Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dubli Network - Argumenter imod og for..

Side 22 ud af 33 (329 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
Jeg har nu stadig lidt svært ved at tro at DubLi bare kan kopieres, og lidt sjovt du sammenligner med FB. Jeg tror ikke nogen af dem sådan lige uden videre kan kopieres med succes.

Det ville være ekstremt nemt at kopierer Dubli, og personligt finder jeg det da også lidt fristende, men jeg har ikke den nødvendige moralske fleksiblitet.

Grunden til at Dubli er nem, at kopierer hvor Facebook er svær, er at Dubli ikke har nogle netværkseffekter, det kan lyde lidt mærkeligt, når det er network marketing, men i dette tilfælde så er det noget helt andet.

Facebook har sin værdi fordi næsten alle du kender er på Facebook, så for at lave en Facebook skal du flytte en lille millard mennesker.

Dubli har sin værdi, fra sine øreauktioner, som er piv lette at kopierer, og hvis man er moralsk fleksibel så er de ren indtjening, der behøves ikke være præmier etc. man bygger bare en simpel robot og så er man ovre det problem.

Så NM delen, den er i sagens natur heller ikke svær, for der findes masser af erfarne folk som man kan partner med der.

Upti, Wupti så har du lavet en Dubli.

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 14:27

Hej Per.

Per Hedegaard:
Enhver med lidt kendskab til onlinehandel ved at lige præcis det der er en dræber i forhold til salg.

alm. salg ja forståelig nok. men kan du give mig et andet system som er brugbar? for det er ikke butikken der betaler dig, butikken skal betale en %sats til dubli, som derefter betaler penge tilbage af de penge som de har modtaget af butikken efter salget. (her er også mine lønpenge)

derfor kan dubli jo ikke vide at det er netop dig, der skal have penge tilbage, hvis du ikke giver dem nogen info om: hvem du er, hvordan de kan kontakte dig, hvis noget går galt osv.

derudover er der jo reelle penge på din egen kundeside, så jeg kunne forestille mig at du ikke er interesseret i, at alle kan se dine køb og hvad du har fået tilbage osv. og worst case; bruge dine tilbage betalte penge, for de står på en konto i dit navn på din side.

..så at sige privat.. husk det er jo ikke butikken du logger ind, det er dubli som er meget mere end kun "liste over butikker", det er planen, at Dubli vil være allemands hverdagsting om få år., der kommer megeet mere hen af vejen...(hvis ellers teknikken vil være med, hehe)

Per Hedegaard:
Har du købt kunder af Dubli? for hvis du har, så bekræfter det at pengene vil blive kanaliseret til bagmændene. Jeg synes det er genialt.

okay, forkert sagt, lad mig sige det sådan: jeg har givet (som rigtig mange har ) DubLi nogen penge så de har likvider til at betale et reklamebureau til at udvikle et talkshow (der kører i USA ) på forskellige tv kanaler. De kunder, der reagerer på denne reklame (som er 25 min) kommer i een stor pot, og uddeles efter hvor meget man har "spyttet i kassen". det er ikke dubli der får pengene.

DubLi.com/4820665 for en sjovere shopping oplevelse ... cjkley@gmail.com

Tilmeldt 10. Sep 12
Skrevet kl. 14:31

Lundsby:
Upti, Wupti så har du lavet en Dubli.

HAHAHA...Skype-BigSmile har du ophavsret på den ? må jeg godt stjæle den ? for fedest.

Tilmeldt 10. Sep 12
Skrevet kl. 14:47

Lundsby:

Lundsby:
Facebook har sin værdi fordi næsten alle du kender er på Facebook, så for at lave en Facebook skal du flytte en lille millard mennesker.

hvor er værdien henne i at flytte mennesker ? (help please )jeg bliver da ikke rigere af, at flytte rundt på konen...og dog...væk fra pengeautomaten..

hvis nogen vil eftergøre Dubli, så skal de godt nok til at rubbe neglene. Dubli er Stort. (ikke med mennesker, men konceptet)

Dubli har jo brugt en del år på at blive hvad de er nu, og har temmelig mange jern i støbeskeen...med en (for mig) kompetent bestyrelse. Mit kendskab til dem kommer fra bl.a. LinkedIn. Og vores formand (er jeg overbevist om) både tåler og tolererer ikke snavs.

Derfor er jeg overbevist om, at kalde dem for "bagmænd"  er nok noget for hård lagt ud.

HVIS det hele bare er et "setup" nummer....så må de faktisk godt beholde mine penge for alt det arbejde der er blevet gjort bare for at fuppe nogen. Så er det virkelig godt gået.

(forstås således: hvis tryllekunsteren kan lave et virkelig godt nummer, vil jeg godt betale for hans optræden)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:
Det er en overvejelse man må gøre ved hver enkelt forhandler, men oftest vil det være mere utroværdigt ikke at have en forhandler med i en sammenligning.

Lige præcis Nicolaj! 

Og på samme måde er det også utroværdigt kun at belyse den ene side af sagen i et TV-program. 

Hvor var interviews'ne med de forhandlere der rent faktisk har tjent penge på konceptet? Hvor var interviews'ne med de kunder, der har sparet penge?

Men som du selv siger - du har jo ikke noget i klemme - så hvorfor kræve at journalisterne gør deres arbejde ordentligt, så længe det ikke er dit firma der bliver svinet. 

Og bare lige for god ordens skyld... - så siger jeg hverken thumbs up eller thumbs down mht. Dubli. Jeg har ikke sat mig ind i konceptet. 

Men jeg kender luder-journalistik når jeg ser det - og føromtalte Kontant-udsendelse var et klasse-eksempel! 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Svendborg
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:51
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Christian

Jeg forstår godt hvorfor man skal logge ind, men jeg ville aldrig handle på den måde og have pengene stående hos et eller andet firma.

Christian:
DubLi nogen penge så de har likvider til at betale et reklamebureau til at udvikle et talkshow (der kører i USA ) på forskellige tv kanaler. De kunder, der reagerer på denne reklame (som er 25 min) kommer i een stor pot, og uddeles efter hvor meget man har "spyttet i kassen". det er ikke dubli der får pengene.

Nu bliver jeg mistænksom igen Big Smile Vil det sige at alle pengene fra Dubli går til et reklamebureau? Har det reklamebureau tilfældigvis også adresse i Dubai? Er Dubli i virkeligheden bare en malkeko, som aldrig må få overskud? Sorry, men jeg har ikke den store fidus til den slags firmaer.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:55

Christian:
hvor er værdien henne i at flytte mennesker ? (help please )jeg bliver da ikke rigere af, at flytte rundt på konen...og dog...væk fra pengeautomaten..

Hvis du kan få en millard mennesker til at bruge dit sociale netværk, så er det helt utroligt mange penge værd, giver det mening eller forstår du ikke hvorfor Facebook er mange millarder værd?

Christian:
hvis nogen vil eftergøre Dubli, så skal de godt nok til at rubbe neglene. Dubli er Stort. (ikke med mennesker, men konceptet)

Det er ligemeget, der er ingen barierrer for at gøre det samme det er bare MLM og en øreauktion. Det er lidt ligesom at der er meget store tomater farme, men det hindre dig ikke i at begynde at sælge dine egne tomater selvom du kun har få planter, der er ingen forskel tomater er tomater.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 15:38

Per Hedegaard:

Nu bliver jeg mistænksom igen Big Smile Vil det sige at alle pengene fra Dubli går til et reklamebureau? Har det reklamebureau tilfældigvis også adresse i Dubai? Er Dubli i virkeligheden bare en malkeko, som aldrig må få overskud? Sorry, men jeg har ikke den store fidus til den slags firmaer.

Ej Per, jeg kan nu meget godt lide dit svar her...det gav et smil på læben...Reklamer og reklamebureauer koster lige meget hvilken branche man er i...DubLi betaler selvfølgelig ikke alt direkte videre til reklamebureauet, men har vel i bund og grund valgt et reklamebureau til at lave en kampagne som så indeholder en formue der skal betales til tv. Om det så er smart at de folk der arbejder med DubLi kan købe sig til nogle af disse kunder, er op til en selv at vurdere.

Mht. overskudet er jeg ligesom mange andre overrasket, men har ikke kigget dybt i regnskabet. Det giver ikke nogen mening at det aldrig må få overskud. Og jeg kan da heller ikke helt forstå hvor pengene er henne, hvis reklame kampagnen reelt betales af Kedde m.fl.

Jeg sidder lidt og tænker på at der er 2 veje at gå nu...enten kan man blive ved med at gætte uden at have det dybere indblik...eller også kan man jo med mega skeptiske briller sætte sig ned med en af "haj'erne" og lytte til hvordan de fremstiller deres forretning.

Tilmeldt 10. Sep 12
Skrevet kl. 15:53

Hej Per.

Per Hedegaard:
men jeg ville aldrig handle på den måde og have pengene stående hos et eller andet firma.

dit valg.

Per Hedegaard:
Vil det sige at alle pengene fra Dubli går til et reklamebureau?

nej. ikke en krone. det er mine penge. Dubli har bare fået en ide, spurgt om vi vil være med på den og sagt ja. Efterfølgende ordner dubli resten.

Reklamebureauet ligger i new york.

Per Hedegaard:
Sorry, men jeg har ikke den store fidus til den slags firmaer.

nej okay. dit valg. så lad os skilles her med ønske om god vind i sejlet til hinanden.

venlig hilsen Christian

Fra Svendborg
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 16:13

Martin Slot:
Det giver ikke nogen mening at det aldrig må få overskud.

Den eneste grund jeg kan komme på er at de ikke ønsker at betale skat eller udbytte til aktionære.

Martin Slot:
Jeg sidder lidt og tænker på at der er 2 veje at gå nu...

ja, eller bare at det glemme det, jeg har ikke tænkt mig at bruge mere tid på det.

Side 22 ud af 33 (329 indlæg)