Da jeg læste disse linier, kom jeg uvilkårligt til at tænke på denne:
Da jeg så nogle af svarende i tråden, tænkte jeg også på en sang. Men det var denne:
Jeg kan desværre ikke finde ud af at linke til et bestemt sted i sangen, men det er sidste vers der også handler om hjemløse. Det starter ved 3:31
Som jeg har skrevet tidligere, skal jeg ikke fortælle andre mennesker hvad de skal tænke om og sige til deres medmennesker. Lige som jeg heller ikke forventer at de blander sig i min måde at gøre tingene på. Men derfor behøver jeg ikke være enig :o)
Hos os står der også en hjemløs (går jeg ud fra, men kan selvfølgelig ikke være sikker) og håber på lidt penge, ovre ved Netto. Jeg ved ikke hvor gammel han er, men jeg vil skyde på at han er i slutningen af 50'erne, eller starten af 60'erne.
Han står der som regel fra ved kl. 9-10 tiden, til omkring kl. 17-19 tiden. uden frokostpause i øvrigt. Dvs. at på de fleste dage, har han længere "arbejdstid", end vores ansatte. Han står der uanset vejret, og især når det er rigtig koldt, vådt og blæsende tænker jeg meget på ham. I modsætning til mange andre, har jeg aldrig hørt ham klage over arbejdstider, arbejdsmiljø osv. Men jeg taler heller ikke så meget med ham, så det kan være at han i det skjulte har et sted hvor han giver den fuld skrue med brokkeriet.
Da jeg tit går forbi ham, er det blevet en vane at jeg sørger for at have lidt kontanter på mig. Jeg har ingen anelse om hvad han bruger pengene til, men jeg håber at får glæde af dem.
Det er ikke dog hver dag han står der, og det er selvfølgelig heller ikke hver dag han får penge. Men pga. tråden i dag, var sedlen lidt større end den plejer at være. Så noget godt har den da gjort.
Og jeg har ikke noget problem i at betale for hans "frie" livsstil, for den ser ærligt talt ikke så behagelig ud.