Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal vi på Amino lave den sejeste rating service? (Trustpilot)

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Umiddelbart vil jeg også hellere lytte til 5 positive erfaringer fra folk jeg kender (Aminoer) end fra 20 jeg ikke kender, noget andet er at jeg tror ikke på at de negative erfaringer vil overholde Martin's krav om minimal-support. 

Jeg kan sagtens se hvor du vil hen og dine synspunkter er valide, jeg tror bare mere på de positive anmeldelser.

Du har selvfølgelig ret i, at det med det rette setup måske godt kan fungere.
Se bare LinkedIn. Der kan man give sine positive anbefalinger til en samarbejdspartner eller leverandør.
Har en person mange anbefalinger, må vedkommende da alligevel kunne noget. Skype-Smile

På LinkedIn har man dog muligheden for at afvise anbefalinger/udtalelser, så jeg ved ikke, om den model som sådan uden videre kan porteres til Amino.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:11

Den er selvfølgelig svær at forcere ... f.eks. kan jeg jo skrive "Jeg var rigtig glad med den service jeg modtog fra John Nielsen da han skulle lave min computer, desværre kørte han min søn over på vej ud af indkørslen. Ellers var jeg godt tilfreds, 5 stjerner"

Den slags kan man jo ikke kode sig ud af, og der bliver nødt til at være en eller anden form for moderation. Noget andet er at en positiv anmeldelse jo også godt kan indeholde kritikpunkter, det skal bare ikke være ren tilsvining som det ofte er set. Derudover så tvinges man til som minimum at give "1 stjerne" hvilket som udgangspunkt betyder "Jeg er tilfreds ... men det kunne blive bedre", så altså er den positive tone tvunget ned over hovedet på anmelderen .. 

Men i bund og grund tror jeg at det, med et par eller tre effektive moderatorer, vil kunne komme til at fungere rigtigt godt, jeg siger ikke er der ikke er faldgrupper men jeg mener at der er langt færer faldgrupper end ved et system magen til Trustpilot. Som en anden sagde ... der er nok en grund til af fb ikke har en dislike knap, og jeg skal da ikke spilde hellig, hvergang en af mine knapt-så-begavede bekendte himler op om et eller andet komplet ligegyldigt om bubber fra paradise hotel eller amalie i junglen som var det det vigtigste i verden så ønsker jeg mig også brændende en dislike button, så nedværdigende som overhovedet muligt. Men ligeså snart jeg så begynder at tænke logisk igen, er jeg glad for den ikke er der :-)

En anden tanke: Jeg tror CPR Nummer validering bliver for dyrt, men måske mobil validering, hvor man indtaster sit mobil nummer og modtager en SMS med en kode i som man indtaster på sitet. På den måde tvinger du folk til som minimum at købe et taletidskort per fake-bruger de ønsker at lave.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:23

En anden tanke: Jeg tror CPR Nummer validering bliver for dyrt, men måske mobil validering, hvor man indtaster sit mobil nummer og modtager en SMS med en kode i som man indtaster på sitet. På den måde tvinger du folk til som minimum at købe et taletidskort per fake-bruger de ønsker at lave.

jeg har f.eks. 5 mobil telefon nummer og mange har flere endnu nummer til dem selv ,den holder i hver fald ikke vis du vil fake bruger rimeligt uden om

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:26

Mikael christiansen:

jeg har f.eks. 5 mobil telefon nummer og mange har flere endnu nummer til dem selv ,den holder i hver fald ikke vis du vil fake bruger rimeligt uden om

Nu har jeg ikke påstået at mobilsikring var en vandtæt løsning, men det er trods alt en bedre løsning end at binde folk op på en hotmail adresse koblet med en falsk/opfundet identitet.
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:29

Mikael christiansen:

Matematisk CPR-validering er heller ikke en skudsikker løsning. Der findes på nettet flere scripts og apps, som kan generere falske danske CPR-numre i meget store mængder, CPR-numre, som uden videre bliver valideret og godkendt af de fleste gængse kontroller.

CVR validering gælder jo kun de, som har et CVR-nummer, og det er der jo mange iværksættere, som endnu ikke har. Skype-Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:35

John: Matematisk CPR Nummer validering er desuden ikke gyldig mere, idet at CVR (registret) i 2007 tildelte det første CPR nummer uden modulus 11, det vil sige at en matematisk kontrol idag er ubrugelig idet at den potentielt set kan afvise valide numre og at den er nem at omgå.

Det jeg mente med CPR Validering var at betale for valideringen imod registret, jeg mindedes priser på omkring 5kr pr opslag, og hvis nu jeg staver mit vejnavn forkert et par gange så er jeg hurtigt oppe og have kostet en halvtredser i forgæves opslag, og det er selvfølgelig en dum forretning for en gratis service :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:51

John: Matematisk CPR Nummer validering er desuden ikke gyldig mere, idet at CVR (registret) i 2007 tildelte det første CPR nummer uden modulus 11, det vil sige at en matematisk kontrol idag er ubrugelig idet at den potentielt set kan afvise valide numre og at den er nem at omgå.

Det jeg mente med CPR Validering var at betale for valideringen imod registret, jeg mindedes priser på omkring 5kr pr opslag, og hvis nu jeg staver mit vejnavn forkert et par gange så er jeg hurtigt oppe og have kostet en halvtredser i forgæves opslag, og det er selvfølgelig en dum forretning for en gratis service :)

selvfølgelige bedste der står navn , adresse , by hvem der har afgivet denne anmeldelse og ved mobil valid kan admin lettere derved se om det er 2 bruger oprette i samme person , derved undgåendes de fleste usand gode og dårlige anmeldelser

selvfølgelige skal man have købt en vare den man giver en anmeldelse , derved kommer vi ikke uden  faktura skal kunne vises

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 18:46

Jeg tror at der først skal laves en klar beslutning.

1) Skal der laves et registreret køb før der kan laves en anmeldelse (det kan laves på samme måde som trustpilot). Det vil dog give nogle firmaer problemer med at få anmeldelser.

2) Snyd tror jeg ikke er så stort længere hos trustpilot hos de firmaer som kræver et registreret køb. Det snyd der kommer drukner hurtigt i det antal af rigtige anmeldelser som kommer ind. Dog kunne en stor del af snyder komme mere til livs hvis det også kræves at navn på køber og faktura nummer stemmer overens.

3) Hvor mange parameter skal der måles over.

4) Skal der sendes et automatisk e-mail til personer som køber hos en webshop. (Det er et klart JA for mit vedkommende)

5) Alt dette er ikke gratis og hvad vil virksomheder betale for at være med. Jeg tror desværre ikke at  Martin kan lave det 100% gratis, selvom han skriver det. Der hvor det skal være gratis er for forbrugerne, da de bruger deres kostbare tid i at skrive hvad kan forbedre hos en virksomhed. Virksomhederne betaler en beløb til Amino for at holde den kørende (eller det kunne være en del af amino plus Big Smile )

Hvad med at skrive en lang liste til Martin, så han har noget at arbejde med, i stedet for at kigge på de negative sider som kan opstå.

NB: Jeg synes at hele denne tråd er rigtig god og alle som har bidraget til den skal have et skulder klap fra min side. 

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)