Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal vi på Amino lave den sejeste rating service? (Trustpilot)

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I dag har vi Trustpilot og den virker fint, men igen, der er også mange der er sure.
Derfor er vi lidt bekymrede for det næste step på Amino Indeks hvor vi vil lade brugere rate de virksomheder vi har i indekset.

Vi vil lave en service som er 100% gratis og er så retfærdig som vi kan gøre den, for både forbruger og virksomhed.

Hvordan gør vi det bedst?

De bedste hilsner

Martin

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 14:25

Som du selv skriver i overskiften noget i stil med Trustpilot. En ting jeg dog ikke synes om på trustpilot er at man skal oprette sig for at skrive en anmeldelse hvis virksomheden ikke bruger deres abonnement.

Så synes at man skal kunne en skrive anmeldelse hvor man skal opgive navn og email, man skal derefter bekræfte at det er din mail du skriver fra(lige som når folk beder om en mail adresse i et nyhedsbrev, så kommer din aktivering via mail efter)

Håber i forstår hvad jeg mener. Ellers har jeg ikke nogle idéer lige nu. Skriver hvis jeg kommer på noget andet.

/Rasmus

Alle ideer kan udleves!

Ejer af DreamsforKids.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 14:29

Start med at lave en begræsning ligesom i har med stjernerne, så man skal være Amino bruger i et stykke tid, aktiv osv.
Derefter sæt en begrænsning, så man ikke kan vurdere til højre og venstre uden grund.

Når man afgiver en rating af et firma, så kan andre kunder enten give en Thumbs op eller Thumbs ned.
For at give den rating mere værdi for den potentielle kunde.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 14:32

Dem der er sure over Trustpilot - er som jeg hører det, fordi Trustpilot er for længe om at behandle klager fra virksomhederne. Om der er hold i det har jeg ingen kendskab til.

Men jeg tror jeres fokus skal ligge på de urimelige anmeldelser. Altså finde metoder til at få dem fjernet/suspenderet.

En metode kunne være at suspendere (skule) en anmeldelse så snart der ligger en klage fra virksomheden. Så har I ro og fred til at vurdere klagen - virksomheden er glad for anmeldelsen er væk - i hvert fald midlertidigt. Hvis der så er hold i anmeldelsen, så kan i jo vælge at aktivere (vise) anmeldelsen igen. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 14:40

Overvej at kræve et ordrenummer fra starten af.. Hvis man ikke vil angive sit ordrenummer, så har man ikke noget fornuftigt at sige..

Så kan en virksomhed (betalt eller gratis) gå ind og validere ordre numre .. Det er virkelig en af de features som flyttede trustpilot i en positiv retning da de fik det i sin tid..

Placer Amino Plus brugeres anmeldelser i toppen (betaler man penge for Amino er man her ikke for at ødelægge festen for andre).

Placer Almindelige Amino efter Plus.. Og til sidst "ikke logget ind"..

Lad Amino og Amino Plus "rate" anemeldelser (i stil med Buzz +/-) og sorter evt. også efter denne værdi på en eller anden måde..

Lav evt. en begrænsning af antal anmeldelser pr. dag på "gratis brugere" så man ikke kan spamme..

Well.. bare lidt inspiration.. Ved ikke om det kan hjælpe..

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 14:49

Der hvor trustpilot halter er at der gives en samlet vurdering/mening. Dvs. hvis jeg har bestilt hos en webshop og pakken "forsvinder hos PD" gives webshoppen 1 stjerne, men service og selve ordre behandlingen skulle have 5 stjerner.

Lav et system hvor 5 parameter vurderes og systemet giver der efter det antal stjerner der dannes udfra en algoritme over de 5 parameter.  

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 14:53

@Martin

Det er da en glimrende ide. Hvis i kan integrere det med Dandomain og andre shops. Så der kan skydes en automatisk mail afsted til alle ordrer/kunder med forsinkelse på feks 7 dage ..så vil det være helt til UG.

Jeg ved ikke hvordan man undgår snyd i disse ranking værktøjer. Men en ide er at måle på at samme ip adresse ikke må lave flere anmeldelser. (Jeg ser nemlig tit - ganske enslydende tekster (opbygning) og navne (med og uden underscore) osv. Og her er det jo direkte tydeligt at der er snydt.

@ Lars

Trustpilot fungerer allerede således, at når man anmelder en bruger ...så fjernes indlæggets indhold straks ...indtil der foreligger en afgørelse.

Det som er lidt irriterende er at sammentællingen ikke påvirkes af dette før klagen af afgjort.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Dec 06
Skrevet kl. 15:05

@Tim

Jeg synes det er en god idé med at der er flere end 1 parameter der tæller. Lidt i stil med anmeld-haandvaerker.dk 

Alle ideer kan udleves!

Ejer af DreamsforKids.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Forbyd negative anmeldelser ... 

På den måde har en virksomhed som ingen gider anmelde 0 stjerner og en sm har rigtig mange anmeldelser har fem stjerner ... det forhindrer folk i at køre hade kampagner og det forhindre konkurrenter i at bruge det imod en. Derudover er det også meget mere relevant for mig som potentiel kunde at høre om gode oplevelser end om dårlige oplevelser.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Dec 06
Skrevet kl. 15:09

@Mikkel

Der er jeg altså lidt imod. Jeg vil gerne hører hvis der er 10 ud af 20 der har haft en dårlig oplevelse med en virksomhed. Det kan være dårlig service, alt for lang levering eller andre ting.

Alle ideer kan udleves!

Ejer af DreamsforKids.dk

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)