Sikkerheden skulle faktisk være ret god. I de crash tests jeg har læst om klarede bilen sig glimrende. Og så er der jo også airbags i den. Så jeg er bestemt ikke nervøs.
Men naturligvis skal man altid passe på i trafikken og jeg er bestemt ikke interesseret i at komme ud i et uheld - uanset hvor sikker bilen måtte være :)
Apropos sikkerhed, har du tænkt på hvordan du vil klare dig gennem trafik og vejrlig fra 1/11 til 1/5? Det er jo ikke ligefrem 4x4 du kører i. Hvis jeg tænker på min egen roadster bare det regner lidt og vejen er fugtig...uha uha :o)
Det er en af de ting jeg skal teste, Daniel - og netop derfor jeg har den i et helt år :)
I forhold til sikkerhed når det er glat er jeg ikke så nervøs. Den står ret godt fast og har en god traction control.
I forhold til driften burde det også køre fint. Bilen er testet ned til 20 graders frost. Det er et af de punkter hvor den skulle klare sig markant bedre end alle andre elbiler på grund af den måde batterierne er indpakket og opvarmes.
I forhold til at holde varmen i bilen burde den også være god nok. Der er varem i sæderne i godt klimaanlæg. Dette tager naturligvis lidt af strømmen. Det kan ikke være anderledes.
Men naturligvis vil der være dage, med meget sne, hvor man ikke har lyst til at køre ud i den. Men det ville man nok heller ikke have i en benzindreven sportsvogn :)
Tak for dit svar. Jeg tror skam nok bilens teknik skal holde, det er jeg egentlig ikke så nervøs for. Det er mere bilens vedhæftning, baghjulstræk og mange kræfter der kunne være et problem. Her tror jeg din traction control kun delvist vil kunne hjælpe dig. Derudover opfører bilen sig (måske) som en centermotor sportsvogn, der godt kan være lidt lusket. Anyhow, går ud fra du har været et køreteknisk kursus ift. glatføre kørsel, hvis ikke andet er det nok en god ide :o)
Jeg har aldrig været på glatbanekursus, men det er faktisk også en af de ting jeg er rigtig god til - ikke mindst på grund af mange års kørsel i glat føre med en Mercedes E-model, som nok er noget nær den dårligste bil i verden i glat føre :)
Men det er klart, at med næsten 300 hk i en let bil skal man passe på
Kender det godt, havde en ældre E-klasse med aut. gear. Selv en sæk korn bagi hjalp ikke :o) Gør dig selv en tjeneste og tag på glatførekursus med den roadster. En sportsvogn kører fantastisk og er en fryd, lige indtil du når grænsen...og den er uhyre smal. Vil jo nødig læse at du er kommet galt afsted. Anyhow, hav en god sommer...der ikke noget som at køre topløs langt ind i september måned :o)