Du har selvfølgelig ret i, at det med det rette setup måske godt kan fungere. På LinkedIn har man dog muligheden for at afvise anbefalinger/udtalelser, så jeg ved ikke, om den model som sådan uden videre kan porteres til Amino. |
Den er selvfølgelig svær at forcere ... f.eks. kan jeg jo skrive "Jeg var rigtig glad med den service jeg modtog fra John Nielsen da han skulle lave min computer, desværre kørte han min søn over på vej ud af indkørslen. Ellers var jeg godt tilfreds, 5 stjerner"
Den slags kan man jo ikke kode sig ud af, og der bliver nødt til at være en eller anden form for moderation. Noget andet er at en positiv anmeldelse jo også godt kan indeholde kritikpunkter, det skal bare ikke være ren tilsvining som det ofte er set. Derudover så tvinges man til som minimum at give "1 stjerne" hvilket som udgangspunkt betyder "Jeg er tilfreds ... men det kunne blive bedre", så altså er den positive tone tvunget ned over hovedet på anmelderen ..
Men i bund og grund tror jeg at det, med et par eller tre effektive moderatorer, vil kunne komme til at fungere rigtigt godt, jeg siger ikke er der ikke er faldgrupper men jeg mener at der er langt færer faldgrupper end ved et system magen til Trustpilot. Som en anden sagde ... der er nok en grund til af fb ikke har en dislike knap, og jeg skal da ikke spilde hellig, hvergang en af mine knapt-så-begavede bekendte himler op om et eller andet komplet ligegyldigt om bubber fra paradise hotel eller amalie i junglen som var det det vigtigste i verden så ønsker jeg mig også brændende en dislike button, så nedværdigende som overhovedet muligt. Men ligeså snart jeg så begynder at tænke logisk igen, er jeg glad for den ikke er der :-)
En anden tanke: Jeg tror CPR Nummer validering bliver for dyrt, men måske mobil validering, hvor man indtaster sit mobil nummer og modtager en SMS med en kode i som man indtaster på sitet. På den måde tvinger du folk til som minimum at købe et taletidskort per fake-bruger de ønsker at lave.