Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem lyver?

Side 6 ud af 7 (67 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

asgerfro:

Jeg syndes at sammenligningen med pyramidespil ligger lige til højrebenet. Forskellen på at arbejde i en MLM struktur kontra arbejde i et normalt selskab er at du får penge for at rekruttere (og træne) andre. Dette er en af de 2 grundlæggende dynamikker som jeg forstår MLM. Et pyramidespil er dybest set en forretning hvor du kun for penge for at rekruttere andre (og penge for dem de rekruttere osv.). Nu ved jeg godt at man så skal gøre et arbejde med at træne dem men det ændre ikke på at denne dynamik er grundlæggende den samme som den altoverskyggende dynamik i et pyramidespil. MLM har retfærdigvis også en anden dynamik som adskiller sig fra pyramidespil ved at du kan få en belønning ved at gøre et arbejde selv. Den svare som sådan til den dynamik der får 90 % af alle til at gå på arbejde hver morgen. Det er vægtningen mellem disse 2 dynamikker der for mig at se er altafgørende for om det er en virksomhed som jeg enligt mener kan være fin og noget der i realiteten bare er et pyramidespil.

Jeg er ikke enig med dig i din forklaring angående rekruttere og træne andre. Jeg tjener først penge på en jeg træner, når denne person har en omsætning i sin forretning. Jeg kan træne folk som jeg ikke tjener penge på, men som kan give mig en indtægt om f.eks. 1 år. Jeg skal ikke ind og rekruttere 50 mennesker (bruger dit ord for ikke at skabe misforståelse).

Pyramidespil handler i bund og grund om at være først og se en masse der smider penge efter ingenting i håb om at vinde på folk der gør det samme. Pyramidespil giver meget meget lidt mulighed for at skabe sig en passiv indtægt. Og man kan vel aldrig komme til at "tjene" mere end den der sidder over en...er vi enige så langt.

Der er intet af ovenstående der "matcher" MLM. Jeg kan hjælpe en igang i næste uge, som sagtens kan komme til at tjene mere end mig. Man kan sagtens tjene gode penge uden at rekruttere en eneste!!

Som nævnt andet steds...Carnegie samt andre har sagt "Jeg vil hellere have 1% af 100 mands arbejde end 100% af mit eget". Dette har intet med MLM at gøre, ved ikke om MLM fantes dengang Wink men det har da i hvert fald intet med pyramidespil at gøre.

MLM handler for mig om at skabe "små" forretninger der kan vokse sig store, jeg vil hellere have 20 forretninger som jeg har hjulpet til god omsætning end 1000 som ligger og slås med omsætningen og hvor flere opgiver, selvom de måske i første omgang giver bedre indtægt. Hvis vi sammenligner lidt med et is koncept, så kommer der jævnligt folk ind til butikkerne og spørger om råd til at starte lignende butik op andetsteds - de spørger ikke hovedsædet men de en franchisetagere (forskellen er selvfølgelig at i MLM så har mange en forud indtaget holdning, er skeptisk og derved sjældent henvender sig for at høre om forretningsmuligheden), hvis hovedsædet havde belønnet franchisetager for at hjælpe nye igang...Tror du så at det handlede om at få så mange nye som muligt eller at hjælpe igang bedst muligt.

Men kort sagt og en ting som jeg har nævnt flere gange tidligere herinde. Jeg er i bund og grund ligeglad med om de folk jeg hjælper igang investerer 500 kr. eller 5.000 kr. Jeg donere gerne pengene til et godt formål for at vise at det ikke handler om at rekruttere.

asgerfro:

Jeg vil godt understrege at jeg som sådan ikke har noget mod MLM selvom det kan lyde sådan men jeg kan bare konstatere at når man ser hvordan branchen viser sig selv frem så ligger meget af vægten på hvor rig du kan blive ved at rekruttere andre (pyramide delen) og meget lidt på den del om det hårde arbejde (det som gælder for alle virksomheder). Den fokusere på pyramidespillets dynamik og ikke på at være en virksomhed der tjener penge på normal vis.

Problemet som jeg ser med MLM er at nogle snakker om at det er nemt. Jeg er ret sikker på at alle der har tjent penge vil sige at det er hårdt arbejde. Jeg har en kollega som i et år tog til Polen hver 3. uge, det første år var det en stor udgift for ham, men efter 1 års hårdt arbejde - 20 køreture frem og tilbage er ikke en dans på roser...

Nu viser branchen sig jo forskelligt frem, herinde siger "vi" en masse, og som det kan ses i stort set hvert indlæg, så er det ofte at der kan misforstås. Nu er du som du selv nævner ikke interesseret i MLM - det tror jeg absolut heller ikke Kiyosaki er, men han valgte at undersøge konceptet. Måske er det bare mig, men jeg mener den mest troværdige form for vurdering kommer efter en personlig dialog hvor det er hele konceptet der gemnemgås og ikke bare uddrag i små dele. Amino folket har flere gange haft den der "fortæl lige kort hvad det drejer sig om", send mig lige... hvad er det for produkter...osv. Det er at gøre sig selv en bjørnetjeneste...

asgerfro:

Som sådan er jeg ikke så imponeret af at folk ligger højt målt i den almene befolkning på troværdighed. Jeg er sikker på at Roskilde Banks ledelse havde en høj troværdighed før banken krakkede og hvis du spørger Asger Jensby ville han nok også mene at direktøren i IT factory var meget troværdig før han stak af fra Durbai. Det mente Danske Bank jo tydeligvis også. Eksperter og politikere imponere mig heller ikke for dem er der massere af og i denne debat kan vi alle trække dem frem i hobetal og så længe vi vælger de rigtige vil de understøtte det synspunkt vi har på forhånd.

Okay, det er fair nok, folk er jo så forskellige Big Smile. Nu er det jo ikke bare den almene befolkning men et i mine øjne ret anerkendt medie der vurdere 8.000 firmaer i USA. Det svarede jo lidt til at Børsen gjorde det samme i DK. Selvfølgelig er der sager som IT F.

Jeg vil da gerne høre en ekspert der har vurderet konceptet og understøtter dine synspunkter...Jeg har intet imod kritik, og lytter da når folk kommer med en vurdering - hvis de har vurderet det grundigt.

asgerfro:

Min største anke mod MLM er nu ikke at det kan ligne et pyramidespil men at jeg har svært ved at se at den gennemsnitlige MLM'er får en god løn. Jeg er ret sikker på at alt den glimmer der er i branchen dækker over at der er rigtig mange der aldrig rigtigt tjener penge for deres hårde arbejde. Jeg mangler nogen der kan vise mig nogen enlige undersøgelser af om MLM rent faktisk levere varende til deres sælgere. Det er det jeg mener når jeg siger der er en masse "arbejdere" som er dem der enligt tjener pengene mens der er nogen andre der skummer fløden.

Denne syntes jeg nu er lidt speciel at kommentere... Ja der er rigtig mange der ikke tjener det store, men hårdt arbejde...her mener jeg faktisk at problemet er. Hvornår arbejder man hårdt?

Sælgere...der er ingen der sælger for mig. Jeg har pt. to typer i min forretning...Kunder, de køber selv deres produkter via internettet, varerne kommer direkte fra firmaets lager. Jeg har oftest ikke noget lager. Forretningsbyggere...Alle!! har deres egen forretning hvor det handler om den omsætning de laver i deres egen forretning. Lad os lave eksemplet med dig: Du hjælpes igang af mig, så handler det om din forretning og den omsætning der genereres i din forretning. Jo højere den er jo bedre for dig, der er ikke en masse under dig der "arbejder hårdt" for dig, som jeg skriver om min kollega der tog til Polen - så er det nærmere den/dem over dig som laver det hårde arbejde indtil du tjener penge. 

Hvis man arbejder hårdt men ikke for noget ud af det, så skal man hurtigt stoppe op, tale med nogle af kollega'erne og finde ud af om man laver fejl...eksempelvis havde jeg en kollega i mediabranchen engang, han lavede 90 opkald om dagen 0 møder, 0 ordre og dette fortsatte 14 dage selvom man forsøgte at tale med ham. I MLM skal man selvfølgelig lytte til folk der har gode råd og erfaringer for de fleste har jo lavet mange fejl i deres opstart....så kan man vælge at give op eller lytte og lære...

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 13:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen

Efter at have finkæmmet jeres 2 indlæg så får det mig ikke til at ændre stort på mit indlæg.

Jeg syndes personligt ikke der er den store forskel om i får penge før eller efter personen der er rekruttere begynder at sælge. Jeg tror lidt at jeg laver en meget generel betragtning omkring ligheder som i så afviser på vegne af hele branchen fordi det ikke er det mest relevante i forhold til netop den MLM virksomhed i beskæftiger jer med. Det er jo faktisk for at være nuanceret at jeg gør meget ud af at forklare hvilke dele og hvornår jeg mener det kommer til at ligne et pyramidespil. Hvis de virksomheder i arbejder med ikke bruger de dynamikker i ret høj grad så er ligheden med et pyramidespil ikke ret stor og det er jo godt. Man bliver heller ikke nazist fordi man bruger nogen af de samme retoriske tricks som en vis diktator så der er som udgangspunkt ikke noget galt i det. Det er bare vigtigt at være bevist om det så man ikke træder over en grænse uforvarende. Jeg arbejder selv med spildynamikker og bruger også lignede dynamikker i mit arbejde uden at det jeg laver bliver forkert af den grund.

Sandheden er at man så vidt jeg har forstået sagtens kan designe et MLM koncept der i realiteten er et pyramidespil. Det betyder ikke at alle MLM firmaer er pyramidespil men at det er en fare man skal holde øje med fordi det ikke er særlig smart at blive fanget i sådan et. Jeg er derfor ked af at alle fare totalt i flint hver gang nogen siger det højt i stedet for at forholde sig til det så det bliver lettere at pege de virksomheder ud der ligger langt ude i gråzonen.

Omkring forskellen på spil og forretning så er forskellen jo at spil økonomisk er et zero sum game. Det er forretning ikke! Det betyder at hvis du designer en MLM der meget belønner det at rekruttere kontra det at sælge så bliver det i realiteten et zero sum game fordi man ikke belønner folk for at gøre det som gør at virksomheden producere værdig nemlig at sælge produkter til kunder.

Jeg taler på intet tidspunkt om alle i branchen men om hvad jeres forretningskoncept giver muglighed for. Man skal nok regne med at der er gode og dårlige folk i alle brancher. Det betyder at man kan forvente at nogen vil prøve at bruge koncepterne på den måde. Hvis ikke i indser det så giver i dem der måtte ønske at gøre det en beskyttelse som hverken i eller nogen andre er interesseret i.

Når jeg har en anke omkring hvad man tjener som MLM sælger så er det selvfølgelig kr/time eller $/time ellers vil det jo ikke være sammenligneligt. Jeg kan bare ikke se hvorfor en MLM sælger kan sælge mere pr. time i gennemsnit. Hvis han sælger det samme så og der skal betales penge til folk op i kæden så må der jo være nogen der får mindre. Mit gæt ville være at det var sælgeren!

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 15:14

asgerfro:

Hej igen

Efter at have finkæmmet jeres 2 indlæg så får det mig ikke til at ændre stort på mit indlæg.

Jeg syndes personligt ikke der er den store forskel om i får penge før eller efter personen der er rekruttere begynder at sælge. Jeg tror lidt at jeg laver en meget generel betragtning omkring ligheder som i så afviser på vegne af hele branchen fordi det ikke er det mest relevante i forhold til netop den MLM virksomhed i beskæftiger jer med. Det er jo faktisk for at være nuanceret at jeg gør meget ud af at forklare hvilke dele og hvornår jeg mener det kommer til at ligne et pyramidespil. Hvis de virksomheder i arbejder med ikke bruger de dynamikker i ret høj grad så er ligheden med et pyramidespil ikke ret stor og det er jo godt. Man bliver heller ikke nazist fordi man bruger nogen af de samme retoriske tricks som en vis diktator så der er som udgangspunkt ikke noget galt i det. Det er bare vigtigt at være bevist om det så man ikke træder over en grænse uforvarende. Jeg arbejder selv med spildynamikker og bruger også lignede dynamikker i mit arbejde uden at det jeg laver bliver forkert af den grund.

Der er ingen der forsøger at overbevise dig om det modsatte...Men så længe du snakker sælge... jamen så snakker vi forbi hinanden.

Jamen jeg tolker dit indlæg som et generelt MLM branche svar, derfor svarer jeg udfra mit kendskab til hele branchen. Ja der er desværre nogle jeg ikke syntes skal nævnes her, men jeg syntes de fleste bruger helt andre dynamikker.

Og jeg er direkte uenig med dig i at der ikke er forskel på at få penge før og efter folk begynder at "sælge". Det er jo netop det der er en af de store forskelle. Hvis en ny person ikke får noget omsætning, ja så har jeg "arbejdet" hjulpet gratis. Hvis jeg derimod har hjulpet personen til at tjene 20.000 kr. så belønner firmaet mig som tak for min hjælp.

De fleste MLM'ere som svarer angående pyramide ønsker jo bare at få afklaret problematikken, og forklare at rigtig MLM ikke er pyramide.

Ja der er desværre dårlige folk i alle brancher, og der er dårlige firmaer. Men konceptet handler i mine øjne om at skabe sig en god forretning og skabe en passiv indkomst. Det opnås ikke ved at udnytte koncepterne som du udtrykker...

Dit gæt er da fint nok, men jeg forstår det ikke udfra at du har læst vores svar...Der er generelt ingen der sælger for andre. Jeg kan til hver en tid sætte mig ned og kigge afregningsplan igennem og se hvor meget jeg tjener udfra bestemte omsætninger. Der er ingen der sælger hvor de samtidig skal betale opad...

Når du spørger på indtjening hvad er perioden så? Og hvad sammenligner du med? For som jeg ser det, så er det de færreste der starter selvstændigt op i MLM som giver det samme ressourcer som hvis det var en traditionel forretning. Min timeløn da jeg startede tilbage i 1999 samt i 2004 var det første år 0, ja begge gange har det da været en investering på den anden side af 250t. At have så stor en investering gør jo at man ikke giver op så let, og 60 timers arbejdsuge let kan blive en realitet.

Men tallene er jo offentlige så man kan sagtes se hvor lave beløb der tjenes, problemet er bare at du ser ikke tidsforbruget, du ser ikke hvor længe de forskellige har arbejdet og i sidste ende kan du ikke se hvem der har lavet et halvhjertet "forsøg".

Men der er to typer mennesker i min MLM...Kunder og forretningsbyggere...Ingen sælgere...Og hvis der kom, ville det være deres "eget ønske". Jeg kan nævne en hel del af de øvrige firmaer der har det på samme måde.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 15:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Snakken om pyramidespil har vi haft så mange gange så jeg nøjes med at gøre det kort.

1. Der findes pyramidespil som ikke har produkter og kun er oprettet for at snyde folk til fordel for dem der startede.

2. Der findes selskaber som efterligner mlm og har fiktive produkter som ikke har den værdi som de sælges for.

3. Så er der mlm selskaber som er seriøse og har gode produkter. Disse er lovlige.

Kunsten er bare at vælge fra den sidste gruppe.

---------------------

Grunden til der er noget der er mlm opbygget er at det giver alm mennesker en mulighed for få en god forretning.

Det er enhver frit for om han/hun vil have et 8-16 job , starte en alm virksomhed eller starte som forhandler i et mlm selskab.

I et 8-16 job ved du hvad du har i posen og den eneste risiko er du kan blive fyret. Du ved hvad du har, men du skal heller ikke forvendte du bliver rig.

Egen virksomhed fint ... 60-70 timer om ugen er ikke unormalt og hvis så man var sikker på en fantastisk løn så valgte alle sikkert denne form. (hvis de lige har start kapitalen)

MlM er så til resten som vil prøve drømmen. Ingen er sikker på at tjene store penge men de mister kun tid. Man starter med sit normale job sideløbende uden risiko for at gå falit.

Det er rigtig 1 times alm slag = 1 time mlm salg

Du få 1 % af 100 personer i stedet for 100% af dit eget arbejde. Det gør en direktør jo også i et alm firma så her er der ingen forskel.

Men det der driver mange ind i mlm er at alle har mulighed for at blive direktør i ejer firma. Muligheden for direktør løn og selv bestemme arbejdstiden og hvem man vil arbejde sammen med.

Det er helt op til folk hvad de vælger Big Smile 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:53

Keld_J:

Snakken om pyramidespil har vi haft så mange gange så jeg nøjes med at gøre det kort.

1. Der findes pyramidespil som ikke har produkter og kun er oprettet for at snyde folk til fordel for dem der startede.

2. Der findes selskaber som efterligner mlm og har fiktive produkter som ikke har den værdi som de sælges for.

3. Så er der mlm selskaber som er seriøse og har gode produkter. Disse er lovlige.

Kunsten er bare at vælge fra den sidste gruppe.

---------------------

Grunden til der er noget der er mlm opbygget er at det giver alm mennesker en mulighed for få en god forretning.

Det er enhver frit for om han/hun vil have et 8-16 job , starte en alm virksomhed eller starte som forhandler i et mlm selskab.

I et 8-16 job ved du hvad du har i posen og den eneste risiko er du kan blive fyret. Du ved hvad du har, men du skal heller ikke forvendte du bliver rig.

Egen virksomhed fint ... 60-70 timer om ugen er ikke unormalt og hvis så man var sikker på en fantastisk løn så valgte alle sikkert denne form. (hvis de lige har start kapitalen)

MlM er så til resten som vil prøve drømmen. Ingen er sikker på at tjene store penge men de mister kun tid. Man starter med sit normale job sideløbende uden risiko for at gå falit.

Det er rigtig 1 times alm slag = 1 time mlm salg

Du få 1 % af 100 personer i stedet for 100% af dit eget arbejde. Det gør en direktør jo også i et alm firma så her er der ingen forskel.

Men det der driver mange ind i mlm er at alle har mulighed for at blive direktør i ejer firma. Muligheden for direktør løn og selv bestemme arbejdstiden og hvem man vil arbejde sammen med.

Det er helt op til folk hvad de vælger Big Smile 

Han skriver faktisk ikke som jeg læser det at det pyramide spil med pyramide spil ligne , det er ikke det samme

Alt det med drømme har vi vidste tit set her på amino.dk kig igennem hvad der har været af tråde før.

Bestemme arbejdes det gør alle iværksættere.

skriver ikke alle MLM er ulovlig

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:03

Jeg skal nok prøve at gøre det kort denne gang Wink

asgerfro:

Hej igen

Jeg syndes personligt ikke der er den store forskel om i får penge før eller efter personen der er rekruttere begynder at sælge. Jeg tror lidt at jeg laver en meget generel betragtning omkring ligheder som i så afviser på vegne af hele branchen fordi det ikke er det mest relevante i forhold til netop den MLM virksomhed i beskæftiger jer med. Det er jo faktisk for at være nuanceret at jeg gør meget ud af at forklare hvilke dele og hvornår jeg mener det kommer til at ligne et pyramidespil.

Jeg tror vi taler forbi hinanden?

Det jeg plæderer for er netop - at man IKKE laver en generel betragtning af BRANCHEN.  Det kan aldrig blive en fyldestgørende eller fair betragtning. Og HVIS man laver en generel betragning - så jeg er HELT enig i, at man nemt kommer til den konklusion, at branchen er lidt ulden i kanten. Wink 

Men sådan vil det være i MANGE brancher - hvis man laver en GENEREL betragtning - jeg nævner i flæng: boligmarkedet, mekanikere, SEO-firmaer, håndværkere, advokater etc. etc.

Hvis de virksomheder i arbejder med ikke bruger de dynamikker i ret høj grad så er ligheden med et pyramidespil ikke ret stor og det er jo godt. Man bliver heller ikke nazist fordi man bruger nogen af de samme retoriske tricks som en vis diktator så der er som udgangspunkt ikke noget galt i det. Det er bare vigtigt at være bevist om det så man ikke træder over en grænse uforvarende. Jeg arbejder selv med spildynamikker og bruger også lignede dynamikker i mit arbejde uden at det jeg laver bliver forkert af den grund.

Sandheden er at man så vidt jeg har forstået sagtens kan designe et MLM koncept der i realiteten er et pyramidespil. Det betyder ikke at alle MLM firmaer er pyramidespil men at det er en fare man skal holde øje med fordi det ikke er særlig smart at blive fanget i sådan et. Jeg er derfor ked af at alle fare totalt i flint hver gang nogen siger det højt i stedet for at forholde sig til det så det bliver lettere at pege de virksomheder ud der ligger langt ude i gråzonen.

Jeg "farer i flint" når folk (ikke dig - men generelt i dette forum) med det samme udråber en til at være en svindler med lav moral - bare fordi man er i MLM-branchen. Jeg indrømmer at det pisser mig af, at man komme med disse injurier (igen - ikke dig), og så bare fise ud af samtalen igen.

Mange gør det muligvis af nogenlunde de samme grunde som dig (hvis jeg har forstået dine grunde korrekt?) - nemlig at advare om, at der KAN være tale om pyramide, hvilket er helt i orden - men der findes altså mere subtile måder at gøre det på, end at starte med at tale nedsættende om hele branchen og dens forhandlere.

Men, som jeg nævnte tidligere - så er det forholdsvis nemt at undersøge, om et firma ER et pyramidespil, er PÅ GRÆNSEN til at være et pyramidespil, eller slet ikke har noget med pyramidespil at gøre.

Omkring forskellen på spil og forretning så er forskellen jo at spil økonomisk er et zero sum game. Det er forretning ikke! Det betyder at hvis du designer en MLM der meget belønner det at rekruttere kontra det at sælge så bliver det i realiteten et zero sum game fordi man ikke belønner folk for at gøre det som gør at virksomheden producere værdig nemlig at sælge produkter til kunder.

Og det er PRÆCIS sådan man gennemskuer, om noget er et pyramidespil. Hvis 50% eller mere af omsætningen kommer fra at tegne nye forhandlere op, så ER der tale om et pyramidespil. (forbrugerombudsmandens retningslinjer)

Og personligt vil jeg heller ikke have noget at gøre med de firmaer, der på papiret er lovlige, men som bevæger sig på grænsen af de 50%. Af samme årsag er jeg startet i et firma, der tjener 0% på at tegne nye forhandlere op.

Jeg taler på intet tidspunkt om alle i branchen men om hvad jeres forretningskoncept giver muglighed for. Man skal nok regne med at der er gode og dårlige folk i alle brancher. Det betyder at man kan forvente at nogen vil prøve at bruge koncepterne på den måde. Hvis ikke i indser det så giver i dem der måtte ønske at gøre det en beskyttelse som hverken i eller nogen andre er interesseret i.

Når jeg har en anke omkring hvad man tjener som MLM sælger så er det selvfølgelig kr/time eller $/time ellers vil det jo ikke være sammenligneligt. Jeg kan bare ikke se hvorfor en MLM sælger kan sælge mere pr. time i gennemsnit. Hvis han sælger det samme så og der skal betales penge til folk op i kæden så må der jo være nogen der får mindre. Mit gæt ville være at det var sælgeren!

Sælgeren tjener avancen på produkterne + han får provision af eget salg + han får provision fra salget i den organisation han har under sig. Hvordan kan du få det til, at han får mindre end andre i organisationen???

I et MLM-firma stiller firmaet desuden kundeserviceafdeling, lager, infrastruktur, brochurer, træning, kurser, hjemmeside mv. gratis til rådighed for sælgerne. Hvis lidt af "fløden" går til firmaet - så er det vel fair nok?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:32

Martin Slot:

asgerfro:

Hej igen

Der er ingen der forsøger at overbevise dig om det modsatte...Men så længe du snakker sælge... jamen så snakker vi forbi hinanden.

Jamen jeg tolker dit indlæg som et generelt MLM branche svar, derfor svarer jeg udfra mit kendskab til hele branchen. Ja der er desværre nogle jeg ikke syntes skal nævnes her, men jeg syntes de fleste bruger helt andre dynamikker.

Og jeg er direkte uenig med dig i at der ikke er forskel på at få penge før og efter folk begynder at "sælge". Det er jo netop det der er en af de store forskelle. Hvis en ny person ikke får noget omsætning, ja så har jeg "arbejdet" hjulpet gratis. Hvis jeg derimod har hjulpet personen til at tjene 20.000 kr. så belønner firmaet mig som tak for min hjælp.

De fleste MLM'ere som svarer angående pyramide ønsker jo bare at få afklaret problematikken, og forklare at rigtig MLM ikke er pyramide.

Ja der er desværre dårlige folk i alle brancher, og der er dårlige firmaer. Men konceptet handler i mine øjne om at skabe sig en god forretning og skabe en passiv indkomst. Det opnås ikke ved at udnytte koncepterne som du udtrykker...

Dit gæt er da fint nok, men jeg forstår det ikke udfra at du har læst vores svar...Der er generelt ingen der sælger for andre. Jeg kan til hver en tid sætte mig ned og kigge afregningsplan igennem og se hvor meget jeg tjener udfra bestemte omsætninger. Der er ingen der sælger hvor de samtidig skal betale opad...

Når du spørger på indtjening hvad er perioden så? Og hvad sammenligner du med? For som jeg ser det, så er det de færreste der starter selvstændigt op i MLM som giver det samme ressourcer som hvis det var en traditionel forretning. Min timeløn da jeg startede tilbage i 1999 samt i 2004 var det første år 0, ja begge gange har det da været en investering på den anden side af 250t. At have så stor en investering gør jo at man ikke giver op så let, og 60 timers arbejdsuge let kan blive en realitet.

Men tallene er jo offentlige så man kan sagtes se hvor lave beløb der tjenes, problemet er bare at du ser ikke tidsforbruget, du ser ikke hvor længe de forskellige har arbejdet og i sidste ende kan du ikke se hvem der har lavet et halvhjertet "forsøg".

Men der er to typer mennesker i min MLM...Kunder og forretningsbyggere...Ingen sælgere...Og hvis der kom, ville det være deres "eget ønske". Jeg kan nævne en hel del af de øvrige firmaer der har det på samme måde.

Han skriver kun det ligner pyramide spil ikke er pyramide spil

Han angriber ja ej , så hårdt som du skriver med videre formidler hvordan det ligner .

giver jer mange tips hvordan i kan forstå produktet

Dog en sammenligninger plejer jeg at sige man ikke skal sige i forum selv bruge ordet nazist , skal man være påpasseligemed alt skal forgå i venlig tone

I skal selvfølgelige se der står ligner mv. står pyramide spil

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:36

Allan I:

Jeg skal nok prøve at gøre det kort denne gang Wink

asgerfro:

Hej igen

Jeg syndes personligt ikke der er den store forskel om i får penge før eller efter personen der er rekruttere begynder at sælge. Jeg tror lidt at jeg laver en meget generel betragtning omkring ligheder som i så afviser på vegne af hele branchen fordi det ikke er det mest relevante i forhold til netop den MLM virksomhed i beskæftiger jer med. Det er jo faktisk for at være nuanceret at jeg gør meget ud af at forklare hvilke dele og hvornår jeg mener det kommer til at ligne et pyramidespil.

Jeg tror vi taler forbi hinanden?

Det jeg plæderer for er netop - at man IKKE laver en generel betragtning af BRANCHEN.  Det kan aldrig blive en fyldestgørende eller fair betragtning. Og HVIS man laver en generel betragning - så jeg er HELT enig i, at man nemt kommer til den konklusion, at branchen er lidt ulden i kanten. Wink 

Men sådan vil det være i MANGE brancher - hvis man laver en GENEREL betragtning - jeg nævner i flæng: boligmarkedet, mekanikere, SEO-firmaer, håndværkere, advokater etc. etc.

Hvis de virksomheder i arbejder med ikke bruger de dynamikker i ret høj grad så er ligheden med et pyramidespil ikke ret stor og det er jo godt. Man bliver heller ikke nazist fordi man bruger nogen af de samme retoriske tricks som en vis diktator så der er som udgangspunkt ikke noget galt i det. Det er bare vigtigt at være bevist om det så man ikke træder over en grænse uforvarende. Jeg arbejder selv med spildynamikker og bruger også lignede dynamikker i mit arbejde uden at det jeg laver bliver forkert af den grund.

Jeg "farer i flint" når folk (ikke dig - men generelt i dette forum) med det samme udråber en til at være en svindler med lav moral - bare fordi man er i MLM-branchen. Jeg indrømmer at det pisser mig af, at man komme med disse injurier (igen - ikke dig), og så bare fise ud af samtalen igen.

Mange gør det muligvis af nogenlunde de samme grunde som dig (hvis jeg har forstået dine grunde korrekt?) - nemlig at advare om, at der KAN være tale om pyramide, hvilket er helt i orden - men der findes altså mere subtile måder at gøre det på, end at starte med at tale nedsættende om hele branchen og dens forhandlere.

Men, som jeg nævnte tidligere - så er det forholdsvis nemt at undersøge, om et firma ER et pyramidespil, er PÅ GRÆNSEN til at være et pyramidespil, eller slet ikke har noget med pyramidespil at gøre.

Og det er PRÆCIS sådan man gennemskuer, om noget er et pyramidespil. Hvis 50% eller mere af omsætningen kommer fra at tegne nye forhandlere op, så ER der tale om et pyramidespil. (forbrugerombudsmandens retningslinjer)

Og personligt vil jeg heller ikke have noget at gøre med de firmaer, der på papiret er lovlige, men som bevæger sig på grænsen af de 50%. Af samme årsag er jeg startet i et firma, der tjener 0% på at tegne nye forhandlere op.

Sælgeren tjener avancen på produkterne + han får provision af eget salg + han får provision fra salget i den organisation han har under sig. Hvordan kan du få det til, at han får mindre end andre i organisationen???

I et MLM-firma stiller firmaet desuden kundeserviceafdeling, lager, infrastruktur, brochurer, træning, kurser, hjemmeside mv. gratis til rådighed for sælgerne. Hvis lidt af "fløden" går til firmaet - så er det vel fair nok?

Altså han skriver ikke det ligner pyramide spil mv., hvorfor skrive så meget , når det er ikke det i skal forsvar

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 17:35

Mikael christiansen:

Han angriber ja ej , så hårdt som du skriver med videre formidler hvordan det ligner .

Dog en sammenligninger plejer jeg at sige man ikke skal sige i forum selv bruge ordet nazist , skal man være påpasseligemed alt skal forgå i venlig tone

Hej Mikael

Jeg er godt klar over at han ikke mener det hele er pyramidespil, men når jeg er uenig med ham omkring at det overhovedet ligner, så giver jeg selvfølgelig et svar på dette.

Jeg mener sammenligningen stammer fra en forkert opfattelse.

Hvordan kan du mene det er tips, når produktet er opfattet forkert...Jeg tror ikke der er nogen MLM'ere der er herinde for at søge om hjælp til at forstå MLM, det er Amino slet ikke stedet for. Som alle andre siger, man skal hjælpe andre før man selv får hjælp...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:07

Martin Slot:

Mikael christiansen:

Hej Mikael

Jeg er godt klar over at han ikke mener det hele er pyramidespil, men når jeg er uenig med ham omkring at det overhovedet ligner, så giver jeg selvfølgelig et svar på dette.

Jeg mener sammenligningen stammer fra en forkert opfattelse.

Hvordan kan du mene det er tips, når produktet er opfattet forkert...Jeg tror ikke der er nogen MLM'ere der er herinde for at søge om hjælp til at forstå MLM, det er Amino slet ikke stedet for. Som alle andre siger, man skal hjælpe andre før man selv får hjælp...

Ærlighed jeg har bemærket i har ikke taget internet til jer endnu, så i har noget i må gøre seriøst og jeg prøver at ruske jer lidt op i skal slå alle de artikler wiki mv. så stærke er de ikke , i har bare nogle  svage hjemmesider , brand er vigtigt for at videre formidle sit produkt, man skal ligge nummer 1 på google mv.

Så dårlige er jeg ikke til engelske så jeg læser da alle engelske sproget hjemmesider, for at sige det lige ud i skal være bedre alle samme at formidle budskabet vis i er uenig med wiki mv.

for så lang tid i ikke gøre ingenting ud ad søgeord optimering og de artikler der snakker dårlige om jer ligger før jeres hjemmesider taber i internet kampen og jeres produkt i prøver at sælge bliver svære og sværere at sælge, da internet er blevet vigtigere og vigtigere og taber og taber den online kampagne, så et godt iværksættere råd tag dette internet seriøsest og kæmp det i mener i er berigtige til.

Prøv at have en passion at i vinder jeres videre formidler kampagne, så i kan vende udvikling og være en iværksættere der kæmper for sin sag, jeres hjemmesider for i er for svage til at vinde videre formidling kampen, giv ikke op , tag kampen op, og vind den internet kamp

Håber det giver mening og i begynder og sige fra idag er vi iværksættere

søgeord optimere jeres hjemmesider

husk bloggen hver dag om jeres emme

Husk motivation er vigtigt , for i mangler lidt , husk SEO ses første efter op til ½ år efter noget så kan det kan virke hårdt arbejde med det bære frugt til sidste

husk være aktive overalt videre formidle jeres produkt og forklare jeres viden giv aldrig op

her et par SEO tips der forklare hvor meget man selv kan gøre for at videre formidle sin hjemmeside http://www.amino.dk/forums/t/110067.aspx#731757

Fordi i wiki f.eks. og alle andre steder på internet står noget ligne dette her .

http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

FTC advarer "Ikke alle multilevel marketing planer er legitime. Nogle er pyramidespil. Det er bedst ikke at blive involveret i planer, hvor de penge, du gør er primært baseret på antallet af distributører du rekrutterer og dit salg til dem, snarere end på din til folk uden for planen, der har til hensigt at bruge produkterne. salg og anfører, at forskning er dit bedste redskab, der giver otte trin til at følge

Side 6 ud af 7 (67 indlæg)