Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver jeg en søgemaskine?

Side 3 ud af 10 (98 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Den rette ide kan nemt vælte Google...

Og tro mig, det kommer til at ske. Google vil ikke sidde som nr. 1 fortrukne for evigt. ;)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lucky Charm:
Og tro mig, det kommer til at ske. Google vil ikke sidde som nr. 1 fortrukne for evigt. ;)

Lyder mere som en trussel end en påmindelse...

Det er muligt, men den kommer ikke fra den ene dag til den anden - tro mig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:49
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Wi:

Det er jo ikke BARE at bygge en søgemaskine som vægter anderledes.. For at du overhovedet skal have en jordisk chance skal du have en kæmpe kapital, og det er et faktum.

Arbejdet er kæmpemæssigt, og ikke nok med det - hvis man tror at en enkelt eller 2 mænd kan klare det, så tager man fejl.

Man skal sigte højt, men sigter man på Google som udgangspunkt, så skal man justere sit sigtekorn en smule til at starte med.

Jeg bliver nødt til at se det som en joke, og det er jeg sgu ked af, men jeg ser det som en joke på nuværende tidspunkt - ikke at det ikke kan lade sig gøre, men der er jo intet at gå ud fra - men okay.. det er jo også kun et spørgsmål :-)

Det er ikke et faktum at man skal have kapital. Alt det der skal laves er programmering, og det koster ikke penge hvis man selv er dygtig til det. De to der startede Google havde ikke en krone da de byggede noget som nakkede datidens konge altavista.

Det er heller ikke et faktum at man skal bruge mere end 2 mand. Det var kun 2 personer der startede Google.

Jeg syntes bestemt man skal sigte efter Google istedet for at sænke sigtekornet som du siger. Der er jo ingen ide i at lave noget som klart er dårligere end hvad der findes. Du skal lave noget der er bedre end det bedste, og det er Google.

At kalde folks visioner for en joke fortæller mig at du er en iværksætters ærkefjende. Ham der altid fremhæver det negative og skyder alle ideer i sænk. Manden uden visioner og mod der ikke tør tage springet og derfor holder alle andre tilbage.

Det som der bliver snakket om her er gjort før af 2 unge knægte i en garage uden penge, og selvfølgelig kan det gøres igen på samme måde.

Fejlen du og mange andre laver er at tro man fra dag 1 skal starte på samme plan som  Google. Man starter jo altså ikke på målstregen. Man starter småt og arbejder sig langsomt frem.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 08:30

Måske har jeg misforstået noget, men det lød næsten som om du mente at man kunne gøre det uden penge? Hvor har du fået dine facts fra?

Google startede med en kapital på en million dollar. Det må være en udbredt misforståelse at de startede uden penge.

Desuden, det er fedt med de ambitioner I har, dem vil jeg ikke stå i vejen for. Men bare sørg for ikke at glemme at det, som jeg tidligere skrev, ikke bare handler om at lave en god søgemaskine. Man skal have en ekstrem god serverstruktur, crawlingteknik og well... faktisk også nogle ret store servere, og gerne mange af dem, for at kunne lagre de data jeres robotter indsamler på nettet.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke et faktum at man skal have kapital. Alt det der skal laves er programmering, og det koster ikke penge hvis man selv er dygtig til det. De to der startede Google havde ikke en krone da de byggede noget som nakkede datidens konge altavista.

Det er ikke korrekt. Først financierede Standford projektet - det var derfor de oprindeligt ejede PageRank patentet (men ikke branded). Og allerede i 99 gik Sequoia Capital ind i Google med en investering på $12,5 millioner (som i forbindelse med Googles IPO steg til en værdi på over $3 milliarder)

Så ja, hvis du mener $12,5 millioner ikke er nogle penge, så har du ret :)

Siden 1999 er der sket mange ting. En af de ting der er sket er, at kravene til indeksers størrelse er steget enormt. I 99 var en index på 30-40 millioner stort. I dag crawler Google over 1.000 milliarder links.

Regn lige lidt på det - hvad tror du det koster bare i computerkraft, båndbredde og harddisk plads at crawle 1.000 milliarder links?

Jeg har en god ven i UK, som har et mindre firma. De har faktisk slået Google i forhold til crawling - de er oppe på ca. 2.600 milliarder links. Men de bruger så bare ikke denne data til at lave en søgemaskine af, for det ved de godt ville koste mange flere resurser end de har.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:10
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

SEO Freelancer:

Det er ikke korrekt. Først financierede Standford projektet - det var derfor de oprindeligt ejede PageRank patentet (men ikke branded). Og allerede i 99 gik Sequoia Capital ind i Google med en investering på $12,5 millioner (som i forbindelse med Googles IPO steg til en værdi på over $3 milliarder)

Så ja, hvis du mener $12,5 millioner ikke er nogle penge, så har du ret :)

Siden 1999 er der sket mange ting. En af de ting der er sket er, at kravene til indeksers størrelse er steget enormt. I 99 var en index på 30-40 millioner stort. I dag crawler Google over 1.000 milliarder links.

Regn lige lidt på det - hvad tror du det koster bare i computerkraft, båndbredde og harddisk plads at crawle 1.000 milliarder links?

Jeg har en god ven i UK, som har et mindre firma. De har faktisk slået Google i forhold til crawling - de er oppe på ca. 2.600 milliarder links. Men de bruger så bare ikke denne data til at lave en søgemaskine af, for det ved de godt ville koste mange flere resurser end de har.

Som jeg også skrev så skal man starte ved bunden og arbejde sig langsomt frem. Jeg er godt klar over der er kommet mange penge til Google, men det ændre jo ikke på at de startede uden noget i begyndelsen.

Det er klart at det kræver mange penge at blive stor uanset hvad, men du skal jo ikke have de penge fra dag 1, og dem du skal bruge kommer via investore hvis det du har lavet er godt nok, eller ved at tjene dem på vejen. Præcis på samme måde som det skete med Google.

Ud over det så taler du om at lave en søgemaskine med samme kapacitet som Google fra dag 1 hvilket på ingen måde er hvad jeg snakker om for det er ikke der du starter. Du starter jo småt og arbejder dig frem både teknisk og økonomisk.

Ud over det så er der jo ingen der siger at en ny søgemaskine vil være baseret på de samme  dyre teknikker og principper som Google.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:16

Google startede ikke uden penge. Uanset hvor meget du snakker udenom er det altså sådan det er.

Og hvad er det for nogle dyre principper du mener man kan undgå - båndbredde, regnekraft og harddisc plads. Jeg glæder mig da til at se, hvordan du vil lave en søgemaskiner, der ikke trækker på den slags ligegyldige detaljer :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 09:22

Hørt. Faktisk tør jeg påstå, at Googles teknikker er nogle af de billigste, for hvis der er en virksomhed i verden der har gode forudsætninger for at investere i udviklingen indenfor dette område, så er det Big G themselves.

Desuden er det en meget patentaktiv virksomhed, og man bliver nødt til at sætte sig ind i deres patenter, for at undgå at krænke nogle af dem på vejen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:23

Mikkel deMib Svendsen:

Google startede ikke uden penge. Uanset hvor meget du snakker udenom er det altså sådan det er.

Og hvad er det for nogle dyre principper du mener man kan undgå - båndbredde, regnekraft og harddisc plads. Jeg glæder mig da til at se, hvordan du vil lave en søgemaskiner, der ikke trækker på den slags ligegyldige detaljer :)

De to PhD studerende der startede det hele som et forskningsprojekt på Stanford universitet havde i i hvert fald ikke millioner på bankkontoen. At der så er kommet penge fra andre steder kan vi godt blive enige om, og det vil der altid gøre hvis du har et guldæg og andre kan se det.

De dyre principper jeg snakker om at undgå er dem du nævner. Båndbredde, regnekraft og hardiskplads. Jeg tror ikke fremtidens søgemaskiner vil være baseret på den slags. På samme måde som at fremtidens telefonnet ikke er baseret på TDC kobber kabler til milliarder.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 09:31

Det kan man ikke undgå. Sorry, men selvom det lyder fedt og unikt, så vil man bruge båndbredde, regnekraft og plads på harddisken. Spørgsmålet er bare om hvordan det kan gøres, men hvad enten det bliver en tredjepart eller én selv (som Google), så vil de tre faktorer indgå. Det kan man ikke komme udenom.

Side 3 ud af 10 (98 indlæg)