betalt, ..hm...skal undersøges.

ellers aner jeg ikke en skid om skat andet end den skal betales og er alt for høj.

Fra Svendborg
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:50

Christian:
nej det kræver ikke logind for salg, det kræver registrering (log ind)

Enhver med lidt kendskab til onlinehandel ved at lige præcis det der er en dræber i forhold til salg. Det er jo ikke et fora.

Christian:
gider du forklare den ? forstår ikke "reel værdi" da alt de ejer er købt og betalt. et underskud på 4 millioner usd i et firma med milliardomsætning siden sept. måned er i mine ører ..ingenting...ret mig hvis jeg fejler her..

Se mit svar til Martin. I øvrigt er det mig en gåde at et firma som Dubli kan lave et underskud, så skal man da være "dygtig" Big Smile.

Christian:
enig. med den tilføjelse at bestyrelsen er fast aflønnet.

Det siger jo ingenting om hvor pengene bliver af.

Christian:
skab kunder. der er flere måder at gøre det på, jeg har købt 150 kunder

Har du købt kunder af Dubli? for hvis du har, så bekræfter det at pengene vil blive kanaliseret til bagmændene. Jeg synes det er genialt.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:03

Christian:

Nicolaj, Jeg tjekker op på det, og vender tilbage. Minegen udtale: skal du svare skat af de procenter en butik har sat en vare ned ? (diff. mellem før og nu pris?)

eller hvis du kommer til at betale for meget for en vare i brugsen, kan du så trække det fra ?

aner det ikke men vil kigge efter...(jeg mener at have set det et sted, nu skal jeg bare se om det er "findable".

Hvis en vare koster 5.000 kr. i en butik og de giver 10% til Dubli, så trækker de selvfølgelig de 500 kr. fra i skat som en udgift, hvilket er forskellen på dit eksempel med Brugsen. Dubli modtager 500 kr., men giver 200 kr. videre til brugeren. Dubli skal betale skat af de 500 kr., men trækker de 200 kr. fra. Derfor er de 200 kr. der udbetales til brugeren skattepligtige. Mit spørgsmål går derfor på om Dubli gør deres brugere opmærksomme på dette.

Tilmeldt 10. Sep 12
Skrevet kl. 14:14

Nicolaj, i dit sidste indlæg støder jeg på en forhindring som jeg ikke er i stand til at løse selv, der skal større maskinpower bag. jeg sætter iværk.

Med hensyn til skattespørgsmål som Samarbejdspartner er alt ok.

og tak for info. var nyttig for mig.

Side 21 ud af 33 (329 indlæg)