Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tak til Lars Løkke, Barfod, Thorning, Ørum og andre der er faldet for DF

Side 14 ud af 14 (138 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Problematikken omkring denne lov, er at den ikke bliver brugt med lig fortegn. Doms afsigelsen er meget tit forført af hvem eller hvad der indgiver en anklage.

Fx så har dansk kulturel forening, tit anmeldt, imamer, om deres sprog brug. Problemet er at muslimer er en minoritet, og derfor kan det ikke være racisme.

Og det betyder så også at bliver jeg truet, af muslimsk gruppe, så kan det ikke være af racistisk karakter. Men almindelig trusler, selvom de råber vantro, du skal dø.

Og det er netop problematikken i denne lov. Reelt set er det fint at man skal beskydte et mindre tal, og man skal også tale pænt, men hvis det kun skal gå en vej, så mister man altså tendensen til at have tiltro til denne paragraf. Og derfor er den egentlig ikke berettigt idag.

/Kenneth

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:44

Kenneth:

Fx så har dansk kulturel forening, tit anmeldt, imamer, om deres sprog brug. Problemet er at muslimer er en minoritet, og derfor kan det ikke være racisme.

Og det betyder så også at bliver jeg truet, af muslimsk gruppe, så kan det ikke være af racistisk karakter. Men almindelig trusler, selvom de råber vantro, du skal dø.

Nu kan jeg hverken svare buh eller bæh til dette, da jeg ikke har det fjerneste kendskab til sager anlagt mod Imamer og ej heller har kendskab til i hvilken kontekst tingene er frembragt.

Der jeg med sikkerhed ved der opstår misforståelser er i fortolkningerne, og der er meget meget meget stor forskel på om Imamen er pakistansk, tyrkisk, araber eller anden oprindelse, og de kan meget vel have forskellige måder at frembringe betydningen af versene.

Men uomtvistelig skal tingene gælde begge veje og det gør de generelt også.

Med hensyn til almindelige trusler, så er det jo netop trusler og hører vel under en anden paragraf.

Der jeg ville hen med oprettelsen af tråden er stadig at jeg ser det som ødelæggende at partier stadig samarbejder med DF så længe de har den sproføring som de har.

Retorikken på den politiske side vil til enhver tid være anerledes, eller den burde være det, hvorfor jeg mener retorikken opildner unødvendigt. Jeg er sikker på at samler man de sidste 10 års udtalelser fra DF om muslimer og sammenholder det med samtlige udtalelser af nedværdigende karakter siden Folketingets stiftelse, så vil DF på bare 1 år være foran, det er skræmmende i sig selv.

Det er ikke fordi jeg ikke vil diskuttere DF´s politik, for jeg gennemgår da gerne da program en dag jeg keder mig og tager diskussionen, men deres politiske agenda interesserer mig ikke, det er måden hvorpå de udstiller en bestemt gruppe mennesker, der falder mig for brøstet.

Og mit standpunkt er, at jo hårdere retoriekken bliver..des mere vil det blive til et had på yderfløjene uanset partifarve...for den eneside vil bruge udtalelserne som vand på hademøllen og andre på elskemøllen, men uanset hvilekn mølle der hældes på, så spredes melet med et budskab.

Køb ren argan olie her

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 21:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Entrepreneur - Jan:

Men jeg har læst Koranen i 2 versioner på engelsk og på 2 versioner på dansk. Jeg har envdiere læst alle Hadiths der er i Al Bhukari, så du kommer bare hvis der er noget du vil eller tror du kan.

Hej Jan

Må jeg være fræk og spørge hvilke to versioner du har læst på dansk?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:57

Entrepreneur - Jan:

Og mit standpunkt er, at jo hårdere retoriekken bliver..des mere vil det blive til et had på yderfløjene uanset partifarve...for den eneside vil bruge udtalelserne som vand på hademøllen og andre på elskemøllen, men uanset hvilekn mølle der hældes på, så spredes melet med et budskab.

Nu har vi i DK haft et parti mod invandring siden 1973, som faktisk ikke er udsprunget af nazistiske bevægelser, eller redikale grupper.

Og når man så fx samligner med andre lande, som fx sverige, hvor de sidste år havde malmø skytten, og i norge, ja, denne situation.

Og i DK, har vi haft et brand attentat i 90'erne, hvis jeg husker ret, der egentligt kan kaldes alvorlig.

Og når man så også samligner det med at fx sverige har et af de mest organiserede nazisitiske organisationer, i hele europa, og tager vi i DK, så er DNSB jo ikke noget der er en trussel, endnu.

Så egentlig mener jeg faktisk at når man sådan kikker på det, så sser man rundt i Europa, en større og større tilslutning til en mere højreekstremistisk holdning, specielt blandt unge. Men hvorfor er DK, så ikke så hårdt ramt, det er jo netop fordi at vi diskuterer tingene offentligt. Vi kan tillade os at sige tingene. Og få afløb.

Selvom DF efter at de to fætre, er væk, har fået en mere afdæmpet profil vedrørende invandre.

/Kenneth

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:18

jjn:

Er det et trick spørgsmål eller?

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:39

Entrepreneur - Jan:

Kenneth:

Nu kan jeg hverken svare buh eller bæh til dette, da jeg ikke har det fjerneste kendskab til sager anlagt mod Imamer og ej heller har kendskab til i hvilken kontekst tingene er frembragt.

Der jeg med sikkerhed ved der opstår misforståelser er i fortolkningerne, og der er meget meget meget stor forskel på om Imamen er pakistansk, tyrkisk, araber eller anden oprindelse, og de kan meget vel have forskellige måder at frembringe betydningen af versene.

Men uomtvistelig skal tingene gælde begge veje og det gør de generelt også.

Med hensyn til almindelige trusler, så er det jo netop trusler og hører vel under en anden paragraf.

Der jeg ville hen med oprettelsen af tråden er stadig at jeg ser det som ødelæggende at partier stadig samarbejder med DF så længe de har den sproføring som de har.

Retorikken på den politiske side vil til enhver tid være anerledes, eller den burde være det, hvorfor jeg mener retorikken opildner unødvendigt. Jeg er sikker på at samler man de sidste 10 års udtalelser fra DF om muslimer og sammenholder det med samtlige udtalelser af nedværdigende karakter siden Folketingets stiftelse, så vil DF på bare 1 år være foran, det er skræmmende i sig selv.

Det er ikke fordi jeg ikke vil diskuttere DF´s politik, for jeg gennemgår da gerne da program en dag jeg keder mig og tager diskussionen, men deres politiske agenda interesserer mig ikke, det er måden hvorpå de udstiller en bestemt gruppe mennesker, der falder mig for brøstet.

Fatter heller ikke hvorfor radikale venstre peget på socialdemokraterne som dem statsmister meget jeg så meget heller En V-K-I-R regering fatter overhovedet ikke de støtter socialdemokraterne da så bliver kastet i armen på DF,

Skulle venstre konservative ved sidste valg havde givet magten til dem fordi de ikke blev det flertal ellers , men håber da ved næste valg ser jeg frem til de kan samarbejde bedre

Dette hele andet nærmeste er jeg enig i det du skriver det eneste man ikke kan gøre er slå de demokratisk kræfter ud ad spil og boykot dem , det vil bare boost dem og det er ikke demokratisk at udlukke en gruppe som du vil, de er jo ikke lige fremme dårlige til udnytte medierne.

Lad din stemme ligge så de ikke får magten og det var god ide evt. for dig at gå ind i politik og prøve og påvirke evt. de samarbejder på en anden måde

jo mere den ene gruppe hader gør udtalelser af nedværdigende karakter mod den anden gruppe vokser yderfjøl og jo mere kommer de i medierne´

jo mere den ene hader altså gør udtalelser af nedværdigende karakter mod  den ene gruppe jo mere vold er der imellem dem

jo mere vi arbejder for demokrati , jo bedre har vi alle det,men der findes altid yderpunkter der synes visse regler ikke er god men sådan er spille reglerne i demokratisk samfund man skal tage hen synd til alle grupper selv dem som nogle andre hader

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 13:02

Entrepreneur - Jan:

jjn:

Overhovedet ikke - jeg er blot interesseret i at høre hvilke versioner du har læst?

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 13:08

jjn:

Entrepreneur - Jan:

jjn:

Overhovedet ikke - jeg er blot interesseret i at høre hvilke versioner du har læst?

Det er sjovt game det her Smile

Hvis du er interesseret i at vide hvilket oversættelser jeg har læst, så er det fordi man går ud fra at du kender til de oversættelser der er, korrekt?

Når der så kun findes 2 oversættelser, der er udgivet, er det så ikke lidt underligt at spørge om?

Køb ren argan olie her

Side 14 ud af 14 (138 indlæg)