Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncehajer - er der en løsning på problemet?

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

måske en sort liste.

Jeg kan forstille mig at der gengangere hos annoncehajerne så man kan få besked om at nu har en kendt svindler startet en ny virksomhed.

Eller må man som bruger/virksomhedsejer være opmærksom på vem man laver handler med.

En god start er afvise anomyme opklad,  og når de viser nummer ringe tilbage når man har tjekket virksomheden.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 21:50

Jeg har med virksomheden Søgemedier A/S at gøre (rådgivning indenfor markedsføring), og jeg kan love for at vi i høj grad stadig får mange henvendelser fra mere eller mindre ulykkelige virksomhedsejere, der siddet fast i gabet på en annoncehaj.

Nogle af annoncehajerne er grovere end andre, men annoncehajer er absolut ikke et overstået kapitel!
Desværre er det ofte de mindre virksomheder det går ud over, og det kan have seriøse og uoverskuelige konsekvenser for "den lille mand", hvis først en annoncehaj får tænderne boret godt ned i flæsket på sit offer.
Vi ser det alt for tit, men heldigvis henvender mange sig i tide, og sagerne ender lykkeligt Smile

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:53

Kontorlager:

jjam:

Så mon ikke loven faktisk er god nok, og mon ikke de fatter det nu.

.....

Et lovkrav om skriftlige aftaler på dette særligt belastede område kunne løse meget...... 

Det er jo stadig sælger, der skal bevise at der faktisk er indgået en aftale.

Det er f.eks. ikke mulig at overgive en sag til inkasso hvis debitor ikke anerkender kravet.

At lave flere regler, hjælper IMHO ikke hvis sælger er helt skruppelløse.

Men, jeg medgiver at hejerne har haft frit spil alt for længe.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01

Jeg vidste intet om annoncehajer, så jeg siger mange tak for tråden! Det er stof til eftertanke...

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:24

Første gang jeg hørte om annoncehajer var mange år siden, hvor det var i medierne at dem der var blevet berøvet havde samlet sig for at gå i retten - og tabte over for hajerne. Det giver sig selv at sådan en nyhed, kan have samme effekt som hvis der stod at nu var røveri og tyveri blevet lovligt - og de at overfaldede ville blive straffet 

Da jeg så for 2-3 uger siden begyndte at følge med herinde kunne jeg se det stadigvæk var et problem. Det var det der undrede mig, men jeg fandt da ud af at det alligevel ikke længere var lovligt - pga den supergode feedback jeg fik her i tråden.

Og nu her i dag får jeg så også at vide herinde at det er hajerne der bliver straffet. Det er positivt - i mine øjne. 

Ja, der vil stadig være nogen, der gerne vil i fængsel for at tage røven på andre og derfor fortsætter. Det tror jeg så er en lille bid af kagen :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:42

Jeg kan se det ikke er alle der er lige optimistiske over det. 

Nu er det i det mindste ikke lovligt længere, men desværre er der mange der ikke er klar over at de skal spilde X antal kroner på et anbefalet brev med indsigelser hvis de modtager en tilfældig svindler-faktura. (Det er muligt at det kan gøres via email, men jeg ved endnu ikke om det er juridisk lige så bindende). 

Hvad er der næsten så at gøre - udover at sikre at folk ved hvordan de skal reagere over for fakturaer der ser mærkelige ud?

@Poul, Det var der så nok en naturlig smiley-forklaring på - dejligt at få sine idéer ned på papir så man også kan fokusere på andet Big Smile

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)