Hej Jan Problematikken omkring denne lov, er at den ikke bliver brugt med lig fortegn. Doms afsigelsen er meget tit forført af hvem eller hvad der indgiver en anklage. Fx så har dansk kulturel forening, tit anmeldt, imamer, om deres sprog brug. Problemet er at muslimer er en minoritet, og derfor kan det ikke være racisme. Og det betyder så også at bliver jeg truet, af muslimsk gruppe, så kan det ikke være af racistisk karakter. Men almindelig trusler, selvom de råber vantro, du skal dø. Og det er netop problematikken i denne lov. Reelt set er det fint at man skal beskydte et mindre tal, og man skal også tale pænt, men hvis det kun skal gå en vej, så mister man altså tendensen til at have tiltro til denne paragraf. Og derfor er den egentlig ikke berettigt idag. /Kenneth |
Kenneth:Fx så har dansk kulturel forening, tit anmeldt, imamer, om deres sprog brug. Problemet er at muslimer er en minoritet, og derfor kan det ikke være racisme.
Og det betyder så også at bliver jeg truet, af muslimsk gruppe, så kan det ikke være af racistisk karakter. Men almindelig trusler, selvom de råber vantro, du skal dø.
Nu kan jeg hverken svare buh eller bæh til dette, da jeg ikke har det fjerneste kendskab til sager anlagt mod Imamer og ej heller har kendskab til i hvilken kontekst tingene er frembragt.
Der jeg med sikkerhed ved der opstår misforståelser er i fortolkningerne, og der er meget meget meget stor forskel på om Imamen er pakistansk, tyrkisk, araber eller anden oprindelse, og de kan meget vel have forskellige måder at frembringe betydningen af versene.
Men uomtvistelig skal tingene gælde begge veje og det gør de generelt også.
Med hensyn til almindelige trusler, så er det jo netop trusler og hører vel under en anden paragraf.
Der jeg ville hen med oprettelsen af tråden er stadig at jeg ser det som ødelæggende at partier stadig samarbejder med DF så længe de har den sproføring som de har.
Retorikken på den politiske side vil til enhver tid være anerledes, eller den burde være det, hvorfor jeg mener retorikken opildner unødvendigt. Jeg er sikker på at samler man de sidste 10 års udtalelser fra DF om muslimer og sammenholder det med samtlige udtalelser af nedværdigende karakter siden Folketingets stiftelse, så vil DF på bare 1 år være foran, det er skræmmende i sig selv.
Det er ikke fordi jeg ikke vil diskuttere DF´s politik, for jeg gennemgår da gerne da program en dag jeg keder mig og tager diskussionen, men deres politiske agenda interesserer mig ikke, det er måden hvorpå de udstiller en bestemt gruppe mennesker, der falder mig for brøstet.
Og mit standpunkt er, at jo hårdere retoriekken bliver..des mere vil det blive til et had på yderfløjene uanset partifarve...for den eneside vil bruge udtalelserne som vand på hademøllen og andre på elskemøllen, men uanset hvilekn mølle der hældes på, så spredes melet med et budskab.