Hej Keld, Den blev vist ikke formuleret helt korrekt den sætning, kan jeg godt se. Det jeg egentlig svarede på - var denne kommentar fra Søren: "Men en ting er helt klart, det er nemmere for mig at overbevise min familie, venner osv. at disse produkter strutter af sundhed, end det er for den lokale ekspeditent og det et er vel det der er essensen i MLM, eller hvad det nu hedder i dag, relationen og tilliden mellem to mennesker...." Og så prøvede jeg at forkorte disse afsnit fra forbrugerombudsmanden: "Efter Forbrugerombudsmandens opfattelse er vennehvervning som udgangspunkt i strid med god markedsføringsskik, hvis der er tale om hvervning afledt af egne økonomiske interesser. En forbruger der kontaktes af en ven eller et familiemedlem, vil således ofte forholde sig mindre kritisk over for vennen eller familiemedlemmet end over for en henvendelse fra en fremmed erhvervsdrivende. Den, der henvender sig, vil imidlertid have nøjagtig de samme bevæggrunde som en hvilken som helst anden erhvervsdrivende, nemlig at forsøge at indfri egne økonomiske forpligtelser og opnå en gevinst." Så altså - at OVERBEVISE familie og venner er i strid med god markedsføringsskik - derfor skal man umiddelbart trække følehornene til sig, hvis nogen selskaber decideret opfordrer til dette. Men som jeg også skriver på min infoside: Når man pludselig er fuld af energi pga. sit nye kosttilskud, eller der begynder at komme gang i forretningen, så skal venner og familie nok selv komme og spørge, hvad der er årsagen - og så er det jo helt legitimt at informere om det.
|
Thomas Holst Frederiksen:I dette tilfælde ville jeg også blot gøre op med sammenligningen der blev lavet tidligere hvor kaffe blev brugt som eksempel :)
Thomas, hvis du læser indlægget rigtig igennem, vil du måske opdage den ironi, jeg har skrevet den i.
Indlægget fra kaffe og co handlede om, at stort set alle MLM er er "banditter og svindler" og hvis man vender den om og skyder tilbage af samme skuffe, får man at vide, at man ikke kan tage kritik mm.
Jeg spørger så: "Hvem er det nu, der ikke kan tåle kritik?"
Jeg er altid parat til at tage en saglig diskussion, men ikke hvis man skyder løs, uden at vide reelt, hvad der er, man diskutyerer.
Michael