|
Det er ikke korrekt. Først financierede Standford projektet - det var derfor de oprindeligt ejede PageRank patentet (men ikke branded). Og allerede i 99 gik Sequoia Capital ind i Google med en investering på $12,5 millioner (som i forbindelse med Googles IPO steg til en værdi på over $3 milliarder) Så ja, hvis du mener $12,5 millioner ikke er nogle penge, så har du ret :) Siden 1999 er der sket mange ting. En af de ting der er sket er, at kravene til indeksers størrelse er steget enormt. I 99 var en index på 30-40 millioner stort. I dag crawler Google over 1.000 milliarder links. Regn lige lidt på det - hvad tror du det koster bare i computerkraft, båndbredde og harddisk plads at crawle 1.000 milliarder links? Jeg har en god ven i UK, som har et mindre firma. De har faktisk slået Google i forhold til crawling - de er oppe på ca. 2.600 milliarder links. Men de bruger så bare ikke denne data til at lave en søgemaskine af, for det ved de godt ville koste mange flere resurser end de har. |
Mikkel deMib Svendsen:SEO Freelancer:Det er ikke et faktum at man skal have kapital. Alt det der skal laves er programmering, og det koster ikke penge hvis man selv er dygtig til det. De to der startede Google havde ikke en krone da de byggede noget som nakkede datidens konge altavista.
Det er ikke korrekt. Først financierede Standford projektet - det var derfor de oprindeligt ejede PageRank patentet (men ikke branded). Og allerede i 99 gik Sequoia Capital ind i Google med en investering på $12,5 millioner (som i forbindelse med Googles IPO steg til en værdi på over $3 milliarder)
Så ja, hvis du mener $12,5 millioner ikke er nogle penge, så har du ret :)
Siden 1999 er der sket mange ting. En af de ting der er sket er, at kravene til indeksers størrelse er steget enormt. I 99 var en index på 30-40 millioner stort. I dag crawler Google over 1.000 milliarder links.
Regn lige lidt på det - hvad tror du det koster bare i computerkraft, båndbredde og harddisk plads at crawle 1.000 milliarder links?
Jeg har en god ven i UK, som har et mindre firma. De har faktisk slået Google i forhold til crawling - de er oppe på ca. 2.600 milliarder links. Men de bruger så bare ikke denne data til at lave en søgemaskine af, for det ved de godt ville koste mange flere resurser end de har.
Som jeg også skrev så skal man starte ved bunden og arbejde sig langsomt frem. Jeg er godt klar over der er kommet mange penge til Google, men det ændre jo ikke på at de startede uden noget i begyndelsen.
Det er klart at det kræver mange penge at blive stor uanset hvad, men du skal jo ikke have de penge fra dag 1, og dem du skal bruge kommer via investore hvis det du har lavet er godt nok, eller ved at tjene dem på vejen. Præcis på samme måde som det skete med Google.
Ud over det så taler du om at lave en søgemaskine med samme kapacitet som Google fra dag 1 hvilket på ingen måde er hvad jeg snakker om for det er ikke der du starter. Du starter jo småt og arbejder dig frem både teknisk og økonomisk.
Ud over det så er der jo ingen der siger at en ny søgemaskine vil være baseret på de samme dyre teknikker og principper som Google.
Bliv gratis medlem