Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Koster det 30.000 at begære et firma konkurs?

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Hvordan står man så hvis man skylder et firma penge som er gået konkurs og en kurator er over for at behandle boet. Hvad er tidsrammen for at færdig behandle boet og nå boet så er blevet afsluttet så er alle gældsposter til firmaet hermed også blevet slettet?

/Imran

Fra Roskilde/København
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Synch Advokater Skrevet kl. 12:33

Hvis du skylder penge til et firma der er gået konkurs, skal du som i alle andre skyldforhold betale din gæld. Såfremt firmaet også skylder dig penge, kan der være mulighed for at modregne de to krav - det kræver dog, at en række betingelser er opfyldt.

Der er ingen tidsramme for at behandle et bo, men dette skal selvfølgelig ske med den nødvendige hurtighed - det er meget forskelligt hvor meget tid der går med behandlingen af et bo.

Er firmaet et selskab har du intet sted at rette dit krav mod efter konkursen er afsluttet - i sådan et tilfælde har du som udgagnspunkt mistet dit krav. Hvis firmaet er personligt ejet, kan du efter konkursen rette kravet mod personen bag firmaet.

Morten Bøgenskjold
Advokat (L), Partner 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 16:57

Jeg sidder og bliver lidt forvirret.....

Hvis Trådstarter mener (er vidende om) at firmaet stifter ny gæld (som de ved de ikke kan betale), så må der da være basis for en bedragerisag ? Og så kan det være skyldners korthus vælter.

Jeg forstår så heller ikke helt hvorfor banken skulle gå ind og dække dem og bagefter kræve dem det skyldige ?

Og hvorledes skyldner udnytter sit underskud kreativt har jeg svært ved at se, med mindre enten de har et overskud de kan trække det fra i eller at selskabet er personligt ejet og således kan nedsætte skatten personligt. Og er det et personligt selskab, så er det da bare at se at få dem erklæret konkurs og så så gå efter ejerne personligt...

Men nu er jeg jo hverken jurist eller revisor, så min undren står uden fagligt belæg. Alternativt kan I jo sælge fordringen til nogen som plejer at få deres penge, uanset firmaets ejerforhold.....

Håber I får held med at inddrive jeres penge...

Med venlig hilsen

Søren

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:06

Søren:
Alternativt kan I jo sælge fordringen til nogen som plejer at få deres penge, uanset firmaets ejerforhold.....

Jeg fik forklaret en masse ting om alt det tekniske, som jeg ikke længere kan huske. Og da jeg ikke interesserer mig for alt det økonomiske, er det ikke meget der hænger fast :o)

Men lad os sige, at vi har fundet en løsning der ser ud til at virke.

Så om de går konkurs eller ej, er ikke længere vores problem.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Roskilde/København
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Synch Advokater Skrevet kl. 17:25

Blot til orientering, så har et konkursbo mulighed for at omstøde betalinger der er foretaget en vis periode forud for konkursen. Så man kan ikke altid være sikker på, at betalingen holder såfremt debitor går konkurs.

Morten Bøgenskjold
Advokat (L), Partner 

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)