Rune - jeg tror de er ude i et religiøst frem for et teknologisk projekt. Strøm skal de heller ikke bruge. Næsten projekt bliver at gå på vandet, helbrede de syge ved håndspålæggelse og lave vand til vin :)
Selvfølgelig er teknologien ikke begrænset til hvad jeg tror er muligt. Men det er noget af en påstand du kommer med, og det virker ret meget som en sciencefictionfilm der ikke er tænkt ordentligt igennem. Hvis man kunne få lov at lave den næste Anders And "på en anden planet", så skulle der da helt klart findes en søgemaskine der fungerede uden alt det med båndbredde, lagerplads og regnekapacitet.
Men det er ganske logisk, at uanset hvordan man indsamler data, eller hvordan ens algoritmer fungerer, så vil noget af processen eller nogle af resultaterne skulle lagres et sted. Ellers er det simpelthen ikke muligt at lave en søgemaskine der baserer sine søgninger på backlinks, historik, indhold, sidestruktur eller sågar sidetroværdighed.
Rune - jeg tror de er ude i et religiøst frem for et teknologisk projekt. Strøm skal de heller ikke bruge. Næsten projekt bliver at gå på vandet, helbrede de syge ved håndspålæggelse og lave vand til vin :)
Tror der var mange der kom med samme kommentar da man begyndte at snakke om vogne der kørte uden en hest til at trække dem.
Alt jeg siger er at fremtidens søgemaskine vil fjerne de svage punkter, og det er i øjeblikket de enorme omkostninger til de ting du nævner. Jeg siger ikke at de ikke vil eksisterer. Jeg siger bare det ikke vil være placeret hos søgemaskinen, og de vil dermed heller ikke være deres udgift.
Så dit gode råd til trådstarter - og hans spørgsmål om hvordan han laver en søgemaskine er, at han ikke skal tænke på udgifterne for han kan bare lave den uden harddisc plads, båndbredde forbrug eller regnekraft? God fornøjelse siger jeg bare :)
Så dit gode råd til trådstarter - og hans spørgsmål om hvordan han laver en søgemaskine er, at han ikke skal tænke på udgifterne for han kan bare lave den uden harddisc plads, båndbredde forbrug eller regnekraft? God fornøjelse siger jeg bare :)
Det var ikke hvad jeg sagde, og nu blander du 2 spørgsmål sammen til en kommentar der er rent sludder.
Jeg skrev til trådstarter at han ikke skulle lade sig slå ud, og bare starte småt. At pengene nok skulle komme hvis han lavede et guldæg og andre kunne se det.
Så ændrede tråden karakter, og så begyndte vi at snakke om fremtiden, og her skrev jeg.
Alt jeg siger er at fremtidens søgemaskine vil fjerne de svage punkter,
og det er i øjeblikket de enorme omkostninger til de ting du nævner. Jeg
siger ikke at de ikke vil eksisterer. Jeg siger bare det ikke vil være
placeret hos søgemaskinen, og de vil dermed heller ikke være deres
udgift.
På samme måde som at fremtidens telefonnet ikke er baseret på TDC kobber kabler til milliarder.
Til dette vil jeg bare sætte et par citater ind fra historien som vi med nytidens øjne synes virker dumme: (bemærk venligst det sidste citat)
Hesten er kommet for at blive - bilen er bare noget pjat, et modelune." - Direktøren fra Michigan Sparekasse til John Fords forretningsfører i 1903
"Jeg vil tro, der på verdensplan er et marked for ca. fem computere." - IBMs direktør Thomas Watson i 1943
Man kan lige så godt planlægge en tur til månen som at forsøge at sejle med damper over Atlanten." - Dionysius Lardner i 1838 (irsk astronom, filosof og professor)
"Togrejser ved høj hastighed er ganske enkelt ikke muligt, fordi passagererne ville være ude af stand til at trække vejret og derfor dø kvælningsdøden." - Dionysius Lardner cirka 1835
"Alt der kan opfindes er blevet opfundet." - Det amerikanske patentkontors chef Charles Duell i 1899
Der er den kæmpe store forskel, at det altid har været teoretisk muligt at gøre bugt med hest, at komme til månen og at få den personlige computer ud i verden. Det kan ikke sammenlignes med, at regnestykket ikke går op i en søgemaskine, hvis ikke der er et sted at lagre process og resultater.
Som jeg skrev tidligere:
Rune Jensen:
Men det er ganske logisk, at uanset hvordan man indsamler data, eller hvordan ens algoritmer fungerer, så vil noget af processen eller nogle af resultaterne skulle lagres et sted. Ellers er det simpelthen ikke muligt at lave en søgemaskine der baserer sine søgninger på backlinks, historik, indhold, sidestruktur eller sågar sidetroværdighed.
Der skal ikke meget matematik til, for at se hvad vi mener. Prøv at regne på det.
Der er den kæmpe store forskel, at det altid har været teoretisk muligt at gøre bugt med hest, at komme til månen og at få den personlige computer ud i verden. Det kan ikke sammenlignes med, at regnestykket ikke går op i en søgemaskine, hvis ikke der er et sted at lagre process og resultater.
Som jeg skrev tidligere:
Rune Jensen:
Der skal ikke meget matematik til, for at se hvad vi mener. Prøv at regne på det.
Der skal ikke meget logik til at du ser citaterne i bagklogskabens lys, og ikke tænker over at dengang sagde de største videnskabsmænd at det ikke var muligt; at køre uden en hest, eller sejle uden sejl.
Vil foresten lige sige at jeg ikke siger at det kan lade sig gøre, for har ikke selv ekspertisen eller ideen til det. Jeg siger bare at det IKKE er umuligt