Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du ser en hjemløs

Side 7 ud af 17 (166 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

The-shop.dk:

Fireball:

Man misser pointen nu det handler ikke om at den der tjener meget skal give mere, det handler om at tage skyklapperne af og se hvad der er for næsen af jer. VI sidder herinde og hjælper hinanden med råd og vejledning, gratis, men smide 5 kr 10 kr eller 20 til en der måske ikke vågner imorgen pga af vejret, det kan vi ikke for det er hans egen skyld. Vi må acceptere at det er ikke alle mennesker der passer i de kasser samfundet er skruet sammen af, og falder udenfor, men skal de ikke hjælpes aligevel.

Det er også vores egen skyld hvis vi bliver syge af for fed en livsstil, men vi vil da gerne behandles for vores lidelser, og det betaler vi for, men de hjemløse er udenfor lov og ret, da de ikke har en folkeregister adresse og derfor får de ingen hjælp.

Kald mig bare kynisk, men de fleste kender udtrykket survival of the fittest... Vi har et sikkerhedsnet i Danmark der muliggør alle mennesker at få tag over hovedet, hvorfor skal jeg så have dårlig samvittighed? og hvorfor give en 5'er? jeg giver allerede 50%..

Ja hvis man er selvfed, nu går det godt jeg klarer mig selv, men hvad nu når du skal have hjælp, så er du en af dem der tuder højst. Jeg kender typen. Men det mærker du nok en dag.

Vi har et sikkerhedsnet siger du men fungere det, tror jeg ikke det gør. Men naive mennesker er der jo også nogle af.

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 22:37

Fashion-Seller:

Måske fordi systemet fejler gang på gang på gang... Alle lever i en tro om, at der er et sikkerhedsnet, men nettet er der ofte slet ik!

Vi kan da hurtigt blive enige om at det ikke er det bedste system vi har og at det ikke altid virker 100 %, men hvis man bor på gaden og gerne vil have hjælp, så kan man sgu få det, har man så psykiske problemer og tager narko og drikker lidt for meget, og derfor ikke modtager nogen hjælp, ja så er det bare heller ikke lige den type mennesker jeg har lyst til at give en 5'er..

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:41

DEt fleste mennesker tager stoffer, eller drikker sig i hegnet for ,at flygte fra virkeligheden, for at blive ligeglade, for at tolererer kulden, og det ville du og jeg også hvis vi gik i deres sko. Vi havde ikke klaret et døgn nogen af os.

Tilmeldt 21. Apr 10
Skrevet kl. 22:44

Fireball:

DEt fleste mennesker tager stoffer, eller drikker sig i hegnet for ,at flygte fra virkeligheden, for at blive ligeglade, for at tolererer kulden, og det ville du og jeg også hvis vi gik i deres sko. Vi havde ikke klaret et døgn nogen af os.

Fair nok, men så forklar mig lige hvordan de endte på gaden? for når man har livet fyldt med muligheder, så der altså ingen undskyldning for at ende som hjemløs narkoman...

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

The-shop.dk:

Fireball:

Man misser pointen nu det handler ikke om at den der tjener meget skal give mere, det handler om at tage skyklapperne af og se hvad der er for næsen af jer. VI sidder herinde og hjælper hinanden med råd og vejledning, gratis, men smide 5 kr 10 kr eller 20 til en der måske ikke vågner imorgen pga af vejret, det kan vi ikke for det er hans egen skyld. Vi må acceptere at det er ikke alle mennesker der passer i de kasser samfundet er skruet sammen af, og falder udenfor, men skal de ikke hjælpes aligevel.

Det er også vores egen skyld hvis vi bliver syge af for fed en livsstil, men vi vil da gerne behandles for vores lidelser, og det betaler vi for, men de hjemløse er udenfor lov og ret, da de ikke har en folkeregister adresse og derfor får de ingen hjælp.

Kald mig bare kynisk, men de fleste kender udtrykket survival of the fittest... Vi har et sikkerhedsnet i Danmark der muliggør alle mennesker at få tag over hovedet, hvorfor skal jeg så have dårlig samvittighed? og hvorfor give en 5'er? jeg giver allerede 50%..

Det må være fedt at kunne tillade at være så kynisk, jeg håber seriøst at du aldrig kommer ud fra feks at blive alvorligt syg, for så får du dig en ordentlig forskrækkelse

"survival of the fittest" my ass

Tilmeldt 21. Apr 10
Skrevet kl. 22:48
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Henrik Nielsen:

Det må være fedt at kunne tillade at være så kynisk, jeg håber seriøst at du aldrig kommer ud fra feks at blive alvorligt syg, for så får du dig en ordentlig forskrækkelse

"survival of the fittest" my ass

Har vi ikke førtidspension, invalide pension, kontant hjælp, bistand, revalidering and sooo on, man kan blive ved med at opremse...

Vi kan diskutere størrelsen af beløbene, men man kan overleve med dem alle... Og ja det er da federe at trække en tyk løn hjem på arbejdsmarkedet og leve det søde liv, men alle kan få et liv i danmark, ingen behøver at bo på gaden...

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Henrik Nielsen:

Da jeg læste disse linier, kom jeg uvilkårligt til at tænke på denne:

Da jeg så nogle af svarende i tråden, tænkte jeg også på en sang. Men det var denne:

Jeg kan desværre ikke finde ud af at linke til et bestemt sted i sangen, men det er sidste vers der også handler om hjemløse. Det starter ved 3:31

Som jeg har skrevet tidligere, skal jeg ikke fortælle andre mennesker hvad de skal tænke om og sige til deres medmennesker. Lige som jeg heller ikke forventer at de blander sig i min måde at gøre tingene på. Men derfor behøver jeg ikke være enig :o)

Hos os står der også en hjemløs (går jeg ud fra, men kan selvfølgelig ikke være sikker) og håber på lidt penge, ovre ved Netto. Jeg ved ikke hvor gammel han er, men jeg vil skyde på at han er i slutningen af 50'erne, eller starten af 60'erne.

Han står der som regel fra ved kl. 9-10 tiden, til omkring kl. 17-19 tiden. uden frokostpause i øvrigt. Dvs. at på de fleste dage, har han længere "arbejdstid", end vores ansatte. Han står der uanset vejret, og især når det er rigtig koldt, vådt og blæsende tænker jeg meget på ham. I modsætning til mange andre, har jeg aldrig hørt ham klage over arbejdstider, arbejdsmiljø osv. Men jeg taler heller ikke så meget med ham, så det kan være at han i det skjulte har et sted hvor han giver den fuld skrue med brokkeriet.

Da jeg tit går forbi ham, er det blevet en vane at jeg sørger for at have lidt kontanter på mig. Jeg har ingen anelse om hvad han bruger pengene til, men jeg håber at får glæde af dem.

Det er ikke dog hver dag han står der, og det er selvfølgelig heller ikke hver dag han får penge. Men pga. tråden i dag, var sedlen lidt større end den plejer at være. Så noget godt har den da gjort.

Og jeg har ikke noget problem i at betale for hans "frie" livsstil, for den ser ærligt talt ikke så behagelig ud.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15083
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:56

The-shop.dk:

Vi kan da hurtigt blive enige om at det ikke er det bedste system vi har og at det ikke altid virker 100 %, men hvis man bor på gaden og gerne vil have hjælp, så kan man sgu få det, har man så psykiske problemer og tager narko og drikker lidt for meget, og derfor ikke modtager nogen hjælp, ja så er det bare heller ikke lige den type mennesker jeg har lyst til at give en 5'er..

Det er sikkert os billigere, at fylde den lukkede op med alle disse stakkels mennesker... Og skulle det ske, så er 50% af din løn næppe nok længere!

Er imponeret over, at du kan være så kold overfor folk, som er aller nederst i din så kaldte fødekæde... Tror du selv, at de har valgt sådan et liv, eller er det måske resultatet af en lang historie, som du ik kender?

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:10

igang:

han bruger pengene til, men jeg håber at får glæde af dem.

Det er ikke dog hver dag han står der, og det er selvfølgelig heller ikke hver dag han får penge. Men pga. tråden i dag, var sedlen lidt større end den plejer at være. Så noget godt har den da gjort.

Godt indlæg, jeg har brugt kvoten af stjerner idag ellers havde du fået 5 herfra!

Tilmeldt 21. Apr 10
Skrevet kl. 23:10
Fashion-Seller:

Det er sikkert os billigere, at fylde den lukkede op med alle disse stakkels mennesker... Og skulle det ske, så er 50% af din løn næppe nok længere!

Er imponeret over, at du kan være så kold overfor folk, som er aller nederst i din så kaldte fødekæde... Tror du selv, at de har valgt sådan et liv, eller er det måske resultatet af en lang historie, som du ik kender?

Nej 50 % af min løn er overhovedet ikke nok, det kan vi da hurtigt blive enige om... Jeg siger heller ikke vi skal lukke dem inde, jeg siger bare at der er rigeligt med muligheder for de der ønsker at modtage hjælp... Men vi kan da godt blive enige om at de selv skal tage det første skridt og det er der nok ikke mange af dem der ikke magter... Men så må de jo sælge hus forbi, og bruge de tjente penge på noget varmt vintertøj i stedet for den næste rus...

Side 7 ud af 17 (166 indlæg)