Vi har pt. 3 varetægtsfængslede svenskere siddende i Glostrup. Deres plan var at slå så mange ihjel som muligt på 20 minutter med en maskinpistol og et andet skydevåben. De havde 100 plasticstrips til at binde deres ofre som de så ville skære halsen over på.
I København sprang en islamist sig selv i luften på Hotel Jørgensen. USA afslørede for nyligt et nært forestående terrorangreb.
Den somaliske øksemand er på sin vis en undtagelse, fordi han gik målrettet efter pensionisten Kurt Westergaard. Alle de andre ville slå flest mulige uskyldige og tilfældige ihjel - og for hvad? For en tegning, men hverken en Roald Als-tegning af Pia Kjærsgaard der kommer ud af røven på en ræv som en bændelorm eller en tegning af israelere som Hitler/nazister, der dræber muslimske børn for sjov - de er jo dagligdag. Nej, en 'krænkende' tegning.
Min despekt for jeres belejlige principløse holdning om, at en tegning på nogen måde skulle retfærdiggøre vold og mord mod sagesløse, er usigelig stor. Ligesom en masse andre, føler jeg mig derudover personligt krænket over Hizb-ut-Tahrirs debatmøde i Den Sorte Diamant, men hvis en hjemvendt veteran gik amok med et automatvåben, ville jeg ikke fyre en "new speak" svada af om, hvordan de selv 'leger med ilden' og 'spytter på andre' osv.
Jeg beskylder jer naturligvis ikke for at støtte vold - det ville være for simpelt. I synes såmænd bare ytringsfrihed kommer an på hvad man ytrer i den konkrete situation. Så hvis Vatikanet f.eks. havde til skønnet mord på tegnere og journalister i forbindelse med pædofil-sagerne - så kunne de måske have fået jeres forståelse og opbakning. I stedet måtte de bare finde sig i det.