Hvordan laver jeg en søgemaskine der er bedre end google? :-) |
Hvad er dit budget? :)
Hvad er dit budget? :) |
/Frands - HelpSoft ApS
Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater
Du kunne vel starte med at diffinere, hva bedre er? |
min begrænsede fritid! :-) |
Godt spørgsmål! ;-) |
Hvis du ik ved, hva du vil gøre bedre, så bliver det sku nok en smule svært ;D hehe |
Det er en joke... Tråden er formentlig lavet for at komme med inputs til hvordan Google kan blive bedre, og det ved ingen på nuværende tidspunkt tror jeg. Google har fiflet med maskinen i 10 år, og udfører hvert år et par hundrede ændringer - de har finjusteret den til perfektion (næsten), og den bliver ved med at blive finjusteret. Den er ikke perfekt, da der stadig er spamsider osv. osv. - men at lave noget der er bedre end Google's søgemaskine er en joke. Spørgsmålet er også hvad bedre egentlig er? Hvad ér bedre end Google? |
Det var nu egentligt ikke ment som en joke! Det kunne være sjovt at bygge en søgemaskine som måske vægtede resultaterne lidt anderledes end googles. |
Ja Google har været her længe, og de har lavet mange ting. Men se det som om de har lavet alt forarbejdet for dig. Jeg ser mange ting som kan forbedres. Jeg ser stadigvæk søgninger hvor de første 20 resultater er affiliate sider, men hvis jeg skulle lave noget nyt ville jeg ikke gøre som google. Jeg mener at der skal tænkes i nye baner, og har da flere ideer som jeg dog holder for mig selv indtil videre. Jeg tror ikke det store problem ligger i at lave noget som er bedre, men at lave noget som folk vil bruge istedet for Google, og er ikke helt sikker på de to ting er forbundet. En ting jeg dog mener man kunne hente kunder på var at gøre det 100% anonymt at søge. Det alene vil tiltale mange folk. Jeg er sikker på at der kan laves en såkaldt Google killer uden at der smides en krone i projektet. Google selv udtaler også at deres største frygt er 2 nørder i en kælder med en god ide.
|
Det kan du sagtens gøre, men spørgsmålet er bare, om det er bedre, som du spørger efter... |