Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncehajer - er der en løsning på problemet?

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu har jeg erfaret at annoncehajer stadig, efter mange år, blot er et telefonopkald fra at kunne sende en faktura på flere tusinde til diverse nye iværksættere

For mig ligner det røveri for åben telefon. 

Jeg har kun været aktiv herinde de sidste 2 uger så jeg ved ikke om det har været taget op før. Der er mange mennesker med masser af viden herinde så I må kunne hjælpe mig med at få afklaret dette...

Er det ikke lige præcist sådan noget der burde blive gjort noget ved rent lovgivningsmæssigt?

Det er ikke lovligt at stjæle, begå røveri eller svindle i Danmark - så det burde da være ulovligt. Eller hvad?!

Eller en lovgivingsændring noget, der kan ødelægge noget grundlæggende i andre forretningsgange så det bliver mere besværligt at være iværksætter/forretningsdrivende? 

Mit forslag er en underskriftsindsamling for en lovændring, så de ikke får frit spil igen fremover.

Er jeg helt på afveje?

Måske kan vi samle viden fra jer her til at få noget til at ske. 

(Bemærk at jeg kan godt forstå der er nogen herinde der er blevet rigtigt godt trådt på og måske vil have trang til at nævne navne. Det vil jeg bede om at lade være med i den her tråd, så der er chancer for at fokusere på en eventuel løsning.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:34
Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:45

Michael,

Godt link - tak :-) En masse god information om dem var der. 

Jeg har googlet på sitet og kunne ikke finde noget om underskriftsindsamling og forsøg på en lovændring. 

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 22:48

En lovændrig vil gøre andre seriøse forretninger besværlige.

Det man kan gøre er at være opmærksom og skeptisk når man bliver kontaktet.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gita Street:
Mit forslag er en underskriftsindsamling for en lovændring, så de ikke får frit spil igen fremover.

Mit forslag er at man ikke kun straffer ejerne/lederne, men også medarbejderne der udfører det beskidte arbejde. Altså "sælgerne".

Hvis de risikerer en fængselsstraf på lige fod med de andre, er det nok tvivlsomt om de ville kunne få så mange medarbejdere.

Jeg er normalt ikke tilhænger af at vi skal straffe os ud af problemer, men her er jeg villig til at gøre en undtagelse. Og da de udmærket ved hvad de laver, kan jeg ikke se nogen grund til at de skal gå fri.

Alternativt holder vi også op med at straffe de små fisk i anden organiseret kriminalitet, men udelukkende straffer bagmændene. og det formoder jeg ikke der er nogen der synes er en god idé, men jeg kan faktisk ikke se forskellen på de to ting.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:06

Michael,

Det er også lidt min bekymring - det duer jo ikke:-) Det er noget med lovgivning om at telefoniske aftaler også er bindende. Jeg synes bare den springer så meget i øjnene at de misbruger den, så der må kunne laves en undtagelse af en art. 

igang:

Alternativt holder vi også op med at straffe de små fisk i anden organiseret kriminalitet, men udelukkende straffer bagmændene. og det formoder jeg ikke der er nogen der synes er en god idé, men jeg kan faktisk ikke se forskellen på de to ting.

Dengang jeg hørte om det først, blev de ikke straffet, selvom flere havde samlet sig om en retssag imod dem. Ofrene måtte betale både fakturaer og retssag.

Hajerne har simpelthen loven på deres side. Ser ud til det stadigvæk er sådan.

Det lyder utroligt hvis ansatte kan fratage sig ansvar for at bryde loven, men jeg ved endnu ikke om annoncehajerne bryder loven. (Jeg synes de bør stoppes - men det er så en anden sag). 

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 23:11

Hvorfor tror du at de ringer nye virksomheder? 

Hvorfor ringer de under ferier når der ferieafløsere på?

Annoncehajer laver ikke noget olovligt, derimod udnytter de loven til maks.

Ligeleds snylter de på andres renome, feks de gule sider osv.. 

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:22

Ja, præcist. 

Derfor må der være et hul i lovgivingen, der må kunne lappes. Der er altid en løsning. 

En massiv underskriftindsamling må kunne få politikerne til at gøre noget ved det uden at det går udover aftaleloven for ærlige virksomheddrivende. Jeg undrer mig over at "ond tro" åbenbart ikke har noget at sige - for de er tydeligtvis i ond tro.

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 23:30

erhvervslivet har kanaler til magten.

Man må spørge sig hvorfor de ikke har gjort noget for at stoppe det.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:32

Michael_N1973:
Annoncehajer laver ikke noget olovligt, derimod udnytter de loven til maks.

Det er altså ikke rigtigt :o)

Den berømte Lasse Skov fik 2½ års fængsel. Og der er jeg så naiv, at jeg vælger at tro, at det er fordi man har gjort noget ulovligt.

Jeg kender ikke udfaldet af denne sag, men når man sigtes er det som minimum fordi man er mistænkt for at have gjort noget ulovligt.

Og endnu en sag, jeg ikke kender udfaldet af.

Derudover har jeg kendskab til et par stykker mere, som jeg heller ikke har hørt udfaldet af. Og så er det ellers bare om at Google, så er jeg sikker på at der kommer flere.

Men jeg har endnu ikke kendskab til, at dem der begår ulovlighederne, igen. sælgerne, er sigtet og dømt. Og det forstår jeg ikke.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)