Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en amino sagsøger mig nu for æreskrænkelse???

Side 6 ud af 7 (64 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ja det er de dumme danskeres skyld at man skal dømmes, og have mulighed for at forsvare sig, før end man kan blive kendt skyldig. I andre lande bliver man bare klynget op i træ først, og, hvis man er heldig, spurgt bagefter.

Det sparer unægteligt èn for en masse tankekraft.

 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

lokaldistribution.dk:

det er faktisk trist at man må ikke forholde sig kritisk til nogle ting i dk uden at få jura på nakken.

man kan ikke mene at vedkommende handler uacceptabelt i mine øjne uden at man får en stævning? Man må ikke være negativ, men må ikke kritisere man må ikke fortælle sit mening, blot skrive hvor dejligt og skønt det hele er.

Nu er jeg ikke fra dk, og da jeg kom her til undrerde mig over at man siger , man bliver oplært i folkeskolen at sige at alt er godt(selv oom ikke er det) at man har det godt da hjemme, man kan ikke sige at en anden skole elev er en dum svin fordi at han f.eks skubbede mig i pausen- uhe så skal jeg give en undskyldning! Det er jo en vanvittig samfund!Fair skal være fair i dette liv, man skla have ret til at forsvare sig, hvis man mener at den anden har puffet til mig lidt for voldsomt.

I dk hvis tyvene angribber en i ens hjem så man man ikke slå tyven, da det ville være brug af vold og jeg vil blive dømt for det og ikke tyven der er noget galt med men mig??det er bare nogle ting som jeg ikke kan forstå i dk, og kommer aldrig til det!

I Sverige må man godt lave injurier imod virksomheder.

 

Det straffes kun når det er tale om privatpersoner 

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er uddannet jurist, men jeg gider simpelthen ikke at deltage på Amino i den sammenhæng.  

Årsagen er, at enhver kan Google lovtekster, - men det bliver man ikke jurist af. For når det kommer til afgørelser i Retten, - så kræver det lidt mere end Google. Så kan man lide det eller ej, - men det er nu engang det nogle advokater bliver fede af!

Jeg synes dog, at selve diskussionen (ikke den konkrete sag) er vigtig i et forum som Amino hvor nogle er erhvervsdrivende, - og andre ikke er det. Jeg tager udgangspunkt i at Amino er et sted hvor man skal kunne få hjælp gennem sit netværk i de forskellige fora.

Ønsker man/tilbyder man betalt hjælp findes der jo kategorier for netop det. 

Så for at vi allesammen kan hjælpe hinanden i juraspørgsmål, og forhåbentligt få noget info vi alle kan bruge, så synes jeg det ville være en rigtig god idé, hvis man lige brugte en ½ time på at formulere sit indlæg. Det er ikke injurier hvis jeg skriver at hverken Retten eller Advokater er kendt for deres hurtighed, - så der er ingen skade gjort ved lige at tænke sig om.

Gevinsten er - at man selvom man skal bruge professionel hjælp senere - så kan man gennem svarene på Amino få en idé om hvad man selv kan gøre. Bare et enkelt råd om at medbringe de relevante papirer og lave en privat sagsfremstilling om hvad der er foregået, - kan spare dig for 1500 kr. på et gennemsnits salær.

Sådan ser jeg gerne at Amino fungerer.

Civile søgmål og retssager om injurier er for de rige og de dumstædige. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

lokaldistribution.dk:

det er faktisk trist at man må ikke forholde sig kritisk til nogle ting i dk uden at få jura på nakken.

man kan ikke mene at vedkommende handler uacceptabelt i mine øjne uden at man får en stævning? Man må ikke være negativ, men må ikke kritisere man må ikke fortælle sit mening, blot skrive hvor dejligt og skønt det hele er.

Nu er jeg ikke fra dk, og da jeg kom her til undrerde mig over at man siger , man bliver oplært i folkeskolen at sige at alt er godt(selv oom ikke er det) at man har det godt da hjemme, man kan ikke sige at en anden skole elev er en dum svin fordi at han f.eks skubbede mig i pausen- uhe så skal jeg give en undskyldning! Det er jo en vanvittig samfund!Fair skal være fair i dette liv, man skla have ret til at forsvare sig, hvis man mener at den anden har puffet til mig lidt for voldsomt.

I dk hvis tyvene angribber en i ens hjem så man man ikke slå tyven, da det ville være brug af vold og jeg vil blive dømt for det og ikke tyven der er noget galt med men mig??det er bare nogle ting som jeg ikke kan forstå i dk, og kommer aldrig til det!

Ej helt ærligt. Tag lige en kiks og et tørklæde.

Vi har ytringsfrihed i Danmark og vi kan tillade os at sige rigtigt mange ting. Du må bare ikke fortælle løgne om hverken firmaer eller privatpersoner.

Dernæst er du i din fulde ret til at forsvare dig selv, og det er også i skolen(har selv en datter på 8år, der træner Wing Tsun og som slår fra sig). Hvis der er en klaphat der bryder ind i dit hjem, så må du til enhver tid forsvare dig selv. Du må bare ikke jagte ham rundt uden for din bopæl.

Det skrevne ord, kan meget hurtigt misforstås, så prøv for fremtiden at lade være med at nævne personernes navne eller firmanavne. Du kan sagtens kritisere uden at gøre det.

Jeg kan sagtens sidde og skrive meget grimme ord, men det kommer der ikke noget konstruktivt ud af.

Det første skridt i en konflikt er at blive enige om at være uenige.

/Flemming

www.senbi.eu - Dit motions site.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

lokaldistribution.dk:

det er faktisk trist at man må ikke forholde sig kritisk til nogle ting i dk uden at få jura på nakken.

man kan ikke mene at vedkommende handler uacceptabelt i mine øjne uden at man får en stævning? Man må ikke være negativ, men må ikke kritisere man må ikke fortælle sit mening, blot skrive hvor dejligt og skønt det hele er.

Nu er jeg ikke fra dk, og da jeg kom her til undrerde mig over at man siger , man bliver oplært i folkeskolen at sige at alt er godt(selv oom ikke er det) at man har det godt da hjemme, man kan ikke sige at en anden skole elev er en dum svin fordi at han f.eks skubbede mig i pausen- uhe så skal jeg give en undskyldning! Det er jo en vanvittig samfund!Fair skal være fair i dette liv, man skla have ret til at forsvare sig, hvis man mener at den anden har puffet til mig lidt for voldsomt.

I dk hvis tyvene angribber en i ens hjem så man man ikke slå tyven, da det ville være brug af vold og jeg vil blive dømt for det og ikke tyven der er noget galt med men mig??det er bare nogle ting som jeg ikke kan forstå i dk, og kommer aldrig til det!

Du må gerne forholde dig kritisk til ting, du må bare ikke kalde folk svindler osv. Du forholder dig f.eks. også kritisk til den danske straffelov, det sker der ikke noget ved, det har du ret til.

Det er helt fint du er utilfreds med straffeloven, men Amino forholder sig bare til den som den er, og er derfor i deres gode ret til slette indlæg der bryder deres regler, for ikke selv at blive sagsøgt. Hvis du vil ændre den danske straffelov, så sker det ikke ved at ytre din utilfredshed her på Amino, istedet skal du have kontakt til nogle lidt andre og størrer "institutioner"  

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:


Nu læser du så ikke hvad jeg skriver.
Jeg taler "nedsættende" om alle debattørerne i kategorien, både dem der syntes MLM er noget skidt og dem der syntes det er fantastisk. Jeg syntes generelt niveauet for begge parter er meget ringe.
Jeg har personligt ikke det fjerneste mod MLM, hvis det bliver drevet lovligt og etisk og det har jeg faktisk ytret mange gange.

Det synes jeg da ellers jeg gør:

Jeg giver dig jo netop ret i, at der både findes "lovers" der ødelægger trådene med deres "get-rich-quick" snak og "haters" der ødelægger trådene ved at kaste om sig om sig med injurier, men de sidste mange indlæg fra "tilhængerne" synes jeg faktisk har været ganske sobre.

Martin Thorborg:

Jeg har også i lang tid forsøgt at holde kategorien ren for tåbelige indlæg, men ja, jeg har givet op for nogle år siden, da ingen af parterne kunne holde et sagligt niveau.

Skulle vi holde kategorien ren, så ville det koste lige så meget tid, som alle andre kategorier på Amino og de ressourcer har vi ikke.

De bedste hilsner

Martin

 

Et forslag kunne måske være at flytte kategorien fra "alt det andet" til "Start af selvstændig virksomhed" - og så kalde kategorien for Direkte salg / Network Marketing.

Hvad siger du til den? Smile

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:

Et forslag kunne måske være at flytte kategorien fra "alt det andet" til "Start af selvstændig virksomhed" - og så kalde kategorien for Direkte salg / Network Marketing.

Hvad siger du til den? Smile

Jeg forstår ikke hvad det skulle hjælpe.
Den stod et mere prominent sted en gang, man da hverken MLM'erne eller nogen andre kunne opføre sig ordentligt, så røg den i "skraldespanden".
Så hvad skulle få mig til at lave det om?

De bedste hilsner

Martin

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Dette indlæg startede med at være tæt på at blive censureret væk ( Thorborgs forklaring er accepteret fra min side- hvilket han næppe behøver Big Smile)

Nu er indlægget på vej væk fra noget som er meget relevant  INJURIER så for at få bolden tilbage på banen er der følgende spørgsmål fra min side.

Hvordan er det muligt at man på TRUSTPILOT kan omtale firmaer som kriminelle og svindler uden at det har konsekvens for TP og person bag indlæg.

monse

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Pga. computerproblemer postet forkert.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Monse,

Jeg er absolut ikke tilhænger af 100% mulighed for selvtægt og hængninger, men rigtigt godt spørgsmål alligevel.

Jeg ville ikke være herinde hvis det er var om at hænge hinanden.

Trustpilot har jeg blandede følelser over for. Internettet er nu engang lidt "Wild West" men jeg kan godt lide der er spilleregler der gør det muligt at være til. Egentligt har Trustpilot kun kostet mig 1500,- ud af vinduet, ved at følge en anbefaling derinde. Det var så en af de dygtigere udviklere jeg kender IRL der havde skrevet anbefalingen - men den var bare vist mere en vennetjeneste.

Håber der er nogen der har et klogt bud. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 6 ud af 7 (64 indlæg)