Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pres politikerne – nu!

Side 4 ud af 23 (223 indlæg)
Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Retten til fortryde et køb, ligesom alm kunder har.

Der er rigtig mange som ikke kender den lov, og som kan blive fanget til at købe noget ubrugeligt til langt over markeds pris.

Ved der er flere virksomheder som benytter sig af det, i form af lange kontrakter hvor det eneste handler om kroner og øre, samt en hurtig underskrif.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:09

Carsten Nielsen:
Retten til fortryde et køb, ligesom alm kunder har.

Hvis jeg skal forstå dig ret Carsten så ønsker du en fortrydelsesret når professionelle handler - korrekt?

Når to professionelle handler så forventer man at begge parter ved hvad de går ind til. Synes du det er nødvendigt med en lov her?

Synes det er lidt anderledes når en professionel handler med en privat, her beskytter man så den svage part.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forfatter:
Du er velkommen til at beskrive dit ønske til politikerne, som du mener vil fremme din overlevelse og fremgang.

Jamen så vil jeg da også komme med et par konkrete ønsker:

• Det skal være muligt at tage en anden ungdomsuddannelse som ung iværksætter, end handelshøjskolen. Selvom at du er iværksætter kan du godt drømme om en anden uddannelse, hvor handelsskolen ikke er den uddannelse der passer bedst ind. Bak iværksætterne op og vær fleksible. Gå fra at se iværksætteriet som et problem der tager tid fra skolearbejdet, til at se det som en kvalitet, hvor man fra uddannelsesvæsenet gør lidt ekstra for at få tingene til at køre en anelse bedre.
  • Væk med de tossede barselsregler, der bevidst afholder iværksættere for at ansætte kvinder i den fødedygtige alder, grundet at de bliver en omkostning der kan dræbe virksomheden. (og nej, det er de færreste mænd der tager 1 års orlov). Sæt en skarp grænse for hvor lang tid man kan tage på orlov, og sæt dernæst satsen op så det ikke går ud over de små virksomheder. Vil man passe sine børn selv hjemmefra, må man selv spæde til, arbejde hjemmefra hvis det er muligt, eller selv forsøge lykken som iværksætter

/ Emil

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44

Emil Blücher:
Det skal være muligt at tage en anden ungdomsuddannelse som ung iværksætter, end handelshøjskolen.

Hej Emil

Jeg prøver at formulere nogle forslag til politiske tiltag. Jeg kan ikke se hvad der forhindrer dig i at tage en anden uddannelse end Handelshøjskolen. Det kræver i princippet ingen uddannelse (desværre) at starte som selvstændig. Mener du, at hvis du kørte en privat virksomhed så skulle det tælle point ligesom en uddannelse der giver mulighed for en videreuddannelse?

Jeg tror at barselsreglerne er vedtaget for at danskerne skal føde flere børn. Alternativet er at vi må have flere indvandrere, og det er der vist ikke stemning for lige i øjeblikket. Jeg har selv været igennem 3 barselsperioder med mit kvindelige personale. Det var en belastning, men ikke større end jeg kunne leve med det. De som går på barsel får jo ikke fuld løn af arbejdsgiveren.

Har du selv en virksomhed hvor en medarbejder går på barsel, og du mener det er en stor belastning økonomisk?

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 22:50

Emil Blücher:

Forfatter:
Du er velkommen til at beskrive dit ønske til politikerne, som du mener vil fremme din overlevelse og fremgang.

Jamen så vil jeg da også komme med et par konkrete ønsker:

• Det skal være muligt at tage en anden ungdomsuddannelse som ung iværksætter, end handelshøjskolen. Selvom at du er iværksætter kan du godt drømme om en anden uddannelse, hvor handelsskolen ikke er den uddannelse der passer bedst ind. Bak iværksætterne op og vær fleksible. Gå fra at se iværksætteriet som et problem der tager tid fra skolearbejdet, til at se det som en kvalitet, hvor man fra uddannelsesvæsenet gør lidt ekstra for at få tingene til at køre en anelse bedre.
  • Væk med de tossede barselsregler, der bevidst afholder iværksættere for at ansætte kvinder i den fødedygtige alder, grundet at de bliver en omkostning der kan dræbe virksomheden. (og nej, det er de færreste mænd der tager 1 års orlov). Sæt en skarp grænse for hvor lang tid man kan tage på orlov, og sæt dernæst satsen op så det ikke går ud over de små virksomheder. Vil man passe sine børn selv hjemmefra, må man selv spæde til, arbejde hjemmefra hvis det er muligt, eller selv forsøge lykken som iværksætter

/ Emil

Det er på ingen måde realistisk at lave en udd. til iværksættere - desværre - i hvert fald, hvis du mener, at den skal have samme størrelse/''reklameplads'' som de andre store udd. Derudover er det de færreste, som sidder i 9 og 10 klasse, og ved at de vil være iværksættere. Men jeg synes ikke at dit første forslag er ringe - overhovedet. Jeg ville meget gerne have, at HHX havde en iværksætter-linje. Men der findes allerede projekter som young enterprise, så jeg synes faktisk ikke, at det er fordi der er så langt til at plante iværksætter-tanker i unge mennesker - de forskellige tilbud skal bare synliggøres noget bedre.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:47

Jeg syndes det ville være super hvis vi kunne presse politikerne lidt mere!

Vi kan jo starte helt let med en hurtig internet underskrift indsamling. Jeg har prøvet at forfatte en tekst der ikke er alt for konkret og som de fleste nok kunne skrive under på. Hvis der kommer mere end 5.000 underskrifter skal jeg nok arrangere en lille tur til Christiansborg eller erhvervsministeriet hvor dem der har lyst til at komme med så kan komme med hvor vi kan aflevere dem. Mon ikke vi kunne få en journalist eller 2 til at møde op?

Men ja den ligger her:

http://onlineunderskrift.dk/Vis/Skriv%20Under/IV%C6RKS%C6TTERIETS+FREMME

Håber i vil skrive under og give ordet videre!

Og lad os lave lidt rav i den og gøre lidt opmærksom på at vi i Danmark har et problem. Jeg vil i hvert fald se om ikke nogen af mine venner/partnere/kunder syndes det her lyder fornuftigt og så kan vi jo tage den der fra.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 00:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

]

Forfatter:
Affaldsafgiften ønskes nedsat eller gjort gratis de 3 første etableringsår

Så når man ikke længere er "iværksætter", men har en virksomhed med ansatte, moms og hele butikken, så skal man straffes??

Forfatter:
Beløbet for etableringskonti ønskes uden en minimum grænse, men gerne et maksimum. Det skal være muligt at benytte halvdelen af det opsparede beløb på ikke afskrivningsberettigede enheder.

Så skatteyderne skal betale?

Nej, vi ønsker os:

Ingen tilskud til noget som helst - ens for alle uanset om man er iværksætter eller etableret virksomhed. Lige vilkår for alle. Eller får man bare "iværksættere", der iværksætter hele tiden i stedet for at virksomhederne op at stå. Det må aldrig være billigere at være iværksætter frem for etableret.

Mvh Maria

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 00:50

@Andreas + Flemming: Det jeg efterspørger er ikke en iværksætterlinje, men mere flexibilitet inden for helt normale linjer.

For at give et eksempel: dengang jeg startede på STX så min studievejleder det som et problem at jeg havde egen virksomhed - det var jo noget der kunne gå ud over skolen.

Samtidig er sport meget anerkendt på mit gymnasium, med et par elitelinjer og offentlig anerkendelse fra skolens side når der laves sportslige enkeltpræstationer uden fra skolen.

Burde jeg ikke have været mødt af samme form fra fleksibilitet fra skolens side, hvor jeg fik muligheden for at udskyde idræt og valgfag til et år senere = en 4-årig aftale som man kender det fra Team Danmark, med mere "luft" i form af mindre lektioner og dermed lektier? Burde jeg ikke tilbydes ekstraundervisning hvis jeg skulle have behov, i forbindelse med vigtige arrangementer - som sportsudøverne gør? Burde jeg ikke mødes af den samme form for anerkendelse, så jeg måske fik muligheden for at motivere andre unge mennesker, på samme måde som sportsudøverne har mulighed for at motivere andre?

/ Emil

Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 08:33

Forfatter:
Når to professionelle handler så forventer man at begge parter ved hvad de går ind til. Synes du det er nødvendigt med en lov her?

Både og

Syntes det er et problem når en ny startet iværksætte, som ikke kender til disse regler, kan blive udnyttet i forhold til når en anden virksomhed sælger en ydelse som enten er for dyr, for lang, eller som kunden evt ikke har brug for.

Nu er det jo ikke alle som har en professionel forretning, der er også mange hobby virksomheder.

Og så er det måske også et forsøg på at ramme de virksomheder som bevist arbejder i den såkaldte ''grå zone'', og som bevist sælger ydelser til uvidende kunder.

Kender ikke din holdning til dette område, men jeg syntes at det er et problem.

Mvh

Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:00

asgerfro:
Vi kan jo starte helt let med en hurtig internet underskrift indsamling.

Jeg synes ikke vi bare skal råbe op, vi skal præcist fortælle hvad vi ønsker. De ønsker der indtil nu er kommet frem tyder ikke på at iværksættere har de helt store problemer.

Her er den opdaterede ønskeliste:

1.    Mulighed for at fordoble virksomhedens kassekredit i en bank. Den ekstra kassekredit skal forrentes som normalt (eller lavere, da der vil være en stats/forsikringsgaranti bag). Der betales en ekstra præmie for en stats/forsikrings garanti på ca. 1½ - 2% p.a. af det til enhver tid skyldige beløb.

2.    Fjerne renterne på restskatten frem til 1. juli for alle erhvervsdrivende.

3.    Affaldsafgiften ønskes nedsat eller gjort gratis de 3 første etableringsår.

4.    Beløbet for etableringskonti ønskes uden en minimum grænse, men gerne et maksimum. Det skal være muligt at benytte halvdelen af det opsparede beløb på ikke afskrivningsberettigede enheder.

5.    Afgiften for etablering af et ApS og A/S ønskes fjernet.

6.    Mulighed for at tilbageholde retsgyldige tilgodehavender i private skyldneres løn, ligesom det offentlige kan trække deres tilgodehavender i skyldneres løn eller sociale ydelser.

Hav en rigtig god dag og kom så frem med de ønsker som du mener begrænser din virksomheds overlevelse eller fremgang.

Jeg mangler også eksempler på hvilke støtteordninger som kunne undværes, og hvad med den meget administration virksomhederne er pålagt?

Flemming Hasselriis

Side 4 ud af 23 (223 indlæg)