Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Din mening om Muhammed tegningerne (3 spørgsmål)

Side 6 ud af 18 (179 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trådstarter har ikke bedt om en debat. 

Og du skriver så i stedet et debatindlæg om, at 'du ikke vil skrive et debatindlæg'...!

Meld dig fra debat-tråden - så er problemet løst.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 18:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

I mener ikke at det er en større unødvendig provokation at brænde Danebrog og danske ambassader af, end at trykke et par tegninger i en avis?

Det er reaktionens omfang i reagerer på, ikke tegningerne. Var der intet sket, havde vi ikke haft denne dialog. Årsagen til krisen var ikke tegningene men reaktionen herpå, som blev til en katalysator for alt den elendighed mellemøsten lever under, i vid udstrækning.

Det blev til en klar optegning mellem øst og vest, som alle kunne forstå tydeligt.

Det fortæller noget om hvor middelalderlig en verden vi stadig lever i, når fantasi historier kan blive årsag til så voldsomme reaktioner.

Jo større kirker Katolicismen byggede, desto mere rigtig og ægte blev deres gudsbevis for befolkningen. Det er en selvforstærkende ironi at jo hårdere du reagerer på noget, desto mere rigtig føles det.

"Bare fordi du føler dig trådt på, er det ikke ens betydende med at du har ret" Gervais.

God søndag.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:29

Jesper:

TT Tekstforfatter:
Trådstarter har ikke bedt om en debat. 

Og du skriver så i stedet et debatindlæg om, at 'du ikke vil skrive et debatindlæg'...!

Meld dig fra debat-tråden - så er problemet løst.

Et debatindlæg? Hvordan lægger mit indlæg op til debat?

Jeg skrev ikke et debatindlæg. Jeg kommenterede Michael's indlæg; han skrev noget i stil med, at det var bedre at kommentere Mohammedtegningerne med sin egen personlige mening i stedet for bare at skrive "Done!" Og det var præcis, hvad jeg havde gjort - hermed blev det mere personligt. Men det var et bevidst valg. Fordi trådstarter bare ønskede, at vi besvarede hans spørgeskema. Det betyder dog ikke, at jeg har ikke har min egen personlige og noget mere uddybende mening om Mohammedtegningerne.

Og så skal du i øvrigt ikke bede mig om at "melde mig" fra denne tråd. Jeg skal nok selv bestemme, hvor jeg skriver, og hvad jeg skriver. 

At du kalder en anden person i denne tråd for en "kujon" fordi, han ikke gider at gå ind i en længere diskussion til trods for, at han allerede har udtrykt sin mening klart og tydeligt, dét siger alt om dig. Kalder du dét en debat? At nedgøre andre fordi, de ikke er enige med dig? Vorherrebevares!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:37

Thomas Sindberg:
Det fortæller noget om hvor middelalderlig en verden vi stadig lever i, når fantasi historier kan blive årsag til så voldsomme reaktioner.

Det er ikke en gang løgn. Jeg hørte en gang om fantasihistorier om masseødelæggelsesvåben, der førte til invasion af et land.

De reelle tabstal kendes ikke, men de tal som vi kender stammer fra dem der invaderede landet, så de er nok ikke helt nøjagtige. De siger ca. 110.000 døde, og ca. 180.00 sårede.

Langt de fleste af disse, er civile...

At tingene kan gå sådan i en del af verden, hvor mange hverken kan læse eller skrive, kan vel heller ikke overraske. Folk bliver nød til at stole på dem der kan, eller i hvert fald siger at de kan. de har en magt, som vi nok ikke helt kan forholde os til herhjemme.

Jeg har ikke noget problem i at de render og brænder Dannebrog af, og det går jeg heller ikke ud fra at der er mange andre danskere der har. Det går under ytringsfrihed.

Jeg er til gengæld ikke så vild med at de brændte ambassader af, og gik rundt i gaderne og ledte efter danskere, for der er vi ude i at skade andre fysisk.

Du har ret i at vi ikke ville have denne dialog, hvis der ikke havde været en reaktion. Men der kom ret hurtigt en langt mildere reaktion, og den kunne man have været anstændig nok til at tage hånd om. Så var det nok ikke kommet så vidt.

Så jeg bebrejder ikke så meget tegningerne, som den manglende vilje til dialog med folk der tydeligt gør klart, at de føler sig krænkede. Og det har ikke så meget med konsekvenserne at gøre, men mit generelle menneskesyn.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:02

Martin Dyrhøj:
Hvis du ville bruge få minutter på at svare på disse 3 spørgsmål vil jeg blive meget taknemmelig: http://www.surv

Men for at vende debatten tilbage til spørgeskemaet, så har jeg et stort problem.

Jeg anerkender at folkeskolerne får skåret i bevillingerne, og jeg må nu konstatere at det har taget så meget overhånd, at eleverne ikke bare har lidt problemer med at læse og skrive.

Det er tydeligvis også gået ud over de matematiske evner.. :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 19:03

igang:
Så jeg bebrejder ikke så meget tegningerne, som den manglende vilje til dialog med folk der tydeligt gør klart, at de føler sig krænkede.

Jeg er "krænket" over at brandvæsen, redningsberedskab og politi ikke kan køre ind i Volsmose, jeg er "krænket" over at en tenniskamp mellem Israel og Sverige skulle spilles foran tomme tribuner på grund af palæstinensere i Sverige, og jeg er "krænket" over en masse af lignende historier. Men jeg brænder ikke bygninger af, slår mennesker ihjel, brænder flag af. Men lad os da endelig synes at det er rimeligt at gå amok over et par tegninger, og bare tie stille over den stigende jødeforfølgelse i både Danmark og Sverige.

igang:

Jeg er til gengæld ikke så vild med at de brændte ambassader af, og gik rundt i gaderne og ledte efter danskere, for der er vi ude i at skade andre fysisk.

Det er du simpelthen "ikke så vild med" :-)

Jeg havde egentlig ikke regnet med at blande mig i denne debat, også fordi det jo egentlig ikke er det trådstarter lægger op til, men jeg kan ikke lade være, når vi er åh så selvretfærdige, og skal være så sk***forstående, når der samtidig foregår forfølgelse af kristne og jøder i muslimsk dominerede områder.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 19:06

Mikael christiansen:

Johnny Nielsen:

Hvorfor ikke lade manden beholde sin tråd i fred, så han kan få nogle besvarelser ?

jeg kunne godt ønske mig feedback hvorfor du ønsker at stoppe denne tråd kan se du har givet mig minus jeg synes det var forkert du ønsker han ikke får mange svar som muligt, med forstår meste dit kommentar i tråd som dansk humor at det er bedre han bumper tråden 50 gange vis skulle have et rimelig antal svar til sit spørge skema eller din kommentar fordi du synes det er en dum undersøgelse , minus har du givet fordi jeg kommenter dette du skrev lige oven over jeg synes det er en debat tråd

Det er en debat tråd på et forum og han kan sikkert bruge noget af den respons i tråden da det er omkring hans emme , jeg skriver f.eks. skriver at tegninger er det samme som f.eks. http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/anders-hulemand-fogh-som-anmelder/?id=16177120 de forstår bare ikke vores humor og dansk humor skal man forstå at de ikke er alvorligt ment med de tegninger

Ps. vis ingen skrev noget i tråden mere end done , vil debat døde ud , derved komme færre gange øverste op der vil svare ham så han kan både læse det han synes er godt og glæde sig over han får flere svar grundet der er en lille debat om emmet , ved ingen debat  ja det betyder færre svar derved ikke nok til det er en værdig undersøgelse , ellers skulle han lav 50 bump og det giver slet ingen viden om emmet ,

så lad os alle give vores viden videre om dette emme alle amino.dk bruger og lad ham få succes med denne spørge skema undersøgelse

Michael et kort svar.

Det helt korte, er at trådstarteren beder om at få svar i sit spørgeskema, og ikke lægger op til en debat om det.

Min mening er besvaret i trådstarterens skema, og den er min egen.

Desuden har jeg heldigvis været på arbejde, og kommer tilbage og ser du har givet mig minus (fred være med det) , men syntes det er dårligt du gør det, så det blev en bytter (ingen stjernekrig herfra, da jeg er ligeglad med dette)

Hvis du vil sige/skrive mere om dette, så skriv venligst en Pm. , så skal jeg nok svare når jeg har tid.

OG min mening er stadig: overlad tråden til trådstarteren.

Forsat god Søndag

Fra Randers
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 137
Fra  Protection Group Danmark Skrevet kl. 19:15

Sådan, held og lykke med projektet Smile

Stiksikre veste, skudsikre veste mm. Se protectiongroup.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:22

Johnny Nielsen:

Mikael christiansen:

Johnny Nielsen:

Hvorfor ikke lade manden beholde sin tråd i fred, så han kan få nogle besvarelser ?

jeg kunne godt ønske mig feedback hvorfor du ønsker at stoppe denne tråd kan se du har givet mig minus jeg synes det var forkert du ønsker han ikke får mange svar som muligt, med forstår meste dit kommentar i tråd som dansk humor at det er bedre han bumper tråden 50 gange vis skulle have et rimelig antal svar til sit spørge skema eller din kommentar fordi du synes det er en dum undersøgelse , minus har du givet fordi jeg kommenter dette du skrev lige oven over jeg synes det er en debat tråd

Det er en debat tråd på et forum og han kan sikkert bruge noget af den respons i tråden da det er omkring hans emme , jeg skriver f.eks. skriver at tegninger er det samme som f.eks. http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/anders-hulemand-fogh-som-anmelder/?id=16177120 de forstår bare ikke vores humor og dansk humor skal man forstå at de ikke er alvorligt ment med de tegninger

Ps. vis ingen skrev noget i tråden mere end done , vil debat døde ud , derved komme færre gange øverste op der vil svare ham så han kan både læse det han synes er godt og glæde sig over han får flere svar grundet der er en lille debat om emmet , ved ingen debat  ja det betyder færre svar derved ikke nok til det er en værdig undersøgelse , ellers skulle han lav 50 bump og det giver slet ingen viden om emmet ,

så lad os alle give vores viden videre om dette emme alle amino.dk bruger og lad ham få succes med denne spørge skema undersøgelse

Michael et kort svar.

Det helt korte, er at trådstarteren beder om at få svar i sit spørgeskema, og ikke lægger op til en debat om det.

Min mening er besvaret i trådstarterens skema, og den er min egen.

Desuden har jeg heldigvis været på arbejde, og kommer tilbage og ser du har givet mig minus (fred være med det) , men syntes det er dårligt du gør det, så det blev en bytter (ingen stjernekrig herfra, da jeg er ligeglad med dette)

Hvis du vil sige/skrive mere om dette, så skriv venligst en Pm. , så skal jeg nok svare når jeg har tid.

OG min mening er stadig: overlad tråden til trådstarteren.

Forsat god Søndag

jeg giver feedback i tråden og ikke over PM , i håb om tråden forsætter om Muhammed tegninger i stedet for kun done som ikke giver bruge feedback hvad de synes om bruger undersøgelse og giver tilføjelse af viden han kan bruge

jeg gav dig minus da du gik i krig imod alle og sagde det var forkert de gav ham feedback jo der var nogle der gik over stregen med ikke alle som du lægger op til i dit svar og jeg forstod simpelthen ikke hvorfor du synes alle bare skulle kun bare  skrive done , han kan sagtens bruge noget brugbart feedback og jeg håber der er flere der giver feedback i tråden hvad de synes om Muhammed tegninger og en som dig ikke prøver at stoppe tråden den skal selvfølgelige køre på et rimelige plan tråden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:24
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Sindberg:

I mener ikke at det er en større unødvendig provokation at brænde Danebrog og danske ambassader af, end at trykke et par tegninger i en avis?

Det er reaktionens omfang i reagerer på, ikke tegningerne. Var der intet sket, havde vi ikke haft denne dialog. Årsagen til krisen var ikke tegningene men reaktionen herpå, som blev til en katalysator for alt den elendighed mellemøsten lever under, i vid udstrækning.

Det blev til en klar optegning mellem øst og vest, som alle kunne forstå tydeligt.

Jo større kirker Katolicismen byggede, desto mere rigtig og ægte blev deres gudsbevis for befolkningen. Det er en selvforstærkende ironi at jo hårdere du reagerer på noget, desto mere rigtig føles det.

"Bare fordi du føler dig trådt på, er det ikke ens betydende med at du har ret" Gervais.

God søndag.

Det er dog utroligt så bastant Du er i stand til at udtale dig, så Du tror dine betragtninger er lig sandheden?

Det som mange danskere desværre ikke har forstået endnu, inklusive dig tilsyneladende, så er det den manglende indsigt i de kultur der gør forskellen. Alle ved, men har svært ved at acceptere, hvordan muslimer respekterer deres profet Mohammed. Det er derfor direkte blasfemisk at lave karrikaturer over en person som 2 milliarder mennesker ikke ønsker afbilledet, og samtidig knytte en religion til terrorisme i det omfang som alle de illiterære gør.

At tegne profeten i det sammenhænge er kujonagtigt, og har intet med yttringsfrihed at gøre, det er ganske enkelt mangel på respekt. Når Osama Bin Laden i Allah´s navn orkestrerer terrorhandlinger der intet formål tjener, så er det ganske enkelt mangel på respekt.

Når du taler om en optegning mellem øst og vest, så er Du direkte uvídende. Der er ikke skubbet ved USA´s alliancer i mellemøsten, tværtom er der sket et øget samarbejde, men det ved Du jo, kan det ses, ingenting om.

Når Du anvender ordet "vi" men hvor det ikke omfatter dig selv, da det er reaktionerne på tegningerne du henviser til, så ved jeg ikke hvem du prøver at "snyde" er det din indre eller ydre opfattelse?

Du har før diskutteret Islam og muslimer, og du er meget farvet af personlige oplevelser som skyldes dig og din families manglende respekt overfor kulturen hvor I engang havde ophold. At provokere i Saudi Arabien er decideret dumt og tåbeligt, og derfor skal I være glade for den milde reaktion jeres respektløse opførsel affødte.

Reaktionerne var kraftige fordi provokationerne var ualmindeligt dumme, og derfor er det helt på plads at vise sin afmagt og holdning ved at afbrænde Dannebrog og angribe ambassader.

Din og enkelte andres holdninger her, viser at der desværre stadig findes mennesker som ikke kan eksistere i fredelig sameksistens med respekt for andre, da Du og dine ligesindede alene ønsker at bringe dine værdier ind som målestok for hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.

Du agiterer nogenlunde ligeså tåbeligt som Hizb folkene, der er nogenlunde ligeså blinde.

Og virkelighedens verden er skruet sådan sammen, at jo mere folk som dig og ligesindede træder på minoriteterne, des mere ønsker disse på et tidspunkt at gøre oprør mod den nederdrægtighed som Du og ligesindede udviser.

Lad det stå helt klart - at muslimer ikke i almindelighed på nogen måde sympatiserer med terrorhandlinger, men de vil, heldigvis, ikke lade sig tryne ved at acceptere hån over deres Profet.

Og uanset hvordan man vender og drejer det, så er roden til alt dette at finde i Israel. Men selv en del israelere er ved at vågne op og forstå, at man kan ikke i dekader undertrykke folk og så slippe godt fra det, hvis man ønsker en fredelig verden.

Dine simplificeringer taler til de illiterære og er en ualmindelig usympatisk form for retorik.

Køb ren argan olie her

Side 6 ud af 18 (179 indlæg)