For det første laver Forbrugerombudsmanden ikke love - han fører tilsyn - primært med markedsføringsloven. For det andet er der ikke nogen, der siger noget om at blive angrebet af forbrugerombudsmanden. Problemet er, at den "vejledning," omkring MLM, der ligger på forbrugerombudsmandens hjemmeside er 7 år gammel, og allerede dengang var den mangelfuld - og der er flere emner, der stadig ikke er taget stilling til endnu. Hvis man skriver til dem med konkrete spørgsmål - (hvilket giver dem mulighed for at gøre sig nye erfaringer) - så får man at vide, at de ikke har tid. (jvf. skjultreklame.dk - trådene) Desuden står der på hjemmesiden, at vejledningen er skrevet ud fra forbrugerombudsmandens erfaringsmateriale... - Det vil sige, at den nuværende vejledning baserer sig på minimum 7 år gamle erfaringer. (Og jeg synes da, det er sørgeligt, at de ikke har gjort sig nogen nye erfaringer de sidste 7 år.) Man behøver altså ikke at gå ind politik, for at have en holdning om, at det er en fuldstændig til grin måde at "føre tilsyn" på.
|
Allan I:Mikael christiansen:Så lang tid der er folk der føler de bliver angrebet af forbrugerombudsmanden lov er det ikke mig der er negativ med dig kig positivt sådan er loven og arbejde ud fra det.
For det første laver Forbrugerombudsmanden ikke love - han fører tilsyn - primært med markedsføringsloven.
For det andet er der ikke nogen, der siger noget om at blive angrebet af forbrugerombudsmanden.
Problemet er, at den "vejledning," omkring MLM, der ligger på forbrugerombudsmandens hjemmeside er 7 år gammel, og allerede dengang var den mangelfuld - og der er flere emner, der stadig ikke er taget stilling til endnu.
Hvis man skriver til dem med konkrete spørgsmål - (hvilket giver dem mulighed for at gøre sig nye erfaringer) - så får man at vide, at de ikke har tid. (jvf. skjultreklame.dk - trådene)
Desuden står der på hjemmesiden, at vejledningen er skrevet ud fra forbrugerombudsmandens erfaringsmateriale... - Det vil sige, at den nuværende vejledning baserer sig på minimum 7 år gamle erfaringer.
(Og jeg synes da, det er sørgeligt, at de ikke har gjort sig nogen nye erfaringer de sidste 7 år.)
Man behøver altså ikke at gå ind politik, for at have en holdning om, at det er en fuldstændig til grin måde at "føre tilsyn" på.
Hvordan vil du ellers vis mener noget er forkert påvirke lovgivning der står på siden som alle går efter , hacke siden er ikke en god ide synes jeg.
Jeg synes det ok hvad der står på siden , ja men kan være det er noget alle overholder, kan være små ændringer , vis ikke kan gøre noget er det man arbejder efter og kan dog løbende prøve at påvirke .
Dog bliver tit nævnt salg både salg imellem familie venner mv. så der er sikkert nogle af rådene der er stadigvæk gode på forbrugerombudsmanden siden, da der løbende småproblemer i branchen som der er så i mange andre