Det skulle staten - det må da være i alles interesse at det bliver lukket ned..
Jeg hører nok til dem, der synes at staten betaler rigeligt iforvejen :-)
Det gør jeg generelt også med mange andre ting..
Men bare et eksempel - vi har en kunde som købte for knap 10.000 kr sidste år, vi har sendt sagen til inkasso osv men de kan/vil ikke betale..
I år bestiller et andet firma for ca. 6000 kr fra samme adresse - jeg går ind og tjekker og kan se, at denne person har registreret 8 forskellige virksomheder i hans og hans kones navn - firmaet som snød os sidste år har de også stadigvæk.
Skal jeg som lille selvstændig gide betale 30.000 kr for at få ham lukket? Så jeg lige taber 3x så meget som jeg allerede har tabt?? Nej, det gider jeg selvfølgelig ikke, når jeg kan se, at han tydeligvis ikke kan betale, ikke ejer hus eller lign. og inkassobureauet anbefaler os ikke at gøre mere ved det..
Så kan jeg selvfølgelig vælge at hive ham i retten, men der bliver han jo nok bare erklæret insolvent, dvs jeg får stadig ingen penge, bare flere udgifter.
Jeg tør slet ikke tænke på, hvor mange steder de skylder små-beløb, for så længe de bare køber for maks 15-20.000 er der nok ikke nogen, som vil gøre mere ved det.
Det ville vel være lige så rimeligt at lade staten betale, som det er, at de fx betaler for advokater i andre sammenhænge, løn til politiet, fængselsophold osv.
Hvis ikke staten burde betale for det - synes du så, at jeg skulle? Eller synes du bare det er ok, han kan blive ved uden at blive stoppet? Eller har du et andet alternativ?