Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM hele sandheden, sådan som jeg ser den.

Side 1 ud af 11 (107 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,6 stjerner givet af 7 person

Take it or leave it.

Sandheden om MLM:

Det kan ikke bestrides at måden at sælge produkter gennem netværk er genial, fordi det er hammer svært at slå igennem på markedet i dag, og fordi metoden giver sælger et forspring.

Når det så er sagt, så må man også konstatere at MLM sælgere er kynikere uden skrupler, fordi hvis vi tager et basalt salgsforløb, så er der på den ene side en køber og den anden side en sælger.

I et normalt salgs forløb vil sælger være velvidende om at køber som udgangspunkt er skeptisk over for produktet, og ikke har tillid til sælger på forhånd, dette er en barriere som sælger skal igennem for at lave et salg, og dette kan en god sælger.

En MLM sælger er kynisk fordi, han/ hun udnytter at være forbi den barriere allerede og fremstår selv som en slags garant for at dette produkt som vedkommende nu sælger er i orden, og det er et musthave, så køber ikke har mulighed for at være skeptisk eller slet ikke har sine naturlige forsvarsmekanismer parat, for vi kender jo hinanden, så det er helt i orden at handle. Som følge af det behøver en MLM sælger egentligt ikke være en god sælger, (ikke sagt at han/ hun ikke kan være det) men bare være en med et stort netværk, for at få succes, men vedkommende skal selvfølgelig også være god til at udbygge dette netværk.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:40 | Låst
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 4 person

Ok, jeg synes godt nok at MLM-hetzen efterhånden er ved at tage overhånd.

Jeg har selv været ude med riven efter nogen, men det skyldes deres klare misforståelse af MLM konceptet.

Konceptet i sig selv er ikke så ringe, som mange gør det til - men i og med at rigtigt mange vildledes af deres upline, så ender det skidt.

Dette indlæg synes jeg nu går i rette med hele MLM som platform og jeg er ikke enig i det. 

I alle de jobs jeg har haft gennem tiderne, har jeg haft venner og familie som kunder. Det kunne være radio/tv, hvidevarer, køkkener og meget andet godt og derfor er jeg ikke en skrupelløs djævel, fordi jeg sælger til mit netværk, vel?

Skal man have succes i MLM, så kan man ikke leve af sit netværk alene (altså de mennesker, som man kendte, da man gik ind i MLM). Man skal altså ud og opsøge nye kunder og disse forbliver sådan set kunder hele tiden. De kan ikke alle være din downline. Nogle køber altså direkte, som var de gået ned i supermarkedet - og andre vælger at blive forhandler.

Din kritik er ikke berettiget. Beklager.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 15:52 | Låst

Så skal jeg lige høre, fordi vi laver alle salg til vores familie/ venner, men i mit tilfælde, så siger jeg ikke til mine venner eller bekendte skal du købe en computer, de kommer og spørger mig om jeg kan skaffe det, og det er en anden snak. Jeg tjener heller ikke på dem.

Jeg ved godt at grænsen er hårfin, men den er der.

Og det er ikke en hetz/ jeg har i denne tråd prøvet og give udtryk for min mening om MLM, uden at lave øregas, for det synes jeg trods alt MLM folkene fortjener, efter jeg gav den gas i en anden tråd, og det ville komme til at se dumt ud hvis jeg ikke skilte det ad.

Så det er min mening, intet andet.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:59 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henning:

Take it or leave it.

Sandheden om MLM:

Det kan ikke bestrides at måden at sælge produkter gennem netværk er genial, fordi det er hammer svært at slå igennem på markedet i dag, og fordi metoden giver sælger et forspring.

Når det så er sagt, så må man også konstatere at MLM sælgere er kynikere uden skrupler, fordi hvis vi tager et basalt salgsforløb, så er der på den ene side en køber og den anden side en sælger.

I et normalt salgs forløb vil sælger være velvidende om at køber som udgangspunkt er skeptisk over for produktet, og ikke har tillid til sælger på forhånd, dette er en barriere som sælger skal igennem for at lave et salg, og dette kan en god sælger.

En MLM sælger er kynisk fordi, han/ hun udnytter at være forbi den barriere allerede og fremstår selv som en slags garant for at dette produkt som vedkommende nu sælger er i orden, og det er et musthave, så køber ikke har mulighed for at være skeptisk eller slet ikke har sine naturlige forsvarsmekanismer parat, for vi kender jo hinanden, så det er helt i orden at handle. Som følge af det behøver en MLM sælger egentligt ikke være en god sælger, (ikke sagt at han/ hun ikke kan være det) men bare være en med et stort netværk, for at få succes, men vedkommende skal selvfølgelig også være god til at udbygge dette netværk.

For første gang lykkes det dig rent faktisk at fange en smule sandhed - thumbs up for det. ;-)

Der er dog flere salgscoaches m.m., der mener, at det IKKE er nemmere at sælge til venner og familie, da de jo godt ved, at for 14 dage siden var du kontorassistent - og nu står du pludselig og sælger creme - derfor vil mange af dine nærmeste være MERE skeptiske, end folk der ikke kender dig.

Men selvfølgelig vil der også være venner, der enten kan finde på at købe af medlidenhed, eller hvor barrieren er nede - netop fordi det er en ven man står overfor.

Og det er her jeg giver dig helt ret: Hvis man forsøger at sælge varer til sine venner, som man ikke selv kan stå inde for, så er man kynisk - og i øvrigt også en elendig ven.

Men det har jo ikke så meget med MLM at gøre - det gælder for alle varer og i alle brancher.

Dog savner jeg stadig en fornuftig forklaring på, hvorfor en MLM'er er kynisk når han sælger en kaffemaskine til moster Oda - men hvis Elgiganten-sælgeren sælger en kaffemaskine til moster Oda, så er han bare flink og hjælpsom

- eller hvad?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:02 | Låst

Jeg referede til dette udsagn:

Henning:
En MLM sælger er kynisk fordi, han/ hun udnytter at være forbi den barriere allerede og fremstår selv som en slags garant for at dette produkt som vedkommende nu sælger er i orden, og det er et musthave, så køber ikke har mulighed for at være skeptisk eller slet ikke har sine naturlige forsvarsmekanismer parat, for vi kender jo hinanden, så det er helt i orden at handle.

Og her mener jeg klart, at det er dér kæden springer for de fleste. Altså dem, der er blevet vildledt af deres upline eller ikke har fået forklaret konceptet godt nok. MLM-folk skal og må ikke rette kanonen mod deres eksisterende netværk, men finde/skabe et netværk omkring produktet som aftagere for det.

Jeg tror ikke, at MLM-produkter er værre end nogen andre produkter, men det er en anden salgsmetode, baseret på gentaget salg og forbrug, for ellers ville det være for træls at arbejde med.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 16:02 | Låst
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person
Henning, dine overkritiske holdninger omkring MLM er uden relevans for resten af Amino. Blot fordi du ikke fik lov at slå igennem i en anden blok, giver det dig ikke ret til krænkende udtalelser, hvor du lige så godt ved, som alle andre, at det ikke er professionel hold i dine udtalelser. Og nej, det er ikke ytringsfrihed, men at gøre sig selv latterlig.

Hvad med bilhandlere, telesælgere og forsikringsmæglere. Også kyniske idioter eller? Du er frit stillet med, at undgå MLM, men det er en branche der vinder frem og det må man acceptere. Kender selv til dygtige personligheder der tjener godt gennem MLM. Og de er hverken kyniske eller dumme. Men derimod dygtige forretningsfolk.

Stop dit hetz, eller jeg ganske enkelt vil anmelde dig til supporten for "usportslig optræden"
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:18 | Låst

Henning:
Så det er min mening, intet andet.

Og derfor har jeg rettet i din overskrift, så det understreges af det er din opfattelse af MLM.

Det er ikke muligt med 7-8 liniers tekst at redegøre for sandheden omkring en salgsmetode/ et koncept når tingene ikke er underbygget.

Og det kan godt være du ikke ser det som værende dit korstog mod MLM, men ikke desto mindre anvender du udtryk og udtryksformer omkring folk der er involveret i MLM som er injurerende, omkring den slags har Amino en meget enkel politik.

Mange af de store virksomheder som Amway, Avon, Herbalife, NuSkin, Forever Living, Tupperware, ACN, Oriflame, Agel m.fl. beskæftiger millioner af mennesker der kreerer værdi på mange forskellige måder på verdensplan i form af beskæftigelse, projektstøtte, velgørenhedsstøtte m.m.

At betegne de millioner af mennesker involveret i disse firmaer som kyniske er ikke kun nedladende det er faktuelt forkert, da du på ingen måde har evidens for din påstand, og derfor bevæger man sig roligt over i det lovgivningsmæssige aspekt omkring injurier.

Alle har ret til sin mening og alle har ret til at give udtryk for sin mening. I Danmark er tingene dog skruet sådan sammen, at hvis man offentligt (hvilket nu er tilfælde med et indlæg online til offentlig beskuelse) sviner andre til eller kommer med usande oplysninger, så kan man gøres ansvarlig for dette.

Jeg håber således at en moderator eller Martin Thorborg selv er i stand til at forklare dig problematikken i at du som bruger af Amino anvender denne platform for meningsløse postulater der er lovovertrædene.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 16:22 | Låst

Flemming Rasmussen:

Og her mener jeg klart, at det er dér kæden springer for de fleste. Altså dem, der er blevet vildledt af deres upline eller ikke har fået forklaret konceptet godt nok. MLM-folk skal og må ikke rette kanonen mod deres eksisterende netværk, men finde/skabe et netværk omkring produktet som aftagere for det.

Jeg tror ikke, at MLM-produkter er værre end nogen andre produkter, men det er en anden salgsmetode, baseret på gentaget salg og forbrug, for ellers ville det være for træls at arbejde med.

Hvis dette er sandt så giver jeg dig ret så er jeg vildledt, og i indlæget kritisere jeg ikke produkterne, men metoderne.

Jeg har kun set det praktiseret gennem et møde hos en ven eller bekendt som afholder et sådan salgsmøde for en de kender som forhandler et eller andet produkt. Her er det jeg mener at sælger udnytter det bekendtskab, til at profitere fra mødeafholders bekendskabskreds, som vedkommende selv er en del af.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 16:31 | Låst

JesperMoeller:
Stop dit hetz, eller jeg ganske enkelt vil anmelde dig til supporten for "usportslig optræden"

Du kan melde mig alt det du vil, jeg stiller op til verbale klø og jeg har givet min mening omkring MLM og jeg har givet min forklaring på hvorfor jeg ser sådan på det, hvad jeg har skrevet i en anden tråd hvor begge parter var ude af proportion er ligegyldig.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 16:40 | Låst

Allan I:
Dog savner jeg stadig en fornuftig forklaring på, hvorfor en MLM'er er kynisk når han sælger en kaffemaskine til moster Oda - men hvis Elgiganten-sælgeren sælger en kaffemaskine til moster Oda, så er han bare flink og hjælpsom

Det synes jeg da der er svar på i indlægget. Og nu skriver jeg som jeg ser det og det er ene og alene min mening, så der ikke opstår misforståelser. Moster Oda vil være forudindtaget af at du ikke vil sælge hende noget bras, så hun stiller ikke sig selv de naturlige spørgsmål til produktet, for det har du gjort for hende.

I el-giganten er hun kun gået ind hvis mangler en kaffemaskine. Det er ikke en fiks ide hun får på vej forbi Ikea, at mon ikke jeg lige skal smutte i El-giganten og se hvad den rare sælger kan sælge mig idag.

Side 1 ud af 11 (107 indlæg)