Det ville være ekstremt nemt at kopierer Dubli, og personligt finder jeg det da også lidt fristende, men jeg har ikke den nødvendige moralske fleksiblitet. Dubli har sin værdi, fra sine øreauktioner, som er piv lette at kopierer, og hvis man er moralsk fleksibel så er de ren indtjening, der behøves ikke være præmier etc. man bygger bare en simpel robot og så er man ovre det problem. Upti, Wupti så har du lavet en Dubli. |
Hej Per.
Per Hedegaard:Enhver med lidt kendskab til onlinehandel ved at lige præcis det der er en dræber i forhold til salg.
alm. salg ja forståelig nok. men kan du give mig et andet system som er brugbar? for det er ikke butikken der betaler dig, butikken skal betale en %sats til dubli, som derefter betaler penge tilbage af de penge som de har modtaget af butikken efter salget. (her er også mine lønpenge)
derfor kan dubli jo ikke vide at det er netop dig, der skal have penge tilbage, hvis du ikke giver dem nogen info om: hvem du er, hvordan de kan kontakte dig, hvis noget går galt osv.
derudover er der jo reelle penge på din egen kundeside, så jeg kunne forestille mig at du ikke er interesseret i, at alle kan se dine køb og hvad du har fået tilbage osv. og worst case; bruge dine tilbage betalte penge, for de står på en konto i dit navn på din side.
..så at sige privat.. husk det er jo ikke butikken du logger ind, det er dubli som er meget mere end kun "liste over butikker", det er planen, at Dubli vil være allemands hverdagsting om få år., der kommer megeet mere hen af vejen...(hvis ellers teknikken vil være med, hehe)
Per Hedegaard:Har du købt kunder af Dubli? for hvis du har, så bekræfter det at pengene vil blive kanaliseret til bagmændene. Jeg synes det er genialt.
okay, forkert sagt, lad mig sige det sådan: jeg har givet (som rigtig mange har ) DubLi nogen penge så de har likvider til at betale et reklamebureau til at udvikle et talkshow (der kører i USA ) på forskellige tv kanaler. De kunder, der reagerer på denne reklame (som er 25 min) kommer i een stor pot, og uddeles efter hvor meget man har "spyttet i kassen". det er ikke dubli der får pengene.