Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MaxiWeb - hvad ønsker du dig af et webhotel?

Side 9 ud af 10 (98 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:

Nej, problemet er europæisk og dansk lovgivning, nogle typer af følsomme data må godt ligge i EU, mens andre kun må ligge i Danmark, og langt de fleste må slet ikke forlade EU. Så er det i princippet fuldstændig ligegyldig om dataerne er krypteret eller ej, hvis de ikke ligger fysisk der hvor lovgivningen tillader det.

Men Azure har da datacentre i europa, mener det er Irland og de har er igang med at bygge i Sverige. Men selvfølgeligt hvis det skal være i Danmark, så må man jo vente til de kommer der, eller at lovgivningen bliver opdateret.

Mads Madsen:

Nu snakker Du om at I vil flytte jeres Shop system ud i skyen, så er jeg nød til at spørge, har i undersøgt om i reelt må opbevare jeres kunders regnskabsmaterialer (Order, fakturaer mm.) i skyen? :-)

Jeg kan ikke forestille mig at vil give nogle problemer, der er jo iforvejen en del internationale shopsystemer som har en del danske kunder f.eks. Shopify.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:19

Lundsby:

Men Azure har da datacentre i europa, mener det er Irland og de har er igang med at bygge i Sverige. Men selvfølgeligt hvis det skal være i Danmark, så må man jo vente til de kommer der, eller at lovgivningen bliver opdateret.

Nå men så fik vi afgjort det er ikke relevante for de fleste webshops og web ejer vis jeg forstår dig korrekt har de ikke server i Danmark og de fleste der har hjemmesider i Danmark har kunder i Danmark og afstand til server til kunder betyder lidt hvor hurtigt siden oploades

Takker så blev jeg det klogere , jeg ved dog ikke hvorfor du tog dette emme frem da du kender der er ekstrem mange web ejer der går meget op i hvor server er placeret

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 14:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

Mads Madsen:

Nu snakker Du om at I vil flytte jeres Shop system ud i skyen, så er jeg nød til at spørge, har i undersøgt om i reelt må opbevare jeres kunders regnskabsmaterialer (Order, fakturaer mm.) i skyen? :-)

Jeg kan ikke forestille mig at vil give nogle problemer, der er jo iforvejen en del internationale shopsystemer som har en del danske kunder f.eks. Shopify.

Bogføringslovens §12 er meget klar på det punkt:

§ 12. Regnskabsmaterialet skal opbevares her i landet, jf. dog stk. 2-4.

Stk. 2.. Regnskabsmaterialet for indeværende og forrige måned kan opbevares i udlandet, såfremt den bogføringspligtige

1. sørger for at opbevare materialet i overensstemmelse med denne lov,
  2. til enhver tid kan fremskaffe materialet og
  3. opbevarer beskrivelser af benyttede systemer m.v. og eventuelle nødvendige adgangskoder m.v. i Danmark, således at offentlige myndigheder til enhver tid er i stand til at skaffe sig adgang til materialet, jf. § 15.

Stk. 3. Interne og eksterne bilag for den bogføringspligtiges aktiviteter i udlandet kan opbevares i det pågældende udland i hele opbevaringsperioden, jf. § 10. Øvrigt regnskabsmateriale for den bogføringspligtiges aktiviteter i udlandet kan under de samme betingelser opbevares i det pågældende udland for indeværende og de foregående tre måneder. Bestemmelserne i stk. 2, nr. 1-3, finder tilsvarende anvendelse.

http://www.kgn.dk/p20.asp

Men mit spørgsmål blev vist også lidt misvisende, da det reelt ikke er jer der sidder med lorten, men jeres danske kunder. Det beklager jeg! :-)

§ 12. Regnskabsmaterialet skal opbevares her i landet, jf. dog stk. 2-4.

Stk. 2.. Regnskabsmaterialet for indeværende og forrige måned kan opbevares i udlandet, såfremt den bogføringspligtige

1. sørger for at opbevare materialet i overensstemmelse med denne lov,
  2. til enhver tid kan fremskaffe materialet og
  3. opbevarer beskrivelser af benyttede systemer m.v. og eventuelle nødvendige adgangskoder m.v. i Danmark, således at offentlige myndigheder til enhver tid er i stand til at skaffe sig adgang til materialet, jf. § 15.

Stk. 3. Interne og eksterne bilag for den bogføringspligtiges aktiviteter i udlandet kan opbevares i det pågældende udland i hele opbevaringsperioden, jf. § 10. Øvrigt regnskabsmateriale for den bogføringspligtiges aktiviteter i udlandet kan under de samme betingelser opbevares i det pågældende udland for indeværende og de foregående tre måneder. Bestemmelserne i stk. 2, nr. 1-3, finder tilsvarende anvendelse.

Mads Madsen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:33

Hej Mads

Nej, det er der som sådan ikke noget problem i for hverken os eller vores kunder. Det vi håndterer er jo ikke omfatte af bogføringsloven, da det reelt ikke er kundens regnskab vi håndterer.

Det eneste vi gør er at styre ordre, priser etc. selve bogføringen og regnskab håndteres f.eks. i e-conomic eller C5.

PS: Jeg sætter står pris på din kritiske tilgang til tingene.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:41

Hej Mikael

Som sagt er der ikke noget der forhindre danske webshop ejere i at bruge udenlandske server, det er relativt udbredt idag med f.eks. Shopify.

Hvor webserveren står kan havde indflydelse på SEO, hvis man er ude i et ekstremt konkurrence præget marked kan det være relevant.

Så det er klart at vi primært henvender, der har en substantial kommercial fordel af at kunne springe programmøren over.

Det vil typisk være i forhold til en besparelse på konstruktionen af sitet eller at mulighed for kontinuerligt at forbeder sit site, giver ekstra på bundlinien.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:48

Lundsby:

Hej Mikael

Som sagt er der ikke noget der forhindre danske webshop ejere i at bruge udenlandske server, det er relativt udbredt idag med f.eks. Shopify.

Hvor webserveren står kan havde indflydelse på SEO, hvis man er ude i et ekstremt konkurrence præget marked kan det være relevant.

Så det er klart at vi primært henvender, der har en substantial kommercial fordel af at kunne springe programmøren over.

Det vil typisk være i forhold til en besparelse på konstruktionen af sitet eller at mulighed for kontinuerligt at forbeder sit site, giver ekstra på bundlinien.

Folk der går i billigt og kun billigt vælger dem og går meget længere oploade hastighed der vil altid findes folk der ikke går op i kvalitet og kun tænker billigt

Tænk positive og videre formidle hvornår de har server i danmark i stedet snakker løs om andet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Skrevet kl. 14:59

Lundsby:

Nej, det er der som sådan ikke noget problem i for hverken os eller vores kunder. Det vi håndterer er jo ikke omfatte af bogføringsloven, da det reelt ikke er kundens regnskab vi håndterer.

Det eneste vi gør er at styre ordre, priser etc. selve bogføringen og regnskab håndteres f.eks. i e-conomic eller C5.

Er det ikke sådan både og, for jeres kunder?

Det kunne jo godt tænkes at nogle af jeres kunder var af den dovne type, de kunne f.eks. tage et print af dagens omsætnings oversigt, og kalde det bilag 1, oversigten indeholder så en liste af ordre numre, salgspris, moms mm. og bogføre den totalle omsætning i e-conomic eller ligende.

Jeres kunde bliver så hivet til torskegilde, og Skat ønsker at se alt der er referede til i bilag 1, Skat finder så ud af at det ligger online hos jer.

Tror du ikke det kunne give problemer for jeres kunde?

Overstående eksempel lyder måske tåbeligt, men det er lovligt at føre regnskab på den måde, så længe det referede kan hentes frem igen. Jeg har set op til flere virksomheder som gør dette, det er ikke noget revisorer er just glade for, og de fraråder det også (Hvis jeres revisor ikke gør det, så fyr ham på stedet).

Det store spørgsmål er selvfølgelig, hvad dækker betegnelsen "regnskabsmateriel" over? Jeg fortolker det selv som alt der skal bruges for at genskabe et regnskab.

Lundsby:

PS: Jeg sætter står pris på din kritiske tilgang til tingene.

Jeg er nogen gange lidt for kritisk / over fortolkene, men så er det jo godt at man kan diskuter det lidt. :-)

Mads Madsen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:00

Hej Mikael

Jeg kan ikke forestille mig at du vil mærke hastighedsforskelle på om vi hoster fra Danmark eller Sverige.

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med folk går i billigt, og jeg kan forsikre dig om jeg ikke selv går i billigt, stortset alt hvad jeg har på er købt hos Strøm på Strandvejen. Det er lækre sager Mauro Griffoni, Commes des Garcons etc. lækkert, men dyrt.

Der hvor CloudSprout er smart er at de sætter folk flere skud for pengene, jeg mener at du i dit eget projekt har prøvet en del forskelligt og resultatet er sikkert blevet bedre hver gang, i værste fald case har du lært noget.

Det CloudSprout gør er bare at sætte dig istand til af lave flere forsøg, for sammen budget. I de fleste tilfælde giver det bedre resultater. Og ja, hvem vil ikke havde et bedre website/shop.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:07

Mads Madsen:

Det kunne jo godt tænkes at nogle af jeres kunder var af den dovne type, de kunne f.eks. tage et print af dagens omsætnings oversigt, og kalde det bilag 1, oversigten indeholder så en liste af ordre numre, salgspris, moms mm. og bogføre den totalle omsætning i e-conomic eller ligende.

I det tilfælde ville bilag 1 selvfølgeligt være en del af regnskabet, men det ville ikke havde noget med vores system at gøre. Man kan selvfølgeligt sige at det er heldigt i forhold til mange andre billag, at man hvis billig 1 skulle være bortkomme eller havde brug for uddybning, så kan det fremskaffes via vores system. Prøv det samme med en mad-bon fra et typisk take-away sted :-)

Den bedste måde, at overbevise sig selv om at vi ikke er indbefattet af loven, er at erstatte os med Gmail (eller anden provider).

Så en kunde for en ordre pr. e-mail, han printer den og kalder den billag 1, og den igår i hans regnskab. Men der er ikke noget krav om at han ikke må slette mailen eller hvor i verden den må befinde sig! Det samme gælder vores system!

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Skrevet kl. 15:27

Lundsby:

I det tilfælde ville bilag 1 selvfølgeligt være en del af regnskabet, men det ville ikke havde noget med vores system at gøre. Man kan selvfølgeligt sige at det er heldigt i forhold til mange andre billag, at man hvis billig 1 skulle være bortkomme eller havde brug for uddybning, så kan det fremskaffes via vores system. Prøv det samme med en mad-bon fra et typisk take-away sted :-)

Problemet ligger i at han udskriver en liste, og ikke de enkelte ordre. Han skulle jo reelt udskrive hver enkelt ordre han har modtaget for at kunne dokumenter at bilag 1 referer til faktiske ordrer han har modtaget, og disse ligger vel under bogføringsloven?

Lundsby:

Den bedste måde, at overbevise sig selv om at vi ikke er indbefattet af loven, er at erstatte os med Gmail (eller anden provider).

Jeg prøver heller ikke at overbevise at I er underlagt bogføringsloven, men at jeres danske kunder er det. Jeg beklager igen at mit første spørgsmål var lidt misvisende. :-)

Lundsby:

Så en kunde for en ordre pr. e-mail, han printer den og kalder den billag 1, og den igår i hans regnskab. Men der er ikke noget krav om at han ikke må slette mailen eller hvor i verden den må befinde sig! Det samme gælder vores system!

Han er også underlagt bogføringsloven, og det er derfor hans ansvar at bilaget er opbevaret korrekt, og hvis det kun ligger hos Gmail, dvs. han ikke har udskrevet den, men evt. flyttet den til en ny mappe på hans Gmail, så er den ulovligt opbevaret. :)

Mads Madsen

Side 9 ud af 10 (98 indlæg)