Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg synes STADIG det lyder som et pyramidespil....

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm.. kan ikke finde ud af at bruge citater fra debatten , men lærer det vel nok :)

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 15:09

Michael Svennild:

Jeg "har hørt" utrolig mange succeshistorier fra MLM verdenen, har endnu tilgode at møde een, der har tjent penge - altså mere end hvad kunne være tjent ved samme indsats på en "konventionel" metode.

Lidt underlig kommentar...Der er mange der arbejder røven ud af bukserne i en "traditionel" metode, men ikke tjener så meget.

Arbejdsindsats er ikke = at tjene penge.

Og så kunne man da spørge dig om du vil møde en af succeshistorierne?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 17:27

Michael Svennild:

Jeg "har hørt" utrolig mange succeshistorier fra MLM verdenen, har endnu tilgode at møde een, der har tjent penge - altså mere end hvad kunne være tjent ved samme indsats på en "konventionel" metode.

HeHe. Ud fra den måde at ræsonnere på, så kan jeg argumentere for, at julemanden findes, og selskabstømmere er noget medierne har opfundet.

Altså: Jeg har mødt mange julemænd i mit liv (i stormagasiner etc.), men jeg har aldrig mødt en selskabstømmer - så de findes jo nok slet ikke. Big Smile

kpauner:

Robert Kiyosaki og Donald Trump ville da aldrig slutte sig til bunden af en MLM pyramide.
Eller er der noget jeg har misset? Det kun den perfekte forretning så længe man er i toppen.

Når du har fået 50, eller 100 eller 1000 forhandlere under dig - så ER du jo toppen af din egen pyramide - og den der starter under dig, som nr. 879, kommer OGSÅ i toppen af sin egen pyramide på et tidspunkt - hvis de lægger et ordentligt stykke arbejde. Derudover kan nr. 879 under dig, sagtens komme til at tjene flere penge end dig.

Derfor er kommentaren om at "det gælder om at være i toppen" fuldstændig malplaceret, når vi taler traditionel MLM - og den viser blot, at man IKKE har forstået forretningsmodellen. 

Derimod er kommentaren sand nok, når vi taler om PyramideSPIL - hvilket netop er årsagen til, at først når man undersøgt firmaet og forretningsmodellen, kan man tage stilling til, om det er et reelt MLM firma eller et pyramidespil - men de fleste skeptikere sætter med det samme lighedstegn mellem de 2.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 17:31

Kenneth Pihl:

Hmm.. kan ikke finde ud af at bruge citater fra debatten , men lærer det vel nok :)

Tryk på den grønne Svar-knap.

Oven over kommentarfeltet står indlægget du svarer på - her står der i nederste venstre hjørne med blåt: Citér

Tryk på Citér. Wink

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 02:30

Michael Svennild:

Tjaeh, der er masser af gode argumenter for MLM, masser af millionærer og succeshistorier, masser af 150% vækst i bla, bla kvartal, checken er i posten yadda yadda.

Hej Michael

Jeg syntes lige jeg vil fremhæve dit indlæg igen, for enten kunne man fristes til at tolke det som provokation, eller også må du jo næsten tage imod en af de invitationer du har fået til at "møde" en der har tjent penge (og for at det ikke skal lyde som rekruttering kan jeg henvise til "kollega'er")

For mig handler det om hårdt arbejde i starten ligesom traditionel virksomhedsstart. Og selvfølgelig om effektiv arbejdstid (der er vist stadig nogle der tror det hele kommer til dem af sig selv).

Det handler om at bygge noget op fra bunden hvor ALLE starter. Ligegyldigt hvornår man starter op, så er der klare "afregningstal" som handler om ens egen butik. Som det siges tidligere i tråden, det handler ikke om at være med fra start.

Jeg tror de fleste i MLM går efter at opbygge en tilbagevendende indkomst, det er der jo i hvert fald ikke mange steder man kan i den "konventionelle" metode. Der er selvfølgelig nogle steder hvor det kan lade sig gøre, men der er ikke mange steder hvor man kan "stoppe" i uger, måneder eller ligefremt år og bare se penge indbetalt måned efter måned.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 16:10

Michael Svennild:

Succeshistorier hvad er det ? Er det hvis man kikker på inkomst alene eller hvad. Jeg kan nævne en del (som jeg mener har succes)  men jeg er ikke sikker på det er ok at skrive deres navne her i dette forum, det må de selv gøre.

Der er jo rigtig mangé selvstændige her på almino og er sikker på at mange af dem gør det rigtig godt. Men hånden på hjertet så er der også en stor procent del som ikke tjener 50000 kr om mdr. En alm lønmodtager ligger måske fra 20-40 tusind pr mdr så forskellen er ikke så stor for de fleste ( uden jeg kender de reelle tal. ) Men fakta er at der daglig er selvstændige der må dreje nøglen så de ligger under 0 kr . Hvis personen forventer at leve af der er det en skuffelse.

Hvem forsøger sig med mlm ? Det kan være en lønmodtager som har en drøm. En person som går ind i mlm gør det for at forbedre hverdagen og 10.000 ekstra pr mdr oven i den daglige løn er det så ikke ok. Hvis du har egen forretning og tjener 30.000 er 10 tusind oven i vel ok. Men hvis personen forventer at leve af der er det en skuffelse.

Lidt teampartnere og har lidt egen salg og får 2000 ekstra pr mdr er der mange der vil være glade. Hvis man knap kan få hverdagen til at slå til kan alt bruges. Så hvis du ikke at tjene over 50 K er det ikke ensbetydende med en dårlig forretning. Husk på at en mlm ikke nødvendigvis behøver at arbejde 8-16 men i perioder måske få timer på mdr.

Husk succeshistorier er ikke altid  Lars Larsen eller Martin Thorborgs kaliber, men kan også være en kunde der køber for 300 kr. en dag hvor der ingen salg har været.

Fra Rønnede
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:58

Yes

Mvh Gleerup http://gleerup.acnrep.com www.acneuro.com http://www.acnintegrity.eu/acn/dk/integrity/ http://video.acninc.com/Training/product/IRIS3000/IRIS3000.html

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01

Bu er jeg bange for at lyde "like a broken record", men som nogle af de andre lidt smartere brugere har gjort mig opmærksom på, så har jeg intet forstand på MLM.
vil dog alligevel sige "Jeg syntes STADIG det lyder som et pyramidespil...."

Handler det ikke om at rekruttere folk, og derved få en procentdel af salget fra den person? Som nævnt tidligere så kan man eksempel vis få 1000 under sig, men hvad så når nummer 534 også skal have 1000 under sig, er systemet ikke allerede der, "doomed for failure" ?

Er bare nysgerrig, for hvis der er så stor forskel på MLM og pyramidespil så kan det måske være jeg skal lade vær med at være "ham den sure" altid, når en af jer MLM kommer og besøger mine venner og bekendte :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 00:47

kpauner:

Handler det ikke om at rekruttere folk, og derved få en procentdel af salget fra den person? Som nævnt tidligere så kan man eksempel vis få 1000 under sig, men hvad så når nummer 534 også skal have 1000 under sig, er systemet ikke allerede der, "doomed for failure" ?

Den helt store forskel er, at i et pyramidespil, investerer du i "luft", hvilket er ulovligt - i MLM køber du et produkt eller du opretter dig som forhandler, for selv at kunne afsætte produkter. Længere er den egentlig ikke.

I et pyramidespil er man sikker på, at nogen i bunden vil have tabt deres investering, når spillet bliver busted, og ender på forsiden af BT, hvorimod mange af de legale MLM-virksomheder har eksisteret i over 20 år, og de omsætter for mange milliarder dollars hvert år, og omsætningen stiger stadig - så der er intet der tyder på, at konceptet er "doomed for failure." Smile

Men jeg kan sagtens forstå, at du er skeptisk og måske også lidt forvirret omkring forskellen på de 2 typer. Problemet er jo bl.a., at mange pyramidespil forsøger at dække sig ind under at være MLM - og derfor tror folk ofte, at det er 2 sider af samme sag.

Og en anden forskel:

I MLM bliver man ikke "rekrutteret." (sådan som jeg definerer ordet i hvert fald)

Rigtig mange starter som kunde - altså de køber et produkt, f.eks. et kosttilskud, en creme en shampoo eller noget fjerde. Hvis de er glade for produktet har de så 2 valgmuligheder. De kan fortsætte med at være kunde - og blot købe produktet af deres forhandler - eller de kan vælge at oprette sig selv som forhandler. På den måde får de produktet lidt billigere PLUS de har mulighed for selv at tjene lidt på - enten at forhandle produktet, og/eller fortælle andre om produkterne og/eller om mulighederne ved at være forhandler... 

Giver det mening?

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 01:12

kpauner:

Bu er jeg bange for at lyde "like a broken record", men som nogle af de andre lidt smartere brugere har gjort mig opmærksom på, så har jeg intet forstand på MLM.
vil dog alligevel sige "Jeg syntes STADIG det lyder som et pyramidespil...."

Er bare nysgerrig, for hvis der er så stor forskel på MLM og pyramidespil så kan det måske være jeg skal lade vær med at være "ham den sure" altid, når en af jer MLM kommer og besøger mine venner og bekendte :)

Hej kpauner

Jamen hvor er spillet? Hvad kan man vinde?

Nej det handler ikke om at rekruttere folk. Hvis du ikke har lyst til at rekruttere, kan du sagtens skabe dig en omsætning. Det handler om omsætning og tilfredse kunder.

Men lad mig spørge dig, hvis vi antager at du starter op (udfra at du ikke vil "rekruttere") laver en god omsætning og får en god indtægt. På dette tidspunkt kender du selvfølgelig koncept, produkter og ved lidt mere om kunderne. Ville du så oplære/hjælpe andre til at gøre det samme?

Vil man rekruttere, så handler det for mig om at lære personen man starter op, at tjene penge (hjælpe personen indtil denne tjener penge). Og først når dette er lykkedes, så er opgaven i første omgang gennemført. Dertil kommer så træning, sparring, teamwork og planlægning.

Jeg har f.eks. en yngre pige som vil starte op, men kun med fokus på vores nødhjælp, hun vil gå efter at få fat i 200 personer/kunder der donere ca. 9 kr. dagligt hvilket vil give 2 børn mad dagligt. Det er ganske simpelt. Hvis hun så beslutter sig at få andre "rekrutteret", så kan det være en vil gå efter 500.

534 og 1000...er rigtig mange, det er ikke et spørgsmål om at man "pludselig" løber tør for emner og kunder.

Mvh. Martin

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)