Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver jeg en søgemaskine?

Side 10 ud af 10 (98 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Men ideen lyder da ikke så dum endda! :-) Det vil jeg tænke ind i designet når jeg udvikler min egen! ;-)

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 00:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Distributed computing er ikke nyt - og det har skam også været afprøvet til at lave en stor søgemaskine med. Men den blev ingen succes. P.t. mener jeg Majestic er de eneste der crawler med en distributed crawling model.

Nej, er godt klar over at det på ingen måde er nyt - har jo selv nydt godt af det i årevis ;-) 

Men bare fordi der hidtil ikke er nogle der har fundet den hellige gral, så betyder det jo absolut ikke, at den ikke kan ligge lige rundt om hjørnet! Får en uni-fyr skabt den rette hype omkring sit projekt, så skal nørderne nok strømme til, og så er bunden lagt.

Det jeg vil frem til, er bare, at det med hardware og båndbredde ikke behøver at være hverken en omkostning eller et problem der ikke er til at overskue ;-)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 02:23

johnnyj:

Og iovrigt, jeg har aldrig proevet at lave noget som programmoer som jeg ikke er lykkes med. 

Saa det svaert for mig at forholde mig til at sige dit og dat kan ikke lade sig goere. Sf. kan det lade sig goere. Uanset om man er 2 eller 2000 programmoerer. 

Men man skal braende for det, det er 100. 

Tillykke og det er da rart at du aldrig har prøvet at fejle på et programmeringsprojekt. Dog har du så efter min mening meget til gode, at fejle med et programmeringsprojekt er virkelig en erfaring som alle programmører bør være rigere. Det er en god baggage for at kunne vurdere fremtidige projekter.

Desuden handler det at lave fx en søgemaskine som Google's om meget mere end bare programmering. Det er muligt Googles fundament engang kunne grundlægges af nogen få individer, men på det tidspunkt så konkurrencen på markedet meget anderledes ud, og Googles søgemaskine er idag et højteknologisk vidunder langt fra det stadie de startede på.

Hvis man vil ud og konkurrere vil jeg mene at den bedste strategi er at gøre noget anderledes end konkurrenterne og arbejde i niche-områder. Evt. supplerende services, istedet for at prøve at "slå" konkurrenten.

Der er bestemt intet galt med at have store ambitioner og engagement og tro på man kan nå langt, men en hvis fornuft og realisme er også på sin plads så man kan målrette sin indsats på et succesfuldt projekt.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 02:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Nielsen:

Hvordan laver jeg en søgemaskine der er bedre end google? :-)

Det er det forkerte spørgsmål.

Det du ville spørge om er: hvordan bygger jeg en applikation der hjælper folk med at finde ting de er interesserede i på nettet?

Som jeg oplever det, er der to faktorer der spiller ind når jeg er endt på et site på nettet. Enten har jeg selv aktive søgt efter det (pull), eller også er der nogen der har skubbet linket ind foran næsen på mig (push).

Pull er næsten 100% google for mig, men push er pt. primært twitter og sekundært blog-feeds. Men på Push siden mangler jeg stadig input. Jeg mangler TiVo til internet. Giv nogle kvalificerede gæt på hvad jeg gerne vil se på nættet, og skub det ind under min næse, så har du en bruger i mig.

Så har du nok ikke en google killer, men en google sidekick.

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 06:23

Joachim, jeg er helt enig med dig.

Det er også netop sådan jeg ser de kommende søgemaskiner. Det må være muligt at lave sådan en applikation, hvor man logger ind, og dermed opnår en masse fordele.

Google er dog allerede langt med deres login, og spørgsmålet er, hvornår de tager skridtet fuldt ud, og beder os om at logge på, inden vi søger, hvis vi vil have mærkbart bedre søgeresultater (ikke som i dag, hvor der næsten ikke er forskel på søgningerne).

Jeg håber ikke det vil vare lang tid, før det sker... På den anden side, jo længere tid de venter, jo nemmere er det for en driftig iværksætter at komme ind på det marked. For det findes, og det er kæmpe stort!

Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:05

www.duckduckgo.com er et godt eksempel. Det er en eller to gutter der har sat den op, resultaterne er ofte bedre end Googles, den koerer paa mindre end 10 servere + noget clouding og bruger mindre end 1TB harddiskplads.

Som jeg forstaar det kommer resultaterne i hoej grad fra andre soegemaskiner, men rankingen er stadig unik.

http://www.gabrielweinberg.com/blog/2009/03/duck-duck-go-architecture.html

Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:08

Med 'bedre' resultater end Googles mener jeg at jeg ofte har fundet det info jeg ville frem til hurtigere end paa Google.

Med 'ofte' mener jeg imponerende tit i forhold til duckduckgo's stoerrelse.

deMib; se der er nogen der har gjort det du sagde man ikke kunne. Hihi.

Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 12:15

Hej SEO++

Vil du skrive eller ringe til mig på 26183517 :) du har nogen fede synsvinkler på det her indlæg, vil gerne drøfte en lille ting sammen med dig hvis det passer ind :)

vh jens hansen

Side 10 ud af 10 (98 indlæg)