Jeg er uddannet jurist, men jeg gider simpelthen ikke at deltage på Amino i den sammenhæng. Årsagen er, at enhver kan Google lovtekster, - men det bliver man ikke jurist af. For når det kommer til afgørelser i Retten, - så kræver det lidt mere end Google. Så kan man lide det eller ej, - men det er nu engang det nogle advokater bliver fede af! Jeg synes dog, at selve diskussionen (ikke den konkrete sag) er vigtig i et forum som Amino hvor nogle er erhvervsdrivende, - og andre ikke er det. Jeg tager udgangspunkt i at Amino er et sted hvor man skal kunne få hjælp gennem sit netværk i de forskellige fora. Ønsker man/tilbyder man betalt hjælp findes der jo kategorier for netop det. Så for at vi allesammen kan hjælpe hinanden i juraspørgsmål, og forhåbentligt få noget info vi alle kan bruge, så synes jeg det ville være en rigtig god idé, hvis man lige brugte en ½ time på at formulere sit indlæg. Det er ikke injurier hvis jeg skriver at hverken Retten eller Advokater er kendt for deres hurtighed, - så der er ingen skade gjort ved lige at tænke sig om. Gevinsten er - at man selvom man skal bruge professionel hjælp senere - så kan man gennem svarene på Amino få en idé om hvad man selv kan gøre. Bare et enkelt råd om at medbringe de relevante papirer og lave en privat sagsfremstilling om hvad der er foregået, - kan spare dig for 1500 kr. på et gennemsnits salær. Sådan ser jeg gerne at Amino fungerer. Civile søgmål og retssager om injurier er for de rige og de dumstædige. |
lokaldistribution.dk:det er faktisk trist at man må ikke forholde sig kritisk til nogle ting i dk uden at få jura på nakken.
man kan ikke mene at vedkommende handler uacceptabelt i mine øjne uden at man får en stævning? Man må ikke være negativ, men må ikke kritisere man må ikke fortælle sit mening, blot skrive hvor dejligt og skønt det hele er.
Nu er jeg ikke fra dk, og da jeg kom her til undrerde mig over at man siger , man bliver oplært i folkeskolen at sige at alt er godt(selv oom ikke er det) at man har det godt da hjemme, man kan ikke sige at en anden skole elev er en dum svin fordi at han f.eks skubbede mig i pausen- uhe så skal jeg give en undskyldning! Det er jo en vanvittig samfund!Fair skal være fair i dette liv, man skla have ret til at forsvare sig, hvis man mener at den anden har puffet til mig lidt for voldsomt.
I dk hvis tyvene angribber en i ens hjem så man man ikke slå tyven, da det ville være brug af vold og jeg vil blive dømt for det og ikke tyven der er noget galt med men mig??det er bare nogle ting som jeg ikke kan forstå i dk, og kommer aldrig til det!
Ej helt ærligt. Tag lige en kiks og et tørklæde.
Vi har ytringsfrihed i Danmark og vi kan tillade os at sige rigtigt mange ting. Du må bare ikke fortælle løgne om hverken firmaer eller privatpersoner.
Dernæst er du i din fulde ret til at forsvare dig selv, og det er også i skolen(har selv en datter på 8år, der træner Wing Tsun og som slår fra sig). Hvis der er en klaphat der bryder ind i dit hjem, så må du til enhver tid forsvare dig selv. Du må bare ikke jagte ham rundt uden for din bopæl.
Det skrevne ord, kan meget hurtigt misforstås, så prøv for fremtiden at lade være med at nævne personernes navne eller firmanavne. Du kan sagtens kritisere uden at gøre det.
Jeg kan sagtens sidde og skrive meget grimme ord, men det kommer der ikke noget konstruktivt ud af.
Det første skridt i en konflikt er at blive enige om at være uenige.
/Flemming