Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par tanker

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld_J:

Allan det er ikke ulovlig at sælge til familie og venner så var tupperware vist lukket for mange år siden. Men det er god markedsføringsskik ikke at forsøge at prakke produkter eller forretning på venner og familie. Men kommer der en fra familien og spørger til et produkt så kommer man helt sikkert ikke i fængsel ved at sælge noget. Der bliver hver dag købt og solgt mange ting mellem venner lige fra huse, biler og hvad der ellers bytter hænder i samfundet.

Når Hr. Hansen åbner en butik i gågaden så starter han med at holder en Reception for venner og familie. Jeg har aldrig hørt om at politiet kommer og anholder nogen. Smile 

Hej Keld,

Den blev vist ikke formuleret helt korrekt den sætning, kan jeg godt se.

Det jeg egentlig svarede på - var denne kommentar fra Søren:

"Men en ting er helt klart, det er nemmere for mig at overbevise min familie, venner osv. at disse produkter strutter af sundhed, end det er for den lokale ekspeditent og det et er vel det der er essensen i MLM, eller hvad det nu hedder i dag, relationen og tilliden mellem to mennesker...."

Og så prøvede jeg at forkorte disse afsnit fra forbrugerombudsmanden:

"Efter Forbrugerombudsmandens opfattelse er vennehvervning som udgangspunkt i strid med god markedsføringsskik, hvis der er tale om hvervning afledt af egne økonomiske interesser.

En forbruger der kontaktes af en ven eller et familiemedlem, vil således ofte forholde sig mindre kritisk over for vennen eller familiemedlemmet end over for en henvendelse fra en fremmed erhvervsdrivende. Den, der henvender sig, vil imidlertid have nøjagtig de samme bevæggrunde som en hvilken som helst anden erhvervsdrivende, nemlig at forsøge at indfri egne økonomiske forpligtelser og opnå en gevinst."

Så altså - at OVERBEVISE familie og venner er i strid med god markedsføringsskik - derfor skal man umiddelbart trække følehornene til sig, hvis nogen selskaber decideret opfordrer til dette.

Men som jeg også skriver på min infoside: Når man pludselig er fuld af energi pga. sit nye kosttilskud, eller der begynder at komme gang i forretningen, så skal venner og familie nok selv komme og spørge, hvad der er årsagen - og så er det jo helt legitimt at informere om det. Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 16:29

Thomas Holst Frederiksen:
I dette tilfælde ville jeg også blot gøre op med sammenligningen der blev lavet tidligere hvor kaffe blev brugt som eksempel :)

Thomas, hvis du læser indlægget rigtig igennem, vil du måske opdage den ironi, jeg har skrevet den i.

Indlægget fra kaffe og co handlede om, at stort set alle MLM er er "banditter og svindler" og hvis man vender den om og skyder tilbage af samme skuffe, får man at vide, at man ikke kan tage kritik mm.

Jeg spørger så: "Hvem er det nu, der ikke kan tåle kritik?"

Jeg er altid parat til at tage en saglig diskussion, men ikke hvis man skyder løs, uden at vide reelt, hvad der er, man diskutyerer.

Michael

Fra Aabybro
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:26

Michael Dullweber:

Kaffe & Co:
Nå ja produkterne er også meget ens, det skal det helst være produkter fra helsehylden hvor vi kan snakke i en uendeligehed om de gode egenskaber som ingen kan bevise eller afvise, men en eller andet Ungarsk læge måske mener er gavnlig ved fuldmåne.  

Selv om jeg nu får sådan en over puklen, kan jeg ikke lade være med at kommentere dette.

For mig er kaffe en brun pløre der skal drikkes varm og som for mig ser ens ud.. Der findes to slags kaffe for mig, nogen jeg kan lide, og nogen jeg ikke kan lide. Der er mange  kaffeimportører, der reklamerer med at de kun har de bedste bønner, selvom ingen kan bevise eller afvise dette, men en eller anden dansk importør har udtalt sig om, at hans er de bedste, når pinse og påske falder på samme dag.

Jeg ved godt, at millioner af andre mennesker mener noget andet, og det er jeg utrolig glad for.

Michael

Touché!! :) Yes

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 00:04

Kaffe er altså ikke bare brunt vand, BKI og Gevalia er ikke i nærheden af Merrild 103 !!

MLM er ikke så meget anderledes end andet salg - vi skamroser og lovpriser alle sammen vores produkter og skulle forbrugerombudsmanden gå ind og forlange at det blev dokumenteret som loven siger, så kunne han godt ansætte 1000 mand extra.

Jeg har selv købt en MLM startpakke for 2500 for en del år siden (den er ikke pakket ud )

Grunden til at jeg købte den var fordi min genbo besøgte mig hver aften i 14 dage for at fortælle om hvor genialt produktet var.

Så for at spare på ovennævnte Merrild 103 -ja så købte jeg startpakken.

Jeg bryder mig ikke om MLM fordi at det som regl er familie og venner der står i første række når produktet skal sælges - jeg købte fordi det var naboen

Monse

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 00:50

Monse:

Kaffe er altså ikke bare brunt vand, BKI og Gevalia er ikke i nærheden af Merrild 103 !!

MLM er ikke så meget anderledes end andet salg - vi skamroser og lovpriser alle sammen vores produkter og skulle forbrugerombudsmanden gå ind og forlange at det blev dokumenteret som loven siger, så kunne han godt ansætte 1000 mand extra.

Jeg har selv købt en MLM startpakke for 2500 for en del år siden (den er ikke pakket ud )

Grunden til at jeg købte den var fordi min genbo besøgte mig hver aften i 14 dage for at fortælle om hvor genialt produktet var.

Jeg bryder mig ikke om MLM fordi at det som regl er familie og venner der står i første række når produktet skal sælges - jeg købte fordi det var naboen

Monse

haha...Det er jo det der er så skønt ved at være forskellige...Du foretrækker den ene kaffe, andre den anden, og osv.

Men jeg syntes det er lidt ærgerligt du skærer alle MLM firmaer over en karm, fordi du har et dårligt eksempel - grunden til at jeg siger et dårligt eksempel, er at der er rigtig mange selskaber hvor der kan startes op for peanuts. Og der er rigtig mange firmaer hvor det ikke handler om at sælge til hverken nabo, genbo, mor, far eller andre.

Flere af firmaerne giver forskellige former for returret, og var der en der havde købt produkter i min butik for 2500 uden at bruge dem, så ville jeg så sandelig foreslå at han/hun returnerede dem. For ca. 12-13 år siden fik jeg en præsentation af en forretning, den var ikke noget for mig. har fået mange præsentationer sidenhen, og de ændre sig, og forretningerne præsenteres vidt forskelligt.

Kan du fortælle hvorfor den er uåbnet? Hvad enten det er MLM eller anden branche, så vil de fleste nok blive lidt ærgerlige hvis der var solgt et produkt som var ubrugt og gemt af vejen. At købe for 2500 og så bare lade det stå...Det lyder som en vanvittig dårlig ide, ligegyldigt hvilken branche det er...

Jeg vil gerne have glade og tilfredse kunder der køber igen og igen. Det kan sgu ikke lade sig gøre hvis produkterne ikke er i orden.

Skamroser og lovpriser, forskellen er, i hvert fald med de mange forskellige MLM'ere jeg har snakket med, at alle fra start siger at man skal kunne stå ved sine ord, og hvis man ikke kan lide produkterne så frarådes man jo at starte i det bestemte firma.

Jeg kan ikke nikke genkendende til din MLM forklaring, men sådan er det, vi kan jo ikke alle være enige. MLM handler i mine øjne om at alle der vælger at investere i en MLM forretning skal supporteres og hjælpes. Men jeg har da taget "problemet" med familie og venner til mig, og har kun inviteret et fåtal af dem til at se på forretningen. Men jeg vil helt sikkert invitere flere af dem ind og lytte til muligheden EN gang...Der er ingen der skal overbevises om noget, der er ingen krav om køb af noget som helst, der er ikke noget der forsøges sælges gang på gang...

Det er jo heller ikke for sjov skyld at flere og flere højtuddannede og anerkendte personer taler rosende om denne forretningsmulighed.

Men rigtig mange af de folk der har succes har været skeptiske til at starte med. De har dog alle valgt at lytte til forretningen istedet for at se på et eller andet startkit som en nabo, søn, ven eller andet har introduceret (fejlagtigt).

Dengang jeg havde en 60-65 timers arbejdsuge, fik jeg mig et FitnessDK VIP medlemsskab, men nåede kun at få udleveret låsen inden det var udløbet. Så et FitnessDK medlemsskab gav mig intet, det virkede ikke.... og dog..hvis man ikke gør noget aktivt, så sker der intet.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 08:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Monse:

Undskyld jeg spørger - men hvad pokker har den historie med MLM at gøre?

Det eneste vi kan udlede af den historie er, at du har en pisse irriterende genbo - og muligvis, at du har for mange penge, hvis du gider ofre 2.500,- på at lukke munden på ham.

Hvad hvis det var en computer han havde solgt dig på den måde? Ville du så være irriteret på hele IT branchen??? Skype-Giggle

Monse:

Monse

Og det er fuldt forståeligt - men igen har det ikke noget med BRANCHEN SOM HELHED at gøre, at der render nogen rundt og sælger produkter til deres familie.

Som Martin også siger - så ser jeg ikke noget forkert i, at man fortæller om konceptet til et familiemedlem - EN gang.

Der findes jo også masser af forhandlere, hvor det både er mor, far og sønnike der er forhandlere - og som hygger sig med det - og de kan oven i købet hjælpe hinanden med forretningen.

Det kan jeg altså ikke se noget galt i.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 10:21

Familie og venner der presse ind skal også presses til at lave noget. Man kan tvinge hesten til truget men ikke til at drikke.

Derfor er ingen seriøse mlm'er som benytter sig af metoden med 14 hjemme besøg eller lign. 

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 10:37

Keld_J:

Familie og venner der presse ind skal også presses til at lave noget. Man kan tvinge hesten til truget men ikke til at drikke.

Derfor er ingen seriøse mlm'er som benytter sig af metoden med 14 hjemme besøg eller lign. 

Så fik vi da konstateret at der er minium 1 useriøs MLM'er  men da det er 3 år siden, kan det være han er afgået ved døden Confused

Monse

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 14:53

Det kan også være han er blevet klogere... Det er jo som bekendt ok at fejle men først dumt hvis men laver samme fejl to gange.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:45

Nu må i altså igang med den søgeord optimering på google så der kommer færre tråd med mudderkástning omkring MLM , godt nok tit jeg ser det , vis i søger ´på google mlm dukker der ekstrem meget dårligt op vis søger f.eks. ´vvs kommer der meste gode ting op , derved beskyt lidt mere jeres branchen end i gør lige nu jeg ville så gerne se færre tråde der ender sådan her

brand værdien på google mv er ´simpelthen afgørende for i slår igennem i danmark for alvor´, er som helhed branchen i skal kæmpe for

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)