Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Din mening om Muhammed tegningerne (3 spørgsmål)

Side 9 ud af 18 (179 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucky Charm:

4 spørgsmål ;)

giver en rigtig lang tråd :-(

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:18

@Thomas:

Du roder rundt. Jeg har ikke skrevet 'noget personligt'. Du skriver først et indlæg om at du ikke vil skrive indlæg. Dertil svarer jeg (standard svar) at man skal framelde sig debatter i stedet for at skrive til andre de ikke skal skrive. Du skriver så nu dét indlæg du først skrev du ikke ville skrive. Forvirret?! Min pointe er alene at man kan læse/skrive som man lyster, men det er formålsløst at skrive til andre de ikke skal skrive.

Hvad angår 'kujon', så går kommentaren i hovedparten på den snævre økonomiske egen-interesse der er vigtigere for brugeren, end dé værdier og principper millioner af mennesker har givet deres liv for. Disse frihedsværdier er hele grundlaget for forbedringer i levestandarden for milliarder af mennesker og vi har (blot i kraft af vores alder) bare fået dem overdraget - vi kan ikke tillade os at handle med dem.  Ytringsfrihed, oplysning, uddannelse, frihed hænger sammen og vi er alle så heldige vi har fået det foræret helt fra folkeskolen.

Jeg og Lagersalg har diskuteret dette før, så jeg er stadig rystet uden at være overrasket:

Lagersalg123 - JEN:
Reaktionerne var kraftige fordi provokationerne var ualmindeligt dumme, og derfor er det helt på plads at vise sin afmagt og holdning ved at afbrænde Dannebrog og angribe ambassader.

Den danske ambassade er dansk territorie og den syriske regering iværksatte angrebet. Man kan så drage sine egne konklusioner, men det er vist kun i Danmark nogen tror denne krigshandling skyldes en tegning.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:21

Peter Lauge:

Jeg har også svaret på skemaet. Held og lykke med projektet.

Og til alle jer, som nu har voldtaget denne tråd med jeres holdninger og meninger om hele verden - I gør alle sammen Amino til et dårligere sted at komme!

Trådstarter lægger ikke op til nogen debat. Så skriv dog nogle PM's hvis I syntes folk er nogle tosser. Husk at alt vi skriver her på Amino, kan læses af fremtidige arbejdsgivere m.v.

PET følger sikkert også med :-)

PS/ hvis du føller dig trådt på af mit indlæg her - så skriv mig en PM!

klart der var ikke bare en lille debat den gang der kom disse billeder    http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/346560:Anmeldelser--Ensidig-propaganda-forklaedt-som-fin-forskning

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:22

Amaris Charvell:

Nu havde jeg egentlig også besluttet at holde mig udenfor debatten, men det her må jeg altså lige kommentere på. Lagersalg, du skriver i dit svar til Thomas:

Lagersalg123 - JEN:
Din og enkelte andres holdninger her, viser at der desværre stadig findes mennesker som ikke kan eksistere i fredelig sameksistens med respekt for andre

Lige over dette skriver du:

Lagersalg123 - JEN:
Reaktionerne var kraftige fordi provokationerne var ualmindeligt dumme, og derfor er det helt på plads at vise sin afmagt og holdning ved at afbrænde Dannebrog og angribe ambassader.

Du prædiker fredelig sameksistens i samme åndedrag som du argumenterer for det legale i at angribe ambassader (og dermed mennesker), fordi man føler sig afmægtig? Jeg undres virkelig over hvordan du retfærdiggør dette overfor dig selv, for jeg har unægteligt noget svært ved at få øje på logikken?

Vold er aldrig en acceptabel løsning i min verden, uanset hvor krænket og afmægtig du måtte føle dig. En ting er volden, en anden ting er de tegninger der efterfølgende kom fra muslimske hænder, der antyder at Holocaust er en skrøne. At de fra Vestens side blev kaldt "unødigt sårende" og at JP, al ytringsfrihed til trods, ikke har ønsket at trykke disse, samt at visse muslimske grupper kaster med sten når de selv bor i glashus, synes jeg blot viser hvor stor dobbeltmoralen er på begge sider, og hvor stupid hele den sag egentlig er.

"Jamen mor, han startede", holder vist op med at være en legitim undskyldning lige omkring børnehavestadiet?

~ Amaris

Du tager tingene ud af kontekst.

I bl.a. Danmark hvor vi er bedre uddannede, der er det kotume at reagere anerledes end illiterære gør.

Illiterære, som en ganske stor del af demonstranterne var/er, har ikke samme uddannelse, intellekt eller almen dannelse og derfor er deres adfærd anerledes og samme med deres reaktionsmønster.

Ige, ligesom Thomas, der sætter du tingene i perspektiv udfra DINE holdninger og DIN opfattelse og lader hånt om hvad muslimerne har af opfattelse. Muslimerne føler det ganske krænkene at profeten bliver afbilledet og i særdeleshed samtidig med at profeten udstilles som terrorist.

Og undlad helst det pseudopædagogiske han sagde hunsagde de gjorde, det hører ikke til i en debat ofr intellektuelle eller intelligente mennesker.

Din holdning til vold som middel, er sagen uvedkommende.

Men det interessante er, at ingen af jer kommenterer det som er roden til al ondskaben, nemlig Israels besættelse.

Så få nu fokus væk fra de få flagafbrændinger og bygningsfald, problemet er et helt andet sted, og hvis ikke I ved det, så er det jo ligemeget med debatten :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:22

Mads:

Jeg tror sgu at danskerne er intelligente nok til at trække på skuldrene af det.

Ja og det kan vel ses på stemme tilslutningen til DF...

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:30

Jesper:

Den danske ambassade er dansk territorie og den syriske regering iværksatte angrebet. Man kan så drage sine egne konklusioner, men det er vist kun i Danmark nogen tror denne krigshandling skyldes en tegning.

Du har fuldstændig ret i, at et angreb på en ambassade er en overtrædelse af det pågældende lands suverænitet og i princippet en krigserklæring.

Men hvis et land er af den indstilling, at man grundet en grundlovssikret paragraf, så for altid vil være forskånet for reaktioner som udføres grundet decideret hån overfor befolkningsgrupper, så er det naivt.

Men flagafbrændinger og ambassade nedbrændinger sket som reaktion på den kraftige hån man udsatte en gruppe mennesker for, derfor reaktioner. Præcis ligesom det sker i Tunesien og Ægypten. Reaktionerne skyldes afmagt, og så tages der ikke hensyn til om det er den ene eller anden form for bygning, men Ben Ali skal nok ikke rejse tilbage til Tunesien foreløbig, og slet ikke med sin kone, og Mubarak er snart fortid i Ægypten.

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:34

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

jeg forstår ikke helt hvad du mener med der har været ekstrem mange grove tegninger over statsmister jesus der ikke engang har givet en lille debat vil er bare anderles http://hage.dk/wpcontent/uploads/08_11_11_sat_deb.jpg

http://www.polemiken.net/?paged=146

http://www.bjerggaard.dk/?tag=tegninger

jeg må erkende nogle af billeder er langt grovere og hvad de har skabt ingen debat , vil du have endnu nogle mere perverse sammenligner kan jeg godt sende nogle flere

Har aldrig skrevet noget om andet en Mohammed tegningerne. Og det kan ikke sammenlignes med karikaturer af en statsminister.

Statsministeren repræsenterer ingenting i forhold 1/3 del af verdens befolkning.

Der er ganske enkelt kulturelle forskelle og der findes desværre mennesker i denne verden som ikke kan acceptere disse forskelle og leve side om side i ro og fred.

må heller okay synes ellers den måenden i billedet giver en vis sammenligning med vis krig samme med pia kjærgaard http://blog-dyn.tv2.dk/nitakrist/entry301712.html og http://www.lwo.dk/uffemann.jpg men kan sagtens poster nogle flere vis du ikke synes disse er grove nok der findes kun et par 100.000 på nettet

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:39

Mikael christiansen:

må heller okay synes ellers den måenden i billedet giver en vis sammenligning med vis krig samme med pia kjærgaard http://blog-dyn.tv2.dk/nitakrist/entry301712.html og http://www.lwo.dk/uffemann.jpg men kan sagtens poster nogle flere vis du ikke synes disse er grove nok der findes kun et par 100.000 på nettet

Jeg forstår ikke hvad du mener Michael. Og er ligeglad med karikaturer af alle andre, det er ikke det som vi snakker om.

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:45

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

Jeg forstår ikke hvad du mener Michael. Og er ligeglad med karikaturer af alle andre, det er ikke det som vi snakker om.

grunden vi kan sammenligne med hitler med en anden uden det medføre den vilde debat i og andre ekstrem grove seksuelle , og kan lave grove sammenligninger med jesus uden det medføre den vilde debat , muhammed tegninger medført stor debat uden de var samme karakter grovhed , jeg fatter ikke den vilde reaktion når man tænker det var karikaturer tegninger og når tegnet langt grovere af andre personer , vi er simpelthen forskellige i sådan grad at man ikke fatter det , deres tegninger mod os og sammenligninger gav ingen hård reaktion

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:
Du har fuldstændig ret i, at et angreb på en ambassade er en overtrædelse af det pågældende lands suverænitet og i princippet en krigserklæring.

Det er en krigshandling - ikke kun i princippet.

Det var, som vi også vidste i forvejen, iværksat af den syriske regering.

Du har tidligere udtrykt din accept for mordforsøg mod Westergaard og nu for for krigshandlinger mod Danmark - angiveligt på grund af tegninger - derfor har vi intet at diskutere. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 9 ud af 18 (179 indlæg)